Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Vianne, wat goed dat je dat moment hebt aangegrepen om er over te beginnen, zou er niet aan moeten denken zeg.......

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier, S haar 1e verjaardag gevierd, we hebben het hele weekend druk gehad, maar ze vond het geweldig. In de avond kon je het wel merken, want ze was zeer onrustig tot 12.00 uur 'snachts dus dat kleine koppie moest wel veel verwerken.

Nou meiden, fijne dag.

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vianne wat een geweldig verhaal haha, wel heel goed hoor dat je dat zo gedaan hebt..en wat een schatje toch ook die kleine man van jou!!

Janis, leuk dat S een fijne verjaardag heeft gehad, en hoe gaat het met moeders??

Geplaatst

Dag lieve meiden allemaal,

Kom ik hier weer even binnenstormen! Zag dat er een polonaise was gestart door Janis en ik ga binnenkort ook weer in de rij staan om aan te sluiten!

Janis, super gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws.

Ik lees de laatste tijd weer zo nu en dan mee. Afgelopen november hebben we een intake gehad voor een nieuw traject. Als we wilden konden we gelijk starten, geen wachtlijst voor eigen cyclus, dat hadden we niet verwacht. Ik denk dat we volgende maand weer gaan beginnen. Dan zal ik hier ook weer wat vaker te vinden zijn. Ik moet nog even inlezen in alle, voor mij nieuwe, forumgenootjes. Dan kan ik ook weer wat persoonlijker reageren.

Maar moest nu echt even Janis feliciteren.

Tot snel dames,

Geplaatst

Karin, wat leuk dat jullie ook weer willen starten. En ehh welkom terug!

Hoe gaat het verder met je? en de kleine grote man?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier alles redelijk, op de kwalen na die ik niet met S heb gehad. Hoort er bij en heb het er voor over.

Met S is ook alles weer oke, ze was gister nog van slag van haar verjaardag en doorkomende tand, maar nu is alles weer de oude.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames!

Hallo Karin, wat spannend dat je voor een nieuwe ronde gaat, hopelijk met een snel resultaat! Over een tijdje, weet nog niet wanneer, gaan wij 4 cryootjes terugplaatsen (niet allemaal tegelijk natuurlijk), dat is dan het laatste stapje van 3 pogingen van de verzekering. Daarna weet ik het allemaal nog niet. We hebben wel het geluk dat we al 1 zoon hebben die spontaan kwam en die is ook heel goed gelukt, al zeg ik het zelf! (uiteraard zijn er ook de bekende behangmomenten maar dat terzijde).

Vandaag had ik even een mazzeltje, mocht namelijk samen met mijn zus een gratis voetreflex-massage gaan ondergaan bij iemand die daarvoor oefenpatienten moest hebben. LEKKUR!!! Oh man ik was bijna in slaap gevallen op die tafel zo ontspannen was het. Ze wist trouwens wel te melden dat die likdoorn op het midden van mijn voet er op wees dat ik met grote ingehouden woede zou kampen...Of ik daar wat mee kon. Nou ik kan wel bedenken wat me woedend maakt hoor! Alhoewel woedend niet helemaal het woord is, meer enorm gefrustreerd. Dus, nou krijg ik er dus ook al likdoorns van, nou lekker is dat!

Mijn zus was helemaal gestreeld want die kreeg te horen dat haar enorm grote dikke teen een teken was dat ze een zeer intuitief persoon zou zijn. Nou, ut zal allemaal wel.

Laterrr!

Geplaatst

@Janis: Hoe voel je je? Bedankt voor je inbox berichtje.

@Karin: Wat leuk dat je terug bent en dat jullie voor een brusje gaan.

Hier weinig nieuws. Alles nog hetzelfde. Misschien kan ik jullie over een tijdje wat meer vertellen hoe het zit. Nu nog even niet.

Geplaatst

Karin welkom terug! Hoe gaat het met je? en met A? Leuk dat jullie voor een brusje gaan.

Janis hoe gaat het met jou?

En met de andere dames?

Linda nogmaals veel sterkte, alleen als je er aan toe bent vertellen wat er aan de hand is hoor.

Het schiet hier al aardig op met mijn thuishuisplannen. Pedagogisch beleidsplan is helemaal klaar. Ondernemingsplan is ook al bijna af. Morgen gaan we een risico inventarisatie invullen en donderdag kan ik mijn contract al tekenen en kan ik als het goed gaat per 1 april al van start.

We hebben dit weekend feest want J wordt maandag al weer 1 jaar! Pff wat gaat het snel maar we genieten volop van ons ventje.

Liefs ansje

Geplaatst

Karin wat leuk wat van je te horen

En dat je voor een brusje begint heel veel succes

Linda sterkte meid dikke knuffel

Ansje jij gaat hard goed bezig dus 1 april van start lekker

J al bijna een jaar groot feest dus

Janis hoest bij jou?

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Linda, dikke knuffel voor je, vertel het maar als je er aan toe bent, het kwijt wilt en kan.

Ansje, komt nu lekker dichterbij dat je eindelijk van start mag. j ook alweer jarig, gaat snel he?

Hier alles redelijk, ik slaap echt enorm slecht de laatste tijd, en dan komt er overdag niks uit mijn handen omdat ik dan kapot ben, als ik dan 's middags denk ga ff lekker slapen als S ook op bed ligt dan kan ik niet slapen, zeer vermoeiend allemaal. Maar dat gaat wel weer over.

Gister is de vrouw van moeders voor moeders geweest en we kunnen weer plassen in kannetjes. Was er met S ook toen vroeg bij.

Tinkerbell hoe gaat het met je?

En de rest van de meiden natuurlijk!

Liefs Janis

Geplaatst

Op de valreep nog ff een berichtje...vertrek donderdag naar Zuid Afrika!

Heb vandaag de hysteroscopie gehad en mijn baarmoeder en eileiders zien er uitstekend uit.

Daar kan het dus allemaal niet aan liggen. De conclusie blijft: pech. De zaadkwaliteit is niet goed maar ook niet bar slecht (6miljoen goede zwemmend) en bij mij is er niets wat de innesteling zou kunnen belemmeren.

Wel een goede start voor Dusseldorf. Half maart hebben we de intake dan kunnen ze zich dus helemaal richten op de zaadkwaliteit. Toch spannend zo'n onderzoek!

Linda, wat zit je in een vervelende periode! Ik snap dat je er niets over kwijt wil maar ik wil je wel sterkte wensen!

ansje, dat klinkt allemaal goed! Binnenkort dus echt van start?

Vianne en Mon hebben jullie alweer concrete plannen? Ik geniet enorm van deze pauze. Even lekker zorgeloos gewoon leuke dingen doen. Heerlijk! Toch blijft het altijd weer moeilijk om een moment te kiezen om er dan echt toch weer helemaal in te stappen. Maar ik ga maar gewoon half maart...ik denk dat de drempel blijft en ik heb geen idee of ik er echt wel weer aan toe ben maar het zal er toch weer eens van moeten komen. Het doet me wel goed om te zien dat er ook buiten IVF om een leven is ;-)) dat blijft er ook wel. gelukkig!

Janis man man man wat ben je toch een mazzelaar. Gewoon meteen raak. Ik teken ervoor de eerstvolgende keer!!!

goed dat je meedoet met moedersvoormoeders!

Minoes how's life? Alles gaat zn gangetje?

Karin, welkom terug! Volgens mij was ik net op het forum toen jij zwanger was. Pffff ik word nu wel echt een bejaarde forummer hier...jullie beginnen al aan ronde 2...moet me nodig gaan melden bij het 12 weken bankje o.i.d. haha.

Nou meiden ik ga lekker vakatie vieren en meld me daarna weer!

x

niemand vergeten hoop ik? En anders sorrie!

Geplaatst

hey dames,

lekker Tinkerbell, naar Zuid Afrika, dat lijkt mij ook nog wel eens wat als zoon ietsje ouder is! Maar ik ga komend weekend naar Centerparcs! (tja...verschil moet er wezen af en toe...) Effe chillen in de auqamundo enzo, haha! vroeger gingen we altijd naar Landal Greenparks want daar werkte mijn hubbie dus dikke personeelskorting. Maar ja daar is hij een paar jaar terug op heel oneerlijke wijze er uitgeknikkert dus tegenwoordig spugen wij op Landal :evilgrin: Dus vandaar nu de concurrent. Vroeger in onze backpackingdays zou ik daar nog niet dood gevonden willen worden in zo'n bungalowpark maar ja, nu heb je dan een kleuter en dan is het toch allemaal anders...Ga je dat ineens leuk vinden allemaal, heul apart!

De rust doet mij ook goed maar ik merk dat ik er nog lang niet ben. Aan de andere kant wil ik verder omdat zoontje steeds ouder wordt. Maar ja, een nieuwe poging ingaan terwijl ik een nieuwe teleurstelling nu echt even niet meer kan handelen is ook niet verstandig.

Goed trouwens om te horen dat de hysteroscopie goed was Tinkerbell. Dat heb je neem ik aan nog in Nederland laten onderzoeken? Ik ben het even kwijt hoor, was dit nou dat onderzoek met contrastvloeistof en dan zo'n foto? Bij jou zeggen ze dus ook echt: domme pech. In onze evaluatie was het juist: er zal bij jou misschien ook iets zijn als je nu na 6 terugplaatsingen van 7 emmies nog steeds niet zwanger bent...wat moet je daar nou van denken?

Op het moment ben ik een beetje de gedachte aan adoptie aan het toelaten. Dat wil nog niet zeggen dat ik die kant opwil (als man het al zou willen) want dat zit ook boordevol haken en ogen en wachten maar ik sta er in ieder geval iets positiever tegenover nu. De gedachte dat je dan iets zekerder bent van uiteindelijk resultaat, los van de lange wachttijd, vind ik erg rustgevend. Nou ja, ik moet het eerst maar eens met mijn hubbie gaan bespreken. Zijn ouders waren pleegouders en zijn pleegzusje is zo'n dramatische ramp op pootjes dat hij daar denk ik niet echt een positief beeld bij heeft om een kindje van een ander op te voeden... nou ja whatever...ik zit in het denkproces in ieder geval...

Maar dat denkproces gaat ook nog wel de kant van Dusseldorf op. Gelukkig heeft man nu een jaarcontract binnen dus dat scheelt een hoop voor het financiele plaatje welke kant het ook op gaat.

En cryo's doen het natuurlijk ook nog wel eens, haha, ik vergeet ze bijna!

@Linda, ik wens je wijsheid en sterkte toe met waar je nu in zit, neem je tijd.

@Janis: blijven plassen in die kannen!

@Ansje: dat gaat gestaag voort met je plannen, goed hoor! Ik weet nog een leuk cateringbedrijfje voor je feestelijke opening :happy:!

@Stiertje: wanneer kom je voor dat bakkie?

@iedereen, fijne voorjaarsvakantie alvast!

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier ook weer eens even een update van mij..er gebeurd nog niet zoveel, maar de start is er weer.

Ik ben inmiddels bijna 2 weken aan de pil en heb mijn schema binnen, volgende week zaterdag begin ik weer met spuiten, zal wel weer ff wennen zijn na bijna een half jaar, maar ben er klaar voor!!!!

Heb wel de hele tijd een klein beetje bloedverlies (wat oud bloed) tijdens het slikken van de pil, staat ook wel in de papieren, maar hadden jullie dat ook????

Verder niet veel last van de pil, ij het begin wat meer hoofdpijn, maar of dat nou daarvan komt????

Ansje: wat geweldig dat je 1 april van start gaat, heb wel respect voor je hoor!!!

Was ook wel onder de indruk van jouw verhaal over je relatie, je denkt dat je een van de weinigen bent waar het even kut gaat, maar ja een traject als dit is ook niet iets wat je moet onderschatten daar ben ik nu ook wel achter, ik dacht eerst zo dat gaan we wel even samen doen, maar ja dat even valt toch vies tegen, hoe meer tegenslagen hoe moeilijker en zwaarder het allemaal wordt, maar gelukkig alles weer op de rit, op 1 ding na ;-)

Jullie mannetje alweer bijna 1 jaar....pfff waar blijft de tijd. Alvast een hele fijne dag.

Tinkerbell: wat fijn dat alles er binnen goed uitziet nu weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt, ik heb dat onderzoek ook nooit gehad, omdat ze er gewoon vanuit gingen dat het bij mij wel prima is en het toch echt aan mijn man ligt, ik lees dat er bij jouw man nog best wel wat zaadjes zijn 6 miljoen had je het over, als ze er bij die van mij 20 vinden dan ben ik al blij, maar ja we hebben er maar 1 nodig!!

Heel veel plezier in zuid afrika (waar je inmiddels al bent )

Linda: Ik hoop echt dat het ook bij jullie weer de positieve kant op gaat.....

Vianne: Lekker even een paar dagen naar center parcs, even lekker weg van van de dagelijkse dingen en verplichtingen, verstand op nul en genieten maar!!!!!!! heb jij oof FB?????

Minoes: leuke foto's had je op FB van jouw en je dochter, mooi hoor!!!!!!

Janis: lekker rustig aan doen hoor!!! maar gauw weer ff bakkie doen :-)

fijn weekend allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Karin, al bijgelezen?

Tinkerbell, hoop dat jullie het mooi hebben in zuid Afrika!

Vianne, jah ben goed aan het plassen, en jullie nu in centerparcs?

Mon, volgende week de eerst spuiten er in, ben nu al aan het duimen draaien, hoe is het met de badkamer? kan je alweer douchen thuis? Snel weer een bakkie doen.

Jessica, hoe gaat het met jullie?

Ansje, druk met de voorbereidingen?

Stiertje, wat ben je rustig, alles oke?

Linda, Dikke knuffel!

Hier gaat het goed, S is echt zo'n heerlijk meisie.

Iedereen fijne zondag.

Liefs Janis

Geplaatst

Mon joehoe ook weer van start spannend meid heel veel succes

Vianne lekker op vakantie geniet er van meid

Linda dikke knuffel

Janis wat fijn dat zo goed gaat met s

Karin doe je eigen cyclus of gestimuleerd

Hier gaat alles zijn gangetje

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat is het hier rustig!

Stiertje, hoe gaat het met je? las op een andere topic dat het niet helemaal lekker gaat.

Linda, hoe gaat het met je?

Mon, binnenkort de eerste spuit er in.

Karin, hoe gaat het met jou? wanneer ga je van start?

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Hier, gister hebben we de echo gehad, man wat was ik zenuwachtig! Alles zag er goed uit en we zagen een prachtig hartje kloppen, op dat moment was ik echt even helemaal stil en kon het me nog niet beseffen dat het echt zo is, pas in de auto realiseerde ik me het helemaal en heb eerst een potje zitten huilen. Ik mag nu over naar de verloskundige. Die zal ik straks maar bellen.

Ik ga vandaag met een vriendin naar de negen maanden beurs, ik wilde er vorig jaar al heen maar dat ging niet, dus nu maar. Als het gister niet goed was was ik niet gegaan.

Verder niet veel nieuws,

Liefs Janis

Geplaatst

Janis wat een opluchting en wat bijzonder weer om mee te mogen maken. Fijn dat alles goed is! Veel plezier op de 9 maanden beurs! Ik ben er twee jaar geleden geweest en vond het hardstikke leuk! Neem wel een goedgevulde portemonnee mee want er is zoveel leuks te koop!

Karin wanneer ga je precies van start?

Jessica hoe is het met jou?

Stiertje hoe is je sollicitatie afgelopen?

Linda hoe is het met jou meid? Kun je alles een beetje op een rijtje krijgen? Op fb zie ik dat je veel leuke dingen doet. Altijd goed en wat afleiding is goed!

Afgelopen weekend hebben we Joël zijn verjaardag gevierd. Hij mocht zijn eigen taartje opeten. Ik heb wat foto's op fb staan. Hij is goed verwend met heel veel speelgoed maar ook veel tegoedbonnen. straks 'gratis'winkelen haha.

Was wel een beetje melancholiek (hoe schrijf je dat?) de afgelopen dagen. Net of je weer extra bij alles stil staat. Ik heb de hele bevalling weer even de revue laten passeren. Kijk er wel met een positief gevoel op terug maar ik vind wel dat 't erg snel gaat allemaal. Kon je sommige momenten nog maar weer opnieuw beleven...maar goed ik zeur, ik voel me rijk met zo'n lief ventje en voor sommigen van jullie is de wens voor een (tweede) kindje nog niet in vervulling gegaan.

Ik hoop dat 2013 een positief jaar wordt voor allemaal!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hi!

@Janis, wat fijn, een goeie echo! helemaal super!

@Ansje, ja bijzonder zo'n eerste verjaardag, ik weet nog dat ik ook de hele dag toen zat terug te denken: oh nu gebeurde er dit en nu gebeurde er dat.

Nou, verder heb ik eigenlijk ook niks te melden, doei dan maar weer!

Geplaatst

Nou de eerste spuit zit erin ben er helemaal klaar voor.

Erg benieuwd hoe ik me ga voelen tijdens het spuiten.

Hebben jullie er veel last van gehad wbt bijwerkingen en humeur????

Geplaatst

Spannend weer Mon! Ik heb niet zoveel last gehad toen, misschien wat emotioneler maar ook niet echt extreem (dacht ik tenminste...). Soms wel last van zweten 's nachts. Hopelijk valt het bij jou allemaal een beetje mee qua bijwerkingen. Succes!

Geplaatst

Vianne hoest bij jullie

Hier gaat alles goed na wat nare weken hier voor gehad maar gaat nu wel goed

Ilana heeft eindelijk haar benen ontdekt doet alles in 1 x rollen en kruipen bijna haha

Liefs x

Geplaatst

Mon, ik had na een paar dagen spuiten last van hoofdpijn, en ook wel nachtelijke zweten. Toen ik begon te stimuleren werd dat beter.

Heel veel succes en ik duim voor je.

Hoe gaat het met de andere meiden verder?

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden