Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog geen nieuwe test gedaan ben aant werk maar daarna ff stoppen bij kruitvat...

Ik moet het nog steeds eerst zien staan...zwanger!!!!

Maar ja het is een duidelijke streep

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou het is toch echt waar, nog 2 testen gedaan waaronder clearblue en die gaf aan ZWANGER 2-3 weken!!!!!!

24 april mag ik komen voor de eerste echo!!!!! spannend allemaal

Na 5 jaar eindelijk gelukt pfffff nu hopen dat alles goed blijft gaan, maar dit hebben we in elk geval al.

liefs Mon

Geplaatst

Mon Mon Mon och meid wat ben ik blij voor je van harte gefeliciteerd geniet er van lieverd

Het is gewoon gelukt na alle teleurstellingen

Liefs

Geplaatst

@Mon: Zie je wel ! Hartstikke zwanger. Dat vind ik wel het grote voordeel van de digitale testen hoor dat je niet onzeker over de streep hoeft te zijn. Ik heb namelijk heel vaak wel testen gehad met een licht streepje en hoe langer je er naar keek of in het licht hield hoe duidelijker de streep leek te worden. Alleen was ik al die keren toch niet zwanger.

Wat lijkt 24 april dan lang weg hè? Ik vond die weken nog langer duren dan de wachtweken maar toch beleef je ze wel heel anders.

Geplaatst

Mon wat geweldig meid alvast van harte gefeliciteerd voor jou en je partner!!:aaaflowersmiley::aaaflowersmiley::aaaflowersmiley:

Vianne ik heb geen andere oppasoptie..of eigenlijk wel maar die willen dan bv alleen op 1tje passen dus dan kan ik nog niet bij slapen ..maar ik red het wel hoor maar merk wel dat ik nu op automatische piloot leef, de hele dag zorgen en verzorgen en eigenlijk niets voor mezelf doen..maar ja dat komt wel weer denk ik dan maar. S. heeft nu al een week ook nog es zo'n dram periode waar ze om de haveklapt mekkert als ze iets niet METEEN krijgt..pff doodvermoeiend..maar het is echt een dreumes met alle buien die erbij horen en ik denk dat het ook te maken heeft met het lopen, ze loopt de hele dag door en zit geen moment stil en dat is iets wat ze moet verwerken. G is echt een schatje...ze is in de laatste paar weken enorm vooruit gegaan en is de hele dag vrolijk, heerlijk!

Nou, hier zit ik dan..S was om 4:30 wakker ne niet stil te krijgen dus maar een fles gegeven en terug op bed. Ze heeft nog een uur gemekkert en nu slaapt ze en kan ik niet meer in slaap komen, en G wordt ook over een uurtje wakker dus what to do..kop koffie en Candy Crush spelen..haha!

liefs xxx

Geplaatst

Stiertje hoeveel je ook van je meisjes houdt, het is af en toe gewoon bikkelen, zeker met twee.

Vandaag de open dag, ik ben zo zenuwachtig, bleh, vind het ook zo spannend, ik ben zo bang dat er echt helemaal niemand komt. Onzin natuurlijk want mijn familie en een aantal vrienden zijn er sowieso bij om te helpen, maar toch ik hoop zo dat het een succes wordt.

Jullie horen wel hoe het was...;)

Liefs

Geplaatst

Nou niet zoals ik gehoopt had Stiertje...helaas helemaal niemand van buitenaf op af gekomen. We hebben ondanks dat wel een gezellige middag gehad want mijn familie en vrienden en een paar buren zijn wel geweest, maar het had zoveel mooier kunnen zijn. We vonden het echt een enorme domper. Je steekt er zoveel tijd en energie in en ook degenen die me met van alles en nog wat geholpen hebben en dat er dan helemaal niemand van buitenaf komt...tja dat is enorm zuur. Het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn, eerste mooie dag dus mensen willen de tuin in, open huizen route. Daar houden we het maar op.

Geplaatst

aaah shit man Ansje, balen dat je geen bezoekers van uitenaf hebt gehad. Tja het pad van de kleine zelfstandige gaat niet altijd over rozen helaas, ik weet er alles van. Je doet soms je uiterste best en dan komt er niks uit voort, dat is inderdaad balen. Maar je hebt in ieder geval al 1 klantje dus hopelijk gaat het daardoor ook een beetje rondzingen.

Hier vanmiddag lekker bijgekletst met vriendinnen, aangezien onze levens allemaal in allerlei "onrustige vaarwaters" zitten was er weer genoeg te bespreken. Wat zijn goeie vriendinnen dan toch belangrijk merk ik dan weer.

@Puckie, heb je al eens het blog van Annerieke Berg gelezen omtrent haar deels geadopteerde kids, is heel leuk om te lezen met ook een hele pagina over special needs wat best verhelderend is, moet je even googelen op "de bergjes, blogspot". Zij heeft ook een paar boeken geschreven over adoptie.

Ook suf trouwens, ik had een foutje gemaakt bij het overmaken van het inschrijfgeld. Maar dat internetbankierprogramma van mij gaf niet echt duidelijk aan dat de betaalopdracht mislukt was dus ik had niet in de gaten dat het niet goed gegaan was. En er kwam dus maar geen uitnodiging voor die eerste info-bijeenkomst. Ik bellen en na een heel gezoek bleek dat dus verkeerd gegaan te zijn.. Jemug, de allereerste stap in een ellenlang traject en hier struikelen we al...hamerslag Maar nu wordt dat waarschijnlijk 10 juli en volgens ons BKA-nummer zijn we in februari aan de beurt voor de VIA (sorry voor de geheimtaal voor de iets minder ingewijden in de adoptiescene).

@ Mon, jij loopt al een paar dagen helemaal euforisch te zijn neem ik aan!!?? Hebben jullie het al aan anderen verteld?

@Stiertje, tja inderdaad mensen die maar op 1 vd 2 willen passen..dat schiet niet echt op nee...

Nou ik ga eens even chillen op de bank, laterrrs!

Geplaatst

Stiertje belachelijk 1 van de twee passen ze kunnen toch wel voor 1 nachtje oppassen?

Als ik dichter in de buurt zou wonen mochten ze wel x bij mij zijn;-)

Sterkte schat lijkt me niet niks alle gebroken nachten

Ansje had al in een ander topic gezien dat je slechte opkomst had

Stomme mensen bah ze weten niet wat ze mis lopen ;-)

Brengen ze toch naar groter opvang waar ze geen aandacht krijgen of verkeerde dikke toet voor jou

Vianne och balen meid dat er wat mis ia gegaan net bankieren banken lagen er ook uit he misschien niet eens jou fout

Succes meid

Mon dringt het al tot je door?

Janis hoest met jou meid?

Tinkerbel hoe gaat het met jou ?

Linda hoest bij jullie thuis sterkte

Voor wie ik vergeten ben sorry

Hier buikgriep bah hopelijk is snel over

Ga slapen welterusten iedereen

Geplaatst

Dag dames,

Mon... gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Dringt het langzaam beetje door? Geweldig dat het gelukt is, nu hopen dat ie lekker blijft groeien. Gelukkig schijnt het zonnetje, lekker met de neus in de zon. Super, super, super!

Ansje; wat stom dat je geen aanloop van buitenaf hebt gehad! Dat had je je vast anders voorgesteld. hoop dat ze je toch weten te vinden via een andere manier. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan.

Minoes weer opgeknapt van de buikgriep?

Linda, hoe gaat het thuis?

Stiertje; de dames weer een beetje terug in t ritme?

Vianne; goed teken dat je al in de geheimtaal zit! Je moet ons t allemaal maar es uitleggen bij de thee.

Geplaatst

ansje: wat jammer dat er zo weinig waren, het zag/ziet er echt super uit, vind het wel geweldig van je hoor wat je tot nu toe bereikt hebt, dat heb je toch maar weer voor elkaar gekregen.

Het gaat vast helemaal goed komen!!

Stiertje: hoop dat je nog oppas kan krijgen zou wel leuk zijn om je te ontmoeten!!!!

Vianne: inderdaad wat geheimtaal ha ha, nu snap ik ook wat andere van mij denken als ik met mijn afkortingen kom, dan zitten ze mij ook aan te kijken zo van...en dat moet ik snappen???

Janis: Alles goed verder, leuk dat ik je vrijdag ff tegen kwam, mooi buikje al hoor!!!!!!!

Tinkerbell: hoe is het met jullie??? laat je even weten hoe het is geweest in DD, wanneer moest je ook alweer??

Minoes: leuk filmpje van I op facebook ha ha, wat een prachtige lach!!!!!!

Hier begin ik het nu toch wel wat te bevatten, linda zoals jij al zei lijkt 24 april nog heel ver weg, mag wat mij betreft morgen al wel!!!! ook nog slopende weken

Ik voel me verder wel goed, mijn borsten zijn wel super gevoelig ha ha, mijn man hoeft er maar naar te kijken en dat doet al zeer!!!!!!

heel af en toe wat misselijk, laat maar komen hoor, geen probleem ;-)

Moesten jullie in deze periode ook al zoveel plassen, man ik kan om het half uur wel naar de wc, dacht dat dat later pas kwam?

Mijn beste vriendin vertelde me een aantal weken geleden dat ze zwanger was, dat was wel even slikken, ze is 7 weken verder dan mij, ik vind het echt helemaal super dat we nu samen zwanger zijn, daar hadden we al op gehoopt!!!!

Nu hopen dat alles helemaal goed blijft gaan, is toch wel heel spannend.

liefs Mon

Geplaatst

Karin hoest met jou dan meid

Mon wel leuk dat je vriendin samen je zwanger is

Duurt eeuwigheid he de eerste echo pfff toi toi toi

Ja heb nog steeds wat last van buikgriep bah niks aan

Wel heerlijk weer geniet ik volop van ;-)

Liefs

Geplaatst

hey meisjes,

Nou, ik zit hier maar te wachten tot ik ongesteld word zodat we met die cryo kunnen starten. Had ongeveer zondag of maandag moeten wezen, alle voortekenen waren er ook al (pukkels, rugpijn and so on) maar het lijkt maar niet door te willen breken. En dan gaat er toch weer een klein vlammetje van hoop de kop opsteken...Maar meestal als ik dat hardop opschrijf dan word ik accuut ongesteld dus bij dezen tart ik het lot maar weer eens!

Ik zit op het moment ook wel zo stram (letterlijk) in mn vel, ga eens even kijken wat een massage kost bij die chinees in de stad, is een vriendin van mij helemaal enthousiast over dus misschien kan die mij ook wel goed loskneden...

Geplaatst

Nou, ik heb maar even een test gedaan om er vanaf te zijn en uiteraard as usual: een hagelwitte test met 1 streepje. Waarom word ik dan niet gewoon ongesteld op tijd zodat we met die cryo's aan de gang kunnen, wat is dat nou weer voor suffe baarmoederhumor! Stom gedoe!

Om mezelf te troosten heb ik een afspraak gemaakt bij een masseuse hier in het dorp, misschien kan die mij zo goed in vorm kneden dat elk embryootje dolgraag wil blijven zitten!

Geplaatst

@Mon: heerlijk om op een roze wolk te zitten! En wat super om samen met je vriendin zwanger te zijn.

@Ansje: wat een domper dat de open dag zo tegen is gevallen. Daar doe je het niet voor.

@vianne: dat herken ik dat je toch tegen beter weten in gaat hopen. En helaas is het dus toch niet zomaar wel even spontaan gelukt. Hopen dat je nu snel ongesteld gaat worden zodat je met de cryo's kunt beginnen.

@stiertje: Tuurlijk zijn twee kindjes tegelijk zwaar maar ik snap niet dat iemand ze dan niet tegelijk wil voor een nachtje. Dat is dan juist toch leuk!

Hier gaat het nog steeds hetzelfde... word er moedeloos van zo langzamerhand.

Geplaatst

Ja linda Die roze wolk is heel erg fijn, had niet gedacht dat ik die nog ging mee maken (hopelijk nog 9 maanden)

Ik hoop dat er bij jullie gauw wat duidelijkheid komt, want zo te horen kan dit ook niet veel langer meer??

Vianne: Ik herken het helemaal, wil je eindelijk ongie worden om weer verder te gaan en dan blijft het uit en inderdaad ging ik ook denken, nou zie ik heb groningen helemaal niet nodig ha ha

nou werd vaak wel gauw uit die droom geholpen want toen ik dan ging testen was het een uur later raak....... alsof er een spelletje met me gespeeld werd door mijn lichaam :-(

Geplaatst

Nou Mon, je slaat de spijker op z'n kop: een uur later was het inderdaad raak, zucht. Werd vandaag gevraagd voor de ouderraad op school omdat iemand anders zwanger was (ook toevallig nog mijn overbuuf...van de derde...). Ja hoor op mij kun je bouwen, ik word toch niet zwanger, zo dacht ik zwartgallig en roppig in de pokkel als ik was!

Geplaatst

Vianne je omschrijft het leuk, suffe baarmoederhumor, maar leuk is wel anders. Moet je ongesteld worden komt het niet, wil je het niet komt het toch. Stom!

Mon te gek om samen met je beste vriendin zwanger te zijn. Heerlijk alles met elkaar delen :)

Linda, bah dit lijkt me geen situatie om nog lang vol te houden zo. Je doet nu wel veel leuke dingen maar er komt een moment dat je toch weer naar huis moet en in een gespannen sfeer komt. Knap dat je het volhoudt zo. Hoe staat D er nu in dan? Hij moet er toch ook last van hebben van hoe het nu gaat. Echt jammer dat hij er niets mee wil, dit kan toch niet meer heel lang zo doorgaan toch? Sterkte meid!

Hier gaat alles goed. Joël gaat ineens als een speer met zijn ontwikkeling. Hij heeft voor ons idee een paar maanden stilgestaan maar dat is ie nu aan het inhalen. Zo kruipt hij nu écht (eerste was het schuifelen als een zeehondje haha) en trekt hij zich nu aan alles op waar hij maar bij kan. Het opvoeden kan nu beginnen ;)

Liefs

Geplaatst

Even een tijdje niet langs geweest en dan Mon ZWANGER!!!! Holy shit....:confettistars:

Wat een ge-wel-dig nieuws!!!!!

sorry, beetje laat Mon maar van harte zeg!!!!!!

Wat zul je blij zijn meid na al die ellende. Heerlijk op een roze wolk genieten nu.

Ik heb gister alle uitslagen uit DD gekregen. En goed bericht: geen lage eicelvoorraad! Sterker nog een hele hoge...en dat is super gunstig. Ze gaan er vanuit dat ik niet goed heb gereageerd op de deca. Zonder deca zouden ze veel gemakkelijker tot veel eicellen en emmy's kunnen komen. Ik krijg dus een aangepast protocol. Verder waren alle waardes prima. Ook de zaadkwaliteit en DNA fragmentatie van mijn man waren niet ernstiger dan gedacht. Al met al geven ze ons hele goede kansen nu!

ik ga pas in de zomervakantie weer verder maar dit geeft wel goede moed.

Ik zal even bijlezen hoe het met de rest van jullie is. Loop een paar weken achter. Reageer later nog wel.

dikke knuffel!

Geplaatst

Och Linda ik hoop dat jullie snel duidelijkheid samen krijgen sterkte

Vianne ja zo fuck zooi als je niet ongie word je krijgt toch hoop

En dat word je ook nog gevraagd voor een zwangere in de plaats grrrr

Ansje dus nu gaat hard met J succes ermee haha

Geplaatst

Vianne succes met je cryo toi toi toi we gaan ons als gekken voor je duimen

Tinkerbel succes is DD wel super nieuws dat je eicel voorraad goed is

Geplaatst

Hallo meiden,

Tijd niet gereageerd, ben ontzettend druk geweest.

Mon, had je al persoonlijk gefeliciteerd maar via hier ook nog ff. JAHHOEEE YES YES YES eindelijk!!!!!

Karin, ga je deze ronde gelijk weer door?

Jessica, jij start ook deze ronde?

Tinkerbell, wat een positieve berichten uit DD. Laat de zomer maar komen.

Linda, bij jou mindere berichten, meis ik hoop en duim voor jullie dat jullie er toch uit zullen komen.

Ansje, wat jammer dat er niet mee animo voor je open dag was, maar dat hoeft nog niets te zeggen hoor. Je gaat het gewoon straks enorm druk krijgen dat je nee moet gaan verkopen.

Stiertje, jemig wat raar dat ze dan niet eens voor een nachtje alle twee willen hebben. Nah jah zal wel aan ons liggen.

Vianne, jij kan het echt allemaal mooi verwoorden. Jij heel veel succes met de cryo terugplaatsing.

Kom op meiden, mon en ik hebben de prositieve vibe hier al gegeven, nu moet iedereen gewoon zwanger worden en uit de ellende!

Hier gaat alles oke, vorige week weer echo gehad en de navelstreng was nu mooi in de buikholte, de baby was al groot.

Afgelopen maandag ben ik ook door de eendagsgriep geveld, kon niks binnenhouden en voelde me zo slap als een vaatdoek, nu gelukkig alles weer in orde.

S heeft wel last van de laaste prik, ze is erg hangerig en wilde bijna niet eten, zij was maandag ook ziek, arme schat.

Over het algemeen is S echt een schatje, en een grote boef.

Nou meiden het gaat dit weekend eindelijk lekker warm worden, iedereen lekker genieten.

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames, Hoe voel je je Mon? Ansje, fijn dat J. sprongen maakt, bijzonder he. Tinkerbell, wat een goede berichten uit DD, dat geeft weer hoop! Vianne, op naar de cryo's, heeft de massage nog wat uitgehaald? Minoes, jullie gingen toch ook weer van start? Janis, fijn dat de echo goed was, zal je toch weer wat geruststellen. Linda, wat rot dat de lucht nog steeds niet geklaard is, veel sterkte. Stiertje, petje af hoor, wat is het bikkelen soms he, en jij hebt het dan ook nog dubbelop. Jammer dat er niet iemand uit je omgeving is die je even een dagje 'vrij' geven. Prachtige meiden trouwens. Hier hobbelen we weer verder, al weer drie metingen gehad, hang nog steeds rond de 12. Cyclus is weer vertrouwd van slag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden