Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag lieve dames, Ook ik wil me graag afmelden voor zondag. Ben erg weinig actief hier op het forum en jullie verdienen veel meer aandacht dan dat ik geef. Afgelopen week hebben we een punctie gehad, erg pijnlijk, helaas geen eitje. We lassen even weer een pauze in. Ik trek me hier ook even terug. Vianne, erg jammer dat het weer niet gelukt is, ik hoop dat jullie succes hebben in het adoptietraject. Mon...ben zo blij voor je, een mooie echo gehad en een stralende ticker! De andere dames, ik ben nog in contact via FB!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Karin balen dat er geen eicel zat

En je hoeft je niet schuldig te voelen jij moet doen dat goed voelt

Wens je heel veel succes

Geplaatst

Karin, ik weet niet of je dit leest, maar allereerst heel veel sterkte. Verder wil ik je een tip geven, dat bij de meeste verzekeringen een poging óók niet wordt meegeteld als er géén eitjes zijn gevonden (komt omdat er dan geen ivf icsi lab kosten bijkomen). Je hebt er nu niks aan, maar mocht je ooit weer willen proberen... Nogmaals sterkte

Geplaatst

Even snel wereld nieuws

We komen niet meer inaanmerking voor icsi mijn man zijn zaad is helemaal super ik ben helemaal de klus kwijt ongelofelijk

Geplaatst

Nou mooi dan Minoes, ik zeg aan de slag! Maf dan he dat dat zaad zo enorm veranderlijk is!

@ Karin, shit zeg, balen weer zo'n punctie voor niks. Hopelijk de volgende ronde meer succes, het kan in ieder geval, dat weet je al!

Ondertussen is hier alles rustig, we wachten nu 1 cyclus en dan gaan de laatste cryootjes hopelijk aan boord. Voelt een beetje zinloos, ik heb sterk het gevoel dat er toch iets moet zijn waardoor al die topemmies van ons nooit blijven plakken. Op de een of andere manier lijkt mijn lijf de medische weg gewoon niet te accepteren. Aan de andere kant geloof ik er ook wel in dat het zomaar nog eens vanzelf kan gebeuren net als bij onze zoon, ik ben 33 dus er is nog tijd. Ondertussen gaan we mooi aan de slag met de adoptieprocedure, wie weet loopt ergens op deze wereld ons 2de kindje al rond of is hij/zij net geboren, hoop dat iemand goed voor hem/haar zorgt totdat wij er zijn!

Geplaatst

Hey dames

Hoe gaat het met iedereen?

Janis alweer over de helft weten jullie al wat het word?

Geniet er van

Linda hoest met jou meid?

Ansje alweer aanmeldingen gehad zag ik goed bezig

De meiden die bezig zijn heel veel succes

19 juni hebben we tweede zaad onderzoek ben benieuwd

Liefs

Geplaatst

Ja Janis, weet je al wat het wordt?, spannend!

hoe zou het met tinkerbell zijn en de dd-route, ben wel heel benieuwd!

nou ik moet alweer naar school, laterrs!

Geplaatst

Wat een stilte hier!

ik zit te wachten om ongesteld te worden en dan starten we met de laatste cryo-sessie, op hoop van zegen!

Geplaatst

hoi ja inderdaad stil hier. Vianne wel spannend voor je, de allerlaatste cryo poging. Maar we gaan voor je duimen.

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs Ansje

Geplaatst

@minoes: wat een wonderbaarlijk nieuws. Goed man!

@Vianne: alle hoop op het cryootje. Het kan he. Dat zag je aan mij wel.

Hier is alles nog steeds hetzelfde. Nog 4 weken werken en dan vakantie!

Geplaatst

Vianne spannend meid heel veel succes

Linda bijna op vakantie lekker

Hier super leuke verjaardag van Ilana gehad super verwend

Geplaatst

Linda, lekker dat je af kan tellen naar de vakantie. Heb je er wel zin in nu alles nog steeds hetzelfde is? Ik hoop dat het jullie goed doet.

Jessica hoe was I haar verjaardag?

Geplaatst

Ansje ja was echt heel leuk

Ik heb ook weer wat doe voor de lol ovulatie test is die knal positief heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Morgen maar gewone test doen denk ik of wacht nog even

Geplaatst

Nou Jessica ik heb hier op het forum geloof ik wel eens gelezen dat iemand een positieve ovulatietest had en zwanger bleek, of het moet je eisprong zijn, dat kan natuurlijk ook :-) Testje doen???

Geplaatst

Hey Jessica, denk dat je aan het ovuleren bent aangezien je toch net ongesteld was geweest eind mei? ..dus dan weet je het..AAN DE SLAG!! haha! ow lijkt me zo raar om nu opeens weer te moeten klussen voor het echie zeg maar..

Vianne, spannend hoor de laatste twee cryo's pfff..nou we gaan gewoon weer duimen!

Linda, nog geen knopen doorgehakt verder dus?..misschien dat een lekkere vakantie jullie weer naar elkaar toe doet groeien.

Ansje hoe gaat het met het thuishuis, al meer aanmeldingen?

Hier behoorlijk ziek geweest, een virus die maar bleef sluimeren en niet weg wilde. Uiteindelijk medicijnen gekregen van de huisarst en nu gaat het langzaam beter.

Verder beetje moedeloos van al het solliciteren en afgewezen worden omdat er wel 300 (!!) sollicitanten zijn die net iets meer ervaring hebben of wel een diploma hebben terwijl ik veel ervaring heb...nou ja..we gaan gewoon door.

Mon,,,hoe gaat het met jouw zwangerschap eigenlijk!!

liefs stiertje

ps..wanneer gaan we weer afspreken..was zo gezellig laatst..

Geplaatst

Tja, een ovulatietest die zo'n smiley laat zien of wat er ook maar opstaat betekent dat je ovuleert binnen 24 uur oid, lijkt me duidelijk wat te doen, daar zijn die dingen voor!

wat rot dat je zo ziek was stiertje, dat sucks! En al dat solliciteren sucks ook! Kan me voorstellen dat je er behoorlijk flauw van bent. Maar er komt een moment dat het beter wordt ( met de crisis, banenmarkt en alles), dus kop d'r veur!

ik heb ook zwaar zin in vakantie, lekker kamperen met mooi weer hoop ik... Onze kleine man heeft er ook zin in, die kan ik steeds moeilijker uit bed krijgen de laatste weken!

volgende week heb ik de echo weer voor de cryo terugplaatsing. Bedenk me nu dat dat vermoedelijk dan de laatste is van dit hele circus (als ik zwanger raak kunnen ze wel weer van buitenaf echo-en, toch?). Ik ben hoe dan ook blij dat het bijna klaar is met het hele traject. We zijn deze maand precies 4 jaar al weer bezig met het krijgen van een tweede, tijd om de bakens te verzetten.

Geplaatst

Nee ik heb al eerder zo'n test gedaan en die was op de 10 dag positief

En nu week later weer dat kan niet haha zal wel foutje van dat ding zijn ik had nog twee dacht maak ze maar op wil hier niet aan zitten haha

Ja heel raar gevoel zelf klussen volgende week donderdag krijgen we uitslag van de tweede zaad onderzoek

Stiertje gatver zo ziek geweest dus niks aan

Ja snel weer afspreken was echt gezellig

Vianne spannend meid ik hoop dat dit een plakker is succes meid ik gun het je zo

Liefs

Geplaatst

Ja dat is dan wel vreemd minoes, zit je in een of andere extreem lange vruchtbare fase ofzo!? Nou, doe dan sowieso maar goed je best!!!

Geplaatst

Hey dames, wat een stilte hier!

vanmorgen weer meting gehad en gek genoeg was er toch een eicel gaan groeien ondanks de progynova...dus bloedprikken om te kijken of dat in de weg zou zitten maar kennelijk niet want ik heb zaterdag een tp als ze goed ontdooien. Dus daar gaattie dan, laatste stappen in de medische molen...

Geplaatst

@Minoes: wat gek dat de ovulatietest zo lang positief blijft. Hopen dat al het 'geklus' heeft geholpen.

@Vianne: dus als het goed is zaterdag de cryo tp. Superspannend! Bij mij was het de allerlaatste cryo tp ineens wel 'raak' en zo ken ik nog een paar , wel met succes, verhalen. Dus het kan!!!

@Stiertje: balen dat je zo ziek bent geweest. En al die afwijzingen daar zou je ook moedeloos van worden zeg.

@Mon: hoe is het met jou? Leuke vakantie gehad?

@tinkerbell: Hoe is het??

@Karin: zijn jullie al weer begonnen met een nieuwe poging?

Hier gaat alles nog hetzelfde. Hopen dat we in de vakantie elkaar weer vinden. Ik heb een rekenfoutje gemaakt want we moeten nog 3,5 week werken. Morgen over 4 weken gaan we weg.

Ik kreeg van de week nog een confronterende brief van het UMCG die ook naar PNO is gestuurd voor de vergoeding van een extra poging. Er stond in : mevrouw was op de dag van curettage 89 dagen zwanger. Het ging om een intacte zwangerschap na een cryo terugplaatsing van ICSI 3. Best even slikken om het dan zo te lezen. Het zorgde meteen we voor een flinke discussie want Denny wil die poging nog wel doen maar voor mij is het echt klaar. Daar ben ik al duidelijk over geweest maar blijkbaar is dat niet doorgedrongen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden