Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vianne ik ga voor je duimen meid gun het je zo

Linda ik hoop dat de vakantie jullie goed zal doen

En wat confronterend zeg de brief van het Umcg

Ik snap heel goed dat er voor jou een streep onderstaat sterkte meid

Wacht op tel zh voor tweede zaadonderzoek pfff best spannend

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vianne, spannend meid, de laatste cryo. We gaan enorm voor je duimen! Hoe sta je er nu in? Het lijkt me zo'n raar idee dat dit je laatste stappen in het medische circuit zijn.

Jessica wat fijn dat het zaad weer goed was! Nu kunnen jullie leuk klussen zonder het ziekenhuis er bij. Hebben ze ook verteld hoe het kan dat het zaad nu wel goed is en pak hem beet 2 jaar geleden niet?

Linda ik hoop ook voor je dat de vakantie jullie dichterbij elkaar gaat brengen, nog iets langer doorbikkelen dus.

Heftig die brief, ik hoop dat Denny inziet dat jij echt niet meer wilt en hij er ook een streep onder kan zetten. Jij bent tenslotte wel degene die het allemaal moet ondergaan en volgens mij ben jij er echt klaar mee. Daar zal hij zich dan wel bij neer moeten leggen.

Hier gaat alles goed. Joël heeft al een paar stapjes los gezet, dan zit ik wel op mijn hurken voor hem, hij doet dan twee stapjes en laat zich dan in mijn armen vallen haha, maar het begin is er. Gisteren kreeg ik telefoon van een ouder die opvang zoekt. Volgende week heb ik een afspraak met ze. Even afwachten of het wat wordt maar voor nu blij! :)

Liefs Ansje

Geplaatst

Ik ben nog stress niet ongie ben altijd op tijd nou heb ik vanmorgen test gedaan maar te weinig urine grrr ben zo bang dat ik wat ernstig heb

Geplaatst

2 cryootjes aan boord, 6 en 7 cellig. Zou er nog eens een wonder kunnen gebeuren? Testdag is de dag voor onze vakantie, dus als we niet scoren kan ik in de vakantie zwaar aan de wijn en als we wel scoren.... Nou ja daar kan ik me gewoon niks meer bij voorstellen eigenlijk. ...

Geplaatst

Wow Vianne goed voor je ukkie zorgen

Ansje het is allemaal zo verwarrend zo ben je 7 jaar bezig en zo hoor je dat alles goed is en ga je twijfelen pfff

Hoe gaat het met jou en de opvang?

Hoest met de andere dames we blijven niet met veel over zo ?

En wanneer gaan we weer daten

Geplaatst

met ICIS krijg je meer kans op het juiste bemesting met ICIS als IVF kan 2 spearm krijgen in een ei en dan zijn ze niet bevruchten.

Geplaatst

Vianne..hoe gaat ie? wanneer mag je testen..spannend!

Minoes ik kan heel goed begrijpen dat het erg verwarrend is als je het na 7 jaren opeens zelf moet gaan proberen, ik zou er dan ook weinig vertrouwen in hebben. Maar als het wel lukt (en er is nu geen reden waarom het niet zou lukken) is het natuurlijk een prachtig geschenk!!

Ansje wat super dat je weer een nieuwe aanmelding hebt! Is het door gegaan?

Linda en Mon hoe gaat het met jullie?

en de rest van de meiden? tis hier erg rustig..waar is Tinkerbell eigenlijnk?

Vandaag misschien ff naar de hoornseplas met de dames, ZININ!

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje die Annika en nog meer mensen lopen de boel te zieken als het goed is zijn ze verwijderd

Wat lekker even naar hornsemeer lekker geniet er van

Ja heel raar maar goed we zullen zien ;-)

Vianne wanneer mag je testen

Liefs

Geplaatst

Hey hallo, zaterdag mag ik testen, nog fff volhouden dus...

vandaag naar een ridderspektakeldag geweest, echt superleuk! Zoon en zn vriendje zijn na allerlei opdrachten tot ridder geslagen, erg grappig en ze vonden het heel cool! Zoon en ik hebben ook heel stoer een meelworm geproefd en voelden ons echte middeleeuwers!

Geplaatst

Vianne hou je het nog vol met testen spannend meid ik duim voor je;-)

Wat leuk tot ridder geslagen worden wil ik ook wel haha leuk man en bah meel worm smaakte die een beetje haha

Hoest met de andere dames?

Jammer dat zo rustig is hier

Geplaatst

Ja die meelworm viel best mee eerlijk gezegd...maar ik hoef er nou ook weer niet nog meer!

Ik denk dat ik morgen even ga testen, 1 dagje te vroeg kan wel toch?! Denk niet dat het raak is want mijn zere tubbies zijn alweer afgezakt (qua zeer doen, niet qua model, alhoewel ze dr ook weer niet fleuriger op worden met de jaren...). Dan weet ik alvast dat ik de extra medicatie af kan zeggen bij je apotheek want we gaan zondag op vakantie en anders moest ik nog een voorraad ophalen zaterdag. Niet dat ik zaterdag dan niet nog eens test voor de zekerheid, zo ben ik dan ook wel weer!

Gisteren hadden we voorlichting van het adoptietraject. Was leuk en informatief maar eigenlijk niet zoveel nieuws gehoord, je kunt al zoveel op internet aan de weet komen. Wat wel leuk was: ze hadden allemaal voorstelfoto's van kindjes (eerste foto die een adoptiegezin krijgt van hun kindje) en dan aan de andere kant van die foto een foto van dat ze al een tijd bij hun nederlandse ouders waren. Je kon heel mooi zien dat al die kids enorm opgefleurd waren en een heel andere uitstraling hadden. Dus dat gaf wel nog meer nieuwe moed en zin om dit avontuur aan te gaan!

Geplaatst

Dat valt dan weer mee Vianne

Ik hou hoop voor je oké ;-)

Ik duim me rot

Denk wel dat het kan sommige testen oo wachtdag 9 dan moet dag eerder ook kunnen succes meid

Geplaatst

ooooo Vianne..spannend..heb je al getest?? vertel snel!

Ik geloof ook wel dat sommige kids opfleuren van een adoptie, leuk om te zien aan de hand van voorbeelden. Maar het kan ook anders lopen natuurlijk het zal geen makkelijke weg zijn maar ja dat is het ook niet biologische kids soms!

Geplaatst

ohw..mennn wat klote!

Ha zo gehoopt op een wondertje!! pfff meid ..laat je vakantie er niet door vergallen en kijk naar de toekomst!

liefs van mij

Geplaatst

Tja ik was er gelukkig mentaal wel op voorbereid. Maar kloten blijft het natuurlijk! Maar mijn vakantie is zeker niet vergalt hoor, ik ben ook wel een soort van opgelucht. Het is nu klaar en over met al die medische shit, dat is echt wel een fijn gevoel! geen pillen meer, geen spuiten, geen hoop en dan weer teleurstelling, niet meer in die shitstoel, geen puncties enz

Wij gaan " gewoon" voor een kindje van ver. Ik merk dat mijn man ook steeds enthousiaster wordt en dan ben ik toch weer zooo blij met hem, dat hij er voor openstaat om dit avontuur vol haken en ogen aan te gaan, dat hij zo onverschrokken en open minded is! Want als je het aan anderen verteld reageert lang niet iedereen enthousiast: oooh dan ben je jaren bezig, met die kinderen is vanalles mis, kost je klauwen met geld, enz enz! Beetje jammer dus want in onze omgeving zien we dat het ook iets heel moois kan zijn juist! Ondanks dat je met een kindje met beperking extra moeite moet doen bijvoorbeeld, dat wil niet zeggen dat je niet heel veel van je kind kunt houden. Wij zien die obstakels niet als onoverkomelijk. Ik zag een mooie spreuk: if your dreams don't scare you, they are not big enough! Nah ja whatever, kop dr veur en gaan met die trein!

Geplaatst

Lieve Vianne meid ik vind het zo erg voor jullie

Zo veel liefde te geven en de wens zo groot voor een tweede en dan word het zo bij je weggerukt

En met open ogen en tranen in je ogen kijk je naar de toekomst met een kindje van ver die jullie met open armen gaan krijgen.

Lieverd ik wens je heel veel sterkte en succes met adoptie proces hopelijk zijn jullie snel aan de beurt

En helaas snappen heel veel mensen je niet en dat doet ook zo'n pijn

Lieverd je kan je ei hier altijd kwijt of privé al je even wil kletsen ;-)

Dikke knuffel

Geplaatst

Vianne: Dat is zwaar kloten zeg! Ben je echt zo sterk als je nu overkomt? Je moet wel je verdriet een plekje geven hè ( zegt ijskonijn Linda :)). Je komt ontzettend sterk over.

Fijn dat jullie samen zo enthousiast zijn over adoptie! Hopen dat de weg niet te lang duurt en dat jullie gauw een broertje of zusje voor jullie mannetje mogen ontvangen.

Wat een ontzettend mooie citaat heb je onder je berichtje staan!

Dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Vianne, ik heb echt oprecht bewondering voor jullie en jullie keuze om voor adoptie te gaan. Hoe je erover verteld lijkt ook alsof je er enorm veel zin in hebt en dat geloof ik ook.

Ik hoop dat het allemaal niet te lang hoeft te duren want jullie zijn er klaar voor!

Jij bent lekker nuchter net als ik en kijkt vooruit ..

images?q=tbn:ANd9GcQeIrKHwQPhtlBBsDDU02jrTplnRcfX0Fbndev4lJJHS_gwfwUP

Hele fijne vakantie!!!

Geplaatst

Vianne ontzettend k*t dat jullie laatste poging niet gelukt is. Ik had het jullie zo gegund.

Nu gaan jullie voor een kindje van ver, ik vind het hardstikke mooi dat jullie daar voor willen gaan. En laat die mensen maar kletsen die het allemaal zo goed lijken te weten (denken ze) waar bemoeien ze zich mee. Dit is jullie droom, jullie beslissing en jullie keus. Geweldig toch als je een kindje een betere toekomst kan geven. En het kindje wat bij jullie gaat komen zal het goed hebben bij jullie.

Fijn dat je man er hetzelfde in staat als jij.

Jessica hoe gaat het? Al druk aan het oefenen? Raar idee toch dat het jullie nu via de natuurlijke weg kan lukken. Heb je er al wat meer vertrouwen in?

Linda jij bent toch geen ijskonijn haha. Hoe is het? Kijk je al uit naar jullie vakantie? Wanneer gaan jullie?

Stiertje hoe gaat het met jou? Zijn je meiden nog steeds van die vroege vogeltjes? Hoe gaat het met de sollicitaties?

Heeft iemand nog wel es wat van Janis gehoord? Sinds onze high tea waar zij niet bij kon zijn heeft ze hier ook niet meer gepost.

P moet nog een weekje werken en dan hebben wij ook eindelijk vakantie. Kijk er enorm naar uit.

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden