Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ben ik weer eventjes...

Ik las tot mijn grote verbazing zostraks op facebook dat Mon zwanger is?? Blijkbaar heb ik heel wat gemist....

Van Janis kom ik ook nog weleens een bericht op fb tegen.

Waar is Tinkerbell??

Het zal wel door de zomerperiode komen dat het hier zo rustig is.

Hoe is het verder met iedereen?

Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen gaan we op vakantie. Vandaag de hele dag druk aan het poetsen geweest en de koffers ingepakt. Ik zit nu voor het eerst sinds vanmorgen 07.00 even op mijn kont met een lekker koud biertje.

Zaterdag kreeg ik post van PNO. Ze hebben met het UMCG gebeld en alles is ze nu duidelijk. Aan de hand daarvan is beslist dat de teller weer op 0 staat omdat ik volgens hun 89 dagen zwanger ben geweest. Daarom krijg ik nu opnieuw 3 pogingen vergoed. Erg goed nieuws dus. We hadden dus niet eens over hoeven te stappen en hoeven niet meteen een beslissing te nemen. Ondanks dat ik er klaar mee ben begon ik toch wel te twijfelen hoor. Nou ja ik heb de tijd dus nog wel even mocht ik van mening veranderen.

Voor iedereen die vakantie heeft, geniet ze!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Linda dat meen je niet echt waar super zeg ben benieuwd wat jullie gaan doen

Haha en je loopt achter haha grapje

Ansje hoe staat het bij jou heb je al meer kids ;-)

Hoe gaat hef verder met iedereen?

Vianne schat hoe gaat het nu met jou

Hier gaat goed lekker genieten en kleine meid maakt grote sprongen ze loopt langs de bank en tafel en ze wou vanmiddag uit het niets gaan staan op tegels schrok me een hoedje haha

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey dames,

Ben ik weer! Terug van vakantie in het zonnige Luxemburg. Linda wat een aparte situatie, heb je ineens weer mogelijkheden, althans financieel dan. Want ik zou het goed kunnen begrijpen dat je er klaar mee bent. Op een gegeven moment gaat er een knop om in je hoofd en dan is het terugdraaien van die knop ook weer een heel ding.

Ik heb inmiddels een afspraak staan voor een soort van eindevaluatie. Voor mijn gevoel een beetje zinloos want alles is al besproken en valt samen te vatten met "geen idee waarom er geen eentje is blijven zitten". Maar ja misschien is het wel goed ter afsluiting.

Net voor onze vakantie hadden we de eerste informatie-bijeenkomst voor de adoptieprocedure en dat was leuk maar ik heb niet zoveel nieuws gehoord. Je kunt al zoveel lezen op internet.

Vakantie was heerlijk trouwens, even alle ivf-shit van je af zetten. Ook hebben we alvast gefantaseerd over hoe het zou zijn als Ding en Ping er zijn. Dan moeten we echt een dakkoffer hebben om te kunnen kamperen! Ding en Ping zijn de werktitels (net zoiets als frummel of emmie) voor de hopelijk te krijgen kindjes, haha! Vooralsnog gaan we een beetje uit van 2 kids uit China maar dat kan allemaal nog veranderen al gaande het proces, ze heten ook wel Mao ze dong en Deng shau Ping of chung en chang, wang en pang enzovoorts, haha, het wordt steeds echter!

We hebben dus lekker gekampeert en overwegend mooi weer gehad. Onze zoon blijkt een groot wandelaar en natuurliefhebber, hij hield het wandelen verbazend goed vol. Kwam ook omdat daar in Luxemburg het lopen door een bos een stuk spannender is dan thuis met allemaal kloven en riviertjes en rotsblokken. Dat maakt het voor een bijna 5-jarige net ff spannender.

Ik ben zo benieuwd hoe het met Tinkerbell is en DD. En Janis hoeveel weken moet jij nog??

Groetjes!

Geplaatst

Lekker Vianne jammer dat he vakantie er op zit

Fijn dat je hele ivf gebeuren beetje los hebt kunnen laten lijkt me niet niks

Wat spannend zeg de adoptie hoe lang moet je ongeveer wachten dan?

Wij gaan zaterdag naar ameland mijn vader wou er even uit man lief gaat alleen het weekend mee als ik het niet trek ga ik gewoon weer naar huis haha

13 sep gaan we lekker naar centerparks en we gaan nog week met ons drie naar ameland ;-)

Hoe gaat het met iedereen ?

Liefs x

Geplaatst

Joehoeeeeeee, sorry sorry sorry dames dat ik me zo ongelofelijk lang niet gemeld heb. Moet ik me even voorstellen???? Tinkerbell...die sinds maaaaaanden weer eens iets laat horen #shame

ik moet nog grotendeels bij lezen maar ga eerst even een korte update geven.

Ik zag een aantal keren mijn naam voorbij komen, lief dat jullie nog aan me denken!

Wij hebben vanaf december een break genomen en gaan deze maand weer beginnen.

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om er even helemaal uit te zijn. Ik heb ook even helemaal geen forum gelezen en heb echt even afstand genomen. Lekker hoor, zoveel wijn drinken als je wilt, even geen vitamines, temperaturen, zwangerschapstestjes, spannende weken, hormonen, stress...ik heb er van genoten. Maar nu toch weer verder! Ik moet nog even over die drempel...

Ik ben sinds gisteren aan de medicatie voor deze ronde begonnen na 4 weken vakantie. Volgens mij had ik verteld dat we een intake in DD hebben gedaan bij dokter S? Conclusie: zaadkwaliteit is niet denderend maar prima voor IVF en bij mij zijn 4 A4-tjes vol bloedtesten gedaan en de conclusie was: niks aan de hand, beetje laag vitamine D. Ook mijn AMH waarde (dat is de eiccelvoorraad) is top. 7.4 en dat is super hoog.

Wat vreemd is, is dat is alsnog altijd weinig 'opbrengst' had in NL ondanks de hoge eiccelvoorraad. In DD denken ze dat ik over-reageer op de deca. Ik doe nu dus een kort protocol zonder deca. Echt super want ik hoef maar 12 dagen aan de hormonen. Ik ben nu begonnen met de neusspray en vanaf morgen komen de Menopur en Gonal F erbij. En over 2 weken de punctie al. In DD combineren ze deze 2 om een betere kwaliteit eicellen te krijgen.

Verdere extra's in DD: we doen PICSI (daarmee kunnen ze rijpe zaadcellen selecteren) en de terugplaatsing vind plaats na 5 dagen ipv 3. De emmy's gaan 5 dagen in de embryoscoop dat is een soort 'broedmachine'.

dat laatste vind ik echt heel spannend. De kans is veel groter om zwanger te raken als er na 5 dagen topemmy's zijn die teruggeplaatst worden maar ik ben doodsbang dat er niet eentje die 5 dagen haalt...ken toevallig iemand die dat de eerste keer had in DD...zij is er toch nog een keer voor gegaan en net bevallen dus uiteindelijk is het goed afgelopen.

Ik heb een goed gevoel bij DD. Het is er wel een beetje kil en clean. Veel zakelijker dan in NL maar ze bieden echt veel extras en dat voelt goed na 3x hetzelfde protocol in NL. In onze brief van het ziekenhuis hier in NL stond ook dat ze toch denken dat het 'gewoon pech' is en er niets bijzonders aan de hand is maar ik wil gewoon deze ronde echt iets anders. Had er in NL even geen vertrouwen in. Ze leggen alles overigens wel erg goed uit in DD en je kunt echt elke vraag stellen. Het is dus wel zakelijk maar qua kennis en info is het top.

Het worden dus weer spannende weken, ik hoop het zooooooooo dat het eindelijk een keertje raak is. Het lijkt me zo heerlijk om 9 maanden met een dikke buik rond te lopen ;-)

@vianne: ik zag dat het bij jou is misgegaan, wat vreselijk K zeg en wat goed dat je zo positief bent!!! Ik hoop dat jullie snel voor adoptie in aanmerking komen. Ik heb 4 geadopteerde nichtjes (die slechte zaadkwaliteit is een familiekwestie) en het is geweldig om te zien hoe je ook zo prima een gezinnetje kunt vormen. Mijn zwagers en schoonzussen zijn ook zo happy met hun kids!

Geplaatst

Ha die Tinkerbell je leeft dus nog..:hello2:Spannend dat jullie weer begonnen zijn en in deustchland nog wel! Ik hoop dat zij betere resultaten boeken, wel tof dat je maar zo kort hoeft te "hormoneren"! Mijn duimen draaien!

Minoes meid, hoe gaat het met het klussen? heb je der al een beetje vertrouwen in?

Vianne, haha Ding en Ping..ik lig krom! Hoe gaat dat eigenlijk met adoptieve namen..mag je die veranderen of wordt het echt Sjingsjong Pauwwang? Ik zag laats een programma waar een geadopteerde jongeman aan het woord was en die was erg zwart met kroeshaar en zijn naam was Henk...mwoah vond ik nie zo geslaagd!

Wat leuk zeg dat jullie kleine man zo'n avonturier is, nou dan maar elk weekend een lange uitdagende wandeling plannen, of niet?

Wow Linda wat een shocking nieuws eigenlijk he? Kun je zomaar weer opnieuw aan het hele IVF circus beginnen als je zou willen..hmm stof tot nadenken. Volgens mij hebben jullie wel een hele leuke vakantie gehad.

Ansje hoe gaat het met je thuishuis? alweer meer aanmeldingen?

Ik ben een beetje aan het afbouwen met het hele solliciteren want heb besloten om toch, zodra het kan, voor mezelf te gaan beginnen als pedicure. Moet nog even wachten totdat mijn ouders weer helemaal fit zijn en op kunnen passen en dan ga ik beginnen, hopelijk heb ik mijn praktijkje snel vol zodat ik van die UWV af ben.

wordt vervolgd..

Veel liefs van mij!

Geplaatst

@tinkerbell: Fijn om weer iets van je te horen. Vol goede moed nu dus weer verder in Dusseldorf. Ik hoor er veel positieve verhalen over en hopelijk hoor jij daar straks ook bij.

Voelt best een beetje knullig dat mijn teller weer op nul staat en ik er geen zin meer in heb terwijl jullie door de betaalde pogingen heen zijn.

@Vianne: Wat ben je dapper! Hopelijk gaat het allemaal razendsnel met het adoptieproces zodat jullie niet nog eens maanden hoeven te wachten.

@Stiertje: Dus je wil voor jezelf gaan beginnen. Leuk hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel graag van het UWV af wilt. Lijkt me ook helemaal niks al dat gezeur met papieren invullen enzo.

Hoe is het met de rest? Jammer dat we nooit meer iets horen van @Dough, Sissy , Karin en Mon.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Ik heb 7 boeken uitgelezen! Echt tot rust gekomen. Om de dag lekker 5 km op de loopband gelopen. Er is niet heel erg veel veranderd tussen ons, helaas. Maar ik weet ook nog steeds niet echt wat ik wil.

Geplaatst

Hey ladies,

@Tinkerbell, spannend allemaal weer! En inderdaad goed om iets anders te proberen, wie weet hebben ze daar nou net de juiste touch voor jullie. Ook zo raar als alles in principe goed is (behalve het zaad dan)en dan lukt het nog niet ondanks goeie embryo's. Net zo raar als bij ons. Daar kan ik nog steeds niet over uit. Bij een van de laatste gesprekken noemden ze bij ons dat er dan misschien toch iets bij mij niet goed was qua innesteling. En bij jou noemen ze het domme pech terwijl onze situaties bijna hetzelfde zijn. Enig verschil is dat ik toch een kind au naturel heb weten te krijgen maar daardoor zou je toch al helemaal niet denken dat er iets met mijn innesteling niet goed is. Ik heb het tenslotte toch een keer weten te fiksen met pretty shitty zaad! :icon_scratch: Raarrr toch!!!

@Stiertje, ja je kan wel de naam aanpassen (officieel of onofficieel). Maar als ons kiddy een niet al te beroerde naam heeft doen we dat denk ik niet aangezien die van ons geen baby meer zal zijn. Geadopteerd worden is al een aardverschuivende ervaring denk ik, als je dan ook ineens naar een andere naam moet gaan luisteren...Maar ja, stel nou dat hij/zij Hang Snee Wang Pang heet en dat moet je dan combineren met onze zeer hollandse achternaam...Dat klinkt ook een beetje stom. Dus we moeten maar even zien. Misschien is het een naam die een beetje te verbasteren valt naar het nederlands ofzo.

Op het moment zijn bij sommige landen de wachtlijsten heel kort zoals bij China dus, mits je open staat voor een kindje met een fysiek probleem zoals een schisis, klompvoetje, hartafwijking enz. Als alles dan een beetje meezit zouden we in 2015 af kunnen reizen om een onze zoon/dochter te halen. Maar niets is zeker in het leven en ook niet in adoptieland dus probeer ik nergens op te rekenen.

@Linda, ah fijne vakantie gehad dus! Je moet je daar echt niet knullig over voelen hoor, jij strijdt al zo lang voor die wens, het is niet meer dan normaal dan dat je er op een gegeven moment een keer klaar mee bent. Zeker als je niet zo lekker in je relatie zit dan is het nog moeilijker op te brengen. Bovendien is een baby niet iets wat een relatie oppept, eerder een relatietest volgens mij. Raar eigenlijk dat we dat allemaal zo graag willen, op vakantie dacht ik dat ook vaak. Want op een camping hoor je altijd wel ergens een klein kind bleren (vooral die jankerd in de tent naast ons midden in de nacht :censored2:allemachtig wat irritant!). Toen dacht ik wel eens van tjee wat fijn dat die van ons die fase al gehad heeft....

Maar ja die wens blijft toch een ongrijpbaar iets, want ik zou nog steeds dolblij zijn als ik nou ineens toch zwanger word (ik ben er namelijk niet meer zoveel mee bezig dus nou zal ik wel snel zwanger zijn:tongueP:).

Met dat adopteren is het trouwens net als met zwanger worden, eerst zag ik over zwangere vrouwen, nu zie ik overal adoptiegezinnen!

Geplaatst

Oh ja Stiertje, leuk dat je de pedicurebusiness ingaat, ik heb nog wel wel wat werk aan mijn voeten te doen dus dan ben ik je eerste klant!

Geplaatst

Ik hoop dat ik alles goed doe zit op de tel haha

Linda meid jammer dat jullie nog niet weer op 1 lijn zitten

Maar ondanks alles heb je wel genoten van je vakantie

Ben echt trots op je je weet niet wat je nog wil maar je blijft wel knokken voor wat wel en niet meer gaat topper ben benieuwd of alles terug komt of dat gewoon klaar is zo

En ja jouw teller staat wel op nul maar als je relatie gewoon niet stabiel is en ik snap heel goed dat je het hebt afgesloten en plekje misschien in de toekomst

Tinkerbel spannend zeg naar dd ben heel benieuwd

En pauze is soms echt wel goed

Meid ik hoop dat jullie wens snel vervuld gaat worden

Vianne ik moest ook zo lachen om de namen en wat klink je positief zeg ben heel benieuwd wanneer je wat hoort

Ansje hoest met jou meid?

Stiertje ik snap heel goed dat je van UWV af wil en lekker voor je zelf beginnen heerlijk je hebt niks te verliezen

Ben de tel kwijtb sorry ;-)

Oja nee het klussen heb er niet veel vertrouwen in we hebben 1 maand met test en alles gedaan ik dacht het komt zo of niet maar ik ga me er niet meer op vast pinnen heb besloten als zo niet wil in sep te bellen om te kijken wat de opties zijn

Ben week weggeweest met mijn vader en broertje naar Ameland man lief kon helaas niet mee :-(

Maar wel heel erg genoten

13 sep gaan we lekker week naar centerparks heerlijk

Was het wel zo'n beetje haha

Hoe gaat het met de andere dames?

Vind wel jammer dat er niet zoveel geschreven meer word

En heel veel afhaken :-(

Oja wanneer gaan we weer daten ?

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo daar ben ik ook weer es...pff werd ook wel tijd, ben al een maand niet erg actief geweest.

Tinkerbell wat goed dat je even afstand hebt genomen van alles. Af en toe is dat goed en betekend het ook dat je hier wat minder actief bent, maar soms ben je gewoon even afstand nodig. Ik hoop echt dat DD jullie het grote geluk gaat brengen. het gaat daar anders als hier maar misschien is dat juist wel goed. We lezen graag hoe het je vergaat daar.

Linda lekker vakantie gehad? Heerlijk even er tussen uit naar het zonnetje. Jammer dat D en jij (nog) niet op een lijn zitten. Dat is wel heel belangrijk voor je verder gaat kijken. Ik hoop dat jullie er uit komen samen. Veel praten is heel belangrijk of in ieder geval weten van elkaar wat je voelt en waar je staat.

Jessica oh heerlijk jullie hebben de vakantie nog tegoed, heerlijk man. Goed dat je het op zijn beloop laat nu, al blijft het een raar idee dat je na jaren in het ziekenhuis te hebben gelopen nu zelf zwanger kan worden. Als het te lang duurt zou ik zeker weer aan de bel trekken in het ziekenhuis maar dat doe je wel las ik.

Stiertje dat is geen gek idee om voor je zelf te beginnen, leuk hoor. Dan ben je eindelijk van het uwv af. Kan je dat aan huis doen?

Vianne wat kun jij altijd grappig schrijven, ik ben heel benieuwd naar jullie adoptieavontuur en hoe het allemaal gaat lopen.

Met mij gaat het goed. Joël was gisteren precies 1,5 jaar. Het is en blijft een heerlijk ventje. Gisteren was hij boos op me, dat zo'n kleintje dat al kan. Ik vond het eigenlijk heel grappig. P was gisteren aan het klussen en daar mocht Joël natuurlijk niet in de buurt komen van mij. Hij begon boos met zijn handjes te wapperen. Toen P hem optilde en later aan mij wilde geven begon Joël weer boos te doen en te wapperen, haha komisch hoor, nu nog wel tenminste.

Met mijn thuishuis gaat het eigenlijk best goed. Ik heb er per 1 september een kindje bij en vandaag een kennismakingsgesprek gehad voor een kindje die per januari komt. Ouder was in ieder geval positief dus ik hoop dat er een vervolgafspraak komt.

Ik ben ook in voor een date!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje haha leuk he die woede aanvallen Ilana heeft ze ook als ik haar optil gaan haar benen heen en weer en rood gezicht als ze boos word haha oja wat ik niet zo leuk vind ze begint met slaan hoe ze daar aan komt geen idee

Dus gaat lekker met je bedrijfje super zeg op naar heel veel kindjes ;-)

Wat gaat de tijd snel he pfff

Ilana moet vandaag naar inloop spreekuur van cb voor prikje anders was het 10 sep maar 13 de gaan we weg straks ziek moet er niet aan denken

Ben met nieuwe inrichting bezig van woonkamer heb nieuwe tv kast oude verkocht moet alleen nog nieuwe grote kast en de andere verkopen de rest is al verkocht haha

Ja in januari willen we weer aan de bel trekken in Umcg

Hoest met iedereen?

Liefs

Geplaatst

@Vianne: wat kun je toch geweldig schrijven! Ik lig elke keer krom van je. Het adoptiewereldje is inderdaad soms ook niet te voorspellen. Iemand van het andere forum was echt bijna aan beurt en ineens kreeg het adoptiebureau problemen met het land waar hun kindje( s) vandaan zou komen en toen moesten ze noodgedwongen overstappen en nu is er inmiddels weer een jaar voorbij. Ook adoptie geeft dus geen enkele zekerheid.

@Ansje: Fijn dat het lekker begint te lopen! J alweer 1,5 ! Wat gaat het toch snel. Grappig dat zo'n kleintje al emoties heeft hè?

@Minoes: ER even lekker tussenuit geweest dus. En dan nog een vakantie tegoed. Lekker hoor. En je huis opnieuw aan het inrichten. Je hebt het er maar druk mee:).

Ik ben ook wel weer in voor een date!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Zal me weer ff voorstellen ik ben Janis.

Vianne, wat vervelend voor jullie dat de laatste poging niet is gelukt, en wat goed dat jullie zo positief er in staan ivm adoptie.

Tinkerbell, heel veel succes in DD.

Stiertje, wat goed dat je voor je zelf gaat beginnen.

Ansje, jou bedrijf begint ook al goed te draaien fijn voor je vooral in deze tijden.

Linda, jammer te lezen dat het nog niet op en top is bij jullie. En toch wel fijn te lezen dat jullie nu weer 3 pogingen vergoed kunnen krijgen.

Jessica, heel raar verhaal dat alles in eens nu goed is, maar aan de andere kant wel heel erg fijn. Hoop dat het met klussen gaat lukken een brusje voor jullie meisje.

Karin, hoe gaat de behandeling met jullie?

Hoop niet dat ik iemand ben vergeten.

Hier, gaat het met ups and downs. Hebben nieuwe buren waar je niet vrolijk van wordt. Slaap de hele zwangerschap al slecht. de baby doet en groeit iig wel goed. Nu nog dik 5 weken.

Heb nu ook nog tunnelsyndroom er bij gekregen. Dit is een totaal andere zwangerachap dan bij S. We zijn nu pas met de babykamer aan de slag.

We hebben gister naar een huis wezen kijken waar we wel heel erg graag zouden willen wonen, alleen moet er echt mega veel aan gedaan worden.

Met S gaat alles tot zo ver goed, (alleen erg veel last van haar ontlasting wat niet wil komen kei hader drollen arme meis.) Ondanks dat is ze een heel lief en makkelijke meid.

Zit weer ff sinds tijden achter de computer dus dacht van eerst maar es reageren.

Liefs Janis

Geplaatst

Welkom janis ;-)

Och jeetje dus zit je in deze zwangerschap ook niet echt mee balen zeg

En wat k.t van de buren zeg daar word je niet blij van ( spreek uit ervaring)

Wil je niet verklappen wat het word ??

Hier gaat alles goed nog twee weekjes en dan gaan er op vakantie heerlijk eerst week huttenheugte en nog week met ons 3 en

En na de vak even ziekenhuis bellen van hoe en wat nu verder

Wanneer zullen er afspreken voor nieuwe date ??

Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

@minoes: Nog een weekje en dan gaan jullie lekker op vakantie. Hebben jullie nog veel last gehad van de aardbeving?

Zeg het maar wanneer we gaan daten! Wat gaan we doen dan?

@Janis: ik moest even diep graven maar ik weet vaag nog wie je bent. :P flauw hè? De laatste weken zijn ingegaan. Mooi balen zeg van het tunnelsyndroom. Kan er iets aan gedaan worden? Sneu voor S dat ze zo met haar ontlasting zit. Ben je klaar mee zeg met je buren tjongejonge. Ik erger me ook kapot aan onze achterburen. Zij heeft een nieuwe vent waar ze net weer een baby van heeft. Kindje is nog geen week oud en die vent zit constant met brommers in de tuin en door de buurt te crossen. Een lawaai en stinkerij!! Constant brommers in de brandgang dat ik er amper met de fiets langs kan. Vreselijk irritant.

Geplaatst

Linda ja heerlijk nog een weekje en dan gaan we op vakantie jahoe echt zo'n zin in

Ja de aardbeving was heel heftig brrrr niks aan

Hoe gaat het met jou?

Het maakt mij niet uit wat we gaan doen gewoon gezellig ;-)

Liefs

Geplaatst

Ben hier niet meer zo veel maar jullie hebben in het verleden altijd zo meegeleeft. Dus ik dacht vanochtend meteen ik wil echt even een berichtje doen. Vandaag D-day na onze eerste Düsseldorf behandeling en...ZWANGER!!!!!! Ja, echt waar bij ICSI 4 en TP nummer 7 is het raak! Vanaf dinsdag al positieve testen vandaag op de echte testdag een clear blue digital gekocht en die zei binnen 10 seconden: zwanger Kan het nog niet bevatten na al die jaren....we zijn zo blij!!!

Geplaatst

*breek even in* Ik heb nooit echt meegeschreven op dit forum, maar ik wil je echt even feliciteren Tinkerbell. Ik word helemaal gelukkig van je berichtje. Na 7 pogingen is het je zo gegund. Succes meis en probeer te genieten (waar kan)!

Geplaatst

AAAAAAAAH TINKERBELL JE BENT GEWOON ZWANGERRRR!!!:clap2::confettistars::aaaflowersmiley::B-0020:

Geweldig!!! Zitten er dan toch echt van die wonderdokters daar in Dusseldorf, lekker dan, nou ga ik weer twijfelen aan mijn besluiten!!

Nou, hoe dan ook: Gefeliciteerd, jullie verdienen het gewoon na zo lang doorzetten! Dat moet een bizar en onwerkelijk moment zijn geweest om gewoon eens een keer een positieve test in handen te hebben, kun je het al een beetje geloven?

Hoeveel emmies waren er ook weer teruggeplaatst? En wat maakt nou volgens jou dat het nu wel gelukt is?

Ondertussen wachten we hier rustig op wat komen gaat en heb ik het erg druk met werk, wat heel fijn is. Laatst had zoon een vriendje te spelen die vroeg: heb jij geen broertjes of zusjes? Nee zei zoon, vriendje: krijg je die ook niet dan? zoon: jawel, ik krijg namelijk een broertje of zusje uit het buitenland, dat heet adopteren. Als ze dan in een ander land niet voor een kindje kunnen zorgen dan doen wij dat. Nou, hij heeft het duidelijk toch wel even helemaal begrepen! Zo mooi als hij dat dan even a la spreekbeurt aan dat vriendje gaat uitleggen. En dat hij het ook volkomen normaal en logisch vindt!

Liefs!

Geplaatst

Vianne lees met tranen in mijn ogen je bericht wat een geweldige zoon hebben jullie en heeft gewoon gelijk jullie krijgen straks een kindje waar de ouders niet voor konden zorgen

Respect meid

Liefs

Geplaatst

Ha vianne, thanx voor de felicitaties.

Ik geloof er nog steeds geen bal van ;-) en heb al 11 testjes liggen (ja, sick I know...) ik mag nu niet meer testen van mezelf. De strepen worden dikker en zelfs de minst gevoelige testen verschieten binnen een minuut van kleur.

Het gekke is, nu ben ik zwanger, en er is niks anders dan anders...ik werk gewoon en alles gaat weer verder. Zo raar. Heb ook bijna geen klachten. Ik had gedacht dat ik het meteen zou voelen en dat is echt niet zo. Wel grote maar absoluut geen pijnlijke boobs, verder niks. Zo nu en dan een hol leeg gevoel op de maag en wat steekjes heel laag in mijn buik. Verder voel ik me heel normaal. Dat vind ik ook wel weer eng, zou het liefst kotsend boven de plee hangen...

We hebben in DD alle extra's gedaan: assistant hatching (een sneetje in de harde laag om de eicel heen om beter te kunnen innestelen), de embryoscoop (een soort 'broedmachine') Picsi (daarbij selecteren ze de snelste en rijpste zaadcellen) en na de TP heb ik 2 x een lipid infuus gehad. Dit zorgt ervoor dat je het embryo minder makkelijk afstoot. Nou ja, alles uit de kast dus ;-) en ja met resultaat. O ja, een een kort protocol met maar 10 dagen hormonen.

alhoewel ik heb bijna niet op durf te schrijven. Ik zwanger? Die 2 wachtweken waren een hel maar nu is het eigenlijk nog veel spannender. Over 2 weken heb ik de eerste echo en ik ben zoooo bang dat het toch niet goed gaat. Aan de andere kant 90% dat het wel goed gaat dus ik wil er niet alteveel aan denken al is dat moeilijker dan ik nu opschrijf ;-) er zijn twee emmys teruggeplaatst dus het kan ook nog een tweeling zijn...nou ja, doodeng allemaal dat wachten.

Ik heb overigens wel een verplichte relatie met 'Lutinus' 3 maanden lang!!!! #hell

Ik zag dat jij een besluit tot adoptie hebt genomen, dapper van je! Wij hebben ook erg getwijfelt of we nog wel verder wilden en dit was ook echt de laatste behandeling voor ons. Dus keihard duimen dat het 9 maanden goed gaat Ik hoop dat je hartstikke happy wordt met zoontje en adoptie kindje. In mijn familie 2 gezinnen met adoptie kids en echt waar heerlijke gezinnetjes! Mocht je toch meer over DD willen weten dan mag je me altijd een PB sturen.

Lief dat je zo blij voor me bent, weet hoe lastig het soms is. Ik vind ook wel dat het wel es mocht na 7 TP-en maar dat geldt evengoed voor jou. Zo oneerlijk soms dit stomme proces....x

Geplaatst

:woohoo:Tinkerbell!!!! Wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! Ik snap je angst dat het misgaat maar de kans dat het goed gaat is vele malen groter dus probeer je daar aan vast te houden. Ik heb me 14 jaar iedere maand zwanger gevoeld behalve de beide keren dat ik echt zwanger was. Dus het zegt niks. Wat betreft de testjes ook dat herken ik. Bij Julian heb ik er maar èèn gedaan maar de vorige keer deed ik er twee per dag. Gewoon omdat ik het zo'n geweldig beeld vond, haha. En elke keer weer een foto maken. Ik heb de test van moeders voor moeders bewaard en heb hem soms nog wel even in mijn handen. Het doet me nu niks meer hoor het is nu gewoon een fijne herinnering geworden.

@Vianne: Wat goed dat jullie kleine man het zo goed heeft begrepen. Ik kan me indenken dat je door het verhaal van Tinkerbell toch weer een beetje gaat twijfelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden