Ga naar inhoud

Schema voor thuis????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ik las in een ander topic dat we ongeveer gelijk opgaan. Wacht jij ook nu op je menstruatie om te kunnen beginnen? Ik zit nu op dag 32.... Denk dat ik misschien te gefocust ben en dat het daarom nog niet is gekomen. Nou ja, het kan niet lang meer duren... Ik wil beginnen!!!

liefs en succes,

Micky

Geplaatst
Hoi Lentezon,

Ik las in een ander topic dat we ongeveer gelijk opgaan. Wacht jij ook nu op je menstruatie om te kunnen beginnen? Ik zit nu op dag 32.... Denk dat ik misschien te gefocust ben en dat het daarom nog niet is gekomen. Nou ja, het kan niet lang meer duren... Ik wil beginnen!!!

liefs en succes,

Micky

Hey lieve mickey!

we gaan zeker wel gelijk op: Ik zit idd ook te wachten op mijn menstru, echter ik heb drie weken de pil geslikt dus ik neem aan dat het deze week komt.

Kan hoor dat het daarom bij jouw nog niet is gekomen, het was bij mij vorige keer juist vroeg omdat ik zo graag wilde ....

Ik merk nu al dat het lastig plannen is.... ik moet nl b.v. een nieuwe datum voor het rij examen inplannen maar wanneer dan? wachten op de menstu, dan is vaak de punctie rond dat 15 in mijn ziekenhuis, maar dat kan ook gerust eerder of later zijn ! Laat ik het dan maar ruim nemen dus half februari.

Ach ja zekerheden zijn er dus niet.

ik hoop dat het snel komt bij je hoor!

We houden elkaar op de hoogte !

ik ben vandaag weer aan het werk..zucht en gelijk in de lappemand: mega verkouden sinds gisteren en ook wat koortsig....

komt goed

Nou ik ga eens aan het werk!

xxx lentezon

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Balen dat t spuiten een beetje tegenvalt, t is idd misschien wel zo dat je door de vervelende voorgaande spuiten een beetje gespannen bent. Zoals Cynthia al zegt: Oefening baart kunst. Je gaat vanzelf aanvoelen hoe hard of zacht je de spuit moet zetten.

Werkse voor nu, een succes straks met spuiten!

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Hoi Sandra!

Jij moet morgen alweer naar t ziekenhuis he voor de cryo.

Houd dat in minder / of andere hormomen? In eigen cyclus zeg maar?

Spuiten ging gisteren al beter. "Is zo gebeurd"zegt mij vriend, terwijl als ie al een spuit ziet... Ik moet er maar aan wennen.

Mijn directeur wenste me een gezond en vruchtbaar jaar ! hihi

Weet je; al sinds ik aan de pil ben heb ik last van maagzuur , oprispingen en opgeblazen gevoel en sinds gisteren mega verkouden.

Ik kijk het nog ff aan want de tabletjes helpen wel van t maagzuur maar ik zit daar al 2 weken aan ..

komt goed

meid succes morgen!

laat ff weten hoe het i s gegaan als je wilt.

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ik heb geen idee hoe een tp met een cryo precies in het werk gaat, dit wordt onze 1e keer met een cryo....dus spannend, spannend idd voor ons.

Wel balen zeg die bijwerkingen van de pil! Kan me niet herinneren dat ik daar last van heb gehad....welke pil slik je??

Jajaja, die mannen hebben makkelijk praten......zij hoeven niet te spuiten hihi! Ik heb ook zo'n held thuis zitten hoor:tongueP:!

En een vruchtbaar jaar, geweldig! Dat kunnen we zeker te weten gebruiken. Nou ik laat t morgen zeker even weten. En vanaaf rustig aan met spuiten he...komt helemaal goed.

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Tja... als ik ooit aan het spuiten toe kom, heb ik een man die met me mee kan praten. Hij heeft jaren lang medicatie moeten spuiten!

He maar Lentezon, vervelend dat je je niet lekker voelt! Beterschap!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

ha lieve meiden,

Ik slik mycrogynon, maar denk mischien komt t door de foliumzuur.

Googelen levert wel eea op, al hadden ze er nooit van gehoord

in t ziekenhuis, dus het kan ook gewoon aan mij liggen.

mijn zus denkt: stress,maar dak krijg ik meerstal nek- en schouderijn..

En Sanne: jij weet dus net zo weinig als dat ik weet op het moement..we zien t wel!

xx lentezon

Geplaatst

bah het spuiten ging weer minder gisteren!

Punt 1 de naald erin krijgen, en dan de spuit met links vasthouden en dan met rechts indrukken ...

Zit er een beetje mee te stuntelen en doet ook zeer. Dus ook in een vet rol doet het gewoon zeer dat had ik niet verwac ht.

Ook spuit ik niet genoeg door want volgens mij blijft er steeds een heel klein beetje in de spuit zitten.

Maar durf t mijn vriend ook niet te laten doen. Want het doet zeer en ben dan bang dat hij gewoon veel te hard gaat drukken.

Hij heeft t op een sinasappel mogen uitproberen met een gebruikte spuit die ik op mijn buik hield ..( zie je het voor je ) maar vond het zo onhandiog overkomen want mijn vriend is gewoon ook niet 1 van de handigsten kwa moteriek ( de schat)

dus laat maar ; - ) ..

Ach ja misschien gaat het vanavond beter..het valt gewoon een beetje tegen da's alles .

vanavond een nieuwe ronde!

liefs en we slaan ons er doorheen he met zijn allen:cat:

Geplaatst

Ow meid toch....da's weer niet echt een leuke 'spuitervaring' dan zeg maar:sad:. Je moet die naald niet te veel bewegen als tie al in je buik zit, dan gaat t inderdaad irriteren en pijn doen. Ik pak telkens met mijn linkerhand een rol, en zet dan met mijn rechterhand de spuit. Vervolgens druk ik bij de Deca met m'n wijsvinger de spuit leeg, en bij de gonal gebruik ik mijn duim....misschien het proberen waard? Maarrrr, die deca's zijn geen makkelijke spuiten om te zetten hoor, had er in het begin ook gevechten mee......Je hub laten oefenen op een sinaasappel is eigenlijk heel slim hoor! Ik heb vroeger (hoor mij dan....24 jaar oud....en praten over vroeger....nah ja) toen ik een SPW opleiding deed, ook zo moeten oefenen....je leert zo wel de weerstand kennen.

K zie jullie al helemaal zitten....hihi.....:cheesy:Ach meid, gewoon even blijven oefenen, je krijgt er vanzelf wat handigheid in. K ga vanaaf aan je denken, en positieve-spuit-energie naar je stralen...!

Gaat t met de gezondheid al wat beter??

Groetjes, San

Geplaatst
......Je hub laten oefenen op een sinaasappel is eigenlijk heel slim hoor! Ik heb vroeger (hoor mij dan....24 jaar oud....en praten over vroeger....nah ja) toen ik een SPW opleiding deed, ook zo moeten oefenen....je leert zo wel de weerstand kennen.

K zie jullie al helemaal zitten....hihi.....:cheesy:Ach meid, gewoon even blijven oefenen, je krijgt er vanzelf wat handigheid in. K ga vanaaf aan je denken, en positieve-spuit-energie naar je stralen...!

Gaat t met de gezondheid al wat beter??

Groetjes, San

hihi San grappig dat je dat 'vroeger'op school zo hebt geleerd !

Zit je nu in het spw werk?

ik werk op een dakdekkers bedrijf op kantoor, als manus van alles , inclusief veiligheid en gezondheid beleid. MBO baantje, met dito salarisje maar wel veel verantwoordelijkheden en divers werk dus voel me niet echt een tik geit of zo hihi:computer:

Mijn verkoudheid gaat al wat beter gelukkig.

Is maar goed ook: morgen na het werk naar een try out van Theo Maassen!!! Dus een avondje vol humor, en dus niet zoals gisteren om 2100u naar bed met een bekertje warme melk met honing hihihihi

is alvast voor mijn verjaardag: volgende week word ik 35...wat vliegt de tijd

goed ga eens een lekker visje eten en gauw door met werken :eekout:

valt niet mee zo'n 1e week en as maandag komt mijn enige vrouwelijke collega terug van zw. verlof...we zitten op 1 kamer ..gedaan met de rust en gelijk allemaal verhalen over haar kinderen en haar huishouding ..hihihihi

komt goed! Was erg zwaar voor mij tijdens mijn operaties zat zij met een dikke buik...kon er niet voor weglopen, is mijn werk!

Een zwangere vriendin zou ik bv zeg 4 uur per week zien, en zij wel 24 uur per week ( zij werkt 3 dagen ) !

ok liefs,

lentezon

Geplaatst

Tja, ken het wel... Heb in de gehandicaptenzorg gewerkt. De dames werden om de beurt zwanger, er ging tijdens die zwangerschappen dan ook nog wel eens wat mis. Erg vervelend natuurlijk! Ben je coordinerend, dus vang je ze ook op... Pffffffffffffffffffffffffffffffffttttt....

En dan inderdaad al die kinderverhalen die er regelmatig zijn....

Ach... wie weet voor ons in de toekomst ook nog!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Ach... wie weet voor ons in de toekomst ook nog!

Groetjesssssssssssssssssss

juist! dan zullen ze eens wat gaan meemaken hihihi

Geplaatst

Ja, we blijven ze dan gewoon bestoken met verhalen over onze prachtige, geweldige, fantastische kindertjes!!!! Maar ken het idd ook, we hebben recentelijk ook een minibabyboom gehad....1 collega dacht dat ze in de overgang was, die bleek 16 weken zwanger te zijn (is inmiddels bevallen van een dochter) een andere collega was na 7 jaar eindelijk zwanger via IVF (inmiddels ook bevallen van een dochter) en een collega is onlangs bevallen van een zoon......gelukkig zijn ze allemaal nog met verlof (ben wel op kraamvisite geweest, maar dat gaat dan nog wel) maar weet idd ook niet hoe ik ga reageren als ik de hele dag van die verhalen hoor, dus sterkte meiss!! Kan me voorstellen dat dat ff klote is.

Wat betreft werk, nee heb geen baan in de SPW. Heb 2 1/2 jaar de opleiding tot actitiviteitenbegeleidster gedaan (met voorkeur naar werk met autistische kinderen tijdens mijn stages) maar op dat moment gebeurde er zoveel in mijn leven dat ik gestopt ben met studeren (DOM, DOM ,DOM) en ben gaan werken. Ik werk nu al 4 jaar als administratief medewerkster/secretaresse bij een verpakkingsbedrijf, niet wat ik vroeger in gedachte had, wel een keileuke baan met dito collega's. Mijn vrazin (vriendin en bazin) weet dat we met ICSI bezig zijn en dat geeft mij natuurlijk dan weer een zekere mate van vrijheid ivm met al die ziekenhuis bezoekjes.....

Misschien een hele persoonlijke vraag, maar waarom moest je worden geopereerd? Waren er verklevingen oid in je eileiders (sorry als ik nu iets doms zeg, maar weet daar heel weinig van)

Enne, 35 is weer een mooie leeftijd!! Dat wordt vast een feessie!! Nou, nogmaals succes met spuiten....de energie wordt al een tijdje naar je toegestuurd!! Hihi!

Liefs, San

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje wat balen dat het zo slecht gaat met spuiten. Ik heb gewoon mazzel, mijn vriend kan niet tegen spuiten, maar wil wel mij mee helpen. Hij vindt dat dat het minste is wat hij voor mij kan doen. En elke avond om 20 uur is het ons spuit minuutje. En hij doet het goed. Zelf durf ik het gewoon echt niet en zo is het wel makkelijk. Sterkte verder.

Geplaatst

Ik heb eens vergeleken en de deca naaldjes zijn toch wel wat groter en net wat langer als bv het pregnyl naaldje .

Met het laatse naaldje had ik test-gespoten in het ziekenhuis...

Ik kan nu nog niet zien hoe groot het Gonal naaldje nu eigenlijk is.

Gisteren was het weer heel akelig, het is wel zo voorbij , zo gepiept dat wel hoor , daar niet van ,maar het doet gewoon zeer en ik moet echt moeite doen om die naald naar binnen te krijgen....

Gaat nu wel iets sneller door gelijk met de wijsvinger te injecteren.

Nou de 1e tekenen van de menstru komen eraan ...dus ik denk morgen of overmorgen beginnen met Gonal erbij..

Ik bel morgen weer ff naar t ziekenhuis ..maar volgens mij word het vandaag niet dag 1 want t zet niet echt door...

fijne dag !

liefs lentezon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden