Ga naar inhoud

bureaucratie in de NL zorg... (AMC)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Fren,

Een wachtlijst wil je nu echt niet hebben volgens mij. Je wilt toch gewoon door. Raar dat het AMC zo'n lange wachtlijst heeft en Nijmegen niet. Hoop dat het daar een stuk sneller gaat!

Nijmegen is dan nog wel om te doen met 1,5 uur.

X Moontje

Geplaatst

Is het misschien een idee om je zorgverzekeraar in te schakelen voor wachtlijstbemiddeling??? Sommige doen daar toch aan???

Bij de debatten van de verkiezingen hadden ze het er nog over dat de wachtlijsten verdwenen waren door de marktwerking in de zorg. Als je dan dit soort verhalen leest zakt je broek gewoon af en liegen ze zoals ze altijd doen

Geplaatst

Hoi Fren,

Wat een toestand, zeg, met het AMC. Ik moet zeggen dat ik wel , als patient van CVV en Dr. Meissner erg tevreden ben, maar idd, zie eerst maar eens "binnen te komen". Bij ons heeft het al met al ook meer dan anderhalf jaar geduurd, voordat er met de behandeling van mijn man begonnen kon worden.

Ik hoop van harte dat jullie snel aan de beurt zijn in het Radboud. Het wordt echt zaak dat meer ziekenhuizen TESE e.d. kunnen en mogen gaan doen.

Waar ik nog benieuwd naar was (misschien heb je het weleens ergens geschreven) wat gebeurt er nu met al jouw ingevroren eicellen?

Succes en houd moed!

Nine

Geplaatst

hi nine, die eicellen die zijn ingevroren bij het VU, maar totdat de ethische commissie hierover een ei heeft gelegd (HAHA), mogen we er niet aankomen. Vandaar dat we doorgestuurd zijn naar een zh dat TESE doet...

Geplaatst

Heee Fren,

Het is toch niet te geloven dat wachtlijsten zo lang zijn? In de tijd dat wij begonnen, konden we gelukkig binnen 2 mnd bij Meissner terecht, vervolgens een half jaar op de TESE gewacht.

Begreep dat er hard gewerkt wordt aan hun nieuwe afdeling, zodat ze straks meer patienten kunnen helpen. Zal alleen voor jullie te lang gaan duren..

Wij hoorden, toen wij over een evt. 2e tese begonnen dat de wachtlijsten voor operatie nog steeds 6 mdn waren.. Gelukkig is het niet meer nodig.

Hoop voor jou en je mannetje, dat je snel in Nijmegen mag starten en snel aan de beurt bent voor TESE!

Heel veel succes enneh... brutaal mens heeft de wereld!

Geplaatst

even een kleine update: eindelijk papieren uit het vu binnen, dus morgen gaat de aanmelding voor nijmegen de deur uit. maar weer eens kijken hoe snel dat dan gaat.

Ondertussen gaan we in het amc ook maar stug door, ik ben weer braaf een temperatuurcurve aan het bijhouden en vin moet morgen ook weer bloedprikken.

Heb ik overigens maandag gedaan, want dag 3 van de cyclus. ik naar de poli om bloed te prikken, duurde natuurlijk weer eindeloos lang... Hb ik uiteraard iemand die nog nooit bloed af genomen heeft, kon mn ader niet vinden, zucht. Uiteindelijk nog redelijk vlot de deur uit, loop ik naar de auto en zie ik dat ik de band waarmee ze je bloedvaten afknellen nog om mn arm hebben. GRRR, ik weer terug. geeft niks, maar het helpt niet als je tioch al niet echt te spreken bent over een ziekenhuis...

Geplaatst

Heb jij weer... Het zijn ook maar mensen die in ziekenhuizen werken, dat houd ik mezelf maar voor bij dat soort - en bij mijn - blunders...

Ben benieuwd wat ze in Nijmegen zeggen!

Caroline

• 2 maanden later...
Geplaatst

Het is al weer een tijdje geleden, maar toch maar weer een update:

23 sep kunnen we in nijmegen terecht voor een intake bij voortpl. geneeskunde, urologie én gyn!! Het kan dus wel...

Bij het AMC daarentegen...

17 december hebben we een afspraak bij de uroloog (nadat ik eerst telefonisch werd afgebekt), daarna (zal wel jan/feb worden) afspraak gyn.

Wachtlijst tese momenteel ruim 9-10 maanden, (rekenen jullie even mee, dan is het dus november 2011).

ALS de tese lukt komen we op de wachtlijst voor de icsi, die momenteel ruim 7 maanden is --> dan is het dus juni 2012 voordat we uberhaupt weer een poging kunnen doen...

Ter vergelijking: als alles lukt in nijmegen - weet je natuurlijk niet en is enorm koffiedik kijken- zou ik jan 2012 kunnen bevallen ...

Geplaatst

He Fren, dat gaat ineens toch best snel!!Geweldig, eindelijk weer actie! Maareh... dat in januari 2012 bevallen snap ik niet helemaal?? Hoe heb je dat uitgerekend?

Caroline

Geplaatst

heel simpel, we kunnen evt in maart een icsi doen, + 9 mnd is jan bevallen. Als alles goed gaat dan he... Maar je moet optimistisch zijn in dit traject :whistling_girl:

Geplaatst

Ik vind het een goeie instelling!!

Maar dat in maart beginnen weet je dus al? Heb je misschien al een keer geschreven maar ben ik vergeten, sorry. Ik bedoel tussen september en maart zit nog een half jaar, is dat de wachtlijst in Nijmegen?

Geplaatst

ja, wachtlijst voor tese is 5-6 mnd. Als tese lukt kom je met terugwerkende kracht op de icsi wachtlijst. En aangezien die nu zo'n 3 mnd is, kun je dan direct door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden