Ga naar inhoud

stijging hcg na miskraam

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Ik zit met een vraag, hopelijk heeft er iemand een antwoord of heeft iemand er ervaring mee.

Op 8 mei zijn er 2 verse emmy's teruggeplaatst. Op 28 mei (dus WD 20) was er een hcgwaarde van 1693. Daarna heb ik een weekend hevige buikpijn gehad en wat matig bloedverlies. Volgens Brussel een 'vroege miskraam' bij 5,5 week. Hcg op wd 25 was flink gedaald naar 515. Op de inwendige echo was niets te zien, niet in baarmoeder, niet in eileiders of eierstokken. Buikpijn en bloeding stopten. Ter controle heb ik vandaag bloed geprikt en de hcg waarde is weer behoorlijk gestegen naar 1265. Ik kan het niet meer volgen! Volgens Brussel is dit absoluut geen goed teken en wijst het op een bbz. Ik voel echter niets, bloed ook niet en op de echo van vorige week was niets te zien! Ook het progesterongehalte was met 0,7 veeeel te laag.

Iemand een idee of zo?

groetjes Pammie

Geplaatst

Pammie

dit klinkt niet zoals het hoort, ik neem aan dat je de bloedafnames en echo´s lokaal doet? heeft Brussel je niet geadviseerd om nogmaals een echo te laten maken?

Het komt vaker voor dat het wat langer duurt voordat je hcg echt uit je lichaam is maar een stijging als deze!!?

Progesteron is idd. veel te laag

Ik zou nogmaals aandringen op een echo hoor!!

sterkte

Babeth

Geplaatst

he Babeth,

Ja, bloed en echo laat ik in Turnhout maken. Maak morgen een afspraak voor maandag (voor echo en bloedafname). Ik voel me verder prima, nergens last van, hoop dat ik niet in het weekend weer kapot ga van de pijn. Want daar ben ik wel een beetje klaar mee inmiddels. Als het dan toch niet goed is wil ik er onderhand wel echt vanaf zijn....

De monitoring van Brussel klonk wel erg ongerust.

Hopelijk valt het allemaal mee!

groetjes

Geplaatst

Hi Pammie,

ik wil je niet ongerust maken maar dit klinkt niet goed. Wanneer ga je naar het zkhs? Denk dat je voor dat je het weekend in gaat moet weten wat er aan de hand is!

Sterkte meis.

Laat je het weten?

Geplaatst

Hai Pammie

ik had al even de progesteron waarde omgerekend , in NL wordt die in Nmol/l aangegeven en in Brussel in ug/L maar zelfs al zou de NL waarde 0,7 zijn dan is deze omgerekend nog veel en veel te laag.

Ik hoop dat er norgen duidelijkheid voor jeis, veel succes en sterkte!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi pammie,

als ik jou was zou ik zorgen dat je vandaag nog een echo krijgt.

Hier moet je niet mee wachten tot maandag.

Succes

Geplaatst

hoi Pammie,

Inderdaad goed in de gaten houden dit!

Ik heb hetzelfde gehad; baarmoeder was leeg, niets te zien, en in eileiders kunnen ze eigenlijk niets zien zitten dan, werd mij verteld, nog te klein allemaal.

Mijn hcg waarde werd niet lager, ook niet heel veel meer, maar steeg toch heeeeel langzaam in de weken erna. Hoorde allemaal nog bij de miskraam zeiden ze...Ik mocht zelfs gewoon 2 weken op vakantie, met heel veel bloedverlies!!

Totdat ik zo'n 3 weken later 's nachts met spoed ben opgenomen omdat mijn eileider gescheurd was en ik een inwendige bloeding had!

Er groeide dus toch wat door in een eileider!

Let goed op de signalen; als je plotseling een enorm 'vol' gevoel krijgt, keiharde buik, steken, veel helder rood bloedverlies, sterke drang tot poepen (sorry...) gelijk naar het ziekenhuis!!

Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar ik ben er zelf zo van geschrokken dat ik vind dat je echt moet aandringen op strenge controle, zeker van het hcg!

Heel veel sterkte ermee! liefs, Krul

Geplaatst

Hee,

Ik heb het ook gehad eerst veel pijn en bloedverlies, maar hcg bleef stijgen maar niet verdubbelen en helaas was het bbz. Sterkte.

Geplaatst

Hoi Hoi

Ik zou er idd ook niet te lang mee wachten

Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad eerst bruin bloedverlies,toen steken onder men ribbenkast en erg veel buikpijn

toen ook opgenomen geweest omdat er geen zwangerschap zichtbaar was in de baarmoeder maar wel hoge hcg waarde

Gelukkig is het bij mij uiteindelijk spontaan opgelost

Erg veel sterkte en hopelijk kan je vandaag nog terecht

lfs Elvira

Geplaatst

Dag dames,

Enorm bedankt voor jullie reacties! Echt heel fijn!

Voor het weekend was er geen plaats ik ziekenhuis en ik had nergens last van dus, ik dacht dat het zo'n vaart wel niet zou lopen! Niet al te slim, maar ja.

Vanochtend een echo laten maken en de gyn zag nu wel een vruchtzakje (leeg uiteraard) wat nog wel in de baarmoeder zit, maar erg dicht in de buurt van de eileider. Dat moet er natuurlijk uit en aangezien ik echt helemaal niets voel en geen bloed verlies heb lijkt het er op dat dat niet vanzelf gaat gebeuren. Arts stelde een injectie met MTX (methotrexaat) voor om het weefsel af te voeren. Nou ben ik net eens een beetje gaan zoeken op internet, maar daar ben ik toch wel van geschrokken. Wat een heftig paardenmiddel zeg.......

Spuit krijg ik morgen pas en heb gelukkig vanmiddag nog een afspraak in Brussel, vraag toch maar om een second opinion. Ben toch aan het twijfelen of ik dit wel wil.

Heeft er iemand ooit zo'n injectie gehad? En wat gebeurde er toen? Last van bloedingen, pijn, bijwerkingen?

Ik hoop snel nog iets van jullie te horen!!

liefs, Pammie

Geplaatst

Wat een nare situatie.

Als je geen goed gevoel hebt bij dit medicijn moet je het niet doen.

Ik hoop dat ze je in Brussel konden helpen.

Veel succes.

Geplaatst

Hoi Pammie

eindelijk is er dan duidelijkheid, jeetje meid. Met de medicatie heb ik totaal geen ervaring, ik hoop dat ze je in Brussel een goed advies of alternatief kunnen geven.

Heel veel sterkte!!!

liefs

Babeth

Gast Sannie66
Geplaatst

Pammie,

Heb geen ervaring(en) met het opwekken van een mk of iets dergelijks, maar Nine heeft in januari Cytotec gebruikt en dat bleek ook erg heftig te zijn... bloedingen, krampen enz.

Volgens mij kan het ook niet anders dan dat het 'met geweld' wordt opgewekt...

Suc6 hoor meid, het blijft naar!!!!

Geplaatst

Hee Pammie,

Ik heb bij mijn eerste bbz dat middel ook gehad, had er weinig last van, wel wat flinke kramp bij opkomende ongesteldheid maar verder niet, zag ook op internet dat het bij chemokuren gebruikt werd.

Er zit wel een nadeel aan je mag de eerste 3 maadnen niet zwanger worden , kans op een afwijking aan het kind, dus een lange rustpauze.

Bij de tweede keer hebben ze mijn eileiders verwijderd, dat wilde ik zelf ook, dan kan het niet nogmaals gebeuren en bij mij zaten ze toch al dicht dus had er toch niks aan.

Sterkte..

Geplaatst

Hoihoi,

Ik ben maandagmiddag in Brussel geweest en ook deze gyn zag geen andere mogelijkheid. De vruchtzak zit te hoog in de baarmoeder voor een curretage en een laparascopie was ook niet mogelijk. Wel moet het eruit omdat het te dicht bij de eileider zit. Heb dus dinsdag toch de spuit maar laten zetten (aiai!!) en heb er tot op heden niet heel erg last van gelukkig. Wat krampjes af en toe, maar nog geen bloeding of andere bijwerkingen. Kan nog komen natuurlijk....

Maar hopen dat het geholpen heeft. Ik blijf het een heftig verhaal vinden. Moet inderdaad nu zeker 2 maanden wachten, dus even rust nu.

bedankt allemaal

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden