Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van harte feliciteerd met je zwangerschap. Super, en dat na al die pogingen. Geeft inderdaad weer hoop voor de dames die nog bezig zijn.

Geplaatst

Goh, wat een goed nieuws zeg!! Van harte gefeliciteerd en geniet er van! Ik denk dat je hart iedere keer een sprongetje maakt als je je realiseert dat het echt zo is!

GENIET GENIET GENIET!!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Anne: YES, YES, YES!!!

Wauw, wat een blij nieuws heb je (eindelijk) te brengen... Weet nog hoe je hier vertelde dat het ook bij jou weer niet gelukt was en dat je afstand ging nemen van het forum. Zo hard als toen het verdriet van het beeldscherm spatte, zo spat nu je geluk van het beeldscherm af.

Meid, ik hoop zo dat ik je binnenkort mag volgen en hetzelfde blije nieuws eindelijk mag melden... maar voor nu: JULLIE VAN HARTE GEFELICITEERD!

Geplaatst

Dames,

weer bedankt voor de lieve berichten.

@ Moon: zet hem op! Ik hoop zo dat het voor jullie nu ook gaat lukken.

@ Marieke en Pien: wat leuk dat jullie hier ook nog zijn. We gingen ooit gelijk op, ik hoop jullie nu eindelijk te gaan opvolgen! Dikke kussen!

Ook alle andere bekende en minder bekende dames, succes allemaal en leuk dat jullie allemaal hebben gereageerd! Mijn hart maakt inderdaad een heleboel sprongetjes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne, top nieuws!Zo heerlijk om te lezen. En gelijk heb je, 'gewoon' er met volle teugen van het moment genieten en een ticker aanmaken. Ik geniet met je mee. Joy1

Geplaatst

He Pien,

wat ontzettend lief dat je aan me denkt! Ik kan het nog steeds niet bevatten. Af en toe denk ik dat het nog hardstikke mis kan gaan, aan de andere kant geniet ik ervan. Meer kan ik nu toch niet.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte. Niet veel te vertellen nog. Ik voel weinig, af en toe mijn buik en ik heb het 's avonds steeds heel erg koud, lig onderd 2 dekens :icescream:

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi meiden,

was de afgelopen dagen echt een bonk zenuwen. 's nachts wakker en dan licht hongerig/misselijk gevoel, wat ook door de spanning kan zijn. Werken is een goede afleiding, dan kwam ik tot rust, gewoon ergens anders mee bezig zijn.

Vannacht voor het eerst goed geslapen en nergens last van. Dat baart me nu zo'n zorgen. Weer wat om nerveus van te worden!! En ik heb nu een paar dagen vrij. Ik moet maar proberen deze dag door te komen. Lekker van het zonnetje genieten.

Elke dag is weer mooi meegenomen. Maar ik vind dit wel weer erg spannend. Je leest overal dat als de klachten die je eventueel had ineens weg zijn, dat het kan betekenen dat je een miskraam krijgt. Wie kan mij van gedachten veranderen? Hoelang duurt het voor je dan gaat bloeden?

Hoop dat ik mezelf onnodig gek maak en dat de klachten die ik had te maken hadden met spanning en te weinig slaap.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne

Ik ben zoals je ziet aan m'n ticker iets verder als jij! Voel ook vrij weinig net als jij, Alleen voel ik dat m'n baarmoeder aanwezig is! Ik hoop ook zo dat ik snel misselijk zal worden! Ik snap precies hoe je je voelt, ieder toiletbezoek denk ik, nu wordt ik ongesteld!

Ik probeer die gedachten om te draaien, en te denken aan hoe de kleine eruit zal zien, wanneer mijn verlof zal zijn..... En dat helpt bij mij. Probeer echt te genieten van je zwangerschap! Hij zit erin, en zal er ook niet zomaar uit komen hoor!

Dit is natuurlijk niet helemaal een geruststelling, maar dan weet je wel dat je niet de enoge bent die zich zo voelt! Volgnes mij hebben alle meiden op dit forum het. Dat komt omdat we er zoveel voor hebben moeten doen, en we bang zijn om weer teleurgesteld te worden!

Geniet van je vrije dagen! Wanneer heb je de eerste echo of intake MvM?

Liefs Alice

Geplaatst

Alice,

bedankt voor je lieve bericht. Ja, ik doe dat ook hoor, een hoop fantaseren. Vandaag voor het eerst dat ik me echt wat meer zorgen maak, maar inderdaad, misschien voor niks...

Ik heb volgende week donderdag MvM, kijk ik erg naar uit. Dat zal de tweede bevestiging zijn dat ik zwanger ben (na de positieve test). 28 juni eerste echo!!!! Kan echt niet wachten, de tijd gaat ineens zo langzaam!

Leuk dat we bijna samen op gaan. Hoop dat het (voor iedereen trouwens) heel voorspoedig verloopt, de zwangerschap.

En wanneer heb jij je eerste echo?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hee Anne,

Kan me zo goed voorstellen dat je het spannend vind.. Die wachtweken tot de eerste echo zijn zo mogelijk nog spannender dan de weken voor de test.. Blijf vasthouden aan het feit dat het in de overgrote meerderheid van de gevallen gewoon goed blijft gaan he..! Jij gaat gewoon over 8 maanden een heel lief klein babietje krijgen.. Hou die gedachte vast en ga tijdens wakkere uurtjes daar over fantaseren.. namen, kleertjes, babykamer etc etc etc...

En natuurlijk alles opschrijven wat je bezighoudt.. en je zult zien, met een week of wat wordt je van ieder geurtje misselijk en vraag je je af waarom je daar ooit naar verlangd heb.. :sick:

Dikke knuffel,

Pien

Geplaatst

Lieve dames,

even laten weten dat ik er weer meer vertrouwen in heb. Ben af en toe licht in mijn hoofd, had ik gisteravond ook. Fijn om af en toe zo'n bevestiging te hebben!

En er gebeurt van alles in mijn onderbuik: steekjes, krampjes heel laag in mijn buik, achter mijn schaambeen.

Ben alweer een stuk rustiger! Heb vandaag een rompertje gekocht voor vaderdag voor mijn man, met "papa's kanjer" erop. Ik kon het niet laten!:whistling_girl:

Succes allemaal!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne

Ik heb dat ook hoor graag die bevestiging, vanavond om half negen in de bank in slaap gevallen...... Dus weer bevestiging!

Leuk zo'n slabbetje, ik heb een speentje gekocht met papa is the best haha!

Ik heb ook 28 juni mijn eerste echo! Spannend! Gaan we echt gelijk op, en maandag de intake voor MvM, kan ik gelijk zien dat mijn hCG gestegen is!

Geniet lekker verder he meis!

Liefs Alice

Geplaatst

Dankje Alice!

Jij moet wel wat langer wachten op je eerste echo zie ik, je bent bijna een week verder dan ik. Spannend he? Dat we nog maar een hoop bevestiging mogen hebben (idd ook MvM!) en de laatste bevestiging ergens in februari!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hee Anne,

wat lekker dat de eerste symptomen zich voordoen.. en lief, zo'n rompertje! Hoe is de aanstaande pappa eronder.. ook zo in spanning of kan hij het makkelijker loslaten.. Is voor een man vaak toch anders, zo zonder al die lichamelijke onzekerheden..

Geniet van je weekend en jullie eerste vaderdag!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Anne

Hoe gaat het met je? Zijn je onzekerheden al een beetje minder?

Spannend volgende week de eerste echo!

Groetjes Alice

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden