Ga naar inhoud

Schildklier en Zwanger worden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,'

Mijn zus belde mij met de vraag of ik al getest was voor mijn schildklier (ik zou het niet weten).

Een kennis van haar waarbij onbegrepen fertiliteit was vasgesteld was al 12 jaar bezig om zwanger te worden, de mmm doorlopen 8 X ivf gedaan niet zwanger.

Nu hebben ze haar vorig jaar in Gent getest op de schildklier en die was te laag. In Gent hanteren ze andere waarden dan hier in Nederland. Ze heeft vanuit Gent medicatie hiervoor gekregen en in februari 2010 spontaan zwanger geworden. Ik ga morgen eerst mijn ziekenhuis bellen om te vragen of ik getest ben voor de schildklier, mijn moeder had een te traag werkende schildklier, en werdt maar een keer in de acht jaar zwanger zonder anticonceptie. Zal dit nu bij mij meespelen of niet? Wij hebben ook de status onbegrepen fertiliteit.

Hebben jullie dit wel een gehoord?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Schattie

Geplaatst

Hoi Schattie

Ik heb het vaker gehoord dat niet goed werkende schildklier van invloed kan zijn!.

Mijn waarde (TSH) is voor aanvanvg van de eerste pogign wel getest maar op advies van Brussel.

Ben benieuwd of ze jouw er reeds op getest hebben maar anders zou ik het zsm. laten doen.

Heel veel succes, ik hoop voor je dat het niet meer nodig is!!

Geplaatst

Hallo Schattie,

Ik ben schildklierpatient en wat je schrijft is helemaal waar. Er is zeker een groot verband tussen fertiliteitsproblemen, miskramen en een niet goed functionerende schildklier.

Bij mij zijn die functies uiteraard geprikt maar ik dacht dat dat een standaard iets was omdat gynaecologen dat weten.

Gezien het bij je in de familie zit (je zus even en je moeder) is het wel belangrijk dat je dat aangeeft en zeker even gaat navragen of je mag prikken op je schildklierfuncties. Zelfs als ze in het verleden het al eens geprikt hebben.

Succes, ik ga dit topic zeker volgen .... want die schildklier heeft heel lang mijn leven bepaald ipv andersom.

Geplaatst

Oh nog wat, ik zie dat je 24 juni mag testen ! Duim duim duim.

Mocht dat hopelijk positief uitvallen dan is het nog altijd zinvol om je schildklierfuncties te laten controleren omdat deze wel heel belangrijk zijn bij aanleg van de organen in de 1e 12 weken.

Heel veel sterkte in deze wachtweken

Geplaatst

Een vriendin van mij heeft ook een te laag werkende schildklier, en sinds ze Thyrax gebruikt is ze ineens spontaan zwanger. Super natuurlijk. Mijn moeder heeft ook een te laag werkende schildklier, ik zelf (al voor mijn kinderwens) laat mij hier ieder jaar op controleren (via huisarts, TSH + T3 + FT3+ T4 + FT4). Gelukkig niets aan de hand, maar helaas wel een onbegrepen kinderloosheid. Toen ik voor het eerst in het ZKH kwam heb ik dit ook aangegeven, en ze was blij dat ik het standaard ieder jaar laat nakijken.

Onderstaande link is wel de moeite om eens door te lezen:

www.schildklier.nl

Guusje

Geplaatst

Hallo Meiden,

Alvast bedankt voor jullie reactie's. Ik ga morgen zeker het ziekenhuis bellen om te vragen of ze het als het nog niet gedaan is willen testen voor de schildklier.

Guuusje: op die site staan inderdaad belangrijke dingen en zeker de moeite waard om te lezen.

Meiske74: Ik hoop ook dat verdere behandeling niet meer nodig is en dat het nu eens raak zal zijn.

Louke: Baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen. Ik ben blij voor jullie dat de ivf jullie een mooi resultaat heeft gebracht.

Geplaatst

Als je het woord schildklier gebruikt bij zoekfunctie krijg je mogelijk meer info over schildklierfunctie en zwangerschap.

Het is in ieder geval van groot belang je schildklier voor, tijdens en na je zwangerschap goed te laten testen. Maar laat je ook niet gek maken.

Heel veel sterkte in je wachtweken.

Groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Dames,

Ik heb contact met het ziekenhuis over mijn schildklierwaardes gehad, deze was 2.2 dus volgens het ziekenhuis optimaal.

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, dus denk ik dat dit niet het probleem van onze klachten is.

Groet Schattie

Geplaatst

@ schattie! ik heb ook een traagwerkende schildklier en omdat onze poging was mislukt heb ik ook me waardes laten checken.

normaal is tussen 0,4 & 4,0 toen ik nog geen medicijnen had waren deze tussen de 5 & 7 en daarna altijd tussen 2&3 en vorige week was ie 0,53 nog nooit laag geweest dus. dus 2,5 is prima er tussen in.

bij ons is het niet blijven plakken gelukkig geen oorzaak maar waarschijnlijk gewoon pech gehad. en gaan we met goede moed verder naar de volgende poging.

xxx sky

Geplaatst

@ schattie; inderdaad je waardes zijn goed. Gelukkig maar!!

Je had toch gister je testdag? Moet ik hieruit opmaken dat de poging mislukt is :-( ?

Gast Sannie66
Geplaatst

Een vriendin van mij is tot 2x toe zwanger geworden zónder hulp van medicijnen en ze heeft nu 2 prachtige kindjes rondlopen... en zij heeft bijna helemaal geen schildklierfunctie meer...

Geplaatst

@ Sannie; ik neem aan dat je vriendin met bijna geen schildklierfunctie wel schildklierhormoon gebruikt als medicatie? want anders vind ik het wel een wonder dat ze functioneert in het leven en zwanger raakt.

Ikzelf ben nu zo ingesteld op schildklierhormoon dat ook ik gewoon spontaan zwanger zou raken (heb geen schildklier meer), maar bij ons ligt het aan mijn mannetje dus vandaar dit traject.

Geplaatst
@ schattie; inderdaad je waardes zijn goed. Gelukkig maar!!

Je had toch gister je testdag? Moet ik hieruit opmaken dat de poging mislukt is :-( ?

Louke,

Het is inderdaad weer mis gegaan, maar we zijn al weer begonnen met onze 3e ivf poging. Ik ben dinsdag 22 juni weer begonnen met deca en gisteren al weer de eerste spuit puregon. Volgende week donderdag de 1e FM.

Groetjes Schattie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden