Ga naar inhoud

na decapeptyl spuiten ineens zwanger!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag weer eens een hele rare dag geweest.

Ben sinds afgelopen maandag decapeptyl aan het spuiten voor onze 1e ivf-poging. Vandaag (voor de middag)zou ik normaal ongesteld moeten worden. Heb een heel regelmatige cyclus. Toen ik dus nog niets zag vanmiddag toch een testje gedaan........en POSITIEF!!!!

Kan het nog steeds niet helemaal geloven.

Meteen even naar de dienstdoende arts gebeld:moet meteen stoppen met de decapeptyl en eind vd week op het spreekuur komen.

Aangezien het bij ons wel al 2x mis gegaan is kan ik nog niet helemaal blij zijn. Ben vooral bang dat het vruchtje toch niet van voldoende kwaliteit gaat zijn.........

Is er iemand die dit ook eens mee gemaakt heeft???

Geplaatst

Ongelooflijk zeg! Wat een goed nieuws! Ik hoop dat alles deze keer goed mag gaan!

Ik heb het wel eens eerder gehoord, dat iemand toch zwanger was terwijl ze al aan het spuiten was.... Maar weet daar het verdere niet van.

Ff stom vraagje misschien: moesten jullie veilig vrijen van de gyn en hebben jullie dat ook gedaan? Bij ons werd dat wel geadviseerd, maar we hebben niet geluisterd ;-)

Vandaag m'n eerste deca gespoten en toch hoop ik dat ik misschien toch nog spontaan zwanger ga raken deze maand... Is niet te verwachten natuurlijk, maar ja je weet nooit!

Geplaatst

hey hey wat lees ik nou tis wat met jou vorige keer ook al spontaan zwanger straks mag je niet eens mee aan de ivf omdat je zo ook zwanger kan worden ik duim iig heel hard voor je dat ie deze keer wel lekker blijft plakken en ik lees wel hoe het afloopt

Geplaatst

Wat bijzonder zeg! Ik heb het niet meegemaakt maar de laatste keer dat ik in het ziekenhuis was, vertelde de arts wel dat het regematig voorkwam, dat ze een eerste echo deed en de vrouw al zwanger was... meteen stoppen met spuiten natuurlijk, want dat is niet goed voor het vruchtje. Ik hoop dat het allemaal mooi doorzet deze keer!

Caroline

Geplaatst

Zoo, dat is wel heel bijzonder zeg. Ik ga voor je duimen dat het goedkomt en ivf helemaal niet nodig is.

In ieder geval gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Ha ha Wannablom, wat een heerlijk verhaal! ik zelf ben ook 2x zwanger geworden vlak voor een IVF.

[quote

Ff stom vraagje misschien: moesten jullie veilig vrijen van de gyn en hebben jullie dat ook gedaan? Bij ons werd dat wel geadviseerd, maar we hebben niet geluisterd ;-)

Vandaag m'n eerste deca gespoten en toch hoop ik dat ik misschien toch nog spontaan zwanger ga raken deze maand... Is niet te verwachten natuurlijk, maar ja je weet nooit!

Mob, ik moet morgen ook met de deca beginnen, en moesten ook veilig vrijen. Dat hebben we ook niet gedaan, zie me niet kloojen met condooms enzo.

wij kunnen ook spontaan zwanger worden, en zou het mooi vinden als het op de valreep nog zou lukken.

ik snap wel dat de doks. het wel voorschrijven, maar ik acht de kans niet super groot dat het net nu weer zou lukken.

liefs joske

Geplaatst

Nou, 2 weken geleden (rond 6 juni dus)had ik mijn eisprong. Op 8 juni hadden we de intake voor de ivf. We hadden toen nog niet verwacht dat we meteen al 14 juni met de decapeptyl zouden mogen beginnen. Dus tuurlijk hebben we het niet "veilig" gedaan. Ook niet meer over gehad met de intake eigenlijk. Ik bedoel na 4 jaar proberen weten we al bijna niet meer wat condooms zijn.......

Ik hoop ook voor jullie dames dat het misschien ineens positief zal zijn!!! Wel opvallend trouwens dat er zo veel zijn die het advies van de dokter toch naast zich neer leggen.

Geplaatst

ten eerste van harte gefeliciteerd

ten tweede bij ons is verteld dat deca de boel plat gegooid word en je in feite dus niet zwanger kunt raken omdat er geen eisprong vrijkomt

wij mochten alleen niet onbeschermd vrijen als de ovitrelle geprikt was

wij hebben verder altijd onbeschermd gevreeen

Geplaatst
ten eerste van harte gefeliciteerd

ten tweede bij ons is verteld dat deca de boel plat gegooid word en je in feite dus niet zwanger kunt raken omdat er geen eisprong vrijkomt

wij mochten alleen niet onbeschermd vrijen als de ovitrelle geprikt was

wij hebben verder altijd onbeschermd gevreeen

de deca zet inderdaad de boel stil maar wannebe mom is al op dag 21 gaan spuiten vermoed ik en dan gaat de deca de volgende cyclus stil leggen.

wannebee mom van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

mij is toen die tijd verteld dat het vaak gebeurt dat vrouwen juist in die maand zwanger worden en dat de deca niet schadeijk is voor het vruchtje omdat je de eerste drie weken van het groeiende vruchtje nog geen bloedverbinding hebt met het kind ook roken en drinken zijn in die tijd nog niet schadelijk.

liefs

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

Ik hoop echt dat er snel meerdere mensen hier goed nieuws gaan krijgen.

Wel merk ik dat ik er nog steeds niet echt goed van kan genieten. Heb toch in mijn achterhoofd zitten dat het weer mis kan gaan. Ook mijn man kan nog niet geloven dat ik echt zwanger bent.

Vrijdag hebben we een controle bij Geertgen. Ben wel benieuwd wat ze dan gaan doen. Ik wil zelf graag mijn HCG weten. Vorige keer was die bij mijn miskraam op 6 weken maar iets van 200. Veel te laag dus.

Het is dus gewoon maar weer afwachten..... tja wennen doet het nooit he dat wachten.

Geplaatst

Ohw wat een goed nieuws wannebemom :D

Ik hoop echt voor je dat deze keer alles goed gaat !!

Hoe is het vrijdag bij Geertsen gegaan ?

Liefs Tabitha

Geplaatst

ik ben ook benieuwd!

ik moet vandaag ongesteld worden, maar dat is denk ik wat verlaat door de deca.

ik vraag me wel af, stel dat ik in de afgelopen maand geen eisprong heb gehad (misschien wel door de MK heb ik niet echt een ei kunnen spotten, althans niet zeker.) En je begint op de 21 ste CD met de Dcaceptyl, wordt je dan wel ongesteld???? want dan kan ik wachten tot ik een ons weeg. (Ha ha, beetje minder zou geen kwaad kunnen:)

liefs joske

Geplaatst

hey meid dat is idd goed nieuws zeg gefeliciteerd.. zo zie je maar

en hoop dat je snel kan gaan genieten.

liefssssssssssss

Geplaatst

Hey Wannabemom,

Weet je al wat meer??

Hier hetzelfde verhaal als bij jou. Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat ik zwanger ben, na een week deca spuiten....

Apart he, zo twee tegelijk...

Hoop dat alles goed met je gaat!

Liefs Mob

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden