Ga naar inhoud

Help! Bloed in voorgevulde Gonal-F spuit

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden help!!

Gisteren begonnen met onze eerste IVF-poging. Ik had nog nooit gespoten, maar ging gisteren heel goed, geen bloed, geen blauwe plek, niets.

Maar vanavond, toen ik de naald eruit trok bloedde het wat. Geeft natuurlijk niet, maar vervolgens toen ik de naald van de spuit afgehaald had en ik naar de spuit keek zag ik ineens een klein rood vlekje in de spuit (op dat grijze deel wat de vloeistof vooruit duwt, en zag een paar hele miniscule deeltjes drijven!! Er zit dus een heel klein beetje bloed in de spuit!?!

Ik voel me nu zo dom, die spuiten zijn zo mega duur (en dit was nog wel de grootste spuit!@#!) en ik ben zo bang dat ik deze nu verknald heb!

Heeft iemand dit wel eens gehad?? Ik vind dit zo erg!

Ik ga morgen maar naar het ziekenhuis bellen.

(vandaag zit echt alles tegen!!: OP 't werk ging mijn computer vanochtend kapot, vervolgens viel de koekjestrommel uit het keukenkastje bovenop een dienblad met volle koffiekopjes waarna echt de hele keuken eronder zat, vanavond ook nog van de trap gevallen en heb nu blauwe knieen! en nu ook dit nog!#@! Ik zit er echt even doorheen.. Ik hoop dat iemand met gerust kan stellen dat de spuit niet verpest is??)

Geplaatst

O, dat heb ik wel eens vaker gehad hoor. Komt er gewoon wat bloed mee, zuigt wat mee ofzo bij het terughalen uit de huid. Ik heb twee kinderen gekregen, heb het idee dat het wel vaker kan gebeuren. Succes! Ook met de blauwe knieen....Joy1

Geplaatst

Hallo Wens,

Ik probeer me voor te stellen wat je bedoelt maar ik denk niet dat je je zo'n zorgen hoeft te maken. De vloeistof is toch je lichaam ingegaan? Je hebt waarschijnlijk alleen net in een klein bloedvaatje gezeten dus daar krijg je waarschijnlijk wel een blauwe plek.

Hoop niet dat je er wakker van ligt en morgen met goede moed weer verder gaat. En je kunt natuurlijk morgen altijd even bellen naar het ziekenhuis

Succes!

Geplaatst

Ik bedoel niet dat ik me zorgen maak om het wondje wat bloed. Ik weet, dat gebeurt zo vaak. (ben ook niet bang om te prikken hoor)

Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik weet ook niet hoe ik 't voor elkaar krijg, maar het is zo'n voorgevulde Gonal-F spuit waar meerdere dosissen in zitten waar ik elke dag weer mee moet spuiten.

Er zit nu dus bloed in het reservoir van de spuit (in de vloeistof die ik de andere dagen nog moet spuiten). Voor zover ik weet zitten er toch bacterien in je bloed?, ik ben bang dat hierdoor de resterende vloeistof in de spuit zal bederven.

Geplaatst

Hoi Wens

ik he er geen ervaring mee maar heb wel de reactie van Joy gelezen...mocht nu blijken dat de spuit inderdaad neit meer bruikbaar is dan krijg je toch vast wel een nieuwe!?

succes en ik hoop dat je geen brokken meer maakt voorlopig, vandaag is echt je dag niet!

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden,

Thanx voor jullie reacties.

Ik weet, ik maak me veel te druk om niks. Ik had 't even gehad vandaag en door de Lucrin (gebruik ik de afgelopen 3 maanden) reageer ik de laatste tijd soms zo heftig en overdreven.

(echt geloof me, zelfs m'n lief kent me momenteel soms niet terug)

Dus meiden, sorry voor mijn paniek. Ik zal morgen voor de zekerheid nog navragen bij 't ziekenhuis.

Weltruste allemaal,

Liefs, Wens

Geplaatst

Al naar het ziekenhuis gebeld???? Je kan het ook aan de apotheker vragen, die moeten er ook verstand van hebben.

Succes en ik hoop dat je alleen gisteren een pechdag had!!!!!

Geplaatst

Wens, ik zou ook even bellen met het ziekenhuis. Dan weet je zeker of je 'm nog kan gebruiken.

En niet te veel paniek hoor, want voor alles is een oplossing.

Je humeur van Lucrin (en bij jou nu ook de deca) is heel herkenbaar...het is heel vervelend. Probeer je er maar aan over te geven, dat scheelt een stuk.

En nu geen brokken meer maken hoor:-)

Geplaatst

Nou meiden, ik heb het nagevraagd bij het ziekenhuis. Ze hadden dit nog nooit gehoord. Moesten het zelfs even navragen. Maar ik mag de Gonal-f pen nu niet meer mag gebruiken. (ze weten niet zeker of het kwaad kan ivm infectie, maar beter het zekere voor het onzekere)

Moet nu maandag bellen voor een recept voor een nieuwe Gonal-F pen.

Vanavond maar extra opletten om alles goed te doen!!

Geplaatst

Snap dat je je ff druk maakte Wens, maar lijkt me inderdaad ook het beste met een nieuwe spuit verder te gaan, je weet maar nooit.

Succes en deze "alles gaat mis" dag snel achter je laten!

Geplaatst

Hoi, Fijn dat het opgelost is en dat ze geen enkel risico nemen! En dat je nog door mag gaan totdat je een nieuwe spuit hebt, geeft ook al genoeg aan he? (Ook weer niet echt concequent, vind je niet?) Maar goed. Succes met spuiten en alle gevoelens die je nu hebt. Dat valt soms niet mee! Laat maar lopen hoe het loopt. Sterkte!!! Joy1

Geplaatst

Hallo Wens,

ik wist niet dat er zo'n spuiten bestonden die je vaker kan gebruiken. Snap nu wel je bezorgdheid, maar zo te lezen is het al opgelost! Fijn!

Wel vervelend dat je zo'n last hebt van al die hormonen.

Heel veel succes!

liefs,

Geplaatst

Ik heb gelukkig meerdere Gonal-F pennen op voorraad liggen (elke pen zit maar voor een paar keer vloeistof in).

Ik ben vanavond dus aan een andere pen begonnen. Maar omdat ik de vorige pen nu weg moet gooien, zijn over een aantal dagen alle spuiten met vloeistof leeg, vandaar dat ik maandag nog 1 extra spuit moet bijbestellen.

Valt me overigens wel op dat blijkbaar niet elk ziekenhuis met die voorgevulde pennen(spuiten) werkt.

Thanks meiden voor jullie reacties.

Liefs en een knuffel,

Wens

Geplaatst

Hoi Wens,

Je hebt inmiddels al een antwoord van het ZH gehad, maar wil nog ff een aanvullende tip geven:

Vraag de volgende keer gewoon wat extra spuiten. Het kan geen kwaad om wat van dat spul op te sparen. Hamsteren RULES zeg maar. Gewoon voor de zekerheid.

Verder kun je ook aan je arts vragen of die je minder grote pennen wil voorschrijven, dus wat meer pennen met een lagere dosering. Dan voorkom je de situatie dat je zinloos dure vloeistof moet weggooien. Op die manier heb ik met 1 van mn IVF's bijna 900 eenheden kunnen bewaren voor een nieuwe poging!!

Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden