Ga naar inhoud

Eindelijk zwanger..maar geen roze wolk?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt weer voor jullie reacties. Het doet me echt goed om te lezen.

Afgelopen maandag hebben we op de echo beide hartjes zien kloppen. En toen stroomden wel de tranen over mijn wangen hoor. Ik merk ook dat het afhangt van hoe ik lichamelijk ben. Als ik ontzettend moe en misselijk ben, dan is mijn humeur ook ver te zoeken. Maar ik heb er dagen tussen zitten dat het redelijk gaat en dan ben ik er ook veel meer mee bezig en ben ik aan het neusen op internet en boekjes lezen enzo.l

We zijn vandaag ook in zo'n mega grote babywinkel geweest, gewoon om even rond te kijken en dan vind ik het wel weer heel spannend hoor.

Ik denk dat het toch vooral mijn hormonen zijn en een flink verleden....

Nogmaals, ik vertrouw er gewoon op dat die gevoelens gerust wel komen, steeds een beetje meer....

Ik probeer me niet al te druk te maken en het allemaal maar een beetje over me heen te laten komen!

Geplaatst

Hoi Sandie,

ik had al eerder gereageerd maar lees net dat jullie zwanger zijn van een tweeling, dat is echt fantastisch, probeer er van te genieten.

Het is jullie gegund.

Geplaatst

Hai,

Ik herken het zeker...hier ook nu nog steeds niet super happy...(bij vlagen wel hoor) maar dat komt door bekkenpijn en andere pijntjes!

Verder wil ik je nog zeggen... denk eraan dat je hormonen met je op de loop kunnen gaan!!! Daar doe je dus gewoon niets tegen...het trekt zo weer bij! het is tijdelijk.

Ik heb ook van die momenten! hahaha....het helpt me te denken...daar gaan ze de hormonen!! mij krijgen ze er niet onder!!! En ik snap dat je tot de echo voorzichtig bent met de blijdschap!

Succes meis!

Geplaatst

hoi hoi,

Ook hier een en al herkenning zeg. Het is zo onwerkelijk allemaal. Ik had ook verwacht dat ik helemaal euforisch zou zijn bij een positieve test, in plaats daarvan was en ben ik nog wel een wandelende stress bom die zo bang is dat het verkeerd gaat. Dacht ook dat ik eindelijk flink aan het shoppen zou slaan etc, maar nee hoor. Idd positieve dingen moet je ook verwerken en je bent ook niet ineens het hele ellendige voortraject vergeten.

Ik kijk ontzettend uit naar het moment dat je het kindje kunt gaan voelen en ook wel naar de 20 weken echo als ik het geslacht weet. Dan is het tastbaarder en ga ik natuurlijk wel shoppen!

Ben echt wel ontzettend dankbaar dat we een kindje mogen krijgen, maar een roze wolk nee die is er hier ook niet. Terwijl mensen het idd wel verwachten en dan je reactie beetje flauw vinden. Maar die hebben niet alle ziekenhuisbezoekjes en uitslagen/onderzoeken etc meegekregen en weten niets van die diepe wond die moet helen. Dat zal ook niet binnen 9 maanden gebeuren, want dit hele proces tekent je voor je leven. Dat hoeft niet negatief te zijn, je groeit er ook door, maar het moet wel een plaatsje krijgen.

Fijn dat het hier bespreekbaar is gemaakt.

dikke knuffel

Geplaatst

Zo herkenbaar allemaal.....

ik dacht ook na heel veel voorstellen hoe het zou zijn om een positieve test in me handen te hebben of bij een eerste echo alleen bij de gedachten al moest ik huilen en was ik zo gelukkig. Op het moment dat het zo ver was, was ik uiteraard wel blij en stond te juichen maar heb geen traan gelaten tot de dag van vandaag heb ik dat nog niet. Ben op het moment wel heel onzeker over alles of het allemaal nog goed gaat enzo.

Dus roze wolk heb ik ook nog niet meegemaakt.... ik denk dat de roze wolk komt op het moment dat ik ons kind voel, komt vast goed.

Maar heel normaal ik denk ook zelfbescherming.

gr

Patricia

dat je maar een hele fijne zwangerschap mag hebben en straks 2 prachtige kindjes in je armen mag sluiten

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt!!

Ik moet zeggen dat die kleine mijlpaaltjes me wel weer heel blij maken hoor. Ik heb nu 2 echo's gehad waarop we de hartjes hebben zien kloppen en dan ben ik ook echt wel heel blij en ontroerd. Ik kijk nu uit naar de 10 weken echo. Heerlijk, kan ik ze tenminste weer zien!

Weet je, ik heb zo mijn best gedaan om het de afgelopen 7 jaar niet teveel mijn hart te laten raken en er niet aan onder door te gaan, dat ik gewoon een muur om mijn hart heb gebouwd. Ik zei ook laatst: ik weet wel dat ik zwanger ben, maar ik voel het nog niet in mijn hart.

En dan ook nog eens de hormonen en de kwaaltjes erbij.

Maar ik moet wel zeggen dat ik steeds meer aan het fantaseren ben en steeds meer uitkijk naar alles. Ik heb er ook steeds meer zin in. Dus ik denk/hoop dat alles wel goed gaat komen. Ik vertrouw daar gewoon maar op!

Meiden, nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes!

Ik hoop dat jullie ook wel kunnen genieten van jullie zwangerschap!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden