Ga naar inhoud

ICSI in duitsland

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjewel Paulien, dat is lief van je! De punctie ging goed. Je moet eerst plaatsnemen in een wachtkamer (andere wachtkamer dan voor de echo's), dan word je binnen geroepen voor een gesprekje met Irma. Dan vraagt ze welke behandelingen je wilt en hoeveel emmy's je terugwilt. Dan ga je weer ff terug naar de wachtkamer. Na een paar minuten kwam de verpleegkundige. Die sprak helaas heel snel duits hihi dus verstond er af en toe niet zoveel van. Mijn mannetje moest toen in de wachtkamer blijven. Dan moet je je van beneden uitkleden en gaan liggen op zo'n tafel. Krijg je een infuusje ingebracht, luisteren ze naar je longen, bloeddruk opmeten en ze geven je een hartslagmeter. Na een tijdje kwam de anesthesist de verdoving inspuiten en werd ik heeeeel moe. Heb dr. S. nog net binnen zien komen en hij zei "zo dan zullen we eens gaan kijken" en toen sliep ik. Toen ik wakker werd lag ik op een bedje met een dekbed over me heen en was mijn liefje er weer. Ik zag later dat ze je ondersteunen naar je bedje (dus je loopt zelf) kon ik me niks meer van herinneren haha. Ik had wel meteen pijn toen ik bijkwam, meer als mijn vorige puncties. Toen mijn vriend dat ging aangeven kreeg ik eerst een vies drankje en toen dat niet hielp kreeg ik een morfine spuitje in mijn infuus. Dat hielp al wel wat maar bleef nog wat pijn houden, dus toen kreeg ik weer een morfine spuitje. Was voor mij heel vreemd om meteen zoveel pijn te hebben. Heb later ook nog wat bloed verloren dus misschien dat er iets geraakt is ofzo en dat ik dat gevoeld heb. Inmiddels voel ik me alweer redelijk. Zolang ik lekker stil lig in mijn bedje. En ohw ja, de opbrengst was 8 eicellen. Iets minder als normaal, maar de kwaliteit telt! Hoor morgen of er bevruchting is.

Nou Paulien, dit was om jou een idee te geven hoe een punctie in Dusseldorf eruitziet. Ik vond het altijd wel prettig om van te voren een idee te hebben hoe zoiets gaat.

Ik hoop dat je een goede keuze kan maken.

Geplaatst

Hey Hanneke en anderen,

Zo meteen gisteravond al een berichtje getypt zie ik. Best een heel verhaal hoor. Best heftig, om dan toch aan duitse zusters pijnbetrijding te vragen en niet precies te weten wat ze geven (dat drankje bijvoorbeeld). Al moet je ook in NL maar op de wijsheid van de verpleegkundigen vertrouwen..

trouwens best vreemd van dat lopen na een narcose, kunnen ze je dan niet beter even op zo'n gewoon uitslaapbedje tillen en naar zo'n uitslaapzaal rijden? Vond je dat niet gek om van een ander te zien, terwijl je dat zelf niet meer wist?

Bedankt inderdaad helpt het toch wel om een keuze te maken als je weet hoe het gaat.

Mijn eerste reactie als ik je verhaal lees is, ow.. doe mij dan maar Enschede geloof ik.

Ik neem aan als je daar een infuus hebt gehad dat je ook wel even twee uurtjes ofzo bij kan komen voor je weer weggestuurd wordt?

Als ik naar Enschede ga, dan zit ik met het praktische probleem dat mijn lieverd ook nog onderweg is naar/ van Dusseldorf. Dus dan kan ik wel met de trein terug, maar dat lijkt me allemaal niet zo handig na zo'n punctie. Zou je dan wel die 3,5-4 uur daar kunnen biljven denk je? Weet iemand daar iets van?

Sterkte met het verder herstel. Het ging gisteravond al de goede kant op zei je. Hoe lang duurde dat bij je vorige keren? Vergelijkbaar?

Ik hoop dat je gauw weer helemaal hersteld bent!

Groetjes,

Paulien

Geplaatst

Hey Hanneke,

Heb je gisteren nog gehoord of er bevruchting is gekomen van de eicellen?

En dan vandaag TP??

Ik hoop van een of twee hele goede embryo's, die zich goed zullen innestelen.....

Over IMSI hebben we trouwens ook wel gedacht, maar we hebben nog geen icsi gehad, dus eerst dat maar eens. Toch zo weer 900 extra. Die 1800 oid vind ik wel genoeg!

Ik hoop dat je gisteren en vandaag mooi nieuws hebt gehad tot zover.

Anderen nog nieuws te melden? Help me even wie zit er op dit moment nog meer in de behandeling of in afwachting?

Ik ga nog even aan de slag, moet ook niet zo veel achter de pc zitten he...

Liefs,

Paulien

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag weer in Enschede geweest en een half uur met de verzekeraar aan de telefoon gehangen. Hij was heel geduldig en vriendelijk....... gelukkig maar. Hij zei dat ze graag moeilijke vragen kregen en hij ervoor was de mensen te helpen en iedereen ook van te voren moest weten wat voor kosten er bij komen kijken.

Maar het zit zo:

In totaal krijg ik 1533 vergoed naast de medicijnen.

Enschede rekent echt 1434 voor stimulatie en punctie met dagopname(0711000F210332) (snap nog steeds niet dat dat deel van Zwolle dan maar 100 euro is?? Of staan zij een deel van dat geld normaal af aan Zwolle?)

Het bedrag wat ik dacht 1146 (zelfde code met aan het eind 331) is zonder dagopname. Ik denk dat die twee uur blijven liggen na de punctie geldt als een dagopname he?

Volgens Enschede zijn er maar twee mogelijkheden:

- of je betaald alles 1434, zoals iedereen

- of je doet echt alleen de echo's in Enschede en geen intake e.d. en dan betaal je alleen de echo's. Wat die kosten wist ze ook niet. Als ik dat geweten had dan had ik dat natuurlijk gedaan. Maar ja, handig voor de volgende keer. Hoewel de volgende keer de echo's hopelijk nog onder de dbc vallen. De DBC gaat al in in febr. 2010 want toen hebben we een kort intake gesprek gehad, verder die maanden niets gedaan.

Nou ja, kortom we moeten gewoon 2300 euro zelf betalen. Ik moet me er maar bij neerleggen geloof ik, al is dit heel frustrerend dat ze het niet eerder en duidelijker hebben gecommuniceerd.

Verzekering adviseerde nog dat het ZKH die dbc - code moest openbreken. Het OFO-gedeelte, wat er nog een heel klein beetje in zat, kan los bij de verzekering gedeclareerd worden dan gaat die niet van die 1533 af. Misschien dat dat nog iets van 400 scheelt ofzo? Als ze er twee dbc's van zouden kunnen maken krijgen ze wel gewoon 1434, maar gaat er maar 1100 of 1000 van de toegezegde 1533 af.

Nou ja, de communicatie van het MST komt nu op gang, maar had in het begin wel iets beter gekund. Zo kregen we vandaag ook het IVFboekje voor het eerst, maar misschien was dat een misverstand. Dat denk ik wel. Op internet vond ik alle informatie ook al, maar even alles bij elkaar in een boekwerkje is wel handig.

Zijn er anderen die ook stimulatie en punctie in Enschede doen en ook gewoon 2300 moesten betalen? Nog afgezien van bloedonderzoeken en kosten voor het invriezen? Zou de verzekering voor dat laatste nog wat betalen? Ik neem toch aan het NL-geldende tarief, of gaat dat ook van die 1533 af?

Volgende keer gaan we denk ik maar voor DLD met wat losse echo's in Enschede.

Of beter nog.....

hopelijk is de volgende keer helemaal niet nodig:bunny:

Alle medicatie ligt in de koelkast! Zaterdag beginnen met prikken. Wel makkelijk die decapeptyl is kant en klaar en puregon was ik al gewend. Alleen de pregnyl tegen die tijd mengen en zelf spuiten. Eerder moest ik dat intramusculair laten prikken in het zh. Niet te hard die glazen buisjes openbreken merkte ik al, dan ligt er glas in je medicatie.. maar dat komt vast goed, ze adviseerde al omdat 1,5 uur van te voren te doen, en de spuit kant en klaar in de koelkast te leggen. Mocht t dan misgaan kan ik dan nog een nieuwe ophalen in het zh. Vond ik wel een slim idee.

Nou alles is helder uitgelegd, ben ik blij om.

Nu maar richten op iets anders. Iets leuks! Voor de afleiding.

Beetje lang bericht geworden. Bedankt voor jullie meedenken, meeleven.

Liefs,

Paulien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden