Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Tulpie ........ nog maar 1 dagje ...... joh wat spannend ..... ik hoop het zo voor je ....

Ik ben trouwens wel blij dat ik van die behandelingen af ben hoor, echt niemand die het niet zelf meemaakt weet hoe zwaar dat is. Wat dat betreft zijn wij toch allemaal wel enorme bikkels hoor !! Petje af voor onszelf !!!

Ook al lukt het nu nog steeds niet, ik ben een stuk relax-ster, dat is ook een gek woord zo haha.

Karin, mooi dat de echo zo geweldig was ! Ik kon daar ook elke keer erg van genieten ja, dat blijft bijzonder !!

En een jongetje !!!!!! 3 zonen ...... wat mooi joh !!!! Heerlijk !!!

Nou, tulpie, ik ga stoppen met typen want zo kan ik niet duimen voor je !!!!!

SUCCES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een dagje eerder met het nieuws maar het was onmiskenbaar! We kunnen er niet omheen de test sloeg binnen een minuut positief uit!!

Hoera we zijn ZWANGER!!!!!!!![ATTACH=CONFIG]1443[/ATTACH]

Geplaatst

JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!!!!!!!!! Wat een GEWELDIG nieuws!!! Haha, kon je je toch niet meer inhouden???! Super Tulpie, al het wachten niet voor niets! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan meid!!!

Dit was de tweede, nu de rest nog! Mijn duimen doen al weken niets anders meer, dus ze gaan nu gewoon door voor de rest hoor!

Geplaatst

SUPERDESUPERDESUPER WAT EEN GEWELDIG NIEUWS TULPIE !!!!!!!!!!!

ik ben superblij voor jullie, GEFELICITEERD !!!!!!!!!

Heerlijk genieten nu !!!!!

veel liefs hope hope

Geplaatst

Hihi, kan ik me helemaal voorstellen dat je het nog niet kan geloven! Komt me heel bekend voor hoor; ik heb zelf het idee dat ik er dus pas 1-2 weken aan gewend ben. Eigenlijk pas sinds ik hem voel bewegen, daarvoor had ik af en toe van die momenten waarop ik ineens besefte 'he, het is echt waar, we krijgen er nog 1!

Spannend hoor, nu aftellen tot 14 juni en dan een mooi kloppend hartje zien! Niet vergeten om te genieten hoor, al moet dat af en toe even heel bewust!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hee

Helaas het is mis gegaan...

Vanochtend begon het meteen met bloedverlies..

Los van mijn gevoel was er geen lichamelijke aanwijzing dat het mis zou kunnen gaan..

Jammer en heel balen (zacht uitgedrukt hoor..)

Ben heel heel heel verdrietig..

Geplaatst

Oh nee Tulpie!!! Ik dacht net ' he leuk, er is weer gereageerd in het topic', maar dit had ik natuurlijk niet verwacht!! Waarom toch???!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar op z'n zachts gezegd van ' baalt'; ik zit hier met tranen in m'n ogen..

Meid, een heeeeeeeeeeele dikke knuffel en doe even lekker rustig aan, heel veel sterkte..

Geplaatst

Oh nee tulpie ......... hier ben ik stil van ....... meid, wat is dit balen zeg ..... het klonk zo geweldig ........

ik heb helemaal kippevel ......... wat zul je een verdriet hebben .....

waarom toch hè ? heel veel sterkte ...... liefs hope hope

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee meiden..

Ik denk bijna zeker te weten dat ik afscheid van jullie ga nemen..

We zijn de klap weer een beetje te boven gekomen en hebben na veel wikken en wegen besloten om te stoppen met het hele medische circus..

Dat besluit geeft ons een heleboel rust! In alle opzichten voor iedereen hier in huis!

We hebben nog 1 cryo in de vriezer en we staan op de lijst om deze in september te laten ontdooien.

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in en een telefoontje met: "mevrouw, de ontdooing is niet gelukt" kan ik niet aan...denk ik.

Wel hebben wel bedacht geen voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken.. Mocht het zo zijn dan is het hartstikke welkom!

Nu rust en even concentratie op andere zaken en in september bedenken we of we nog willen..

Af en toe zal ik wel even inloggen hoewel ik niet weet hoe ik jullie moet vinden als dit topic verdwijnt..

Karin± Geniet van je zwangerschap! en poep er vooral een mooi derde mannetje uit!

Hop hope, succes met alles en wie weet nog een keer een spontane zwangerschap?

Veel liefs Tulpie :knuf:

Geplaatst

Lieve Tulpie,

Ik snap je heel goed. Ik moet eerlijk zeggen, nadat het bij jullie mis ging is bij mij het gevoel ook veranderd. Wij laten het hier nog steeds op z'n beloop, inderdaad net als jullie idee, zonder voorbehoedsmiddel. Maar sinds ik jouw bericht heb gelezen heb ik opeens ook het gevoel van: ik zal nooit onbezorgd zwanger zijn zoals bij onze eerste 2 zoons. Eerst wilde ik altijd heel graag nog een keer zwanger zijn, nu ben ik opeens eigenlijk bang om zwanger te zijn ..... Ik denk steeds vaker dat we maar helemaal definitief gaan stoppen ..... zodat er ook geen pijn meer bij kan komen .... het is genoeg geweest ...... dat is het ..... bang voor nog meer pijn ....

Het geeft inderdaad wel heel veel rust, het stoppen met de fertiliteitsbehandelingen, dat zul je wel merken. Alhoewel jullie wel nog een cryo hebben, dat lijkt me toch nog wel weer moeilijk.

Lieve meid ..... het is moeilijk ...... doorgaan of stoppen ..... Ik hoop dat je net als ik wel super geniet van je mooie kinderen !!!

Ik wens je veel sterkte en geluk !!

Ik heb eigenlijk nog nooit een persoonlijk bericht gestuurd, maar op die manier kun je natuurlijk wel email-adressen uitwisselen ? Alhoewel dit forum ook niet direct verdwijnen zal neem ik aan.

Veel liefs, hope hope

Geplaatst

Wat grappig Hope hope,

Ik was je bericht aan het lezen en bedacht me dat het fijn zou zijn als we gewoon konden mailen zonder dit forum..

En toen kwam ik op het stukje email adressen uitwisselen!

Ik ga even kijken..

liefs tulpie

Geplaatst

Was jullie helemaal kwijtgeraakt dus mijn eigen berichten doorgespit en dit topic weer gevonden... maar helaas slecht nieuws van Tulpie gelezen...en wat een moeilijke beslissing hebben jullie te nemen zeg. Ik zou denken "ga voor die cryo", het is een kans en ik denk dat het altijd blijft knagen zolang je die cryo nog hebt (maar dat is wat ik zelf zou denken hoor). Wie weet dat dit toch jullie derde kindje mag worden...en als je het dan niet geprobeert hebt....hmmm lastig hè, dikke knuffel voor jou!

Hope hoe gaat het met pup? ook even een dikke knuffel voor jou!

Karin hoe gaat het met je bolle buik? lees je hier nog wel eigenlijk? schrijf je ook ergens anders mee kan ik lezen hoe het met je gaat want denk wel vaak aan je hoor hoe het met je zwangerschap gaat.

Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met de Gonal-F en aanstaande woensdag de eerste fm. Ik zit er momenteel dus volop in, hoop dat jullie nog eens komen kijken hier.

Dikke knuffel voor allen

Disi

Geplaatst

Pfff, dat is wel even moeilijk om te lezen hoor Disi! Lijkt me inderdaad ook een hele moeilijke beslissing en ik weet ook niet of ik zou kunnen beslissen om te stoppen als je nog een cryo hebt... Denk het niet, maar dat is voor iedereen verschillend en voor mij nu natuurlijk makkelijk praten... Kan me wel heel goed voorstellen dat jullie nu even rust willen en volop willen genieten van de twee wondertje die jullie hebben.

Zoals hope hope ook al zegt, het lijkt me ook heel moeilijk om definitief te moeten stoppen. Je kan natuurlijk hopen op een wonder dat het nog spontaan gaat gebeuren. Maar aan de andere kant, je blijft er dan natuurlijk gewoon mee bezig en elke maand hou je natuurlijk hoop... Moelijk hoor, en een tijdje geleden ook mijn angst toen onze cryo's niet lukten...

Disi, fijn om weer wat van jou te lezen! Je bent dus al begonnen en as woensdag de eerste FM, spannend! Gelukkig toch ook weer een beetje actie hier, en ontzettend spannend om mee te leven met iemand die er (weer) middenin zit!

Hier gaat alles heel goed, voel me goed, wel wát moe, maar het valt me heel erg mee deze keer. Ukkie is ook al flink aan het schoppen, en gisteren heeft zelfs m'n oudste zoontje het ook al gevoeld! Zoooo geweldig, hij sprong helemaal enthousiast op 'jaaaahaaaaaah, ik voelde hem!'. M'n man is nog druk bezig met de zolderkamer, maar het gaat nu wel hard hoor. NOg maar 7 weken werken; dan eerst vakantie en aansluitend verlof, dus lekker op tijd stoppen!

Meiden, allemaal heeeeeeel veel sterkte, ik denk aan jullie, ik duim voor jullie en nu maar weer even aan het werk..

Geplaatst

Welkom hier Bitch1806! Het is een redelijk rustig topic op dit moment; alleen Disi zit nog midden in behandeling. Spannend hoor, een 3e en laatste ICSI... Zo te zien zijn jullie ook al een tijdje bezig voor een derde. Zijn jullie eerste 2 kindjes ook gekomen dmv ICSI? Hopelijk gaat deze poging voor jullie positief uitvallen, wordt weer eens tijd in dit topic!

Disi, hoe ging de FM? En voel je je ook nog goed? Veel succes en sterkte!

Hier gaat alles goed, geen bijzonderheden. Ben al lekker aan het aftellen; nog 6weken werken, dan vakantie en aansluitend verlof, heerlijk! Manlief is boven nog druk bezig met de zolderkamer, maar dat schiet gelukkig ook al op. Verder geen nieuws!

Geplaatst

Welkom Bitch1806, jullie hebben al een hele weg doorstaan voor de wens voor een derde kindje zeg...en hier dzelfde vraag als Karin heeft; zijn de eerste 2 ook via mm? hoe oud zijn ze? jongens? meisjes? beide? Hopelijk kun je snel van start.

Karin afgelopen vrijdag heb ik de 2e fm gehad en morgen is de punctie...brrrr. Duim je voor me?

Wat gaat het toch snel bij je zeg...al bijna 27 weken alweer!

Liefs Disi

Geplaatst

Ha Disi, morgen alweer punctie, dat gaat alweer snel! Maar goed, dat zeg ik... haha kan me voorstellen dat als je er middenin zit het allemaal niet zo ' snel' voelt! Wel weer spannend hoor, zo'n punctie is niet niks. Hopelijk is het snel over en vinden ze een hoop eicellen! Had je een redelijk wat follikels? En voel je je een beetje goed? Ik ga morgen zeker voor je duimen!

Doe lekker rustig aan, laat het gewoon over je heen komen en dan gaan we fanatiek duimen voor een (flink) aantal superembryo's!! ZEt em op!

Geplaatst

Hoihoi,

Karin, joh, wat gaat het hard. Wat een heerlijk vooruitzicht heb je , straks lekker vakantie en je verlof er direct achteraan, heerlijk !!

Disi, heeeel veeeel succes morgen, ik duim voor je !!! Jij moet hier toch de statistieken bewijzen denk ik haha !! Ik denk niet dat dat voor ons is weggelegd. Ik begin me er steeds meer bij neer te leggen. Af en toe nog wat twijfels ..... Die laat ik er dan toch ook nog maar weer even zijn !

Met de pup gaat het trouwens helemaal geweldig, wat een lekker moppie joh. Ik moet zeggen, die sleept me er ook wel doorheen deze maanden hoor !!!! Een pup is op veel manieren net een kindje, en ik geniet dan ook volop van hem !!! Hij is zoooooo lief joh !!!! En luistert ook (meestal) harstikke goed. Echt een heerlijk beestje !!! En voor mij een beetje ons derde kindje op het moment, voor mensen die niet van honden houden klinkt dat gek, mensen die gek van honden zijn die zullen dat wel snappen.

Nou, meiden, tot de volgende keer !!! Disi, succes hè !!!!!!!!!!!!! En Karin ...... geniet er lekker van !!!!!!!!

Geplaatst

Lieve Hope ik snap je helemaal hoor (ja hier ook een hond maar die is al 9 haha) onze hond was voor de geboorte van onze kindjes ook ons "kind". Toch is daar nu wel wat in verandert nu we kindjes hebben gekregen maar ik snap helemaal wat je bedoelt!

Karin, ze telden 6 grote follikels en 5 kleinere. Met de punctie zijn 14 eicellen gevonden en vandaag ben ik gebelt met het goede nieuws dat er van die 14 eicellen 13 rijp bleken te zijn en 10 bevrucht (en wat toevallig is dat bij onze 1e ICSI ook 14 eicellen waarvan ook 13 rijp maar daar 11 van bevrucht! en dat met minder Gonal-f, super toch!)

Vrijdag (als het goed is) TP om 14.00...we hebben er heel veel zin in en ik voel me heerlijk positief!

Liefs Disi

Geplaatst

Heee Disi,

Dat is goed nieuws !!!! Volop kansen dus !!!! Super, dat geeft weer moed zou ik zeggen !!!

Wat heb jij eigenlijk voor hond ? En gaat het nog goed met hem/haar ? Hier hebben we er ook nog eentje van 12, die geniet gelukkig ook van z'n nieuwe maatje haha.

Nou, ik zal voor jullie duimen vrijdag !!! En dan gaan we je ff door die ellendige wachtweken heen slepen, goed ?? !!!!!

Succes alvast !!!!!! liefs hope hope

Geplaatst

Hoi hoi,

Dankjewel voor jullie lieve woorden.

Nee onze eerste eerste 2 kindjes zijn natuurlijk geboren, (andere partner)

Nu dus sinds 2008 in mm voor een 3e kindje.

Spuiten liggen weer klaar in koelkast maar ben nog steeds niet ongesteld.

Zul je altijd zien he wacht je derop komt het niet

Geplaatst

Wow Disi, dat is een harstikke mooie opbrengst!! En dat met een lagere dosis medicatie! Als ik het goed begrijp is het dus een stuk beter gegaan dan de vorige keer en voel je je wel goed? 10 embryo's, geweldig hoor, hopelijk kunnen ze daar ook nog een paar van invriezen (maar we gaan er natuurlijk vanuit dat dat niet nodig is..). Heel veel succes met de TP vrijdag, ga natuurlijk duimen dat dat doorgaat, en dan gaan we je met z'n allen door de wachtweken slepen!

Hope, bedankt voor je leuke berichtjes! Je 'klinkt' heel positief moet ik eerlijk zeggen! Fijn dat jullie pup jullie zoveel afleiding geeft en je hebt het er zelfs als over dat je je er al een beetje bij neer begint te leggen.. Geeft wel veel rust kan ik me voorstellen.

Bitch, hopelijk komt de ongi snel (of niet natuurlijk ;-) ) dan kan je weer beginnen!

Hier nog steeds alles goed hoor, buik begint al lekker in de weg te zitten maar verder geen bijzonderheden.

Geplaatst

Hope wij hebben een Appenzeller Sennen (familie van de Berner maar dan anders, google maar even). Het gaat goed met hem hoor, gedraagt zich nog vaak als een pup, houdt van rollen over gras en door zand (da`s dan minder) en daagt nog lekker uit. Wel wordt ie enorm vaal de laatste paar jaar, het bruine wt ie heeft wordt erg grijs zeg maar. Ohja en hij is ondeugender geworden de laatste jaren. Steelt brood van tafel als we het laten staan en likt de laatste druppels melk uit de bekers van de kinderen als ik weg ga en ze op tafel laat staan (of de katten zijn zo slim om de beker bij de hond in de mand te leggen whahahaha maar dat zal wel niet)

Succes Bitch.

Karin, De vorige keer ging het ook pas na de TP mis en ervoor ook geen klachten dus spannend blijft het nog wel even, toen kreeg ik OHSS een paar dagen na de TP en de torsies als gevolg daarvan pas in de 9e week van de zwangerschap.

Op naar morgen...ik ben er al zenuwachtig voor. En dan nog wachten wachten wachten...

Geplaatst

Disi, hoe gaat het??? Ik neem aan dat je inmiddels een TP hebt gehad?? En dat je je een beetje goed voelt?! Klopt, overstimulatie wordt meestal erger na een evt innesteling, dus kan me voorstellen dat je het heeeel spannend vind! Hopelijk gaat het nu goed en kan je ons binnenkort een positieve test laten zien!

Bitch, al ongi geworden??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden