Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Karin,

Hier gaat het nog goed. Ik heb afgelopen vrijdag de TP gehad van 1 embryo en nu is het afwachten...

Liefs Disi

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja eindelijk afgelopen zaterdag ongi geworden.

Maandag begonnen met spuiten, Gisteren eerste fm al gehad was al 1 tje bij van 1.2 ze hebben haast geloof ik.

Nu nog even doorgaan met de puragon, en vrijdag weer echo.

Desi spannend hoor, kaarsjes staan weer aan

Geplaatst

Hee meiden,

Disi, ik ken het soort. Nog weer een stukje groter dan de labrador. Ook mooie honden ! Ook een lekkere boef dus haha. Blijf je wel mee lachen toch ??!! Hier is de oudste hond wel echt oud (12) aan het worden, ook veel grijze haren haha, echte opa wordt het. Toch ook wel mooi hoor, zo'n getekende oude kop zeg maar. Mooi beestje !!!

Dank je wel voor je lieve woorden Karin ...... mooi dat je m'n berichtjes leuk vindt ! Ik moet zeggen, ik ben ook positief ingesteld, relativeer misschien soms een beetje teveel m'n gevoelens weg, maar ik blijf nou eenmaal een optimist, een eigenschap waar ik erg blij mee ben haha !!!! Ik heb genoeg mooie momenten waar ik erg van kan genieten (ondanks het verdriet wat er uiteraard echt wel is) !!!

Je moet kijken naar wat er is en niet naar wat er niet is, denk ik dan maar !!!

Bitch, dat begint alweer goed !!

En Disi ........ zet 'm op hè !!!! Hoe gaat het wachten ? Kun je het een beetje van je afzetten ?? Wanneer mag je testen ??

En heb je nog cryootjes ? Nou, ik duim voor je hoor !!!!

Meiden, ik ga wat nuttigs doen hier ! Daar is het echt een weertje voor haha.

Sterkte en succes voor Disi en Bitch !!! En Karin, geniet lekker van je bolle buik !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Disi, hoe gaat het nu??? Je TP is nu bijna 2 weken geleden, dus bijna testen??? Ik ga nog extra duimen en hopelijk kan je ons snel goed nieuws melden!!!

Bitch, hoe ver zijn jullie nu in de poging? Gaat het goed?

Hope hope, het is inderdaad te lezen dat je erg positief bent, en dat scheelt natuurlijk een hoop, ondanks het verdriet wat er natuurlijk zeker is!

Gaan er hier nog mensen op vakantie trouwens? Ik heb over ruim 3 weken vakantie, we zijn nog wel van plan om met de caravan eventjes weg te gaan, wel zo leuk voor de jongens. Hopelijk is het dan wel een beetje lekker weer, want om nu in de regen op de camping te gaan staan.... Voorgaande jaren gingen we lekker naar zuid-frankrijk, voor het mooie weer, maar dat zit er nu helaas niet in.

Ondertussen staat ons halve huis op de kop, de zolderkamer is nog niet klaar of we gaan al een andere keuken plaatsen.. haha. We waren 'alvast' op marktplaats gaan kijken, daar staan zooooveel mooie keukens op... maar zagen meteen een erg mooie voor een prikkie! Tja, wat doe je dan.. Dus morgen gaan manlief samen met een vriend hem ophalen (eerste nog 'effe' demonteren), en dan heeft hij volgende week vrij genomen om hem te plaatsen. Ondertussen komen ze de zolderkamer spacken en over twee weken komt daar de vloerbedekking in en gordijnen en dat is die af! Dus nog even afzien hier thuis..

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik hoop dat ik in jullie clubje zomaar mag komen inbreken. Ik was nl op zoek of er iets op internet te vinden is over een 3e kindje met ICSI en dat blijkt hier dus te zijn......Ik zal me even voorstellen, dat lijkt me wel zo netjes: Mijn naam is Ester, 35 jaar en ik ben moeder van een tweeling (2 meisjes) van ruim 2,5. Zij zijn na een 3e icsi poging geboren en uiteraard mijn grote trots. Nu ben ik eigenlijk al vanaf feb. aan het twijfelen of ik nog wel voor een 3e kindje wil gaan. Mijn man wilt heel graag, maar laat het verder helemaal aan mij over. Vandaag zijn we weer voor een gesprek in het zh geweest en is de twijfel weer hard toegeslagen. Doe ik er verstandig aan om weer zo'n heel traject in te gaan? Ik moet nl. eerst nog 3 maanden aan de lucrin (kom je kunstmatig mee in de overgang) omdat ik endometriose heb. Waar begin ik aan??? Mijn kinderen zijn nu al wat ouder en stel dat er nog een 3e kindje komt begin ik weer helemaal op nieuw. Wil ik dat wel?? Maar aan de andere kant, als ik er weer iemnd bevallen is ben ik een beetje jaloers omdat ik denk: dat wil ik ook! Of als ik een baby zie zijn mijn gedachtes dat ik dat ook nog 1x wil meemaken. Maar wie zegt dat de icsi poging slaagt? Stel dat het niet lukt, wil ik mezelf dat aandoen? Kan ik zo reeel zijn te denken: ach, ik heb 2 gezonde kinderen. Sorry dat ik deze vraag zomaar in een hecht clubje drop, maar ik hoop dat ik hier misschien wat antwoorden voor mezelf kan vinden door tips of ervaringsverhalen? Uiteraard blijft het een beslissing die ikzelf alleen kan nemen.

Geplaatst

Hallo Essie, welkom hier! Volg je hart zou ik zo zeggen...Het maakt toch niets uit hoe jong/oud de andere kinderen zijn? (Die van mij zijn 4,5 en 2,5) Niemand weet hoe lang het duurt voor je weer zwanger zal zijn als je weer begint maar het geluk kan zomaar aan jou kant staan en dan valt het toch best mee qua leeftijdsverschil? Tja en al zou er meer leeftijdsverschil tussen zitten...maakt het misschien wel makkelijker allemaal want je dames redden zichzelf dan al wat meer...Ennuh

Maar wie zegt dat de icsi poging slaagt?
...en wie zegt dat de icsi poging niet slaagt? en stel dat het niet lukt...tja daar weten andere meisjes op dit topic je wel wat over te vertellen...dan zal het, niet te vergeten dat je al mama bent van 2 meisjes, helaas bij een wens blijven...dus ik blijf erbij dat je je hart moet volgen en ik denk dat als de wens zo sterk is dat jullie er al voor gesprek zijn geweest in het ziekenhuis dat je moet proberen die wens uit te laten komen....heel veel sterkte met je beslissing, laat je het weten?

Karin, bijna 30 weken!!! Jullie zijn flink bezig in huis.

Karin en Hope, hier gaat het goed helaas wel weer overstimulatie (OHSS). Ik kreeg vrijdags (dag 7 na TP) last van mijn buik en heb het ziekenhuis gebelt; zaterdags bloed prikken en langskomen voorcontrole-echo. De waardes waren kantje boord voor opname, ze hebben het niet gedaan vanwege thuis en er zat vocht in mijn buikholte en eierstokken waren vergroot. Zondags weer komen en waren de waardes heel iets beter geworden eierstokken heel iets afgenomen. Maandags weerkomen; stabiel beeld t.o.v. zondag. Donderdag weer opnieuw controle (moest eigenlijk woensdag maar dan zouden de nierstenen van m`n lief verwijdert worden dus maar een dagje overbruggen) en de bloedwaardes zijn iets verbeterd en vocht iets minder en eierstokken weer iets afgenomen. Omdat ik zwanger (!!!) ben (vandaar weer de OHSS) gaat het heeeeel langzaam de goede kant op. M`n HCG was zaterdag 50, zondag 80 en gisteren over de 400. Maandag weer bloedprikken en echo-controle. Ik ben vooral `s avonds zo dik van het vocht dat ik al wel 20 weken zwanger lijk...

Oh en vandaag mocht ik officieel thuis testen dus vanmorgen maar gedaan en een dikke vette plus kwam in het schermpje...Het is gelukt! ik ben weer zwanger, van ons 3e kindje!!!:clap2:

Liefs Disi

Geplaatst

Disiiiii, wat GEWEEEEEEELDIG!!!!!!!! Wat een supernieuws zeg! Dat hadden we wel weer een keertje nodig op dit topic! En toch weer OHSS, maar dat gaat gelukkig alweer de goede kant op. Wel heeeeeeeeel rustig aan blijven doen hoor, denk goed aan jezelf (en jullie derde kindje)!

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

Hoi Essie, welkom hier, hoe meer zielen hoe meer vreugd hoor! Tja, het is een moeilijke beslissing, maar wat als je nu besluit om het niet te doen, zou je je dan niet altijd blijven afvragen 'wat als we het wel hadden geprobeerd?' ? Maar goed ,dat is mijn idee. En inderdaad, je weet nooit of het gaat lukken, dat kan je helaas wel zien als je dit topic doorleest...

Nou hebben wij niet zo heel veel ervaring met mislukte pogingen, maar toen ik voor ik zwanger was 3 cryo's terug heb laten plaatsen en die allemaal niet bleven zitten kreeg ik ook wel flink de kriebels hoor. Want natuurlijk, je hebt al twee wonderkinderen, maar de wens voor een derde is er wel degelijk en als dat dan uiteindelijk niet doorgaat leg je dat niet zomaar naast je neer. Ik wilde voor mezelf in ieder geval gedaan hebben wat ik kon, dus voor mij betekende dat gewoon weer verse pogingen gaan proberen, anders zou ik nooit rust hebben. En gelukkig is het bij ons weer gelukt, maar ik besef heel goed, ook mede door dit forum, dat wij enorm veel geluk hebben gehad.

Heel veel succes met je beslissing, en hopelijk kunnen wij je hier een beetje helpen en steunen!

Hihi, ik blijf maar glimlachen, wat leuk dat het bij Disi nu ook gelukt is, en hopelijk volgen er toch nog een paar meer op dit topic!

Bitch, hoe gaat het met jullie poging??

Geplaatst

Dank je wel Karin :laugh:

Ennuh, dit:

Nou hebben wij niet zo heel veel ervaring met mislukte pogingen, maar toen ik voor ik zwanger was 3 cryo's terug heb laten plaatsen en die allemaal niet bleven zitten kreeg ik ook wel flink de kriebels hoor. Want natuurlijk, je hebt al twee wonderkinderen, maar de wens voor een derde is er wel degelijk en als dat dan uiteindelijk niet doorgaat leg je dat niet zomaar naast je neer. Ik wilde voor mezelf in ieder geval gedaan hebben wat ik kon, dus voor mij betekende dat gewoon weer verse pogingen gaan proberen, anders zou ik nooit rust hebben. En gelukkig is het bij ons weer gelukt, maar ik besef heel goed, ook mede door dit forum, dat wij enorm veel geluk hebben gehad.

zou ik zomaar zelf geschreven kunnen hebben! (ben alleen nooit zo goed in verwoorden)

Morgenvroeg weer controle, het gaat vast de goede kant op!

Geplaatst

Heeeeeeee Disi !!!!!!!!!! en de anderen natuurlijk, maar nu ff Disi in het bijzonder !!!!

WAT EEN GOED NIEUWS VOOR JULLIE !!!! ik lees het nu pas ..... wat geweldig joh !!!!!

Essie ...... tja ...... als je mijn handtekening hieronder straks leest, zie je dat wij bezig zijn te stoppen (ook dat is een heel proces, tenminste bij ons wel) en de teleurstelling te verwerken.

Diep van binnen zit veel verdriet, maar daarnaast ook het besef dat we er echt alles aan en voor gedaan hebben ...... en daarmee kom ik bij het gevoel van: blijkbaar moet het niet zo zijn ........ misschien komt er op een gegeven moment wel iets anders moois voor in de plaats op ons pad, waardoor ik misschien zelfs snap dat het niet zo moest zijn ?? ik weet het ook niet ...... het is heel moeilijk af en toe, met name als ik erover praat ...... verder zijn er gelukkig veeel meer mooie momenten elke dag weer, ik geniet enorm van onze twee jongens en dat staat op de voorgrond !!!

Onze jongens zijn inmiddels 8 en 9, ik snap je gevoel van "weer helemaal opnieuw beginnen' dus helemaal haha. Dat is iets, wat ik de afgelopen jaren (uiteraard) steeds meer heb ..... maar toch zie ik om me heen dan weer mensen die ook zo'n groot leeftijdsverschil hebben, 8 a 9 jaar verschil vind ik echt veel, maar als ik het dan soms bij anderen zie ziet het er evengoed weer zo mooi en leuk uit ....... ik zeg al jaren tegen mezelf, als de jongste weer bijna jarig is: tja, of hij nou 4 of 5 is ??? dat gevoel komt elk jaar, inmiddels is hij dus 8 ........ en dan komen er hier nieuwe buren in de straat wonen die dan toevallig ook weer zo'n groot leeftijdsverschil hebben (zo nu al 2 in de straat) ...... tja ........ van de ene kant is alles nu echt zo enorm makkelijk met onze kids ..... maarja, ik blijf ook jaloers kijken naar andere zwangere vrouwen of huizen waar de ooievaar uithangt .....

Disi ......... geniet er lekker van !!!!!!!! En Karin, jij natuurlijk ook !!!!!!

Tja, zo komen de statistieken weer een beetje in de buurt van de waarheid hè. Dan moeten wij inderdaad maar stoppen haha, nee, geen leuk grapje hoor. Liever nog stijgen wij hier boven de statistieken uit hè !!!!! We'll see .....

veel liefs hope hope

Geplaatst

Oh Hope hope,

Ik zit zo in jouw straatje!

Zeker vandaag nu ik weer ongesteld ben geworden..

Het bijzondere vind ik dat ik voor alle zwangeren hier in dit topic heel erg blij ben hoor!

Maar het steekt ook weer en het zal nog een lang proces zijn om het los te laten.. (ik hoorde vanochtend iemand zeggen dat het wel jaren kan duren...)

Voor alle zwangeren geniet en vertel want op andere dagen vind ik het heel leuk om het te lezen!

x

• 1 maand later...
Geplaatst

He, waar is iedereen????!!!

Disi, gaat alles goed met je (jullie eigenlijk ;-)? Ben je lekker aan het genieten??

En Tulpie en Hope hope, met jullie ook alles goed???

Hier alles prima. Alles staat inmiddels klaar, op het ziekenhuiskoffertje na, dat zal ik morgen klaarzetten (vorige 2x ook nodig gehad...) Verder geen nieuws.

Hoop snel wat van jullie allemaal te horen!

Geplaatst

Jeetje zeg, heb ik een heel verhaal getypt, druk ik op het verkeerde knopje, hele verhaal weg.

Nou, nu heb ik niet zoveel tijd meer dus dan maar ff kort

Karin ........ heeeeeel veeeeel succes en sterkte en geluk speciaal voor de komende weken !!!!!!!

Hier gaat alles best wel goed !!!!!!!! Ik mail binnenkort meer !!!

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii liefs hope hope

Geplaatst

Nou, daar ben ik weer hoor !

Karin, heb je je ziekenhuiskoffertje inmiddels ook klaar staan ? Ben je er klaar voor ??? Spannend weer hè !!! Hoe is het met je andere 2 kids ?

Ik ben hier steeds meer aan het opruimen en weg gooien, ik ben heeeel slecht in weggooien haha, maar langzaam maar zeker verdwijnen hier de babyspullen uit huis/van zolder. Dat is heel dubbel, af en toe nog emotioneel, maar toch ook wel fijn, stapje voor stapje nemen we afscheid, en dat geeft desondanks een goed gevoel. Ik ben heerlijk bezig met Sam, die is inmiddels 8 maanden en zit midden in z'n puberteit haha, dat is voor honden heel normaal overigens hihi. Zo liep hij de afgelopen 1,5 week opeens drie keer bovenop de eettafel ahum, vrolijk te snuffelen haha. Het was zo'n komisch gezicht, ik lag de eerste keer helemaal dubbel van het lachen. Maar ik moet nu wel echt streng worden, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het is echt een heerlijke knuffelhond, zo gezellig, ligt heerlijk aan je voeten of gezellig tegen je aan, koppie op schoot. Helemaal geweldig. Ook met onze twee zonen gaat het geweldig, wat een mannen joh. Zo groot als ze nu zijn, krijgen ze echt hun eigen humor haha, we lachen wat af hier, heerlijk !!!

Disi ..... hoe was je echo vorige week ? Ik hoop goed !!!

Tulpie, hoe gaat het met jou ?

Nou, Karin, geniet nog even van je 'rust' , want de komende maanden zullen wel weer ff druk worden. Ik duim in ieder geval voor je, veel succes met de bevalling !! Misschien heb je je koffertje niet eens nodig ?? !!!!

Liefs hope hope

• 3 weken later...
Geplaatst

Ha Hope,

Beetje late reaktie, sorry daarvoor, maar wat heb je weer een positief bericht geschreven zeg! Lijkt me niet makkelijk, alle babyspullen opruimen.... Maar zo te horen is het naast natuurlijk emotioneel dus ook wel fijn zeg je, toch een afsluiting. Wat ' goed' om te lezen dat je er zo mee om gaat! Het geeft waarschijnlijk ook wel rust.

En jullie nieuwe aanwinst Sam is dus ook helemaal geweldig en geeft ook lekker afleiding.

Jouw jongens zijn inmiddels al 7 en 9, lijkt me geweldig om dan zoveel humor te zien, leuk!

Hier nog steeds alles rustig.... helaas.... Nou ja, helemaal rustig niet; ik heb afgelopen woensdagavond 2 uur weeen gehad... Had donderdag dus ook een flinke baaldag, had zoooo gehoopt dat ie zou komen! Nu dus weer niks aan het handje, wel weer wat rustiger, maar leuk is anders; bij de andere 2 heb ik nooit de uitgerekende datum gehaald dus ken het ook helemaal niet.

Nou ja, gewoon afwachten maar weer.

Hoe is het met de rest, halloooooooooooooooo, zijn jullie er nog?????

Geplaatst

Wat een hoopvolle berichten hier!

Ook fijn om zo over de behandeling voor een derde te kunnen schrijven.

Ik ervaar het zelf wel heel erg als een luxe positie en zou me er haast voor gaan schamen, omdat ik al 2 heerlijke meiden dmv ICSI heb rondlopen/kruipen.

Wat wil een mens dan nog meer?! Tja de vriezer is nog goed gevuld én de wens blijft...

Karin : toi toi toi...het is nu dus wachten..spannend, succes!

Ook wij zijn dus weer in de race voor een broertje/zusje voor onze 2 meiden (mrt'08 en sept'10) én hebben nog 6 cryo''s.

Volgende week donderdag staat een TP gepland van 2 cryo's.. spannend weer.

Volop afleiding dacht ik ..dus er weinig mee bezig te zijn; maar de behandeling (medicatie) ervaar ik nu toch ook wel weer als onplezierig. Mijn lichaam reageert altijd heftig op hormonen. (5 x ICSI gedaan met OHSS incl ziekenhuisopname's)

Voor wat hoort wat; en de kop ervoor houden!

Heb alleen bovenstaand verhaal van Karin gelezen stemt me hoopvol hier. Ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat!

Geplaatst

Hallo allen,

Een hele tijd even niet ingelogd, deed te veel pijn en kon ik even niet aan.

Nu langzaamaan werd ik heel benieuwd naar Karin...

Over tijd.. ja dat ken ik wel.. succes.

Wij zijn ook alles langzaam aan het opruimen en ik ben flink bezig met afvallen.

Ook doen we ons best de financien op orde te zetten zodat we kunnen sparen voor iets groots..

Tja.. steeds meer rust maar van tijd tot tijd doet het pijn..

Ik zal binnenkort weer even inloggen ik ben wel nieuwsgierig!

Karin SUCCES!!

Geplaatst

Sorry meiden, beetje late reaktie, maar onze derde zoon is er hoor! Hij is vorige week maandag (10-10-11) geboren en alles is helemaal goed gegaan. Het is een heerlijk mannetje, de grote broers zijn helemaal trots en met mij gaat het ook super. Hij is nu al 300 gram boven z'n geboortegewicht (lang leve mama's melk) en doet het dus super.

binnenkort zal ik even uitgebreider reageren!

gr Karin

Geplaatst

Hee Karin!

Wat goed, ik neem aan dat alles goed is verlopen!

Gefeliciteerd!

Geniet, en ik hou alles even in de gaten de komende tijd!

Liefs Tulpie

• 1 maand later...
Geplaatst

Ha Tulpie, bij deze: het topic weer gevonden en hopelijk vind jij hem nu ook weer! Ik zal nog even niks verklappen hier, dat mag je zelf doen ;-)

Kan ik ook meteen een (hoognodige) update geven van hoe het hier gaat. Na een aantal roerige weken gaat nu gelukkig alles weer goed. Na een heerlijke kraamweek, kreeg onze zoon op dag 9 koorts en moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Na 3 dagen bleek het waarschijnlijk een virusinfectie en mochten we (ik mocht lekker bij hem op z'n kamer blijven, dag en nacht) gelukkig weer naar huis. Na een week ging het echter opnieuw mis, weer koorts alleen was het nu wel wat heftiger; hij was echt flink ziek, moest ook aan de zuurstof maar knapte goed op zodra hij aan de antibiotica ging. Eindconclusie was; hersenvliesontsteking maar omdat hij zo jong was waren we er vroeg bij en is het allemaal goed gegaan. Wel een week in het ziekenhuis moeten blijven en thuis ook nog aan de antibiotica maar nu gaat alles weer helemaal goed.

Hij doet het verder super, groeit goed en is verder heel tevreden en redelijk makkelijk. De grote broers zijn nog steeds helemaal trots en op dit moment kan het eigenlijk allemaal niet beter.

Vind het wel moeilijk om hier neer te zetten, omdat er helaas nog steeds een aantal meiden zijn die dit ook zo graag zouden meemaken, maar het is gewoon echt genieten en ik had noooooooit durven dromen dat we ooit zover zouden komen! Ik ga nu NOG harder duimen voor iedereen die hier meeschrijft, en hoop zo ontzettend dat er nog heel veel wonderen uit mogen komen...

Geplaatst

Ja Topic weer gevonden!!

Nou het nieuws.....

ratata ratata ik ben zwanger!!

Tja en wat vind ik er van?

Daar ben ik nog niet over uit.

Het is hier een emotionele achtbaan van heb ik jou daar!

We zijn alle baby spullen aan het verkopen en opruimen en hebben plannen voor een leven met 2 kinderen..

En nu ineens (je ziet maar weer wat er gebeurd als je alles loslaat)

ben ik zwanger..

Het is heel leuk en fijn.. maar je hele leven staat weer op zijn kop en we hebben de onzekere weken en tja, dat zaad was niet goed dus is het kindje wel gezond, wat als het evengoed uitloopt op een miskraam??

alles giert door ons heen!

ik was aan het afvallen bij de weight watchers (ja, 8 kg kwijt) ik was flink aan het hardlopen en nu.. zwanger..

Allemaal nog ongeloof..

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Mijn hemel! Wat een verhaal en wat een spanning.

Ben blij dat het weer goed met jullie gaat.

Met de dag en stap voor stap..

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Hi meiden,

Karin, wat een bericht joh, gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg. Dat mannetje heeft zo klein als hij is al heel wat doorstaan zeg. Kun je nu weer lekker geniet gelukkig !!!!

Tulpie, nogmaals hier ook gefeliciteerd, ik heb je prive-bericht ook beantwoord net ! Meid, wat een wonder ........

maar ik snap je verwarring ....

Nou, ik ga me wel een beetje zielig voelen hier hoor ........ volgens ben ik onderhand van de actiefste schrijfsters de enige waar het niet lukt ............... ............ ..................... tja .................. dat doet wel ff pijn, ook al gun ik het jullie allemaal van harte hoor !!!! Toen ik hier begon met schrijven ging ik er echt nog vanuit dat het hier ook wel zou lukken .... Maar ja ....... zo is het .......... en niet anders ........... ik heb 2 toppers van zonen en die tellen eigenlijk haast voor 3 haha, zeker met onze 2 heerlijke honden erbij ........... dus ik geniet volop !!!!

Meiden, leuk om af en toe wat te horen hoor !!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hee hope hope,

2 honden!

Ik dacht altijd dat jullie er één hadden..

Hier wordt het met de dag echter..

Als het nu mis gaat ben ik weer 4 maanden (minimaal) bezig om er bovenop te komen..

Volgende week woensdag een echo.. spannend..

Liefs Tulpie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden