Ga naar inhoud

Véke stapt in de wereld van ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een update :

Onze donor heeft gisteren haar eerste echo gehad en alles blijkt ok te zijn. Ze lijkt deze keer wél goed te reageren op de medicijnen. Geen idee hoeveel follikels ze heeft. Aangezien het om anonieme donatie gaat, krijgen wij deze info niet via het ziekenhuis.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een controle-echo. Hopelijk heeft mijn baarmoederslijmvlies een mooie dikte (want dat is ook dikwijls een bijkomend probleem bij mij).

Pickup zou +/- midden volgende week zijn.

Spannneeeeeund !!!!!

• Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Valerie,

Wat spannend allemaal zeg!!

Fijn dat alles goed is bij de donor nu hopen dat het bij jou ook allemaal mooi aan het groeien is.

Meis toi toi toi en ik hou je in de gaten.

Geplaatst

Hallo iedereen,

Mijn bmsv was zaterdag 6,5mm. Niet zo fantastisch, maar voor mij toch wel al een ganse prestatie. Als we nog icsi deden met ons eigen materiaal, haalde ik meestal max 5,5mm. Dus nu toch al wat beter hé.

De opbouw is wel al mooi 3-lagig en dat zou (volgens de echografiste) ook heel belangrijk zijn ...

EN ............................................ vandaag heeft onze donor pickup !!!

Ze zou 11 à 16 follikels hebben. De transfer is gepland voor donderdag !!!

Ooooh laat ons nu maar hopen dat het sperma prima is (kwaliteit varieert enorm van keer tot keer) en dat we een keigoed bevruchtings% hebben !!

Spannneeeeeeeund !!!!!!!!

Geplaatst

Hey Valerie,

Wat spannend zeg!!!!!!!

En wat een mooi aantal follikels hopelijk gaat de bevruchting goed en houden jullie ook nog een paar cryo's over( al heb je natuurlijk maar 1 goede nodig gaan we gewoon van uit)

Laat jehet ons nog weten hoe het nu verder gaat?

Liefs en toi toi toi

Geplaatst

Hoi Valerie,

Dat gaat snel bij jullie! Nu maar hopen dat er mooie embryootjes komen, die ook willen blijven zitten!

Wij wachten op de menstruatie van onze donor. Zelf raakt ze al aardig in de stress omdat het zo lang op zich laat wachten... Voor mij was gisteren dag 1 (eerste dag menstruatie) en dag 10 (volgende week donderdag) heb ik mijn eerste echo. Tussendoor slik ik Clomid om een eisprong op gang te brengen, zodat de donor en ik ongeveer gelijk lopen. Onze arts stimuleert namelijk in de eigen cyclus. Ik vind het allemaal erg spannend!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Sylvie, hé wat zie ik nou??? De cryo-poging is niet gelukt? Wat jammer zeg...

Dikke knuf meid !!!!!

Leora, waaauw bij jullie begint het ook spannend te worden !!!

Ik duim mee dat jullie donor ook snel ongesteld zal worden !!!

Toi toi toi !!

Ik heb net een update van het ziekenhuis gekregen.

Onze transfer wordt uitgesteld naar zaterdag. Blijkt dat we op dit moment maar liefst 19 embryootjes in de running hebben !!!!!!!

Door de transfer met 2 dagen uit te stellen, kunnen ze zaterdag een betere selectie maken. Ooooh ik ben zo blij !!!

:wav:

Geplaatst

Véke,

Wat een geweldig bericht, 19 embryo's!!

Dan zal de tp op dag 5 na punctie zijn.

Heb er net een enquête over gemaakt wanneer de tp plaats gaat vinden na een punctie.

Nu lees ik bij jou dat ze dan een betere selectie kunnen maken.

Hoop dat het zal gaan lukken!!!

Succes!

Geplaatst

Jeetje Valerie, wat veel, 19 embryo's!!!!!! Daar moet er toch eentje tussen zitten die aan gaat slaan! Ik zal heel hard voor je duimen!

Hier minder goed nieuws. Wij hebben gistermiddag noodgedwongen besloten om onze poging een maand uit te stellen. De donor en ik hadden allebei vorige week vrijdag de laatste pil van de strip ingenomen en bij mij kwam mijn menstruatie afgelopen dinsdag, maar bij haar brak het maar niet door. Mocht haar menstruatie vandaag doorbreken, dan is dat voor haar dag 1 en hebben we dus minimaal drie dagen verschil. Omdat onze arts op vakantie is (en pas maandag weer terug is), zijn vervanger gisteren onbereikbaar en verder niemand in Gent er iets over durfde te zeggen, weet ik niet of dat problemen geeft. Onze eigen cycli worden niet stopgezet en ik ben bang dat mijn lichaam op een gegeven moment al 'te ver' is als er eindelijk een embryootje teruggeplaatst kan worden, waardoor het zich niet meer kan innestelen. Omdat de donor gisteravond voor een paar dagen naar Engeland ging en de vraag was 'wel of geen hormonen mee' moesten we de knoop doorhakken en hebben we het zekere voor het onzekere genomen en besloten dan maar een maand te wachten zodat we de arts kunnen raadplegen.

Ik baal flink! We hadden ons maandenlang ingesteld op augustus en nu moeten we weer een maand langer wachten! Tuurlijk is het geen ramp, uitstel is geen afstel, maar ik was er helemaal klaar voor... En dan die frustratie gisteren dat we niemand te pakken konden krijgen die ons antwoord kon geven!!! En toen nog een hele toestand bij mijn eigen huisarts... Omdat ik geen pilstrips meer had, heb ik de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Zijn assistente zei dat ik maar via Gent een recept moest regelen, maar onze arts in Gent is dus met vakantie. Een heleboel gezucht en gekreun en nu gaat ze overleggen met de huisarts en mag ik vanmiddag terugbellen. Om een pilstrip, waar gaat het over?!

Afijn, wij gaan nu dus in september voor onze poging. Valerie, slik of spuit jij wel iets om je eigen cyclus stil te leggen? Anders zijn er volgens mij maar een beperkt aantal dagen waarop een embryootje terug geplaatst kan worden. Of vergis ik me daarin?

Liefs,

Leora

Geplaatst

Hé Leora,

Wat lees ik nu zeg ???? Ongelofelijk dat jullie (omdat je arts met verlof is) zelf moeten beslissen om alles een maand uit te stellen !!!

En niemand anders kon jullie verderhelpen in Gent? Straf !!

Ik weet hoe het voelt hoor : er volldig klaar voor zijn en dan ineens toch nog een cyclus moeten wachten. Dat is een énorme teleurstelling !!

Wij gingen ook in juni onze poging starten, maar uiteindelijk is het dan toch ook juli geworden. Dat is helemaaaaaaaal niet leuk, ik weet het !!

Kom hier dat ik je een dikke knuffel geef - ben je er klaar voor ?

((( Leora )))

Ik snuif Suprefact (6x/dag) om mijn cyclus stil te leggen. Ik ben nu trouwens nog steeds aan het verdersnuiven. Voel me al een echte "junkie" :icon_colors:

Sterkte !!

xxx

Geplaatst

Valerie, dank voor je medeleven en je dikke knuffel, doet me goed!!! Vanaf wanneer ben jij begonnen met die Suprefact? Misschien dat ik onze arts er ook om ga vragen, want hier word ik niet blij van.

Sylvie, ik had helemaal gemist dat jouw cryo-poging niet is gelukt. Sterkte meis!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Valerie,

Wouwwwww 19 eicellen wat een mooi score zeg!!!!!

heel veel succes morgen en ik hoop dat je over 14 dagen een mooi vette test in handen hebt.

Leora,meis wat balen zeg kan mij goed voorstellen dat je erg de balen er in hebt bahh wat oneerlijk weer.

Wij hebben toen der tijd decapetyl gespoten en dat ging geweldig ben dan ook blij dat wij het op deze menier hebben kunnen doen, misschien toch maar even overleggen of het een oplossing is voor jullie om jou cycles plat te leggen zodat deze stress niet weer voorkomt.

Meis ook voor jou een dikke knuffel

Liefs

Geplaatst

Valerie, hoe is het gegaan? Heb je zaterdag nog een terugplaatsing gehad? En heb je gekozen voor één of twee embryootjes terugplaatsing? Je had er natuurlijk genoeg... :toothy10:

Chantal en Valerie, wanneer zijn jullie begonnen met de Suprefact/Decapeptyl? Mocht mijn arts zoiets voor willen schrijven, dan begin ik liever op tijd, zodat het niet nog een maand langer gaat duren!

Liefs,

Leora

Geplaatst

@ iedereen :

Wij zijn sinds zaterdag de trotse bezitters van 2 topembrootjes !!!!

Ze waren reeds gevorderd tot blastocystes van uitstekende kwaliteit. Om het met de woorden van de embryologe te zeggen : 2 bijoukes !!!

Vandaag mag ik naar het ziekenhuis bellen ivm de cryo's.

Ooohhh wat zijn we blij :bf_new:

Volgende week zaterdag is er al een eerste bloedafname. Waaaaaauuuuw zó snel. Volgens het zoekenhuis doen ze dat zo snel omdat ze mijn cyclus nu aan het manipuleren zijn en als ik zwanger zou zijn moeten ze de medicatie zo snel mogelijk kunnen aanpassen.

We moeten wel naar een feest zaterdag. Dus áls het negatief zou zijn, staat me een héééééél moeilijke dag te wachten.

Het móet gewoon positief zijn !!!!!!! :pray:

@ Leora :

ik ben op dag 21 van mijn cyclus met Suprefact begonnen. 30/04 was dag 21 en de poging was voorzien voor begin juni. Maar omdat ik zoooo onregelmatig ben, hebben ze het zekere voor het onzekere genomen en me eind april alvast laten beginnen.

Tot op heden ben ik nog steeds aan het snuiven. Héééééél lang dus, maar ons behaalde resultaat maakt alles goed natuurlijk...

Geplaatst

Véke,

Wat een geweldig bericht. 2 prachtexemplaren terug gekregen!!

Laat je nog weten hoeveel cryo's jullie hebben?

Geplaatst

Valerie,

Wauwww wat geweldig nieuws nu lekker broeden zodat jullie over 8.5 maand jullie kleine wereld wondertje(s) vast mogen houden.

Ook hier erg benieuwd of jullie nog cryo's hebben!!!!

Leora,

Ik ben ook op cd 21 begonnen en heb de deca moeten spuiten tot de avond van de pregnyl dat was in ons geval 5.5 week.

Geplaatst

Hoi Valerie, wat een goed nieuws zeg, 2 blastocyten en 10 cryo's! Als daar geen mooi(e) kindje(s) uitkomen weet ik het niet meer! Sterkte in de wachtweek, maar die is niet meer zo lang! En bedankt voor de info!

Chantal, jij ook bedankt voor de info!

Vandaag naar Gent gebeld en het blijkt dat we er goed aan hebben gedaan om de poging uit te stellen. Ik heb meteen aan de assistente voorgelegd dat we zelf erover denken mijn cyclus stil te leggen, waarop ze aangaf dat het dan waarschijnlijk nóg een maand later gaat worden. Als ik van Valerie en Chantal lees dat ze zijn begonnen op dag 21 ben ik daar zelf ook bang voor. Afgelopen zaterdag ben ik weer begonnen met de pil en ik zal dan waarschijnlijk eerst de pilstrip af moeten maken, vervolgens wachten op mijn menstruatie en dan op dag 21 om te beginnen met stilleggen. Voordat er dan een keer een terugplaatsing is... Ik zat het weekend al in een aardige dip en dit nieuws maakt het er niet beter op. Uitstel is geen afstel, ik weet het, maar zo voelt het af en toe wel. We hadden zo toegeleefd naar augustus!!! Ik ben af en toe bang dat het er nooit meer van gaat komen. Ben ook boos op de arts, dat er niemand bereikbaar was donderdag en dat hij deze methode hanteert. Waarom heeft hij niet bij voorbaat mijn cyclus stilgelegd zodat we dit gedoe hadden kunnen voorkomen??!! Misschien niet allemaal terecht, maar ik baal zo!!! Donderdag hebben we onze afspraak en dan kunnen we overleggen, weet ik ook meer...

Liefs,

Leora

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden