Ga naar inhoud

Succes kansen bij Cryo's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha allemaal,

Alvast mijn excuses voor als dit topic al eens voorbij is gekomen. Ik vroeg me af wat de kansen zijn op zwangerschap bij terugplaatsen van 1, 2 en 3 frosties. En dan niet alles op succes, maar ook de kansen op een tweeling of zelfs drieling. Wij moeten nu de moeilijke keuze maken om er evt 3 terug te laten plaatsen. En hoe graag we ook een kindje willen, we hopen op eentje... het risico op 2 willen we nemen, maar 3.... Heeft iemand een overzichtje misschien?

Dank dank!

Sven

Geplaatst

Sven,

volgens mij zijn er nog maar weinig ziekenhuizen die 3 cryo's terug laten plaatsen. Twee is vaak al een heikel punt, als ik het ziekenhuis mag geloven.

Wij hadden 2x2 cryo's. De eerste 2 was geen succes. De laatste 2 hebben ons een tweeling gebracht.

Ik hoop dat de cryo's jullie geluk zal brengen.

Stéphanie

Geplaatst

Hey Stephanie,

Wij hebben de IVF in Cyprus en daar zijn ze wat makkelijker. De eerste poging hebben ze heel lang op ons ingepraat om 2 emmies terug te plaatsen ipv 1. We dachten toen nog, 1 emmie, 1 kind. Nu we de laatste kans hebben, willen we die zo groot mogelijk maken, we hebben 2 toppers, 2 "ok". Dus afwachten hoeveel er goed ontdooien. De arts adviseert minstens 2 en liever 3 cryo's terugplaatsen, maar ja, die denkt natuurlijk ook zijn statistieken... De eicellen zijn van een donor van 33, de draagmoeder is 36. Wat is wijsheid... Ik zou willen dat ik het wist...

Geplaatst

Hallo Sven

uit onze 2de icsi-poging zijn onze (een-eiige jongens) Lars en Nick geboren, omdat het dramatisch geeindigd was hebben we onze poging daarna uitvoerig besproken met onze arts in Brussel en in NL. Nu was het bij ons uitzonderlijk omdat het een MCDA-tweeling betrof maar toch. Daarop heb ik toen een enquete gestart hoeveel dames er nu echt zwanger waren van een 2-eiige tweeling na tp van 2 emmies, hieruit kwam een pecentage van net iets minder dan 24%.

Tevens met onze arts in Brussel het "risico" besproken en hij liet weten dat als ik zwanger zou wordenna een tp van 2 dat de kans 20% is op een twee-eiige tweeling.

(Persoonlijk vind ik de cijfers van Brussel behoorlijk representatief daar zijn 300 a 350 ivf/icsi behandelingen per maand uitvoeren)

Deze 20% vinden wij nogal wat. NU gaf de arts wel aan dat hij niet de angst had dat het ons nogmaals zou overkomen, daar de vliezen gebroken zijn ten gevoelge van het fiet dat onze kanjers er samen inzaten en de druk daardoor te groot werd toen ze gingen groeien.Maar de arts was er van overtuigd dat mocht het nu toch gebeuren, wederom een 2-ling dat ik dan geen moment rust zou hebben wat niet goed is voor de kinderen maar ook neit voor mij en 9 maanden duren dan lang.

Nu gaan wij in september onze cryo-tp bespreken, we hebben er 2 , ik ben benieuwd wat zijn advies zal zijn. Na onze eerste verse tp (april 2009) hebben we ook een cryo-tp gehad van 2 stuks en toen was er ook geen innesteling, destijds liet hij me weten dat de slagningskans van een cryo-behandeling 10% is...maar hier op het forum zijn er tevens dames die hogere percentages te horen krijgen van hun ziekenhuizen.

onze cryos waren destijds toppers, balstocysten, 5 daagse, ik was destijds 34, en toen ik hem vroeg als alles er zo goed uitzag, waarom dan toch geen innesteling???? tsja....er komt ook een beetje geluk bijkijken.

Ik vind het ook lastig hoor, mijn man wil momenteel alleen aan een tp van 1 denken, ik ben er weer niet over uit tot op heden, we wachten even het gesprek in Brussel af.

overigens is Pieneke met 36 weken en een paar dagen bevallen van een cryo-tweeling...

Veel succes met jullie besluit!

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden