Jump to content

cyste

bri

Recommended Posts

hallo allemaal, wat gebeurt er veel zeg als je even niet elke dag leest!!! voor diegene die zwanger zijn van harte!!! ik hoop er ook ooit bij te mogen zijn, heb gisteren een echo gehad omdat ik maandag met deca ga spuiten... spannend hoor maar na de ziekenhuisopname met de bacteriele infectie na de sis echo blijft er een hardnekkige cyste zitten hij is van 6 bij 8 cm gekrompen naar 3 bij 3,3... de maximale afmeting van een cyste mag zijn 2,5 bij 2,5!! hij is dus nog te groot.

moet maandag wel starten maar dan de dag na kerst een echo is hij dan nog te groot dan wordt de behandeling stop gezet bah balen dan zeg!!!

heeft iemand er ervaring mee, een ivf met een cyste, alle info is welkom die onzekerheid is slopend en dan zijn dit nog niet eens de wachtweken!!!

ik hoor weer graag, groeten bri

Hopelijk gaat die cyste krimpen meid... Als je de behandeling eventueel zou moeten stoppen omdat de cyste niet kleiner is geworden, telt de behandeling dan wel? Bij sommige verzekeraars wordt een poging al als poging gezien bij het zetten van de eerste spuit, bij andere verzekeraars pas als er een tp is geweest.

SUCCES MEID!!!

Bianca

Tjonge, wat balen. Lijkt me echt heeeeeeeel vervelend. Zit je eindelijk in de hele molen van... moet je nog weer wachten!

Ik hoop dat het snel krimpt! Weten ze zeker dat het een cyste is? Ik weet, toen ik nog in het IUI molentje zat 4,5 jaar geleden, dat ze een keer niet wilden insemineren omdat ze niet zeker wisten of het een cyste was of een eiblaasje.....

Maar moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo'n kenner ben als de meeste mensen hier.

hoi bri,

da;s balen zeg. maar gelukkig is hij wel kleiner aan t worden. ik heb zelf ook een cyste, maar van ong. een cm. dus nooit obstakel, maar deze blijft steeds even groot.

als die van jou wel kleiner wordt lijkt me dat ie met de deca ook zal krimpen. ik hoop t in ieder geval. ik snap niet helemaal wat ze dan gaan doen, als ie niet gekrompen is. of weten ze dat nog niet? ik hoop zo dat ie klein genoeg is straks!

lis

Je kan ook een kuur krijgen om je cystes te laten verdwijnen...

Ik weet niet hoe ze deze poging zien als deze alsnog afgeblazen wordt (hopelijk niet)

Cystes groeien nl juist harder onder invloed van hormonen

Dus duimen dat ze weg gaan!

vl Robin

hallo allemaal, wat lief al die reactie's:icon_santa:

ik heb de eerste 2 spuitjes deca er al inzitten morgen de echo om te kijken of de cyste gekrompen is, zo ja dan doorgaan zo nee dan komt er overleg, of langer doorgaan deca of behandeling uitstellen en de cyste aanprikken...

super spannend ik hoop maar dat ik de deca niet voor niets in mijn buik geport heb.... moet zeggen dat het spuiten me heel erg meevalt, waar wij nog het meest rekening mee moeten houden is het tijdstip iedere dag ongeveer op hetzelfde tijdstip is vooral tijdens deze feestdagen nogal moeilijk!!

jullie begrijpen wel dat ik vannacht niet echt lekker rustig zal slapen met zo'n belangrijke echo morgen.

Nu weer op naar het lekkere eten en voor iedereen nog een geweldige kerstdag. Ik houd jullie op de hoogte!!

groeten Bri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use