Jump to content

Recommended Posts

Posted

vandaag is weer zo'n dag dat alles tegelijk komt...

vanochtend hebben we alvast kerstfeest gevierd op de peuterspeelzaal waar ik werk.ik heb een kerstverhaal voor gelezen en we hebben broodjes gebakken.kinderen knuffelen altijd zo lekker tegen je aan als je aan het voorlezen bent....ik word er altijd heel verdrietig van en vooral nu ik merk dat ik ongesteld aan het worden ben en weet dat het deze keer weer niet voor mij is weg gelegd.

's middags verjaardag van mijn neefje, 4 jaar, een mijlpaal. Hij gaat nu naar de basisschool met zijn rugzak en "cars"beker.

een verjaardag waar alleen maar mensen met kinderen waren...en eentje zonder, ik dus.

een moeder sprak me aan over een meisje waarvan zij dacht dat het mijn dochter was. dat ik haar zo leuk had aan gekleed. even liet ik haar en mijzelf in de waan dat het echt zo was...dat het mijn meisje was, dat ik die mooie jurk voor haar had uitgezocht toen ze vanochtend naar school ging. mijn droom werd abrupt verstoord door de moeder van het meisje die haar een jas aan trok om naar huis te gaan. ik hield me vervolgens maar van de domme, dat ik de vrouw naast me verkeerd begrepen had ofzo.

enorme leegte vervolgens...beseffend dat ik daar helemaal alleen was, dat ik geen herkenning zag in de kinderen die er rond liepen, dat ze niet van mij waren, dat ik niemand heb.

twee zwangere vrouwen ,een paar plaatsen verder in de kamer, klagend over kwaaltjes, pijntjes en weet ik veeltjes....nee ik weet niet veel nee!!!ik weet niet eens of ik het ooit wel zal meemaken!!!!ik weet er niets van!!!!ik ben leeg!!!!ik weet alleen hoe het is als het allemaal niet zo makkelijk gaat, hoe het is om keer op keer niet zwanger te zijn, nooit zwanger te zijn geweest ook.

tranen bedwingen.

dan even snel een kusje op mijn voorhoofd en een knijpje in mijn nek van iemand die ziet hoe ik me op dat moment voel, iemand in hetzelfde schuitje, mijn lieverd.ik hou het niet meer!!

buiten laat ik even mijn tranen lopen, veeg ze weer weg, haal diep adem en meng mezelf weer tussen de mensen.

ik heb gelukkig toch wel iemand, ook als ik nooit kinderen zal krijgen.

Posted

Nou ik moet na het lezen ook even mijn tranen bedwingen...en ik denk met mij velen van hier!

Verder hoef ik jou niks te zeggen!

Je krijgt van mij een dikke knuffel!

Posted

ik zit hier ook met tranen in mijn ogen,

het is zo herkenbaar en pijnlijk.

ook van mij krijg je een dikke knuffel.

liefs brenda.

Posted

Heel herkenbaar!

We snappen hier precies wat je bedoelt.

Ik hoop dat 2008 jouw jaar mag worden en je volgend jaar kerst kan vieren met een dikke buik of met zijn 3-tjes.

Liefs, beau

Posted

Ook een dikke prop in mijn keel bij het lezen van je bericht.

Het gevoel wat je omschrijft is zoooooo herkenbaar en ik zie mezelf ook nog zitten.

Maar ik kan dit nu schrijven met in mijn achterhoofd de tweeling die boven lekker liggen te slapen.

Meisje, ik gun je het gevoel van moederschap ook ontzettend!

Ik heb geen idee wat je verleden is, en of je nu met een behandeling bezig bent.

Probeer (nog) niet op te geven als je enigszins nog kanzen ziet op een kindje.

Dikke knuffel!

Laura

Posted

Het is hier de plek om je gevoelens te delen, wij begrijpen je zo goed omdat we dezelfde pijn ervaren hebben, of nu nog ervaren... Het doet mij juist pijn om te lezen dat er mensen zijn die dezelfde pijn voelen als ik een hele tijd gevoeld heb. Gelukkig mocht onze wens in vervulling gaan, maar de pijn en teleurstellingen van de onvruchtbaarheid en de behandelingen hebben een diep litteken achter gelaten en die pijn zal helaas nooit helemaal verdwijnen. Ik hoop zo dat jij het geluk van het zwanger zijn en een prachtig kindje ook zal mogen meemaken! Laat je tranen nu maar lekker gaan meid...

Lieve groetjes, Bianca

Posted

lieve meiden,

bedankt allemaal!

denk ik het ene moment het valt allemaal wel mee, voel ik me het volgende moment heel naar. de onzekerheid maakt diepe wonden en laat lidtekens achter die waarschijnlijk nooit zullen verdwijnen.

positief blijven is daardoor soms heel moeilijk.soms denk ik moet ik ermee stoppen, maar omdat ik het gevoel heb er nog niet alles aan te hebben gedaan kan ik dat niet. het vreet aan me. en juist op de momenten dat ik ongesteld word zie ik het allemaal niet meer zo zitten.

dagen zoek ik op internet naar verhalen, op zoek naar een antwoord op mijn onzekerheid. ik troost me met de verhalen van mensen waarbij het toch allemaal gelukt is. maar ik kan het niet vinden want waarnaar ik eigenlijk opzoek ben is het antwoord op mijn eigen vraag, een kijkje in de toekomst, zal het bij ons ook ooit lukken?.

cijfers, procenten, gemiddelden, ik hou me er krampachtig aan vast. maar ik weet wel dat het bij iedereen anders is.

ik hoop dat ik ooit ook bij degene mag horen bij wie het gelukt is en dat ik anderen die er net als ik zo verdrietig van worden kan steunen.

lieve meiden die al een wondertje hebben geniet er lekker van.

en de meiden die er nog steeds op wachten...ik duim voor jullie!!

liefs

Posted

lieve meid,

ik hoop van harte dat jij bij al die cijfers en procenten gaat horen waarbij het lukt.

en je verdriet kun je hier altijd kwijt,we weten hier hoe het voelt.

ik kan je geen antwoordt geven op die ene vragen,ik ga wel heel hard voor je hopen.

dikke kus brenda.

Posted

schat, ik hoop ook voor je dat je iets moois(lees baby) gaat meemaken, en ja , ook ik weet wat je voelt al is dat moeilijk nu voor te stellen want ja ik heb er 2 maar toch..

Wat heb ik internet afgesurfd, verhalen om mee heen gehoord, op zoek naar die houvast en ja wat baalde en jankte ik weer als de menstruatie me weer hallo kwam zeggen..

Anderen en cijfers enz.. , als jou dat troost en wat nog meer geeft dan is dat soms wel lekker toch.

Bij ons kan je altijd je verhaal en gevoelens kwijt hoor!

cyn

Posted

zó herkenbaar....

Ook hier rollen de tranen.

Heel veel sterkte, hopelijk is dat ene, mooiste geschenk ter wereld, ook voor jouw weggelegd..!

Posted

Inderdaad, zo herkenbaar, de tranen rollen hier ook nog over mijn wangen hoor. Ondanks dat mijn wondertje nu heerlijk in de kamer hiernaast ligt te slapen, kan ik me deze tijd nog zo goed voor de geest halen.

Heel wat tranen zijn er in deze tijd gevloeid en elke keer als een poging was mislukt, kwam er weer een grote deuk in mijn vertrouwen op een kindje van mezelf bij. Toch is het uiteindelijk, na veel pijn en moeite, doorzettingsvermogen, steun en toeverlaat, veel huilen, maar ook veel lachen gelukt.

Meid, ik zou zo graag willen dat iedereen die ellende zo kan overslaan, maar dat zit er helaas niet voor iedereen in.

Ik hoop op een heel mooi 2008 met een lief kindje voor jullie.

Sterkte, Corine

Posted

tja... inderdaad herkenbaar....

En dan de wetenschap dat er een kans is dat je die vervelende menstruatieklachten misschien wel helemaal voor niets hebt! Ik denk dan ook wel eens: had me die hele baarmoeder niet gegeven als er toch niets komt!...

Maar... zover zijn we nog niet... daarom komen we hier!

Posted
tja... inderdaad herkenbaar....

En dan de wetenschap dat er een kans is dat je die vervelende menstruatieklachten misschien wel helemaal voor niets hebt! Ik denk dan ook wel eens: had me die hele baarmoeder niet gegeven als er toch niets komt!...

Maar... zover zijn we nog niet... daarom komen we hier!

jij zegt precies wat ik denk : waarom heb ik anders een baarmoeder gekregen?

maar inderdaad zover is het nog niet...de kansen zijn nog niet op...(mijn geduld soms wel) eerst maar weer lekker ongesteld zijn!!!! na een dag heb ik er gelukkig al geen last meer van.

Posted

Tja, hier toch wel1,5 dag last.... Ibuprofennetjes slikken, anders ben ik helemaal niet te pruimen een dag lang.

En... heerlijk herkenbaar.... de iui en dan blijkt dat de kwaliteit van het ingevroren zaad ook nog eens is achteruit is gegaan. Helaas ook maar een beperkt voorraadje...

We blijven positief! Hopelijk zijn we in dit jaar allebei toch erg blij dat we elke maand weer moesten afzien!

Posted

kan niks anders zeggen dan idd heeeel herkenbaar

ik hoop voor je dat ooit dat geluk van een wondertje je gegund word

liefs Angela

Posted

ik las je berichtje gisteren en kwam ook met tranen in mn ogen achter de pc vandaan...

wat heb ik vaak zo gezeten! wat is het herkenbaar. wat hoop ik dat iedereen zijn wens uit mag komen... het is zo oneerlijk!

lis

Posted

Wat mij altijd helpt is denken aan de mogelijkheden die er nog zijn, dat voelt als kansen. Zolang die er nog zijn is er ook hoop

vl robin

Posted

wow robin.......helemaal waar!

Maar zo voelt het niet altijd...soms zak je even weg en zie je geen hoop meer...maar dit is wel een zin om op te schrijven meiden...als je je een keer niet lekker voelt...lees dan dat wat robin heeft geschreven!

Posted

alles willen we er voor geven

alles willen we er voor doen

alles willen we er voor laten

alles komt niet eens in de buurt van wat we missen..

1 wens voor alle vrouwen zonder wondertjes

2008 met heel veel wondertjes!!

ik duim voor jullie!!

liefs rosalie