Jump to content

We zijn begonnen...........

Guest estrhalita

Recommended Posts

Guest estrhalita

Vandaag is het dus zover, 20 december, de 1ste prikdag van de decapeptyl. We hebben afgesproken om 's avonds rond 20.00 uur te prikken in mijn buik. Manlief spuit nu tot ik het zelf aan durf. Dus even de spuit uit de koelkast gehaald, even opwarmen, ontsmetten en spuiten maar. Maar net voordat hij de spuit wil zetten, zet ik het op een huilen en zeg ik dat ik niet wil en dat we er dus mee stoppen. Maar ja dat wil ik eigenlijk ook niet, dus toch maar even op mijn tanden bijten en spuiten maar. Nou heb ik me daar zo druk over gemaakt. Ik voelde niks, alleen een beetje jeuk daarna. Over een paar dagen ga ik zelf proberen te spuiten, maar eerst nog even aan dit idee wennen.

• Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest estrhalita

Ja daarom. De wens voor een 2de is dus toch groter dan de emoties. En nu maar hopen dat het morgen makkelijker is. Zo lekker kijken en traantjes laten bij Babyboom.

Ja daarom. De wens voor een 2de is dus toch groter dan de emoties. En nu maar hopen dat het morgen makkelijker is. Zo lekker kijken en traantjes laten bij Babyboom.

Veel gehoord over het programme, mijn omgeving licht mij in, maar ik kijk express niet eigenlijk...inderdaad traantjes misschien is mij te heftig ;-)

het spuiten went misschien wel, mijn placebo spuit vond ik een eitje..maar na een paar weken prikken en strakjes met 2 spuiten ( Gonal erbij ) elke dag piep ik vast anders.

Ze hebben mij wel gezegd: wissel de plek af, ene dag links, andere dag rechts ..misschien een goede tip?!

succes vanavond meis

het spuiten went misschien wel, mijn placebo spuit vond ik een eitje..maar na een paar weken prikken en strakjes met 2 spuiten ( Gonal erbij ) elke dag piep ik vast anders.

Tja, na een paar weken spuiten had ik haast geen plek meer over....k heb (zo goed als) geen 'rolletjes' wat dus met spuiten in mijn nadeel werkte....maar zelfs toen had ik niet echt last van het spuiten,t valt allemaal wel mee....je houd er in ieder geval een hele mooie gestippelde buik aan over...hihi....

Succes meid!

Groetjes, Sandra

Guest estrhalita

Gisteren ben ik ongesteld geworden, dus vandaag naar het MC gebeld. 3 januari de uitgangsecho en 's avonds beginnen met prikken van Puregon. En 9 jan de eerste meting. Vanmorgen zijn we nog wel even naar het ziekenhuis geweest, omdat ze onze bloedtesten uit het andere ziekenhuis kwijt waren. Alles moest dus opnieuw geprikt worden. De prikkamer en zwangerschaptesten is in dezelfde kamer. Er kwam een stel binnen met hun potje urine voor de zwangerschaptest en ze was zwanger. We hebben met zijn alle zitten huilen. Zo mooi om te zien en er kwam gelijk bij mij zoveel emotie los. Dus de tranen voor vandaag zijn er al uit. hihi

Lentezon, helaas geen gespierd wasbordje voor mij, haha....daar kan ik al jaren alleen maar van dromen, maar gewoon ook niet echt 'rolletjes' haha....Blijkbaar wel net genoeg want echt last van t spuiten had ik niet.

Estrhalita, kan me voorstellen dat t even een klotemoment was in de prikkamer. Maar we houden hoop, wie weet zit je de volgende keer ook te huilen van blijdschap!

estrhalita, we zitten inderdaad heel erg in het zelfde schuitje:toothy10:

ik zit precies een week achter je ik heb op de 16e mijn eerste foll meting, hopelijk zitten we samen op het wachtbankje om vervolgens de champagne flink te laten knallen....

positief blijven ja toch?

fijne jaarwisseling en een super vruchtbaar 2008:circle2:

Hai meiden,

Allemaal ff succes gewenst met al dat "gespuit"

Ik weet wat het is, heb ook drie IVf 's er opzitten.

Wij gaan nu ook voor een tweede kindje proberen, dus we beginnen weer opnieuw.

Ik heb bij al die behandelingen wel zelf de naald in m,n buik gezet, maar vondt het de eerste keren idd ook best eng.

Maarja, het moet he?

Toi toi

hehe het moment is aangebroken. Vanavond dus gaan spuiten. Nog vanaf morgen 3 pillestripjes en dan wachten op de menstru.

Mijn eerste en hopelijk laatse rit in de ivf mallemolen .

Alles is nog nieuw, en heo ik op de hormomen ga reageren, geen overstimulatie etc moet allemaal nog blijken! Ik hoop op een mooie foll.groei en dat mijn vriend zijn zaad maar super zaad mag zijn d at direct de weg weet te vinden!

Een vliegende start van 2008!

Het spuiten zie ik niet tegenop, kan neit wachten gewoon . Vandaag om 1700u want om 1800u zit ik in een restaurant.

Toch ' vervelend' van de temperatuur, als je dus geen koelkast voorhanden hebt..

dat zal zomers ook niet meevallen bv..toch zal mijn spuittijd normaliter om 1900u zijn. da' s na het eten en zit ik altijd ff op de bank te relaxen

Op de bijsluiter staat dat je het spul wel 2 weken maximaal buiten de koelkast kan bewaren dus ik vind het een beetje raar dat protocol van t ziekenhuis!?

Ander spannend nieuws: ik moet s vrijdag afrijden om 1130u!

iedereen de beste wensen voor dit jaar!

Guest estrhalita

Ik kom net uit het MC en heb de uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit. Geen cyste, alles rustig en vanavond beginnen met Puregon. Spannend hoor weer een prikje erbij. Tot nu toe nog helemaal geen last van bijverschijnselen, hopelijk blijft dat zo. 9 januari de 1ste folikelmeting.

Hoi Lentezon,

Heerlijk, heerlijk dat je eindelijk mag gaan spuiten....!!Kan me voorstellen dat je het wachten nu echt wel hebt gehad, je hebt de meds ook al zo lang in huis....Het spuiten valt reuze mee hoor. Ik maakte er gewoon een heel ritueel van, kon ik het ook niet vergeten want zo'n muts kan ik af en toe wel zijn:doh:. Wel lekker dat je er al zo relaxed tegenover staat, dat scheelt ook al veel denk ik. Heel veel succes (en plezier...) vanaaf. Hou ons op de hoogte!

En je gaat afrijden....m'n duimen gaan alvast draaien. Ik hoop over een paar weekjes ook af te kunnen gaan rijden, dus kan wel wat positieve-afrij-energie (of zoiets) gebruiken!

Estrhalita, da's al een goed begin! Dat er straks maar veel en mooie follies te zien mogen zijn.

Groetjes, Sandra

hoi sandra!

bedankt voor je ook positieve woorden !

En ik hoop dat jij ook snel zult slagen want is een dure hobby zeg dat autorijlessen!

Ik heb door regelmatig ziek te zijn geweest , en 2 operaties etc vanaf vanaf april 2007 gelest en zit al bijna op 60 lessen..( oeps )

Had ik niet verwacht. ik dacht lesje of 35v , 40......gemiddeld dus.

Ik kan goed scooterrijden bv , ook tussen de auto's etc op de rijbaan dus ..

Maar ja ..als ik het maar haal dan is het goed, liefst in 1 keer.

Ik laat het wel weten, laat jij ook ff weten welke datum je afrijd?

groetjes!

lentezon

ik ga nu eerst schaatsen, en om 1700 u is het het uur U...Je weet presies hoe dat voelt

Guest estrhalita

Net mijn eerste puregon spuit gezet. Vond dat echt geen pretje. Deed zelf pijn, niet het prikken maar daarna. Waar zetten jullie de spuiten, alle 2 aan 1 kant of elke kant 1 spuit?

Guest Amanda

spuit je decapeptyl en puregon?

Ik moest dat mengen

deca in het flaconnetje van de puregon spuiten dan weer optrekken met een dikke naald, naald wisselen en dan spuiten. Dus 1 spuit.

Nou, de kop is eraf gelukkig!!!!!!

Ik spoot Deca en GonalF. Meestal op 1 avond beiden aan dezelfde kant en een dag later aan de andere kant.

Echt pijn heeft het bij mij nooit gedaan. Wel een keer verkeerd geprikt, waardoor het blauw werd.

Lentezon......60 lessen............ Maar de redenen lijken me voldoende om het te accepteren denk ik? Ik ga ontzettend voor je duimen vrijdag 11.30uur!

Succes verder!

Groetjes Laura

Nou, de kop is eraf gelukkig!!!!!!

Ik spoot Deca en GonalF. Meestal op 1 avond beiden aan dezelfde kant en een dag later aan de andere kant.

Echt pijn heeft het bij mij nooit gedaan. Wel een keer verkeerd geprikt, waardoor het blauw werd.

Lentezon......60 lessen............ Maar de redenen lijken me voldoende om het te accepteren denk ik? Ik ga ontzettend voor je duimen vrijdag 11.30uur!

Succes verder!

Groetjes Laura

ja veel he! 60 lessen !

Elke week 2 uur achter elkaar dan gaat t aantikken. Is gewoon een rot jaar geweest dat werkt in op je concentratie bv om over lichamelijk en geestelijk fit zijn maar niet te hebben.

Ik laat het wel weten, ik zal verbaasd zijn als ik het gelijk de 1e keer haal. De meeste van mijn vriendinnen allemaal meerdere keren, Alleen mijn zusje in 1 keer, maar goed ik ben ik..hihihihi

Ik moet ook deca spuiten, en Gonal f en 1 keer pregnyl

Ze gaan mij met de punctie wel extra verdoven: de echo deed nl al zeer!!!!!, eea ivm littekenweefsel etc..da's ook lastiger prikken.

fijne dag!

Lentezon,

Allereerst veel succes straks met je rij-examen!!! Idd dure hobby he. Maar goed, als je het eenmaal hebt pakt niemand het je meer af.

Hoe is het spuiten gegaan? En wanneer begin je nu met GonalF, is dat (net als bij mij) ook op cyclusdag 4? Ben nog steeds niet ongesteld, had het nu wel verwacht en ik wil zo graag beginnen!!! Nou ja, geduld hebben maar.

Estrlita,

Klinkt goed, de eerste berichten! Hopelijk zijn er bij de volgende controle al wat mooie eitjes te zien. Veel succes!

liefs Micky

Ah lentezon, dat ga jij gewoon ff doen joh! Hahaha.....pffff....kan me de zenuwen goed voorstellen hoor! Maar ik ga zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen, komt helemaal goed!

Hoe is je eerste spuit gegaan? Viel het allemaal mee?

Groetjes, Sandra