Ga naar inhoud

We zijn begonnen...........

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zucht!

de rijles voor het afrijden ging fantasatisch! nog nooit zo goed gereden, volgens de instructeur was ik gewoon geslaagd als t mijn examen was geweest.

Dus ik had t idee: gata misschien wel lukken.

Maar nu: ik was best zenuwachtig en ik ben niet geslaagd want ik heb een ingreep gehad.

Ik stond op een afrit, wat ik niet door had, ik dacht op een gelijkwaardige kruising te staan en wilde dus geen voorrang verlenen aan een afslaande auto. man op de rem.

Sja verder was ik een paar keer te laat met stoppen ..en hij vond soms ook te vroeg klaar me handelen voor kruispunten .

De bijzondere verrichtingen gingen uitstekend, snelweg ook .Kijkgedrag was goed, en heb ook niet te hard gereden.

Misschien was het net goed geweest als ik die ingreep niet had gehad.

Zelf vind ik dat ik wel veel heb geleerd de laatste weken, en wat constanter rijd. Dus ja, op naar de 2e ronde. Pas in februari weer...minderrrrrr

Bijna alle vrouwen om mij heen hebben er meerdere keren over gedaan en ook enkele heren, dus ik ben geen uitzondering.

Jammer hoor...had wel zo gaaf geweest !

Maar goed op naar de volgende keer, hopelijk wat minder zenuwachtig ook..

De omstandigheden waren wel heel erg goed, weinig verkeer wegens vakantietijd, goed weer...de volgende keer zal het veeeeeeel drukker zijn.

Komt goed????!!!!

Ga eens boodschapjes doen....liefs en groetjes!

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lentezon, BALEN!!!!!!!!!!!!!

Een ingreep heb ik toentertijd ook bijna gehad. Mijn voet stond eerder op de rem dan die van hem. Februari is gelukkig al snel voor ronde 2 toch?

Kan je mooi nog even de laatste puntjes bijspijkeren en dan met glans slagen!

Groetjes Laura

Geplaatst
Lentezon,

Allereerst veel succes straks met je rij-examen!!! Idd dure hobby he. Maar goed, als je het eenmaal hebt pakt niemand het je meer af.

Hoe is het spuiten gegaan? En wanneer begin je nu met GonalF, is dat (net als bij mij) ook op cyclusdag 4? Ben nog steeds niet ongesteld, had het nu wel verwacht en ik wil zo graag beginnen!!! Nou ja, geduld hebben maar.

Estrlita,

Klinkt goed, de eerste berichten! Hopelijk zijn er bij de volgende controle al wat mooie eitjes te zien. Veel succes!

liefs Micky

hey Mickey,

zie bovenstaand over het niet slagen...

het spuiten ging wel goed, moest wel harder duwen dan verwacht. Voor mijn gevoel begint t pas echt met de Gonal...en bij mij is dat op cyclus dag 2.

Ik heb nog 2 microgynin dus evt over een dag of 5 ongesteld ...

wachten en hopen dat het snel komt hihi is weer eens wat anders!

Bij ons in t ziekenhuis hebben ze het over punctie ca de 15e cyclus dag.

in de loop van volgende week word ik ongesteld ..

Dan zou de punctie in e laatse week zijn van januari. en de tp nog net in die maand..

En bij jullie? heb je al wat uit kunnen tellen etc ?

Ligt er natuurlijk allemaal aan he. Wat dat betreft kan ik niet wachten op de gonal. De deca is ' alleen maar' om een eisprong tegen te gaan..terwijl natuurlijk ook heel belangrijk.

' Computergestuurd ' worden we vanaf nu. Natuurlijke processen on kunstmatige wijze... kan me voorstellen dat vrouwen op den duur wat moe worden etc ( emotioneel etc ) want het is allemaal niet natuurlijk aan de ene kant, dmv stofjes word alles aangestuurd.

Eigenlijk is het gek en moet ik zowat weer een knop omzetten dat ik zwanger kan worden????????????????????????????????????

Want ik was er al helemaal resoluut aan ' gewend ' dat t onmogelijk is bij mij ( natuurlijke wijze dan) .

misschien herken je dit wel, of andere lezeressen..

ben je dus al klaar met de pil dat je nu wacht op je menstru? wanneer verwacht je dat ??

Allemaal spanned he..we weten allebie nog niet of de medicijnen goed aanslaan, dus mooie follikel groei etc en natuurlijk mooie embryo's...etc

moet allemaal nog blijken. .. maar we gaan een beetje gelijk op en zitten strakjes samen misschien nog op het wachtbankje voor een gedeelte....

Maar het wachten is al wat begonnen he...

liefs,

lentezon

Geplaatst

tjonge, lentezon... Spannend he? Dat afrijden!

Jammer... maar volgende keer gaat het vast lukken. Je klinkt in ieder geval wel lekker zeker! Da's al vast de helft. Heb er 4 keer over gedaan.... dat gaat jou vast niet gebeuren!

Succes met het spuiten enzo..... Wie weet... eind januari!!!!!

Geplaatst
tjonge, lentezon... Spannend he? Dat afrijden!

Jammer... maar volgende keer gaat het vast lukken. Je klinkt in ieder geval wel lekker zeker! Da's al vast de helft. Heb er 4 keer over gedaan.... dat gaat jou vast niet gebeuren!

Succes met het spuiten enzo..... Wie weet... eind januari!!!!!

hey bedankt!

Ik heb toch een flesje chardonnay champagne ( slechts 6,- dus ach ja...) gehaald hoor, want ik heb toch stinkend mijn best gedaan. Troostprijsje!

(In het weekend mag ik best een glaasje wijn - na de punctie word dat weer anders voor mijn gevoel )

Jij hebt er 4 keer over gedaan,maar als je het eenmaal hebt pakken ze het je niet zomaar meer af he!

Geplaatst

Eg nie! Hihihi, en mijn man zegt ook nog eens dat ik goed rijd! Heb ondertussen ook al wel heel wat kilometertjes ervaring, hoewel ik tegenwoordig nog maar errug weinig achter het stuur zit!

En precies... hebben is hebben. Of je moet inderdaad heel erg regeltjes overtreden......

Groetjessssssssssss

Geplaatst
hey Mickey,

zie bovenstaand over het niet slagen...

het spuiten ging wel goed, moest wel harder duwen dan verwacht. Voor mijn gevoel begint t pas echt met de Gonal...en bij mij is dat op cyclus dag 2.

Ik heb nog 2 microgynin dus evt over een dag of 5 ongesteld ...

wachten en hopen dat het snel komt hihi is weer eens wat anders!

Bij ons in t ziekenhuis hebben ze het over punctie ca de 15e cyclus dag.

in de loop van volgende week word ik ongesteld ..

Dan zou de punctie in e laatse week zijn van januari. en de tp nog net in die maand..

En bij jullie? heb je al wat uit kunnen tellen etc ?

Ligt er natuurlijk allemaal aan he. Wat dat betreft kan ik niet wachten op de gonal. De deca is ' alleen maar' om een eisprong tegen te gaan..terwijl natuurlijk ook heel belangrijk.

' Computergestuurd ' worden we vanaf nu. Natuurlijke processen on kunstmatige wijze... kan me voorstellen dat vrouwen op den duur wat moe worden etc ( emotioneel etc ) want het is allemaal niet natuurlijk aan de ene kant, dmv stofjes word alles aangestuurd.

Eigenlijk is het gek en moet ik zowat weer een knop omzetten dat ik zwanger kan worden????????????????????????????????????

Want ik was er al helemaal resoluut aan ' gewend ' dat t onmogelijk is bij mij ( natuurlijke wijze dan) .

misschien herken je dit wel, of andere lezeressen..

ben je dus al klaar met de pil dat je nu wacht op je menstru? wanneer verwacht je dat ??

Allemaal spanned he..we weten allebie nog niet of de medicijnen goed aanslaan, dus mooie follikel groei etc en natuurlijk mooie embryo's...etc

moet allemaal nog blijken. .. maar we gaan een beetje gelijk op en zitten strakjes samen misschien nog op het wachtbankje voor een gedeelte....

Maar het wachten is al wat begonnen he...

liefs,

lentezon

Hoi Lentezon!

Haha ik had ook al op een ander topic een berichtje voor je achtergelaten, had dit bericht nog niet gelezen. Shit zeg dat je gezakt bent vrijdag.... Had zo lekker geweest. Nou ja, volgende maand 2nd chance gaat het hopelijk beter.

Ik gebruik geen pil en wacht op menstruatie (had er al moeten zijn eigenlijk), maar door de focus erop ben ik wsl nog niet... Ik begin dan met de Synarel neusspray en vanaf dag 4 GonalF erbij. Ben benieuwd! Ben nog niet heel erg met het tellen bezig. Wel is mijn man 8 feb jarig en het zou wel leuk zijn als ik m kan verrassen met het mooiste cadeau ever! Maar goed, daar ben ik maar neit te veel mee bezig, want het kan alleen maar voor teleurstelling zorgen als het niet zo mag zijn.

Wel grappig wat je zegt, over 'computergestuurd'. Vind/vond ik ook heel eng, maar heb de knop wel min of meer omgezet en kijk naar wat het kan opleveren. Maar goed, het blijft erg dubbel..

Succes ook en ik lees wel weer hoet het met je gaat!

liefs Micky

Geplaatst

Tja, zo computer gestuurd dat je later ongesteld bent dan anders... Grappig is dat toch he? Dat je geest toch ook zo sterk kan zijn! Blijkt wel weer dat er medisch veel kan... maar dat er toch ook dingen zijn die zich niet helemaal laten regelen.

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Balen, balen dat je gezakt bent! Je mag wel heel snel nog een keer proberen, kan je de tussentijd gebruiken om idd de puntjes waar je nu op bent gezakt een beetje te oefenen...Komt de volgende keer helemaal goed dan.

Wat je zegt over computergestuurd kan ik me helemaal in vinden. T is allemaal een beetje verwarrend af en toe, en soms ook een beetje onwerkelijk....T gaat bij ons ook even anders dan bij anderen....Niet een avondje 'pret in bed' en dan zwanger blijken te zijn, maar spuiten, echo's en puncties....Al die gevoelens die je beschrijft zijn me (na pas 1 ICSI) al helemaal duidelijk...Maar je einddoel blijft het allerbelangrijkst, en daarvoor gaan we natuurlijk voor de volle 100%!!

Wat betreft je 'spuitproblemen' die Gonal-F spuit heeeeerlijk! Hele kleine, dunne, scherpe naaldjes de erin vliegen, echt waar. Die Deca spuiten zijn naar mijn idee altijd een beetje bot, hoewel je er na verloop van tijd echt wel handigheid in krijgt...

Groetjes, Sandra

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik net terug van mijn 1ste folikelmeting en ik heb rechts 5 eitjes van 14 mm doorsnee en links 2 eitjes van 12 mm doorsnee. Zaterdag voor de 2de meting en hopelijk weten we dan meer, maar in ieder geval ergens tussen maandag t/m woensdag de punctie.

Nu maar hopen dat ze snel genoeg groeien, want ik heb er al wel pijn van.

Geplaatst

Hoihoi!

Ja echt botte naaldjes hoor van de deca...vind van wel.

De romantische manier van zwanger worden is een utopie voor ons, heb dat al naast mij neer moeten leggen. dat viel natuurlijk niet mee in 1e instantie. wij bedachten ons ook, dat, nu we al 2 jaar bezig zijn er in normale doe al 1 hummeltje zou rondkruipen van ons!

Rare gedachte...maar niet teveel bij stilstaan.

Morgen dus beginnen met de Gonal, of overmorgen ligt eraan hoe de menstruatie op gang gaat komen vandaag ( lekker snel toch wel! zondag was laatste pilletje ) .

hey Ester, ik ga voor je duimen zeg ! ben benieuwd hoe je de punctie gaat ervaren.

En ook voor jouw Sandra ...over een week of 2 heb jij een tp??!!

Geplaatst

Nu wordt t dus echt heel spannend....nog even lekker door laten groeien die follies! Je voelt ze heel goed zitten he?! Da's echt een raar idee....hihi....k kon op laatst niet eens meer normaal gaan zitten of staan....hoort er allemaal bij. Succes nog even meid!

Lentezon, ik heb idd als het meezit over een week of 2 (ligt eraan wanneer ik m'n eisprong heb) een tp van de cryo, mits die goed ontdooid natuurlijk....mocht dit niet lukken of als ik niet zwanger raak als er wel een tp is geweest, mag ik over een week of 4 gaan spuiten voor poging nummer 2......(k heb ook een uitgebreider verhaal in m'n mmm dagboek geschreven) dus kom binnenkort hopelijk ook weer in de ww terecht....

K duim voor ons allemaal lekker door!

Geplaatst

Spannend dames! In ieder geval hebben jullie wel het idee dat er in ieder geval binnenkort gewacht kan gaan worden.... Is al een hele grote stap!

Succes!!!!!!!!!!!

Geplaatst

hallo,

nou dat valt niet tegen toch? er zijn tenminste eitjes aan het groeien en daar doen we het toch voor!!!!

even een blond vraagje:blink: hoe groot moeten de eitjes ook weer zijn qua doorsnee...

heb zelf de eerste 3 puregon spuitjes er weer inzitten en moet zeggen dat ik er nog niet veel van voel!! voelde jij wel iets na 3 spuitjes... Je denkt zo makkelijk dat als je niets voelt dat het niet werkt en als je veel voelt dat het niet goed zou kunnen zijn zucht....... nou ja alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen!!

succes met spuiten,

groeten Bri

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik voel de eitjes inderdaad goed zitten. 's morgens gaat het nog wel, maar in de na middag kan ik bijna niet lopen van de eitjes. En ik weet al uit mijn IUI behandelingen dat na het spuiten van de Pregnyl de pijn alleen maar erger wordt en ik denk ten tijde van de punctie ik niet meer kan lopen, helaas.

Ik heb begrepen dat als bij de echo de eitjes een doorsnede hebben van 18 mm je 's avonds de pregnyl mag spuiten en dan 35 uur later de punctie. Ik hoop echt op maandag, dat komt in mijn agenda het beste uit. Maar ja een dagje later is ook goed hoor.

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Hoe is je 1ste follikelmeting gegaan??

Hoop dat alles goed gaat..

Geplaatst
Ik voel de eitjes inderdaad goed zitten. 's morgens gaat het nog wel, maar in de na middag kan ik bijna niet lopen van de eitjes. En ik weet al uit mijn IUI behandelingen dat na het spuiten van de Pregnyl de pijn alleen maar erger wordt en ik denk ten tijde van de punctie ik niet meer kan lopen, helaas.

Pff, ja dat klopt....heb tijdens de punctie echt zo goed als geen pijn gehad, alleen een beetje vage buikpijn. Maar stond op weg naar het ziekenhuis (voor de punctie) in de file (er was een ongeluk gebeurd) en dat was echt minder.....kreeg toen wel echt heel erge buikpijn. Maar jah, wat wil je, 1 eisprong voel je al....laat staan als er meer op klappen staan....

Nou meid, nog ff volhouden he?! Op naar de punctie!

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Pff, ja dat klopt....heb tijdens de punctie echt zo goed als geen pijn gehad, alleen een beetje vage buikpijn. Maar stond op weg naar het ziekenhuis (voor de punctie) in de file (er was een ongeluk gebeurd) en dat was echt minder.....kreeg toen wel echt heel erge buikpijn. Maar jah, wat wil je, 1 eisprong voel je al....laat staan als er meer op klappen staan....

Nou meid, nog ff volhouden he?! Op naar de punctie!

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Hee Estrhalita,

Ik had niet door dat ik had gereageerd op de 1e pagina en terwijl er nog 2 pagina`s na komen en dat nog wel dat mijn vriend een eigen forum heeft haha. Nu effe goed gelezen, eb dat is wel minder dat je bijna niet meer kan lopen. Klinkt misschien stom , maar ik hoop dat ooit mee te maken, aangezien ik bijna helemaal geen eitjes aanmaak, maar hoop dat er snel een punctie komt en er mooie eitjes uitkomen!

Geplaatst

hai hai,

wanneer voelde jij de eitjes echt zitten?

ik heb er nu 4 puregon spuitjes inzitten en heb woensadg de eerste foll meting maar ik voel nog niets hoor!!

zou het dan wel goed zijn? ik spuit 200 eenheden dat is niet weinig volgens mij....

zucht.... die onzekerheid naar de eerste meting vind ik al moeilijk, kan soms niet stoppen met denken "als er maar eitjes zijn"..:sick:

ik had nooit gedacht om ooit nog eens blij te zijn om pijn ( eitjes) in mijn buikt

te hebben,

succes!!

bri

Gast estrhalita
Geplaatst

Niet iedereen voelt zijn eitjes hoor. Ik voel in een normale cyclus ook mijn eisprong en ben gewoon iets gevoeliger misschien. Dus maak je niet gek. Ik dacht dat ik er heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel had en het waren er maar 7 dus je kan zien hoe je er naast kan zitten.

Succes en hou me op de hoogte woensdag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden