Ga naar inhoud

We zijn begonnen...........

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou goed nieuws. Net terug uit het ziekenhuis en ja hoor de punctie is gepland. 8 eitjes heb ik nu. De grootste 19mm doorsnee en de kleinste 14. Maandag morgen om 9.00 uur de punctie. Super spannend en ik ben er echt helemaal klaar voor. Een nadeel. Jan moet werken vanavond om 20.00 uur en de Pregnyl moet om 22.00 uur gezet worden. Dus helaas moet ik deze zelf doen. Om het te oefenen doen we de decapeptyl spuit vanavond om 19.30 uur, Jan is er dan nog bij en die doe ik dan zelf om te kijken of het lukt. Hoe de punctie was zal ik zo snel mogelijk laten weten.

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee super meis,

Die Pregnyl heb ik ook zelf gezet, want mijn vriend vind het eng te prikken in mijn been, buik durft ie weer wel. Alleen had hij het wel aangemaakt, dat is wel even secuur natuurlijk.

Ik hoop dat de punctie meevalt en duim voor je.

Groetjes en sterkte vanavond met het spuiten!!

Daan.

Gast estrhalita
Geplaatst

WIj moeten de pregnyl ook in de buik zetten hoor,.

Geplaatst

Hai Estrhalita,

Spannend joh.............maandag de punctie.

Lekker vroeg ook, dan heb je dat maar weer gehad!

Ben zeer benieuwd.

Heel veel succes, en hopelijk horen we snel van je.

Zet hem op!!!

Knuf Liesbeth

Gast estrhalita
Geplaatst

Zojuist decapeptyl voor het laatst gezet en ik moest het dus zelf doen omdat Jan moest werken. Nou het was echt niet moeilijk, deed het zo. Dus de Pregnyl zal ik ook vanavond zelf zetten, ook het mengen zal ik zelf doen. Balen dat ik de Pregnyl om 22 uur moet zette, want ik wilde heel vroeg mijn bedje in. Helaas. Ach ja dan maar voor de buis met mijn laptop op schoot.

Gast estrhalita
Geplaatst

Om 22.00 uur dus de Pregnyl gezet. Ook dit ging heel makkelijk. Echter doet de prikplek nu nog pijn, maar dat had ik met de IUI behandelingen gelukkig ook altijd, alleen toen werd hij in het ziekenhuis gezet in mijn bil (ander ziekenhuis). Vanavond de Diazepam innemen en dan lekker slapen. Op naar de maandag.

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Alles goed gegaan met de pregnyl?

Heel veel succes morgen, ik zal aan je denken. Hoop snel je ervaringen te lezen en natuurlijk met goed nieuws van heel veel goede eitjes!

liefs Micky

Gast estrhalita
Geplaatst

NOu hier dan het verslag van de punctie. Ik ben nog een beetje suf van de medicatie, dus sorry voor eventuele typfouten.

Om 8.40 uur waren we in het ziekenhuis. Om precies 9.00 uur werden we naar binnen geroepen, maar ik kon al bijna niet meer lopen van de medicatie. Zo suf was ik. Na helemaal gesterilierd te zijn begon de punctie. Eerst rechts. Man wat deed de prik pijn niet normaal meer. Ik heb zitten huilen maar wel op de ademhaling gelet en na een minuut of 10 waren we klaar voor de linkerkant. Deze eileider ligt nog al ver naar achter dus er moest heel erg op mijn buik gedrukt worden om ze te vinden. Dat drukken was geen pretje, maar die prikken al helemaal niet. Na 25 minuutjes waren we klaar. Ik kwam mooi opgemaakt binnen, maar door de pijn en huilen was alles verdwenen:icon_pirat:. Even naar de uitslaapkamer en daar nog even relaxen. 20 minuten later kwam de gyn weer binnen met de uitslagen. Nou ik had 11 eitjes, super nieuws dus en de sperma was ook goed. Alleen hebben ze tijdens het prikken 2x door mijn blaas heen geprikt (vandaar dus die hele erge pijnen) en nu moet ik 5 dagen antibiotica slikken. Dit is dus wel even balen, want als ik er koorts bij krijg dan moet ik meteen het ziekenhuis bellen. Ook kan ik bloedverliezen tijdens het plassen. Vanaf donderdag moet ik beginnen met de progestan om de 8 uur in te nemen. We hebben maar gekozen voor de tijden 6.30/14.30/22.30 uur. Donderdag morgen tussen 8.30/10 uur krijgen we te horen hoeveel embryo's er zijn en hoe laat de terugplaatsing is. Op dinsdag 29 januari mag ik testen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Dus spannende tijden. Nu lig ik lekker op de bank, mijn moeder zorgt voor Robbie en straks nog maar even slapen.

Geplaatst

oh es,

wat een goede score meis!

super hoor..

ja en over de pijn hoef je me niks te vertellen..

hopen en duimen op een goed resultaat!!

groetjes rosalie

Geplaatst

meid, veel 'beterschap'en hopen dat er iets moois word teruggeplaatst!

Bij mij gaan ze al extra verdoven wegens littekensweefsel ..dus mijn god ik ben zo benieuwd want een inwendige echo dat doet al zeer ..( vrijen daarintegen niet - gelukkig )

Ach as donderdag weet ik dus meer..ik hoop de punctie ronde de 15e dag ??

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Goed nieuws hoor! Hopen op mooi bevruchte embryo's. Voor nu, rust maar goed uit en laat je lekker verwennen. Lief dat je moeder er is om wat zorgen uit handen te nemen.

Hoop gauw weer goed nieuws van je te horen.

liefs Micky

Geplaatst

Dat klinkt errrg pijnlijk allemaal!! Ik heb heel hard voor je geduimd vandaag!

11 Eitjes!!! Mooi resultaat hoor!

Nu is het grote wachten begonnen hè; eerst tot donderdag en dan tot de 29e! Ik wacht in spanning met je mee en duim voor een positieve test, zodat je niet nog een keer hoeft!

Hopelijk slaat de AB goed aan en krijg je geen koorts.

Geplaatst

Meid wat een verhaal, moet jou nou net weer overkomen natuurlijk. Gebeurd noooooooit zeggen ze dan. Hopelijk is het allemaal niet voor niets geweest en gaat het allemaal lukken.

Niet echt opbeurend voor de rest hier, al die pijn bij de punctie. Krijg nu al schrik :cry2: Moet er niet teveel aan denken. Maar goed jij hebt t vast achter de rug. Rust lekker uit en fingers crossed voor mooie emmies.

Grz,

Sissie

Geplaatst

hallo meisje!!!

dat net jij dit nu weer moet hebben he!!

prikken ze je blaas 2 keer door moet er ff niet aan denken hoor.

rust lekker uit want voor je het weet heb je een dikke buik en loop je lekker te puffen:B-0020::B-0020:

hier groeien de eitjes nu echt wel hoor kan niet goed meer op mijn buik liggen maar datmaakt me n iets uit!!

woensdag de 1e foll meting en dan op naar mijn punctie w8 ff wachten nog...

ik spreek je snel

groeten bri

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Hopelijk heb je niet al te veel last meer nu zo in de avond, maar zeker een mooie score zeg super!!

Doe lekker rustig aan, relax take it easy haha.

groetjens Daan.

Geplaatst
hallo meisje!!!

dat net jij dit nu weer moet hebben he!!

prikken ze je blaas 2 keer door moet er ff niet aan denken hoor.

rust lekker uit want voor je het weet heb je een dikke buik en loop je lekker te puffen:B-0020::B-0020:

hier groeien de eitjes nu echt wel hoor kan niet goed meer op mijn buik liggen maar datmaakt me n iets uit!!

woensdag de 1e foll meting en dan op naar mijn punctie w8 ff wachten nog...

ik spreek je snel

groeten bri

jee eBri, ik voel helemaal niets.....net als Mickey trouwens ...dus

daarom, ben ik al extra zenuwachtig voor donderdag : gebeurt er wel wat????

succes vandaag!

Geplaatst

Hey meid,

Klote dat de punctie zo tegenviel joh. Hopelijk doet de antibiotica zijn werk....Nu maar duimen voor mooie emmies meid! Dat je over een paar maanden maar met een prachtige ronde buik mag lopen!!

Groetjes, San

Geplaatst

hallo allemaal, ik ben sarina 32 jaar en vanmorgen kwam ik op deze site terecht,omdat ik opzoek was naar info en ervaringen m.b.t i.v.f.

Zelf ben ik een endometriose patient en zijn wij op 2 januari begonnen met onze 1e i.v.f poging..

ik vind het erg spannend allemaal,het spuiten valt me gelukkig allemaal erg mee en nu op naar vrijdag de 18e voor een echo i.v.m grootte van folikels,spannend!!

iedereen succes gewenst!!

Geplaatst

He, Estrhalita,

Balen dat het zo pijnlijk is geweest en dat ze ook je blaas maar even hebben aangeprikt! Hopelijk blijft de koorts enzo uit en mag de bevruchting en terugplaatsing lukken~!!!!!!!!!!!!!!!! Ben je het vast zo weeer vergeten! We duimen mee!

Sarina, welkom! Veel succes!

groetjesssssssssssss

Geplaatst
hallo allemaal, ik ben sarina 32 jaar en vanmorgen kwam ik op deze site terecht,omdat ik opzoek was naar info en ervaringen m.b.t i.v.f.

Zelf ben ik een endometriose patient en zijn wij op 2 januari begonnen met onze 1e i.v.f poging..

ik vind het erg spannend allemaal,het spuiten valt me gelukkig allemaal erg mee en nu op naar vrijdag de 18e voor een echo i.v.m grootte van folikels,spannend!!

iedereen succes gewenst!!

hai Sarnina,

welkom hier.

heb je op t lijstje bijgezet , zie topic FM en puncties jan 2008...

Nog ff een paar dagen wachten, spannend hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden