Ga naar inhoud

We zijn begonnen...........

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

DOor de telefoon zeggen ze inderdaad niet meer hoeveel er bevrucht zijn maar als je daar bent wel. En de kwaliteit niet nee, maar de mooiste wordt terug geplaatst dat weet je zeker hihi. De parkeergarage is eind februari af als het goed is. Het is nu echt een ramp hoor dat parkeren. Maar dat vind ik daar altijd al wel. Bij het IJsselland ziekenhuis is het ook een ramp om te parkeren. Wij zijn bezig met een aanvraag voor een invalide parkeerkaart dus hopelijk zijn wij dan van het parkeerprobleem af. Zelf heb ik het niet zo op het Fransicus. En de vorige bevalllig is goed verlopen in het IJsselland (de kraamafdeling dan, niet de kinderartsen hoor, de verpleging wel weer heel goed). Maar dat is een heel ander verhaal.

Geplaatst

estrhalita, zelfs met een invalideparkeerkaart is het op sommige plekken moeilijk parkeren!!! Zelfs bij ziekenhuizen! Mijn man is wel zo makkelijk dat ie de auto dan ergens parkeert waar er volgens hem niemand last van heeft, gooit de kaart achter de ruit en klaar. Maar echt... En de reacties die je soms krijgt zijn ook niet mis. Tja, als je ons uit ziet stappen kan ik me dat ook wel voorstellen, maar als je een eindje gaat lopen met die man van mij, dan weet je na een metertje of 500 wel waarom hij die kaart nodig heeft.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hoi Es,

Ik heb je berichtje gisteren helemaal gemist! Wat een goed nieuws zeg! Hartstikke mooi, kan niet meer stuk zou je zeggen. Rustigaan de komende 1,5 week, ik hou je in de gaten op het wachtbankje!

liefs Micky

Geplaatst

Wachten, wachten, wachten...... wat kan de tijd dan ineens langzaam gaan hè! Zoek maar lekker veel afleiding, dan zijn die dagen zo voorbij!

Is het geen vreemd gevoel nu? Ik hoor vaak van meiden dat ze zich na een terugplaatsing toch een beetje zwanger voelen, ook al lukt het soms toch niet.

Ik ga er gewoon vanuit dat het "bolletje" lekker blijft zitten waar het zit hoor, een lekker warm plekkie vindt om zich te nestelen en er over een kleine 9 maanden een heerlijk ukkie uit voort komt! De duimpjes draaien hier in ieder geval volop!

Geplaatst

Hee Es en Lis,

Heel herkenbaar die verhalen over het EMC, alleen tot nu toe voor mij nog niet zo positief, die arts ken ik wel, die vr. arts had hem er toen bij gehaald, hij kwam toen op mijn buik drukken om te zoeken naar eicellen, en ik vond dat toch wel een geruststellend idee, want de vr. arts dacht eerst darmen te zien en nu geloofde ik het wel toen hij erbij kwam, toen ze zei dat we de poging moesten afbreken.

En die verdomde maasboulevard daar woon ik vlakbij! haha. Als het ooit voor mij tot een TP komt dan ga ik graag daarna weer terug naar mijn gyn in het Ikazia, is wel wat verder rijden maar superfijne gyn! Maar dat is nog maar bezien in geval van mijn afw. baarmama.

Mijn vriendin is zwanger van haar eerste IUI en loopt ook in het IJselland, en zij vind het ook erg fijn daar.

Het lijkt me zo ontzettend spannend en fijn om een emmy in je baarmoeder te hebben, ik hoop echt dat ie het super naar zijn/haar zin heeft in je buik!!

groetjes Daan.

Geplaatst

Hoe voel je je tot nu toe?

Nog maar een paar daagjes, dan is het moment van de waarheid! Duimen draaien nog steeds!

Gast estrhalita
Geplaatst

Het ene moment denk ik dat het gelukt is het andere moment niet. Slapen doe ik al nachten niet meer. Heb ook vaak 's nachts last van mijn borsten en dan denk ik JAAAA, maar 'smorgens is de pijn verdwenen dus ja het is en blijft een groot????????????????? Dinsdagmorgen daar kijk ik enorm naar uit als ik nog niet ongi ben. Ga niet eerder testen dat doe ik echt niet.

Geplaatst

He, maar Estrhalita, je kan gaan aftellen nu! Je hebt al meer dagen op het wachtbankje gezeten als dat er nog komen gaan... Het einde van de wachttijd is in zicht!!! (tja, probeer het maar effe positief te draaien... maar kan me voorstellen dat dat niet helemaal werkt!)

Groetjesssssssss

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat de dagen en nachten dan wel errrg lang zijn!!

Ik tel met je mee af tot dinsdag ochtend en duim voor een positieve test!

Geplaatst

Hoi Es,

Echt superspannend he, nog ff meis en dan weet je het !!

Op naar de positieve test!!

Groetjes Daan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier voelt het niet goed. Echt sinds gisterenavond flinke ongi krampen. Daardoor vanmorgen een test gedaan en die was zoals verwacht negatief. Ik weet het het kan nog te vroeg zijn, maar mijn gevoel zegt dat de test juist was. Mocht ik dinsdag nog niet ongi zijn kan ik altijd nog een test doen.

Geplaatst

Hè bah, dat klinkt niet erg positief! Maar ja, je weet het hè, ik was destijds ook overtuigd dat ik ongesteld was geworden (bloedverlies en krampen) en toch was ik hartstikke zwanger!

Dus ik hou toch nog een beetje hoop hoor!

Gast estrhalita
Geplaatst

De krampjes zijn nog niet verdwenen, maar niet meer zo heftig. Wel heb ik nu pijn in mijn onderrug. Voor de zekerheid heb maar eens mijn temperatuur opgemeten. Uit mijn IUI periode ken ik mijn temperatuurcyclus heel goed. Na mijn eisprong is mijn temperatuur altijd rond de 37 graden en de dag dat ik ongesteld wordt zakt mijn ochtendtemperatuur naar 36,5 graden. Vanmorgen was mijn temperatuur ook nog 37,1 dus 1 ding weet ik zeker ik ga vandaag nog niet ongesteld worden. Voor de zekerheid doe ik dan morgenochtend nog maar even een test, als mijn temperatuur niet gedaald is. Ik heb de apothekers testen, die zijn toch wel goed of moet ik clear blue halen en zo ja welke dan? Ik moet vanmiddag toch nog naar de apotheek.

Geplaatst

Hee Es,

Volgens mij zijn dit de zwaarste dagen of niet? Kan me er wat bij voorstellen. Die onzekerheid is killing! Die temperatuurmethode is goed he, werkt altijd!

Maar is het niet zo dat je temp sowieso hoog blijft zolang je de progestan gebruikt? Dacht zoiets gehoord te hebben in het zh.

Good luck he, morgen is de grote dag. Ik hoop het met heel m'n hart voor je.

liefs Mick.

Gast estrhalita
Geplaatst

Vanmorgen weer een test gedaan en weer super negatief. Ik gebruik sinds zaterdag geen progestan meer dus daar blijft mijn temperatuur nu niet hoog van. Ach we wachten gewoon af. We gooien er morgen nog maar een testje tegen aan en dan pas donderdag weer. Dan moet er zeker HSG gezien worden anders is het toch echt mislukt

Geplaatst

en eh, (maar ja, dat kan ik makkelijk zeggen), maar supernegatief kan niet hoor..... Alleen negatief! (Hoewel dat natuurlijk wel zo voelt!!!)

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Es,

Ik hoop ook zo met je mee, dat het toch wel goed komt!! Heel veel sterkte deze tijd, lijkt me echt zo verschrikkelijk.

Hou je taai he.

Daan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden