Ga naar inhoud

verklevingen en ivf geen eitjes en nog meer vragen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

We hebben nu alweer een paar maanden geleden onze eerste ivf poging achter de rug (jeetje wat vliegt de tijd)...

Helaas was er uit 6 follikels maar 1 eitje..deze is niet bevrucht dus helaas poging 1....

Ik ben eigenlijk opzoek naar meiden die hetzelfde hebben meegemaakt...en toch een kindje hebben gekregen via ivf....

de reden bij mij was waarschijnlijk de laagste dosering.....6 sep beginnen we weer met spuiten en dan de hoogste dosering...

dan heb ik nog een vraag:

de reden bij ons voor ivf is dat ik verklevingen heb.....zijn er misschien meiden die ook verklevingen hebben/hadden en deze hebben laten verwijderen om zo toch zwanger te worden???

groetjes demidepemi

Geplaatst

Ik heb geen antwoord op al je vragen maar ik had verklevingen ( dankzij endometriose) en deze hebben ze verwijderd omdat ze al in mijn buik bezig waren om cysten te verwijderen. Daarna zijn wij gelijk doorverwezen naar Tilburg voor IVF.

Toevallig want 6 septemer gaat bij mij ook de 1e spuit erin, maar dan voor onze 1e IVF. Ik zit bijna aan het einde van eerst 4 maanden in de overgang om de endometriose stil te houden.

Hopelijk helpt de hogere dosering bij je en slaagt deze IVF voor jullie.

Geplaatst

Hoi Demidepemi

Helaas heb ik hier zelf ook geen ervaringen mee, maar er zullen best meiden zijn die je vragen kunnen beantwoorden.

Ik hoop dat de verhoging van de medicatie bij je aan zal slaan en alvast heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Wat ontzettend vervelend dat de 1e ivf poging mislukt is! Het is al vreselijk als je na een terugplaatsing niet zwanger bent, maar als het nog niet eens tot een terugplaatsing is gekomen, maar toch je 1e poging voorbij is, is dat echt super zwaar en frustrerend zeg!

Hopelijk dat het met het spuiten van een hogere dosis beter gaat en jullie een terugplaatsing van een mooie emmie krijgen.

Ik heb inmiddels ook 1 ivf poging achter de rug. Helaas negatief.

De reden voor ivf is dat ik endometriose heb, daardoor ook verklevingen, maar vooral ook veel cystes aan mijn eierstokken, waardoor mijn eierstokken beschadigd zijn. Toen vorig jaar de endometriose ondekt is, heb ik een laparascopie gehad om de cystes en verklevingen te verwijderen. Daarna 3x iui, helaas negatief.

Afgelopen juli heb ik de 1e ivf poging gehad, nadat ik eerst 3 maanden lucrin heb gebruikt om de endometriose stil te leggen. In die periode zijn toen ook 2 (nieuwe) cystes dmv punctie leeggezogen. Opnieuw opereren wilde mijn gyn liever niet omdat er dan toch kans is dat de eierstokken nog verder beschadigen en er na een operatie juist kans zou zijn voor weer nieuwe verklevingen.

De 1e IVF poging ben ik begonnen met 150IE, maar na 10 dagen spuiten reageerden mijn eierstokken nog helemaal niet (geen eicellen), daarom is de dosis vervolgens verdubbeld naar 300IE. Gelukkig toen wel wat reactie, maar nog steeds heel minimaal, namelijk maar 3 eicellen.

Na de punctie bleek dat deze 3 ook nog eens van matige/slechte kwalliteit waren, maar gelukkig is er toch 1 bevrucht, alhoewel deze direct al achterliep in de celdeling. Deze is gelukkig wel teruggeplaatst waardoor er toch nog een kans op een wondertje was, maar helaas is deze poging dus mislukt.

De volgende poging krijg ik de hoogste dosis hormonen, nml. 450 IE (verdeeld in 300IE Gonal & 150IE Menopur). De hoop is nu dat er meer eicellen gaan groeien en dat ze van betere kwalliteit zullen zijn. Helaas heeft de gyn. ons benadrukt dat de kans dat ivf voor ons gaat lukken zeer klein is door de endometriose (hierdoor te weinig eicellen en te slechte eicellen).

Spuit jij ook Gonal of Menopur?

Alvast heel veel succes gewenst met je 2e poging. Ik hoop dat deze bij ons allebei beter zal gaan dan de 1e poging en zal resulteren in een wondertje voor ons beiden! (wens ik uiteraard ook aan alle andere meiden op 't forum hoor!)

Liefs,

Wens

Geplaatst

Hallo allemaal,

Want ik heb ook endometriose/verklevingen. Ik heb 3 jaar ermee geleefd met helse pijn dat ik niet meer wilde leven. Geen enkel pijnstillers hielpen mij. Na 3 jaar ging ik naar de seh. Ik kreeg daarna een afspraak bij de Gyno, want ik werd na een jaar niet zwanger. Ik heb een kijkoperatie gehad en het bleek dat ik endo heb. Ze hebben alle verklevingen weggehaald en de arts adviseerde om ivf te doen. Ik wist nooit wat endo en ivf was. Niemand in de fam heeft endo , alleen ik. In 2008 ben ik eerst met lucrin 3maanden gestart. Daarna gonal f 150 een week gespoten en daarna decapeptyl totde punctie gespoten. Punctie gedaan, ik had helemaal geen pijn. We hadden 2 embryo's laten terug plaatsen (mijn leeftijd was 27jr, we wilden graag 2 embryo's tp). En ja... zwanger van een tweeling. Zwangerschap en natuurlijke bevalling ging alles perfect. En ben de trotse mama van 2 prinsesjes geworden in 2009. Nu zijn we weer van plan om zwanger te worden. Dus meiden.. HET KAN, GELOOF IN JEZELF EN BLIJF RELAX dat is mijn tip!

Gr,

Babies

Veel liefs

BABIES

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden