Ga naar inhoud

Moe? Of juist niet?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger. De ene keer ben ik doodmoe, de andere dag barst ik van de energie. Zo heb ik nu al twee nachten heel weinig geslapen, gewoon omdat ik niet in slaap kwam. Maar heb daar overdag niet veel last van gehad. Vorige week heb ik een dag op de bank gelegen omdat ik niet vooruit te branden was.

Wat is jullie ervaring? En zijn er tips om het een beetje 'constant' te krijgen?

Ik zou wel lekker 8 uur willen slapen en uitgerust weer op :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

Hier ´fluctueert´ het ook hoor Lisette. Moet ook zeggen dat het weer volgens mij ook meespeeld. Het is de hele dag benauwd en dan slaap ik ook bar slecht :-).

Heb 's ochtends nog de meeste energie... moet wel zeggen dat het echt stukken beter is dan een aantal weken geleden; toen kon ik wel de hele dag slápen...

Geplaatst

Hoi lisette

Hier heel herkenbaar. Ben nu 25 wkn en de laatste week is het bar en boos. Slaap echt heel slecht en zit snachts vaak op omdat ik gewoon niet kan slapen. Moet daar dus overdag weer voor boeten.

Zou ook wel een tip willen maar vrees dat het erbij hoort. Ik moet ook bijna ieder half uur plassen grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sterkte meid

Geplaatst

Oh, dat plassen heb ik ook! Heel irritant, zeker als er heel weinig uitkomt :-)

Tja, de 'kwaaltjes'. Ik neem ze VAN HARTE voor lief:icon_sunny:

Maar tips om te relaxen blijven welkom

Lisette

Geplaatst

Hoi,

Ik ben nog niet zo lang zwanger als dat jullie zijn. Maar ook ik ben ontzettend moe.

Gelukkig niet meer zo moe als de eerste weken, toen kon ik echt de hele dag slapen.

Maar nu komt het ook omdat ik 's nachts gek wordt van het dromen!!! Ik word gewoon moe wakker van het dromen. hebben jullie dat ook??

En het gaat om van alles hoor, heus niet zozeer om mijn onzekerheden mbt de zwangerschap, maar echt over van alles.

Daar zou ik wel tips voor willen hebben hihi... maar ben bang dat ik het hier maar mee moet doen :-)

Succes met jullie zwangerschap en het niet kunnen slapen enzo.... Ik ben benieuwd hoe het bij mij is over zo'n week of 10!

Geplaatst

Ook ik ben één van de actievelingen 's nachts... Het schijnt ieets hormonaals te zijn waar de 1 wel last van heeft en de ander niet. Heb aan de huisarts gevraagd of ik er iets tegen in mocht nemen maar hij adviseerde eigenlijk dat wanneer ik nog 4 uur slaap kreeg en overdag redelijk functioneerde, om niets in te nemen. Wat ik binnen krijg, krijgt de baby ook binnen. Toen was voor mij de keus wel snel gemaakt... Zelfs in homeopatische middeltjes zit "troep" in. Advies een warmwe beker melk met honing en 's nachts iets rustgevends gaan doen. Dus niet internetten, puzzelen en dat soort dingen. Daar wordt je alleen maar wakkerder van. Moet eerlijk zeggen dat dat alles mij nog steeds niet heeft geholpen en ben bang dat het wel tot het einde vd zwangerschap gaat duren.

Geplaatst

hier ook veel moe en slecht slapen, vooral door rugpijn kramp en plassen

dromen doe ik weinig of ik onthou het niet

heb wel dagen dat ik me super fit voel en dan ook gelijk te veel doe dan word ik de dagen erna vanzelf afgestraft

merk wel dat het moe zijn ietje beter word in de loop van de zwangerschap maar is nog lang niet over

hier helaas ook geen tips wat er aan te doen

Geplaatst

Ik was vandaag bij de VK en zij zegt dat ritme het belangrijkst is. Dus ook op de energieke dagen gewoon op tijd naar bed, en op tijd op de bank. Anders bezuur je het op mindere dagen.

Ik ga dat maar eens proberen. Ik ga in de gaten houden dat ik niet meer dan 40 uur per week werk, en dat ik 's avonds op tijd tv ga kijken of zo. En niet iedere avond iets afspreken etc. :icon_salut:

Zucht, lastig ;-)

Geplaatst

@ Zoë; vraagje: mag je v/d arts honing in je melk? Ik had begrepen dat in honing een stofje kan zitten dat niet goed is voor kinderen t/m 1 jaar. En aangezien je baby tijdens je zwangerschap dat stofje ook binnen kan krijgen....

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat ik dat hier ergens een keer gelezen had.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden