Ga naar inhoud

zwangerschaps verschijnselen in wachtweken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond allen,

ik heb even een vraag..

wat ik me afvraag is of je ook al zwangerschapsverschijnselen kan krijgen in je wachtweken. Je bent dan natuurlijk nog zo kort zwanger...???

Ikzelf zit nu in wachtweek 1 en moet nog 1 week wachten totdat ik een test kan doen. Ik moet 3 x daags 2 bolletje progestron inbrengen en weet dus ook niet of ik daarvan bepaalde dingen voel. Ik ben dus met vlagen misselijk en ben ook echt onwijs moe..

maar ik vraag me dus af of de mensen die nu al zwanger zijn in de wachtweken ook al dingen voelde en zo ja, wat dan ..

ciao xx

Geplaatst

hoi missd,ik heb ook die bolletjes gebruikt en had ook last van zw kwaaltjes

erg gevoelige borsten moe..

en sommige hebben miss al heel vroeg de kwaaltjes

maar zelf denk ik dat het door de bollen komt bij mij altijd..tenminste

maar wie weet

succes met de laatste week en dat je een posi test in handen mag hebben

liefsssssssssssss

Geplaatst

Jaaa.. ik denk dat sommige trekjes ook wel door die bolletjes komen. maar heb bv wel nu 2 keer gehad dat ik super misselijk werd van een bepaalde geur. dat ik het echt niet kon uitstaan. Ik heb aan het ziekenhuis gevraagd maar dit kan niet door die balletjes komen.

maargoed, wil mezelf ook geen dingen aanpraten want kan net zo goed zijn dat die test straks negatief is :S

maar het si wel klote hoor, bij elk dingetje wat je voelt weet je niet waar het van is :S

Geplaatst

nou hoop voor je dat je volgende week hartstikke posi test

ja erg is dat he je voelt van alles en dan denk je ja zou het

je maakt jezelf echt helemaal gek de wacht weken is het ergste pfff

probeer altijd wel wat afleiding te zoeken

nou heel veel succes

liefss

Geplaatst

Die bolletjes zijn echt naar, want daar krijg je inderdaad allemaal "tekenen" van. Toen ik zwanger was gebruikte ik helemaal geen hormonen en ik had ook helemaal geen zwangerschapskwaaltjes. Ik had last mijn rug en heupen en dat heb ik juist als ik ongesteld moet worden. Op een dag (5 dagen voor de testdag) viel het me ineens op dat ik al een paar dagen geen grote boodschap, oftewel verstopping. Ik wist dat dat ook voorkomt bij zwangerschap en besloot al te testen: zwanger.

Heel veel succes en ik hoop voor je dat het niet van de bolletjes komt!

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

De hormonen én je eigen koppie kunnen je behoorlijk gek meken in deze wachtweken.

Ik heb ook de bolletjes gebruikt, bij beide keren dezelfde klachten. Vooral heel snel moe. Dus toen ik niet en wel zwanger was. Het lijkt zoveel op elkaar, je kunt er niets van zeggen vind ik persoonlijk. Dacht echt dat de ongie eraan zat te komen en toch een mooi positieve test!

Bij de cryo pogingen heb ik geen hormonen gebruikt en meende toen ook van alles te voelen, niet moe maar wel steken in de lies, gevoelige borsten etc.

Dat kwam waarschijnlijk gewoon omdat de kans groot is dat je wel zwanger bent en je er zooo naar verlangt...

Achteraf moest ik tegen het einde van de laatste wachtweek wel heel veel plassen.

Daarvan merkte ik nog niets de eerste week.

Heel veel sterkte en succes met dat hoogt vervelende en spannende wachten.

Hoop dat je volgende week twee dikke strepen mag zien!

Geplaatst

Hoi Missd

Ik heb vorige week een cryo TP gehad en er is echt geen pijl op te trekken met die klachten. Ik heb last van een zeurderige lage rugpijn, ben bij vlagen misselijk en ook zo ontzettend moe. Je eigen lichaam kan je zo voor de gek houden. Dat komt waarschijnlijk allemaal door die mutsenbolletjes die we gebruiken.

Laten we iig hopen dat we binnenkort een positieve test in handen hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ik ben 1 keer heel even zwanger geweest. Toen gebruikte ik ook de beroemde en beruchte "toverballen", was een verse poging. Ik was in wachtweek 2 misselijk met autorijden. De andere 2 x heb ik dat niet gehad met een verse poging.

Het is idd wel zo dat alle zwangerschapskwaaltjes ook bijwerkingen van de toverballen kunnen zijn.

Succes met verder wachten, dat is immers het enige wat je kan doen. En hopen dat je lichaam je niet voor de gek houdt.

Liefs

Geplaatst

Ik heb één cryo poging gehad zonder hormonen en met als resultaat even een positieve test. Ik heb toen veel last van mijn rug gehad, veel meer dan normaal voor ik ongesteld word. En ik was ook al vrij snel licht misselijk. Verder nergens echt last van, maar ik was natuurlijk ook niet overtuigend zwanger.

Met die progesteron en zeker ook na de menopur en pregnyl had ik mega boobs. En ik was ontzettend moe. Maar ook hier de twee keer dát er iets gebeurd is (licht positieve test) wel misselijk en zin in ander eten of juist moeite met eten.

Zolang je hormonen gebruikt (hebt), zeker pregnyl en progesteron, kun je er helaas eigenlijk weinig van zeggen is mijn ervaring.

Geplaatst

Ik had de laatste keer wisselend last van diarree en verstopping. Denk wel dat dat er mee te maken heeft gehad. Voor de rest niks bijzonders.

Geplaatst

van die ballen kreeg ik ook zwangerschapsverschijnselen

zere borsten opgezette borsten misselijkheid moe zijn enz.

alleen was ik bij de laatste poging ineens kotsmisselijk toen ik onverwachts s'nachts weg moest

was zo erg dat ik eigenlijk niet door had kunnen rijden

zo misselijk was ik nog nooit geweest

de misselijkheid is er nog steeds ben morgen 24 weken

succes toi toi toi

Geplaatst

bedankt voor alle reactie's. toch wel leuk om alles te lezen hier. Een zwangerschap opzich is volgens mij al iets heel aparts, want iedereen maakt het anders mee en iedereen heeft andere verschijnselen.

Ik weet dat je jezelf helemaal gek kan maken daarom blijf ik ook maar tegen mezelf zeggen; het kan beide kanten op..

aftellen kan wel een beetje gaan beginnen voor mij nu. Nog precies een week whieoeoee.. hehe we zien het allemaal wel, kan er toch niks meer aan veranderen.

Moet wel zeggen dat ik die "toverballen" helemaal zat ben:icon_spiderman::icon_spiderman:!!!! wat een pestbende geeft dan :S hahaha.. maar die moet ik nog tot dinsdag gebruiken jammer genoeg.. maar het is allemaal voor een goed doel ..

Succes iedereen met alles..

Geplaatst

Je leest ook zoveel verschillende symptonen die bij een zwangerschap als je gaat surfen op internet.. las zelfs dat er vrouwen waren met schrale/droge lippen die waren heel de tijd met labello in de weer... hoorde van een collega dat je meer kan gaan dromen blablabla.

het verschilt denk zo met persoon.. ik ga me er niet meer druk om maken en gewoon wachten totdat ik mag testen vrijdag ochtend..

(is wel makkelijker gezegd dan gedaan maar ga t in ieder geval proberen)

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik lees vaak dat iemand ongikrampen krijgt op dag 3 na de tp. Als het bleef aanhouden, dan bleek die persoon dan ook meestal zwanger.

Toen ik die smerige mutseballen gebruikte had ik zelf continu kramp en erger net na het inbrengen (maar niet zwanger).

Wie spuit ook Pregnyl na de tp en bleek zwanger? Had je toen ook ongikrampen of juist niet?

Groetjes, Testr

Geplaatst

Hoi Testr,

Ik had ongikrampen sinds dag 3 van de cryo tp en was niet zwanger.. dus tja.. Ik geloof nergens meer in als er weer een tp zal zijn, behalve in de bloedtest!! Van de bolletjes had ik geen last.

liefs

Geplaatst

Lastig he? Ik heb vorige week een TP gehad, en vrijdag mag ik testen. Ik gebruik geen mutsenbollen of wat dan ook. Al vanaf het begin heb ik vage krampachtige klachten. Een menstruatie kan het volgens mijn nog niet zijn. Ook heb ik al een paar dagen last van mijn rug, met name sávonds. En mijn borsten zijn gevoeliger. Pffffffffff Om gek van te worden allemaal...........

Geplaatst

Ik ben 1 x zonder medische molen zwanger geweest. Nergens last van gehad. Ik wist het pas omdat ik overtijd was en een positieve test had.

Nu in de medische molen en het is nog niet gelukt, maar altijd in de wachtweken beroerd. Meestal begint het 1 wk na de punctie al met buikpijn en hoofdpijn. Borsten zijn 3x zo groot en pijnlijk. Kan ook door de bollen komen, maar heeft volgens mij ook zeker te maken met een beginnende menstruatie (bij mij dan).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden