Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat mij over de streep trok trouwens was wat de gyn tegen ons zei. Het zorgt er niet alleen voor dan mannen minder vruchtbaar worden maar de teer in de sigaretten muteert ook je eicellen!!! BAM, ik was genezen! Alleen het woord muteren al...brrrrr

• Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn man heeft zo'n neppert voor in de auto gekocht. Nou... hij vindt het niet bijzonder. Als hij kan kiezen tussen een echte en de neppert gaat ie echt voor de echte hoor! En eh, het ruikt nog niet echt super.... Al is het allemaal waterdamp wat er uit komt.

Ik denk dat je beter zo door kan gaan als dat je nu bezig bent, Liesbeth!

Sterkte!!!!!!!!!!!

Groetjessssssss

Hilde

Geplaatst

Met zo,n nepperd ga je ook het probleem verschuiven.

Zit nu aan de lichtste shag sinds gisteren.

En ook al is er nog steeds zware shag in huis; ik heb dat in ieder geval niet meer aangeraakt, en ook niet echt de behoefte aan.

Zou het toch nog goed komen met mij???? Haha:icon_profileleft:

Geplaatst

Klinkt in ieder geval hartstikke goed.....nog even en je kunt helemaal zonder....Vindt t wel heel knap hoor, hoe langer je rookt, hoe moeilijker het wordt om te stoppen! Succes!

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Tuurlijk gaat het goed komen met jou! Je raakt de zware shag al niet meer aan! Weer een stap vooruit!

Om de hoeveel uur rook je nu?

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hai meiden,

Jaaaaaaaaaah, het gaat steeds beter!

Ik probeer nu om de 3 uur te roken; maar dat lukt af en toe nog niet helemaal!

Maargoed, ik ben toch best een heel klein beetje trots op mezelf, want ik ben toch al een heel eind gekomen.

Ik merk dat ik wel afleiding moet hebben wil ik weer niet naar de keuken rennen....., maargoed; vergeleken bij wat het was.......

We gaan er voor, en ik heb mezelf beloofd om er eind deze maand helemaal vanaf te zijn!!!!

Geplaatst

Wat goed zeg liesbeth, als dit dé manier voor jou is dan ben je zeker op de goede weg.

En bedenk elke sigaret die je niet rookt is er 1! Een vriendin van mij leek wel vastgeroest aan haar sigaretten en shag. Maar die is nu bijna 2 weken gestopt, zij heeft het met pleisters gedaan, een paar dagen moeilijk gehad maar nu gaat het prima.

Ik hoop dat het je gaat lukken!

Geplaatst

ik heb altijd gedacht dat ivf-moeders moeders zijn die er allles aan doen om hun grootste wens uit te laten komen en dan lees ik hier dat sommige gewoon door blijven roken.

ik vind dit echt onbegrijpelijk.

roken is toch het eerste dat je op geeft!!!!

je laat je leven toch niet lijden door je sigaret....stop er mee, er zullen heus nog heel veel moeiklijke momenten komen maar je moet verder kijken voorbij al die moeilijke momenten naar het moment dat je weer vrij kan ademen....en dat je kind vrij kan ademen...en dat je er voor je kind kunt zijn zonder dat je steeds weer naar een sigaret moet grijpen..dat je energie krijgt...en dat het nicotine-monstertje kan blijven zeuren wat ie wil maar dat jij veel sterker dan hem bent.misschien heb je nu nog het gevoel dat je iets moet op geven, maar bedenk goed dat je niets opgeeft maar je er juist iets voor terug krijgt...JE GEZONDHEID EN DAT VAN JE KIND!!!!!

bedenk goed dat jij het voorbeeld bent..en of je wil dat je kinderen netzo afhankelijk van de sigaret worden als jij bent want dat leer je ze al heeeeel snel.

helaas roken er nog veel te veel mensen in de buurt van kinderen en heeft 30 procent van de kinderen bij mij op school long problemen.

kinderen die naar adem liggen te happen tijdens het spelen komen de elke keer weer met zwaar doorrookte kleertjes en haartjes op school.

Geplaatst

Hai Mayanaise,

Ik heb je bovenstaande berichtje gelezen.

Ik weet bij zo,n onderwerp dat er heftige discussies kunnen ontstaan....

Ieder z,n mening....maar op jouw verhaal ga ik nu maar ff verder geen reactie geven..... ik denk nl. dat dat geen zin heeft!!

Waarschijnlijk ben jij ook iemand die nooit gerookt heeft, of juist wel, en nu heel anti is????

Geplaatst
Hai Mayanaise,

Ik heb je bovenstaande berichtje gelezen.

Ik weet bij zo,n onderwerp dat er heftige discussies kunnen ontstaan....

Ieder z,n mening....maar op jouw verhaal ga ik nu maar ff verder geen reactie geven..... ik denk nl. dat dat geen zin heeft!!

Waarschijnlijk ben jij ook iemand die nooit gerookt heeft, of juist wel, en nu heel anti is????

moet ik je dan schouderklopjes gaan geven?en zeggen hoe knap het van je is dat je al minder rookt als eerst?

kom toch op!!je krijgt pas credits als je daadwerkelijk stopt!

Geplaatst

ik wil niet lullig doen

maar mijn ivf-arts heeft me verteld dat stress door het niet roken schadelijker is voor de baby dan 3 sigaretjes per dag roken!!

en je hoeft geen schouderklopjes te geven maar dat noemen ze iemand steunen!!

Geplaatst

ik ben een niet-roker, en ook tegen roken tijdens de zwangerschap, maar deze reactie vind ik ook wel, heel-kort-door-de-bocht, zwart-wit.........

Geplaatst

ik rook vanaf mijn 14de en zowel huisarts als ivfarts als gyn wisten ervan,

ben daar altijd eerlijk over geweest. hun reactie: ik heb liever dat je eerlijk bent als dat je er over liegt,tuurlijk is het altijd beter om te stoppen maar inderdaad roos stress is nog schadelijker. ik vind niet dat je mensen daarop mag veroordelen. als je rookt ben je nog geen slecht mens of een slechte moeder.

Geplaatst

Jongens, zullen we deze discussie lekker sluiten??!! Liesbet wilde dit topic openen voor wat steun en niet om veroordeeld te worden. De meningen blijven altijd verdeeld hierover, roker of niet roker. Gezellig! Iedereen weet dat het slecht is , ook de verstokte roker, des te beter als je wilt stoppen niet?

1022smileysrookt29.gif

Joos, als ik buiten mijn boekje treed wijs me dan maar terecht, ik wil geen toestanden hier :cheesy: ;-)

Geplaatst

Nee hoor helemaal goed sab, we steunen elkaar hier en gaan elkaar niet op een harde manier de les lezen!

Wat sab al zegt de meningen blijven verdeeld.

En je mening geven kan ook op een vriendelijke manier met een lach zoals wij allemaal doen hier naar elkaar toe!

We weten allemaal dat een kindje krijgen via een andere manier zoveel stess met zich mee brengt en dan is het toch wel prettig als je in ieder geval gesteund word door lotgenoten.

Wat je ook ergens wat vind...geef je mening maar doe het niet op een kwetsende manier!

En lies hoe gaat het er nu mee?

Geplaatst

Meiden bedankt!!!

Fijn dat jullie het ff voor me op hebben genomen.

Ik ben dit topic idd niet gestart om heftige discussies hier over te voeren, maar idd om wat steun te krijgen en of er enige erkenning is met dit probleem.

Ik hoef ook geen schouderklopjes te krijgen (maar is wel fijn natuurlijk....haha) omdat ik idd zelf vindt dat ik het zo al erg goed doe voor mijn doen, en nee....helaas ben ik dus blijkbaar niet iemand die er direct mee kan stoppen.

Dat heeft ook zo z,n redenen waar ik hier ook verder niet over uit ga wijden.

En nogmaals, ik ga ook geen excuses bedenken waarom ik nog steeds rook (ook al is het stukken minder).

Ieder mag zijn eigen mening hier over hebben, maar nogmaals, ik ben dit topic gestart met eigenlijk de vraag of er meerdere meiden hier zijn die met hetzelfde probleem te maken hebben(gehad).

En hoe of diegene dat dan opgelost heeft.

Maargoed.....jammer dat er dan toch mensen zijn die daar een oordeel over geven.

En mijn kinderwens is denk ik net zo groot als iemand die niet rookt.

Maar nogmaals.....meiden, bedankt voor degene die me wel steunen, dat doet me ook erg goed, en ik heb er ook erg veel aan.

Jullie zijn schatten!!!!!!

:clap2:

En dus voor jullie een dikke knuf.

Groetjes Liesbeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden