Ga naar inhoud

September 2010, wie start er in september?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik begin morgen met het spuiten van Decapeptyl..

Dit is de eerste IF poging na 3 mislukte IUI behandelingen..

Wie start er ook deze maand??

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er is al een topic met wie start er in Soptember. Die is gestart in het icsi forum, maar je bent er van harte welkom hoor!!!!!!

Lilefs

Geplaatst

Haihai,

Ik start 13 september met Decapeptyl. Is mijn eerste keer, dus ik ben benieuwd hoe het me vergaat. Hoe ver ben jij inmiddels in het gebeuren? Al aan de Puregon/gonal of andere eiopwekkende hormonen?

Succes!

Ik begin morgen met het spuiten van Decapeptyl..

Dit is de eerste IF poging na 3 mislukte IUI behandelingen..

Wie start er ook deze maand??

Geplaatst

Hoi,

Aankomende dinsdag (14 september) moet ik beginnen met het spuiten van decepeptyl.

Het is voor ons de 1ste IVF behandeling na een clomidbehandeling, een hormoonpompje en een Puregon behandeling.

Weer een spannende periode dus.

Allemaal veel succes met de behandeling.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal ik heb vandaag ook mijn eerste fm gehad!Ziet er goed uit!Ik weet het niet meer precies want ze was zo lang mee bezig maar er waren 8-10 eitjes te zien! Ben heel blij mee!

Geplaatst

Hallo Dames,

Vanavond gaat het weer gebeuren, de eerste deca spuit gaan we weer uit de koelkast halen. We volgen het lange protocol,

op 29 september hebben we de decaecho.

Bos: Heel veel succes met jullie eerste behandeling, we duimen voor je dat de behandeling direct resultaat zal hebben. Heb

je het lange of korte protocol.

Violetta80: 8 á 10 follikels is een mooie score, op naar de 2e FM.

Margot: Nog een paar dagen wachten, en dan heel veel succes!!

Liefs Schattie

Geplaatst

Hoi Schattie,

Dank je wel. Jullie ook heel veel succes gewenst. Hopelijk loopt het bij jullie ook volgens plan.

Tegen ons hebben ze gezegd dat we standaard procedure gaan volgen. Volgens mij is dat ook de lange protocol.

Om teleurstellingen te voorkomen hebben we besloten om het op ons af te laten komen. Dan zijn de verwachtingen niet te hoog.......

We zijn volgens mij gelijk gestart met de Decapeptyl. Spannend. Hoe gaat het tot nu toe?

Groetjes Rian

ps. Ik wens de anderen natuurlijk ook heel veel succes de komende periode!

Geplaatst

Hoi Rian,

Wij zijn dinsdag begonnen met het spuiten van de Deca, ik heb altijd veel hoofdpijn hiervan, gelukkig weinig stemmingswisselingen.

Wij gaan deze ronde ook zonder hoge verwachtingen in, dit omdat ik de vorige twee keer de poging heb moeten afbreken wegens te weinig follikels, we hebben deze twee keer wel een escape iui gehad. Deze keer laten we ook als er weinig (3 á 4) follikels de punctie wel doorgaan. Het komt er gewoon op neer dat ik gezien mijn leeftijd moeilijk te stimuleren meer ben, ik gebruik al de hoogste dosering 300 eh puregon. Hoeveel eh en wat voor middel spuit jij?

Groetjes Schattie

Geplaatst

hallo allemaal,

ik heb vandaag mijn eerste fm gehad en ik ben nu 39 jaar en was wel een beetje bang dat ik er niet zoveel zou hebben.

maar het viel mee.

rechterkant waren er 5 en aan de linkerkant waren zo nog klein.

maandag weer terug voor de 2e fm.

Ik heb in 2008 mijn eerste ivf gehad en daarna 10x iui waarvan ik 1 keer zwanger ben geweest, maar bij de echo van 9 weken bleek dat het niet goed was. Ik heb gekozen voor curretage.

nu ga ik voor mijn 2e ivf.

bij ons is het onbegrepen en weet soms niet wat ik daarmee moet omdat het gewoon niet lukt.

ik vroeg me af of iemand ook cetrotide gebruikt, want ik ben gestart met gonal-f 150 en 5e dag met cetrotide ( korte schema)

heeft iemand hier ervaring mee?

iedereen heel veel succes.

Rita

Geplaatst

Rita heel veel succes met je 2-de IVF! Ik gebruik ook Gonal maar cetritide nooit van gehoord!Helaas heb ik daar geen ervaring mee!

Ik ben heel blij en heel bang....zoooo raar....

Ik krijg maandag punctie...eindelijk! Alleen ik heb weinig folikels,links 2 even groot,rechts 1 groot ball en ze weten niet of 1 is of 2 of 3 of zelf 4 zo raar.Dus het is heel spannend!oh ja en mijn baarmoederslijm is gekrompeld...ik wet het niet wat dat nou betekend en in het ziekenhuis zeiden ze ook niks...ze weten het ook niet wat dat zal nou betekenen,maar ze zeiden dat er misschien niks aan de hand is!

Ik moet maar 1 golden ei hebben dus.....laat het maar komen!!!!

Ik wil ook iedereen heel veel succes wensen!

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Hai Meiden,

had me al bij topic zwanger gemeld........Helaas ben ik heftig ongesteld geworden vandaag....jammer,maar op naar de volgende poging dan maar....was net iets te goed om waar te zijn de eerste poging ...

Hopelijk gaat het volgende poging beter...

Wie is er ook direct doorgegaan? ga volg week beginnen met stimuleren

Geplaatst

hallo violet,

heel veel succes maandag met je 1e ivf punctie. je hebt er maar 1 goeie nodig.

hoeveel fm heb je gehad, want ik zie dat je dinsdag je 1e had?

Hallo flowerme,

wat vervelend voor je maar in ieder geval fijn dat je weer zo snel mag beginnen en mag de 2e poging voor een beter resultaat zorgen.

ik heb zelf geen ervaring dat je direct mag beginnen.

gr, Rita

Geplaatst

Dank je Pebbels, ik heb maar 3fm gehad dinsdag don.en vrijdag.Meestaal krijg ik tussen 2 en 3 nooit meer dan 3 gehad.

Laat ze maar lekker doorgroeien tot maandag ;)

Flowerme ik vind het heel erg jammer dat er zo is gegaan bij jou. Heel veel succes bij de volgende poding. Ik mocht ook door gaan maar het was van IUI naar IVF.

Geplaatst

hallo.. we beginnen dus met een grote groep in september.

Hoop dat het ons allen mee gaat zitten!!

Ik heb 22 september de echo en ben nu vanaf 7 sept aan de deca spuiten.

Valt me wel tegen moet ik zeggen.. ze zijn echt bot.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Ik start morgen met decapeptyl en heb op 12 oktober de fm.

@Voiletta, hoe doe jij zo snel een punctie? Of klopt je handtekening niet?

@Yvje, ik vind de spuiten ook taai, ik vind de puregon beter te spuiten..

Nou alle meiden, veel succes!

Geplaatst

Yvje ze zijn idd heel bot.Ik kreeg in het begin ook iutslag ....Maar de laatste twee keer deed de naald geen pijn(heel blij dus) :)

Veel succes woedsdag met je eerste fm!

Margot het klopt wel mijn handtekening!Ik vond het wel normaal(niet snel)

08-09 ongesteld,dag 4 met Gonal 150,20-08 punctie. Maar ik heb ook weinig folikels misschien daardoor zo snel is gegaan?

Jij doet zie ik ook lange protocol?

Veel succes met de eerste naald morgen! :)

Geplaatst

@ Margot: ik ben ook wel erg nieuwsgierig wanneer ik met Puregon mag starten. Gelukkig kwam mijn menstruatie op tijd en hoeven we daar in ieder geval niet op te wachten..

@ Violeta80 : Hmm misschien is het ook wel wennen met die spuiten, het blijft elke keer toch weer spannend.. lukt het wel, kan ik hem wel spuiten.. maar ja als hij er eenmaal weer in zit denk ik ook, ach dat was hem alweer.. haha

Heel erg veel succes morgen met de punctie!! (morgen is hij toch ) Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

Goedenavond,

Sorry dat het zo lang duurde voor ik reageerde, maar het heeft een aantal dagen geduurd voor ik op de site kon komen.

@Yvje: Al je berichten zijn verdwenen. Ik weet niet meer of ik nog op je laatste bericht heb gereageerd!

@Schattie: hopelijk slaagt jullie poging dit keer. Voor IVF ben ik nog vrij jong, maar ze zagen geen andere opties meer. Na de uitgangsecho mag ik beginnen met 100 puregon. Bij mijn vorige puregon behandeling bleek dat te laag, dus we gaan zien of het nu wel in 1 keer aanslaat.

Verder wens ik natuurlijk iedereen heel veel succes in september en oktober!

Liefs Rian

Geplaatst

Hooooi,

de punctie is achter de rug!Jeee! Ik was zoooooo bang voor en ik kan niet tegen pijn en mijn pijngrens is zooo laag! Ik geloof mijzelf niet dat ik het zeg maar het viel hartstikke mee! Echt waar!Rechts was wel te doen,links had ik 2 folikels die heel veel pijn deden,moest ik wel huilen ......maar wat ik verwacht had was veel erger!Ben blij dat achter de rug is.Ik heb maar 6 eitjes....nu even spannend of er bevruchting plaats vind.Morgen midddad word ik gebeld!

Spannend!!!!

Liefs, Violeta

Geplaatst

hallo allemaal,

violet spannend vandaag , ik hoop dat alles goed verlopen is en dat de punctie niet zoveel pijn deed.

yvje, ik spuit met cetrotide en ik vind het niet zo fijn, bij mijn eerste ivf had ik deca en dat vond ik fijner.

vandaag heb ik mijn 2e fm gehad en kreeg niet zo goed nieuws, tenminste dat denk ik.

er is maar 1 follikel gegroeid en de rest zijn nog klein en ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, heeft iemand dit ook gehad.

donderdag terugkomen dan hoor ik meer. de arts zei dat het misschien ook geen punctie gaat worden,maar een iui.

ik heb net een traantje gelaten want ik krijg dat rotgevoel maar niet weg.

heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes

Rita

Geplaatst

Pebbels,ik heb het vorige maand gekregen dit.Twee folikels maar...het bleek dat we weinig gespoten hebben....dus werd IUI ik ging ook veel huilen hoor,niks mis mee...kan me voorstellen dat je verdtietig bent!Bij mij zeggen ze dat van alles en wat kan gebeuren nog.....Kan je niet meer spuiten?Zal het niet helpen?Wanneer mag je terug?

Geplaatst

hallo violet,

wat fijn dat de punctie meeviel en 6 eitjes toch mooi. het wordt steeds spannender. duimen vandaag dat je wat mooie embryo's hebt.

ze zouden mij gisteren terugbellen of de dosis verhoogd moest worden, maar dat hebben ze niet gedaan. donderdag terug voor de 3e fm en dan hoop ik dat ze gegroeid zijn en anders maar iui en de volgende keer beter.

ik kan het niet zo goed van me afzetten.

groetjes

Rita

Geplaatst

Hallo violeta....spannend hoor vandaag....;-)

Ik had gisteren 4follikels....viel voor mijn gevoel ook tegen...maar van de andere kant er hoeft er maar 1 bij te zitten die het goed doet....dus hoop blijf ik houden...

Ben benieuwd wat je hoort vandaag....succes....

Gos Rita...dat is balen....hopen dat je iui toch positief voor je uitvalt...

Hoe werkt dat eigenlijk, dit is mijn eerste IVF....stel er blijft maar een of twee follikels over die bruikbaar zijn....doen ze dan altijd iui....bij mij wilde ze dat niet doen omdat ik vaak te korte cycli heb....maar als je IVF doet, zouden ze wel de kans van een eicel aanpakken??? Misschien een stomme vraag....maar ik heb nu een paar keer gelezen dat bij te weinig oogst toch een iui gedaan wordt?...terwijl ik er eigenlijk vanuit ga als ze maar een follikel (met cel) vinden dat ze toch de hele IVF voltooien?

(alvast bedankt voor het antwoord)

Lfs nano

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden