Ga naar inhoud

September 2010, wie start er in september?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo nano,

ik ben zelf heel onzeker of mijn ivf doorgaat, daar bedoel ik dus de punctie mee omdat mij gisteren verteld werd dat ze pas een punctie doen bij 3 grote follikels.

en dan ook maar hopen dat daar een eitje in zit.

dus als het dan iui wordt ben ik ergens wel blij maar weet niet of het me nog een keer gebeurt.

voor mij wordt het dus afwachten tot donderdag wat de artsen zeggen of dat mij follikels toch nog zijn doorgegroeid.

wanneer krijg jij je 1e fm?

groetjes

Rita

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Halo Rita,

Ik had gisteren mijn eerste Fm.... Hier was een grote te zien, twee die nog wat vet om de dijen konden gebruiken...;-) en een kleine.

Morgen heb ik mijn tweede fm, ik vond mijn eigen resultaat zooooo tegenvallen (maar ja ben ook geen 18 meer...;-))

Ben benieuwd wat ze morgen zien...mijn man zegt dan ook zolang je follikels ziet heb je ook kans op eicellen....en dan heb ik eigenlijk meteen hoop....

Ik hoop voor jou dat dit toch op de beste manier voor jullie uitpakt hoor....houd hoop en overleg....vraag desnoods aan de IVF arts wat wijsheid is en of de kans goed is als je maar een follikel overhoud.....of verspeel je een extra kans op IVF als je voor de escape iui gaat???))

hallo nano,

ik ben zelf heel onzeker of mijn ivf doorgaat, daar bedoel ik dus de punctie mee omdat mij gisteren verteld werd dat ze pas een punctie doen bij 3 grote follikels.

en dan ook maar hopen dat daar een eitje in zit.

dus als het dan iui wordt ben ik ergens wel blij maar weet niet of het me nog een keer gebeurt.

voor mij wordt het dus afwachten tot donderdag wat de artsen zeggen of dat mij follikels toch nog zijn doorgegroeid.

wanneer krijg jij je 1e fm?

groetjes

Rita

Geplaatst

Hoi Nano het is idd spannend het aantaal van je folikels!

Ik hoop voor je dat ze doorgroeien allemaal zodat je tenminste 4 hebt!Ik denk hoe meer hoe grotere kansen maar het is niet zo!Alles is afhankelijk van de kwaliteit als je 3 folikels hebt en in alle drie een eitje zit dan zal het heel goed zijn!toch?

Rita vreemd dat ze je niet gebeld hebben of je hogere dozering van de hormonen mag doen!?

Toch hoop ik voor je dat ze doorgroeien!Anders ja...IUI ook een kans,toch! :)

Geplaatst
Yvje ze zijn idd heel bot.Ik kreeg in het begin ook iutslag ....Maar de laatste twee keer deed de naald geen pijn(heel blij dus) :)

Veel succes woedsdag met je eerste fm!

Margot het klopt wel mijn handtekening!Ik vond het wel normaal(niet snel)

08-09 ongesteld,dag 4 met Gonal 150,20-08 punctie. Maar ik heb ook weinig folikels misschien daardoor zo snel is gegaan?

Jij doet zie ik ook lange protocol?

Veel succes met de eerste naald morgen! :)

Hoi Violetta en Margot,

Ik loop net als Violeta op het LUMC en ik had ook op dag 12 mijn punctie. Voor het korte protocol niet vreemd. En Violetta, ik denk niet omdat je niet zo veel follikels had, want ik had er 15.

Maar hoe is het nu met je Violeta? Weet je al hoeveel er bevrucht zijn? Ik hoop voor je allemaal. En TP?

Liefs Guusje

Geplaatst

Dr Klijn is ook mijn arts, wat leuk dat ze zwanger is, wist ik nog niet. Een lieve vrouw is het.

Is de punctie meegevallen?

Ik krijg half oktober een cryo TP. Ik zit op mijn ongi te wachten, die moet deze weken komen.

Altijd lastig he dat wachten op het telefoontje. Succes meis, en laat je wat weten?

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Dank je wel....lief hoor....ik kan ook niet wachten tot morgenvroeg.....zal heel voorzichtig mijn bed uitrollen om vijf uur....en hopen dat ze heel blijven...;-)

Heb jezelf al wat gehoord???

Hoi Nano het is idd spannend het aantaal van je folikels!

Ik hoop voor je dat ze doorgroeien allemaal zodat je tenminste 4 hebt!Ik denk hoe meer hoe grotere kansen maar het is niet zo!Alles is afhankelijk van de kwaliteit als je 3 folikels hebt en in alle drie een eitje zit dan zal het heel goed zijn!toch?

Rita vreemd dat ze je niet gebeld hebben of je hogere dozering van de hormonen mag doen!?

Toch hoop ik voor je dat ze doorgroeien!Anders ja...IUI ook een kans,toch! :)

Geplaatst

:blob1:JAAAAAAAAAAAAA:clap2:

De tp is een feit!

Donderdag 09.30!!!!Er wordt 1 teruggeplaatst! En ze zijn ALLE 6 bevrucht!!!!!

Ik ben zooooo blij en ik vind het zooooooooo spannend!!!!:sunny:

Geplaatst

Guusje ze is zelf 32 weken zwanger!!!!Ik heb het echt niet gezien!En ja ze is heel lief!

Ja hoor altijd lastig op het telefoontje wachten.Dat was de eerste keer dat ik zo blij was op dat telefoontje.Ik hoorde alle 6 bevrucht en verder hoor ik niks haha.Moest mijn vriend gelijk bellen en toen ging ik huilen omdat ik zo blij was en hij ging huilen omdat ie dacht dat ik slecht nieuws had(omdat ik huilde) haha...uiteindelijk allebei heel blij!

Nou bij jou wordt ook spannend vanaf volgende week! ;)

Geplaatst

@ Violeta80, GEFELICITEERD met 6 bevruchte eitjes, succes met de TP.

@ Nano en Pebbels, als er te weinig follikels zijn dan doet men liever een IUI (als dit kans van slagen heeft), zodat je IVF poging niet mislukt. Als namelijk blijkt dat bijv. er maar 1 onrijp eitje gevonden is met de punctie dan telt dat als Poging 1 IVF. Als deze dan ook nog niet bevrucht raakt is de poging mislukt. Bij zo weinig follikels adviseren ze om de IVF poging af te breken voor de punctie (dan telt ie voor de verzekering niet) en met IUI toch te proberen. Je hebt namelijk dan toch al gestimuleerd. Aangezien je maar 3 pogingen vergoed krijgt wil je natuurlijk zo veel mogelijk kans maken. Heel veel succes.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Iedereen druk bezig met de icsi zo te lezen. zelf ben ik nieuw hier.

En bezig met de tweede icsi behandeling. Morgen punctie in het Vu. 8:15 uur er zijn. Dus op tijd het bedje uit.

Maar wel lekker dat de follikels er uit gehaald. Gisteren telde ze er 22 follikels. Dus aardig wat.

Morgen deze tijd lig dus wel voor jaffa in mijn bedje.

De vorige bleef het slaaptabletje lang hangen..

Succes allemaal.

Hopelijk bij ons ook deze keer met succes..

Geplaatst

Woooohw Violeta,

Wat goed dat ze allemaal bevrucht zijn! Ik zal donderdag ochtend aan je denken als ik in Turkije ben :-) Ik ga om 04.00 vliegen donderdag, dus rond de tijd dat jij je TP hebt, lig ik denk ik net aan het strand, heeeeeeeel vervelend!

32 weken ???? Oooh, nooit opgevallen. Ik vraag me wel gelijk af of er voor haar vervanging komt als ze met verlof gaat. Stom eigenlijk dat ik daar weer aan denk. Maar ik vind het super leuk voor haar!

Succes alvast, en zet 'm op in de wachtweken he? Is er eigenlijk al een wachtbankje voor oktober? Hoop iik ook op te komen.

Lfs Guusje

Geplaatst

wow Violetta allemaal bevrucht.. dat moet vast een heel fijn gevoel zijn. wanneer is nu de tp?

Hoop echt dat hij goed blijft zitten en dat het wachten meer dan de moeite waard is geweest.. ik zal voor je duimen..

Liefs

Geplaatst
Hallo allemaal,

Iedereen druk bezig met de icsi zo te lezen. zelf ben ik nieuw hier.

En bezig met de tweede icsi behandeling. Morgen punctie in het Vu. 8:15 uur er zijn. Dus op tijd het bedje uit.

Maar wel lekker dat de follikels er uit gehaald. Gisteren telde ze er 22 follikels. Dus aardig wat.

Morgen deze tijd lig dus wel voor jaffa in mijn bedje.

De vorige bleef het slaaptabletje lang hangen..

Succes allemaal.

Hopelijk bij ons ook deze keer met succes..

Frederique, heel veel succes morgen!

Guusje

Geplaatst

pfff jeetje nog niet eerder ben ik blij geweest om een spuit te krijgen.. haha morgen mag ik starten met puregon en als alles mee zit krijg ik 4 okt de punctie.. jeetje wat is dit spannend zeg...

Hoop dat het bij jou goed is gegaan Frederique en Violetta ik duim voor je!!!

Geplaatst

hallo allemaal,

violet gefeliciteerd met je 6 eitjes en mag het morgen lekker blijven plakken.

Frederique 9 eitjes dat is heel mooi en hopelijk ook 9 bevruchtingen, zal voor je duimen.

Nano hoe was je 2e fm zijn er nog wat doorgegroeid, ben erg benieuwd??

Dublin nog bedankt voor je uitleg, we krijgen morgen te horen hoe en wat.

Rita

Geplaatst

Hey Rita,

Er waren zoveel topics over september nu wist ik niet meer waar ik hem bij moest zetten.....

Ennnnn.......

Jaaaaa ze zijn gegroeid!!! Ze zitter er nog steeds allevier...;-) de geneacoloog wilde niet veel langer wachten...ze zijn erg snel gegaan zij ze....de kleinste is 18...dan twee 19 en een 20....:-)

Vrijdag is de punctie....hoop zo een belletje met tijden enzo te krijgen....;-)

Spannend blijft het wel....maar ik ben zo blij dat ze er nog zitten!!!...;-) hoe is het met jou Rita?

Geplaatst

Meiden dank jullie wel! :)

Guusje misschien zie ik je in Turkije ;) Wj willen super last minute boeken.Bijvoorbeeld maandag boeken en disdag weg,we zitten met een ziek oma daarom.(ze weten op mijn werk dus er is geen probleem)En we willen ook naar Turkije!lekker zon!!!!:sunny:

P.S:er is een doktor (vrouw) die dr.Klein zal vervangen ;) (geen rare vraag,hoor)

Nano sannednd voor vrijdag!!!Veel succes!Ik hoop dat ze allemaal bevrucht worden!

Yvje laat ze maar lekker goeien!!! Succes met spuiten!(raar over die nalden,normaal ben bang voor,maar met ivf blij dat ik mocht spuiten,nadat je ongesteld was) :)Ik krijg morgen tp van 1 embryo.

Wow Frederique wat een mooie opbrengst!!!Ik ga voor je duimen dat ze allemaal bevrucht worden! pffff....duurt even voordat je wat weet.Ik wist volgende dag of ze bevrucht zijn en dan een afspraak voor de tp gemaakt.En jij moet 2 dagen wachten.....nou mijn duimen draaien voor je :):gekruiste vingers 1

Geplaatst

Jeetje de opbrengsten zijn allemaal wel positief... nu maar duimen voor een goede innesteling!!!

Ik heb vandaag 12 eiblaasjes gezien.. nu is het de vraag hoeveel erover blijven.. misschien heel stom dat ik het zo noem hoor.. maar ik dacht dat ik al gezegend was met 12 eitjes.. haha maar nee daar mocht ik niet van uit gaan zij ze.. beetje jammer he.. haha

We gaan er gewoon voor en dan hopen dat we een aantal wachtbankjes naast elkaar kunnen zetten voor oktober!!

Jeetje wat zal het groot feest worden als we allemaal door gaan naar een andere topic!!

Nano succes vrijdag!!!!

En Violeta succes morgen!

Zal aan jullie denken..

Geplaatst

12 follikels is echt een goed aantal!!! De kans dat dan eicellen worden aangetroffen is alleen maar groter dan....;-).....bedankt voor de goede wensen...

Jeetje de opbrengsten zijn allemaal wel positief... nu maar duimen voor een goede innesteling!!!

Ik heb vandaag 12 eiblaasjes gezien.. nu is het de vraag hoeveel erover blijven.. misschien heel stom dat ik het zo noem hoor.. maar ik dacht dat ik al gezegend was met 12 eitjes.. haha maar nee daar mocht ik niet van uit gaan zij ze.. beetje jammer he.. haha

We gaan er gewoon voor en dan hopen dat we een aantal wachtbankjes naast elkaar kunnen zetten voor oktober!!

Jeetje wat zal het groot feest worden als we allemaal door gaan naar een andere topic!!

Nano succes vrijdag!!!!

En Violeta succes morgen!

Zal aan jullie denken..

Geplaatst

Yvje 12 folikels is er zeker een mooie scoor! :hello2:Ik had 6+1heel klein die ook geprikt moest worden ,en toch 6 bevrucht!Had ik niet verwacht!!!!Wie weet straks zit jij ook met een aantaal voor een football spel embryo's haha

Wanneer mag je weer?

Nano dank je!Maar het is nog niet zeker of we weg gaan!!!Ik hoop het,maar de kansen zijn klein.

Geplaatst

Vandaag begin ik met puregon en dan vrijdag 1 oktober weer voor echo.. dus een weekje erg spannend.. hoop dat ze goed groeien!!

Jeetje.. hoop zo dat het ons allen nu gegunt is!!!

Steeds probeer ik te denken.. oke de kans dat het niet lukt is aanwezig.. het wil niet zeggen dat het direct raak is.. etc etc etc.. werd gisteren echt helemaal gek van mezelf..

Pfff lekkere zo'n emotionele avond dus dan maar aan de chips.. haha even alle gedachten weg eten.. heeeeeerlijk!!!

Hebben jullie dat ook.. gewoon van die k.. dagen ertussen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden