Ga naar inhoud

September 2010, wie start er in september?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Praat me er niet over....snap niet dat mijn man nog niet gek van me Géworden is!!...;-)

Vandaag begin ik met puregon en dan vrijdag 1 oktober weer voor echo.. dus een weekje erg spannend.. hoop dat ze goed groeien!!

Jeetje.. hoop zo dat het ons allen nu gegunt is!!!

Steeds probeer ik te denken.. oke de kans dat het niet lukt is aanwezig.. het wil niet zeggen dat het direct raak is.. etc etc etc.. werd gisteren echt helemaal gek van mezelf..

Pfff lekkere zo'n emotionele avond dus dan maar aan de chips.. haha even alle gedachten weg eten.. heeeeeerlijk!!!

Hebben jullie dat ook.. gewoon van die k.. dagen ertussen?

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen,

ik ben net terug van het ziekenhuis mijn 3e fm en blijkbaar zijn er toch nog wat follikels gegroeid en ze denken 5 en gaan dus zondag voor de punctie.

ben ergens blij maar ook weer niet en waarom dat weet ik niet , omdat ik er vanuit ging dat ze deae poging gingen afblazen en had op meer follikels gehoopt. stom he!

Nano morgen de punctie, ik zal voor je duimen. hoeveel follikels heb jij?

het is ook zo spanned allemaal dat ik ook steeds de neiging heb om me vol te stoppen alleen ik mag juist niet aankomen wat heb wel een beetje overgewicht.

Yvje 12 follikels goed hoor en groeien ze ook goed?

Violet succes vandaag met je TP. hoeveel embryo's plaatsen jullie terug.

wij willen er graag 2tp ivm met mijn leeftijd en kansen. de eerste keer hadden we voor 1 tp gekozen.

groetjes

Rita

Geplaatst

haha Yvje wat denk je.....soms zijn ze meer de kl*te dagen dan de gezellige....maar uiteindelijk komt alles goed,toch?!?!

P.S:heb ik het ook.... met een zakje chips mmmm :icon_clown:

Nano wees maar blij dat je man nog niet gek gewoorden is van je.Die van mij zit op een punt te springen :)

En ik vond mijzelf meevallend.:misc_expressions-wh...dus....niet... haha

Vandag tp gehad 5 oktober testen!!!!

:gekruiste vingers 2

Geplaatst

Dank je wel Rita......afgelopen maandag was ik ook wel geschrokken van het lage aantal vooral omdat een vrij groot was ter moesten er groeien en een wad klein....dus het oostindisch zweet(wat dat ook mag zijn;-@) brak me toen uit, door de reacties hier en van mijn man zag ik het na een paar uur stukken positiever(er hoeft er maar een de goeiste te zijn..;-) en het gaat ook om kwaliteit) dus ik hoop op een verpletterende kwaliteit morgen!!!:-)

Toen ik gisteren voor de 2e meting gong waren ze allevier even groot....dus de hoop op een goede is al iets toegenomen....RITA....ik stuur je ook 100 duizend positieve vibes...en vertrouw erop dat het allemaal goed zal haan zondag (want JULLIE!!! Kunnen het!!) hihihi violetta....geniet van je geinige icoon-spelingen....;-)

Geplaatst

hee Nano,

bedankt voor je positieve reactir, had ik nodig merk ik en ja het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.

Ik zag trouwens dat je in UMC utrecht in behandeling bent, ik ook.

voor juo ook duizend positieve vibes en dat in alle vier een eitje zit en die bevrucht worden.

Violet spannend nu die wachtweken, ik duim voor je mee.!!!

Rita

Geplaatst

Super mega bedankt....ja Rita helaas lopen we elkaar net mis....vrijdag en maandag ben ik in Utrecht...;-)

Bedankt voor je lieve vibes....;-)

hee Nano,

bedankt voor je positieve reactir, had ik nodig merk ik en ja het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.

Ik zag trouwens dat je in UMC utrecht in behandeling bent, ik ook.

voor juo ook duizend positieve vibes en dat in alle vier een eitje zit en die bevrucht worden.

Violet spannend nu die wachtweken, ik duim voor je mee.!!!

Rita

Geplaatst
goedemorgen,

ik ben net terug van het ziekenhuis mijn 3e fm en blijkbaar zijn er toch nog wat follikels gegroeid en ze denken 5 en gaan dus zondag voor de punctie.

ben ergens blij maar ook weer niet en waarom dat weet ik niet , omdat ik er vanuit ging dat ze deae poging gingen afblazen en had op meer follikels gehoopt. stom he!

Nano morgen de punctie, ik zal voor je duimen. hoeveel follikels heb jij?

het is ook zo spanned allemaal dat ik ook steeds de neiging heb om me vol te stoppen alleen ik mag juist niet aankomen wat heb wel een beetje overgewicht.

Yvje 12 follikels goed hoor en groeien ze ook goed?

Violet succes vandaag met je TP. hoeveel embryo's plaatsen jullie terug.

wij willen er graag 2tp ivm met mijn leeftijd en kansen. de eerste keer hadden we voor 1 tp gekozen.

groetjes

Rita

Rita ik heb jouw berichtje niet gezien.

Meid blijf maar positief,ik had ook 6 folikels en ik had ook voor stuk of 12 gehoopt(was ook teleurgesteld)....maar het is niet anders ...we hebben vandaag 1 top embryo teruggeplaats en 4 in de vriezer!Uiteindelijk was ik heel blij met de opbrengst!

Zondag ga ik voor je duimen voor mooie eitjes en een goede bevruchting!

liefs,Violeta

Geplaatst

hallo violet,

gefelictiteerd met je topembryo en nog 4 cryo's over, dat is echt goed nieuws.

volgens het ziekenhuis is teveel eitjes niet goed ivm kwaliteit, dus ik hoop maar dat wij ook zo een goed resultaat krijgen.

net een telefoontje gehad dat we vanavond om 21.30 de pregnyl in moeten zetten en zaterdag lekker niks gaan we lekker uiteten en dan naar de film ( George Clooney)

en zondagochtend om 09.30 de punctie.

ik kan niet wachten ik voel gewoon vlinders op dit moment.

Nano: ik hoop dat alles goed is gegaan met de punctie en dat je een paar goeie eitjes hebt, ben erg benieuwd.

heel veel liefs

Rita

Geplaatst

he violet en nano

nano 3 eitjes , ik hoop dat ze alledrie bevrucht worden en alle drie ook topembryo's zijn.

dus ja de volgende ronde is toch wel weer spannend worden ze bevrucht en delen ze goed door!!

He violet ik vind de pregnyl prik voor vanavond ook al spannend.

en de punctie kijk ik tegenop.

groetjes

Geplaatst
Nano wat bedoel jij daar mee???Door naar de volgende ronde,wordt je bechandeling afgebroken???

Nee...ik heb 3 eicellen...(jippie!!) dat betekent dat ze het zaad bij de eicellen doen nu en ik hoop dat er een bevruchting met goede deling plaatsvind....

Ik ben heel erg van de tussenstapjes...dit voelt weer als een kleine mijlpaal...(na 3 jaar niet gelukt langs natuurlijke weg...is iedere geslaagde voorgang iets meer hoop voor ons...) ;-)

Geplaatst

Nou vanaf hier een mega dikke knuffel!!!! En alle goede vibes van de wereld.... Misschien gaan jij violetta ik der en de rest nog gelijk op...;-)

Ik blijf hopen voor ons allemaal....

he violet en nano

nano 3 eitjes , ik hoop dat ze alledrie bevrucht worden en alle drie ook topembryo's zijn.

dus ja de volgende ronde is toch wel weer spannend worden ze bevrucht en delen ze goed door!!

He violet ik vind de pregnyl prik voor vanavond ook al spannend.

en de punctie kijk ik tegenop.

groetjes

Geplaatst

Oh Nano ik schrok echt.Ik snapte je bericht niet.Nu wel...Heel goed meid 3 eitjes ik hoop voor je dat ze allemaal bevrucht worden en dat ze straks 3 top embryo worden.

Wanneer wordt het bekend?

groetjes,Violeta

Geplaatst

hallo,

gisteren om 21.30 de pregnyl prik , maar ik bloedde daarna ff goed.

maar heb nu nergen last van alleen een volle gevoel.

we gaan vanavond eerst naar de uiteten en daarna ee fimpje springhaver.

Nano en violet hoe voelden jullie je na de punctie en konden jullie de volgende dag meteen weer alles doen?

Nano ik ben heel hard voor je aan het duimen dat je goed nieuws hebt en ik kleine stapjes vooruit denken is heel goed, dat ga ik ook proberen te doen.

gr Rita

Geplaatst

Violetta...dank je wel....;-)....maandag ochtend worden we gebeld....pffff...nog ff spannend....sorry als ik je had laten schrikken was echt de bedoeling niet...;-)

Rita het is wel beurs en ik heb veel geslapen....als ik flink doorstap dan is iedere aanraking met de grond een wreekte pijn in mijn buik....maar ik doe erg rustig aan en luister goed naar mijn man...(ff niks tillen....de hokken van de diertjes is ettapes doen etc...) tillen is uit den boze dat mag hij alleen doen...;vind hij...;-))

Houd moed Rita kleine stapjes werkt goed...dam doemt het grote bosr wat als senario niet steeds omhoog...Lfs mij ...

Geplaatst

Nano succes meis.. ik duim voor je!!!

Violetta, sorry voor de late reacties.. pff weet ff niet meer wat ik heb, vreselijke huilbuien echt heel raar, heb ik anders nooit.. terwijl de arts toch zegt dat ik me beter moet gaan voelen met puregon erbij.. maar merk er alleen nog niet zo veel van.. maar net wat je zegt de goede dagen zijn tegewoordig beter te tellen dan de de slechte.. haha daar zijn er zoooo veel van..

En Pebbels, ik hoop dat ze goed groeien, ik weet het nog niet, ze hebben ze nog niet gemeten. Moet nu pas vrijdag weer terug komen en als het dan goed gegroeid is direct maandag 4 okt de punctie.

Vind het wel spannend.. jeetje zou elk middeltje willen gebruiken om ze goed te laten groeien..

Maar vraagje in het algemeen... ik heb maar voor 12 dagen puregon, zal dat genoeg zijn voor het rijpen van de eitjes tot mooie kanjers..

Oh enne Violetta hoe voelde je je na de punctie eigenlijk.. ben je de hele dag van de baan of doe je al snel je 'ding' weer?

Geplaatst

Yvje en Rita

Ik was heel erg bang voor de punctie echt bang!Ik kan niet tegen pijn,dus in mijn hoofd...pff...Ik vroeg mijn arts paar keer of ik extra medicijnen mag innemen maar ze zei nee!Helaas,dus mijn angst was ook veel groter. En Toen het viel mee(wel pij hoor,maar wel te doen.Bijvoorbeel de foto met de Vloeistofspuiten paar jaar geleden,zal ik niet nog een keer kunnen doen,zonder narcoze)maar goed....daarna na de punctie heb ik ook gelijk een zet pil gekregen en heel verrast geen pijn echt 30 min later voelde ik niks ,geen pijn nergens.Thuis wel op de bank liggen een beetje geslapen niks gedaan verder en ik voelde nog steeds niks,volgende dag dacht ik als de medicijnen niet meer werken wordt een hell,nee hoor,weer niks,klein beetje gevoel op mijn eierstokken en dat's it.Ben heel blij mee want ik las in september dat bijna iedereen veel napijn had....

Ik hoop dat bij jullie ook zo gaat!!!!

groetjes en veel succes,Violeta

Geplaatst

Nou yvje...sterkte hoor met de emotionele achtbaan...dat had ik de eerste week ook....trekt wel iets bij...;-)

Hoe is de punctie gegaan Rita...en hoe is het nu met jou violetta??

Lfs nano

Geplaatst

Dank je Violetta, fijn om te horen... pfff je gaat toch allemaal gekke dingen in je hoofd halen he!

Wanneer mag jij testen eigenlijk?

Ben blij dat het bij gaat trekken mijn emotionele trekjes Nano.. jeetje ik herken mezelf gewoon helemaal niet meer..

Maar ja, als het voorbij trekt is het alleen maar een goed vooruitzicht.

Enne klopt het dat je bij Puregon een beetje in het buisje laat zitten?

Zit er dus meer in dan wat er op staat? Klopt dat wel.. is denk ik 50IE

Geplaatst

Het gaat goed goed hier met me,ik denk niet zoveel na,soms voel ik mijn eierstokken wel ,ik neem aan dat er normaal is.

Ik mag 5 oktober testen.We proberen vakantie te boeken ,als het lukt gaan we dinsdag weg en dan komen wij voor de test datum terug(de kans is klein,maar wel aanweizig) :)

Gelukkig zijn zo flexibel op mijn werk ik heb het gezegd dat we misschien weg gaan en het was geen probleem.

Ik denk toch dat als we straks lekker in de zon zitten gaan de dagen snel voorbij :)

Groetjes,Violeta

(als we weg gaan laat ik jullie wel weten) ;)

Geplaatst

hallo meiden,

ik heb slecht nieuws, ik heb daarom gisteren niet gereageerd en ben na het ziekenhuis de stad in geweest en een appelbol gegeten en dan een patatje.

ze hadden me al helemaal klaargezet en infuus aangebracht en de kleine prikjes gegeven en toen op de echo bleek dat mijn follikels de 3 grote niet aanwezig meer waren en alleen de 2 laatste die wel gegroeid waren, dus blijkbaar was de eisprong al geweest.

dus ik heb de poging afgeblazen wilde geen risico nemen. veel gehuild en nu als ik mijn ongi krijg gaan we de lange schema doen met decapeptyl.

want het komt blijkbaar vaker voor dat cetrotide niet helemaal goed werkt bij iedereen.

Yvje ik heb geen verstand van puregon, maar begrijp je emo trekjes wel en afgelopen week heb ik deze erg veel gehad en zeker kwam gisteren al het verdriet eruit.

Violet ik ga voor je duimen dat het lekker blijft zitten en 5 oktober komt toch wel dichtbij, maar deze wachtweken zijn gewoon zo spannend.

voor mij 2 jaar geleden wel.

Nano , ik ben zo benieuwd of het ziekenhuis je al gebeld hebt en dat ze beter nieuws voor jou hebben.

ik heel hard aan het duimen voor je.

groetjes

Rita

Geplaatst

Allerliefste Rita....pfff wat vreselijk je bericht...al je zinnen op de nieuwe poging lieverd!!

Ik heb een 100 procent score...zij de mevrouw....pfff ze kwamen gelijk weer de waterlanders....zo spannend....toen ze me belde kon ik het niet bevatten....dat ze alledrie bevrucht zijn en er twee ingevroren worden....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden