Ga naar inhoud

September 2010, wie start er in september?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben mijzelf vergeten....:)

ja hoor,manlief heeft vakantie geboekt!!!!Yupie...we gaan morgen ochtend naar Turkije.Ben op de test datum terug!

Ik zie jullie over 1 week(ik weet niet of ik daar online kan komen)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Jeetje Rita, dat is inderdaad k.. nieuws!

Ik snap dan ook heel erg goed dat je alles er even uit hebt gegooit... jeetje meis.. dat is wel het laatste wat je wilt horen!!

Maar je gaat dus gelijk door... super.. ik zal voor je duimen dat het nu helemaal goed gaat uitpakken voor je!

Violette.. een hele fijne vakantie! Geniet ervan.

Enne we gaan duimen dat je met dubbel goed nieuws terug komt op het forum.. 1- dat je terug bent van vakantie en je een mega leuke tijd hebt gehad 2- dat er een kleine ukkepuk in je buik zwemt!!

Geplaatst

Goedemorgen..

Even een vraagje ik heb nu 5 dagen gespoten met puregon en begin steken te krijgen in mijn eierstokken.

Is dat normaal?

Liefs Yvonne

Geplaatst
Goedemorgen..

Even een vraagje ik heb nu 5 dagen gespoten met puregon en begin steken te krijgen in mijn eierstokken.

Is dat normaal?

Liefs Yvonne

Hoi Yvonne,

Dat is heel normaal, is een teken dat de follikels groeien...

Liefs Schattie

Geplaatst

hallo schattie,

Dus het is niet direct een teken van overstimulatie.. ik zag natuurlijk al weer allemaal spoken..

Liefs Yvonne

Geplaatst

Ehm ik moest weer heel veel lezen

Lees goede en verdrietige berichten.. Sterkte allemaal

Ik snap niks van dat lange en korte protocol... Ik spuit idd wel 4 weken, maar het kan dus nog korter? Ik heb helaas een verminderde eivoorraad dus die mega aantallen die ik hier hoor zullen bij mij niet gaan groeien ondanks de hoge dosis puregon 300E.

Ik zit nu nog even in een rustig stukje van het traject maar herken de hectiek rond de punctie natuurlijk wel..

Waarom doet de decapeptyl soms wel pijn en soms niet?

Ja dat zijn dan van die vragen...

Geplaatst

Hallo Lady's,

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, mag morgen beginnen met de puregon en dan volgende week vrijdag de eerste FM.

Margot, Ik ben nu ook bezig met het lange protocol, eerst twee weken alleen decapeptyl, morgen komt daar de puregon 300E bij, Vrijdag 8 oktober heb ik mijn eerste Follikelmeting. Ik heb ook een verminderde eivoorraad, dit komt bij mij door mijn leeftijd (40). We hebben twee pogingen gestaakt wegen te weinig follikels, maar deze poging gaat ook bij weinig follikels gewoon door. Ik ga wel i.p.v. de bolletjes inbrengen, pregnyl spuiten. Wie weet gaat dan bij mij de innesteling beter?

Allemaal heel veel succes!!!!

Liefs Schattie

Geplaatst

Hey Margot,

Ik heb daar ook last van, decapeptyl heeft een botte naald maar sommige naalden gaan ook moeiteloos naar binnen.

Ook in ben bezig met het lange protocol, ik ben 7 sept begonnen met decapeptyl en heb vrijdag de FM.

Dus erg spannend..

Hey Schattie, mag je daar zelf voor kiezen dan? Ik heb de bolletjes in huis..

En Puregon 300IE dat is wel veel of niet? Ik hoop in ieder geval dat ze nu lekker bij je gaan groeien..

Succes!!!

Geplaatst (aangepast)

Yvje: Ik maak de naald van de decapeptyl altijd schoon met een alcoholdoekje, hierdoor glijdt het beter.

Ik heb deze poging geen last meer gehad van de naald.

Ik vind het zo's geklieder met de bolletjes en heb gevraagd of ik i.p.v. de bolletjes de pregnyl mocht gebruiken en de arts heeft toegestemd.

Ik heb bij al mijn pogingen 300E gespoten, 300E Puregon is het meeste wat ze je in Nederland laten gebruiken, in het buitenland kun je met nog meer eenheden stimuleren.

Je bent precies een week eerder begonnen met de deca dan mij, ze gaan bij mij volgende week vrijdag de eerste FM doen.

Liefs Schattie

aangepast door schattie
typfoutje
Geplaatst

haaai Schattie..

Is er ook een verschil in het resultaat of je de pillen of pregnyl gaat gebruiken?

Weet je dat toevallig??

Jij hebt ook al aardig wat behandelingen gehad he.. pfff

Dit is mijn eerste ivf na 3 x een iui te hebben gehad.

Wel spannend he..

Geplaatst

Hey Yvje,

Ik weet niet of er verschil is, op deze site had ik gelezen dat sommigen de pregnyl spoten, zodoende heb ik gevraagd of ik het ook mocht.

We hebben al aardig wat behandelingen gehad, dit is dan ook onze laatste poging.

Ik vind elke behandeling weer spannend, en hoe voel jij je nu?

Ik voel me niet fijn, ik heb gisteren een auto-ongeluk gehad. Ik heb behalve veel hoofd en spierpijn verder niets maar mijn auto is total loss.

Zal straks het ziekenhuis is bellen of dit invloed heeft op mijn behandeling.

Liefs Schattie

Geplaatst

hey..

Jeetje hoe is dat gekomen dan?

Wel goed om te horen dat er verder niets met je is, helemaal als ik dan lees dat je auto total loss is.

Verder voel ik me erg dubbel...

Morgen FM en dat vind ik zoo spannend, ik hoop zo dat ze groot genoeg zijn dat ik maandag de punctie krijg.

Maar heb wel erg last van buikpijn... merk echt wel dat mijn lichaam met vanalles bezig is..

Maar ja, heb nog wel erge hoop ondanks alle nare berichten die je leest dat het gewoon echt niet gaat.

Is er bij jou een reden bekend waardoor het niet lukt?

Liefs Yvonne

Geplaatst

Jee schattie...

Schrikken ben blij dat het jou redelijk gaat... Zonde van je auto....hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent...

Geplaatst

Nano: Het was zeker schrikken, heb al weer een andere auto gekocht, ik rij elke dag 180 km voor mijn werk. Ik merk wel dat het een hele impact heeft, zit al aan mijn tax door de hormonen, krijg je dit er ook nog bij.

Yvje: Er reed een jonge gozer veel te hard op een landweggetje hij schok dat ik er aan kwam, ging heel hard remmen en raakte zo de macht over het stuuk kwijt en botste frontaal tegen mij aan.

Er is bij ons een onbegrepen ferttiliteit vastgesteld, alles gaat goed behalve de innesteling en waarom kunnen ze niet verklaren. Veel succes met de FM, ik hoop dat je veel en goede follikels hebt.

Liefs Schattie

Geplaatst

Jeetje schattie.. dat kun je er allemaal net niet bij hebben he.. hoe is het met hem afgelopen dan?

Dus erg frustrerend dat ze bevruchting en alles wel goed gaat behalve de innestelling.. hoop dat het snel goed gaat komen! Ik ga in ieder geval voor je duimen.

Ik kom net uit het ziekenhuis voor een FM er zitten 14 follikels waarvan 10 groot genoeg zijn, nu hoopt ze dat de andere 4 ook nog even gaan groeien..

Maandag de punctie, maar vind het zoooo spannend.. ik heb mijn gevoel nu helemaal niet meer in de hand.

Eenmaal thuis ben ik vreselijk in huilen uit gebarst.. alles ging eruit. ik heb zoo gehoopt dat ik voldoende follikels zou hebben en dat is het geval, dus eigenlijk tranen van opluchting maar ook tranen van spanning dat ik nu maandag de punctie heb.

Ik ben zooo scheiterd he!!

Liefs Yvonne

Geplaatst

Dank je wel Nano..

Ik hoop dat ik nog even sterk kan zijn en nog even door kan zetten...

We zijn er bijna he.. en nu maar hopen op een mooie bevruchting!

Geplaatst
Dank je wel Nano..

Ik hoop dat ik nog even sterk kan zijn en nog even door kan zetten...

We zijn er bijna he.. en nu maar hopen op een mooie bevruchting![

Ik was afgelopen maandag ook in afwachting van de bevruchtingen...op een gegeven moment dacht ik dat wordt helemaal niets meer...was inmiddels 10.30.....

Dik aan het huilen omdat het zolang duurde....toen ik uiteindelijk hoorde dat er 3 van de 4 , 8 cellig waren en we dus 2 cryoos kregen.....besefte ik van de zenuwen niet eens wat er gezegd werd.....dat gaat steeds beter hoor houd moed.....;-)

Geplaatst

Dank je wel Nano,

Tsja we moeten inderdaad moed houden maar soms is dat wel eventjes moeilijk..

Ik zou dit weekend moeten feesten want we zijn inmiddels 7 jaar getrouwd... maar jeetje wat spanning met je doet zeg!

Bah...

Maar inderdaad 3 van de 4 bevrucht is wel helemaal super.. wanneer mag je eigenlijk testen?

Geplaatst

Haai meiden..

Ik heb vandaag de punctie gehad, maar jeetje daar heb ik me wel op verkeken.

Ze heeft 1 eierstok leeggehaald de andere zit nog vol met 8 follikels die erg graag leeggehaald willen worden maar ja, ze konden er niet bij..

Jeetje wat baal ik zeg!

Het goede nieuws is wel dat ik 8 eitjes heb uit 1 eierstok dus nu maar duimen op een mooie bevruchting.

Ik wordt woensdag gebeld en dan donderdag tp.

Maar ja, duik nu mijn bedje in, heb nog erg veel napijn.

Liefs Yvonne

Geplaatst

Nano: Nu maar hopen dat alles lekker 9 maand blijft zitten, en nog twee cryo's ook.

Yvje: Dat ik zeker balen dat ze er niet bij kunnen komen, maar acht stuks, ik zou er een moord voor doen.... ik zal voor je duimen dat ze alle 8 bevrucht raken..Wel lekker rustig aan doen hoor!

Liefs Schattie

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Het is hier de afgelopen tijd erg rustig qua verhalen en reacties.

Hoe gaat het nu met iedereen?

Mijn man en ik zitten op dit moment in de wachtfase........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden