Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik hier niet veel kan vinden over het UMCG.

Ik ben nu onder behandeling in Sneek en wordt nu doorgestuurd naar het UMCG.

Ik heb in mei een BBZ gehad en daarbij is mijn rechter eileider verwijderd. Ik zat net in de MMM en toen werd ik zwanger, als dat niet zo was had ik een HSG moeten hebben, die heb ik nu 20 juli gehad en 27 aug kreeg ik te horen dat mijn linker eileider ook dicht zit.

Mijn gyn gaat me daarom nu doorsturen naar het UMCG naar Dr. Hoek en die is volgens mijn gyn zeer bedreven in Fertiliteit en eileiderproblemen.

Ik denk dat ze toch willen zien of de beste oplossing is om alsnog een eildeideroperatie te doen.

Wie zijn meer onder behandeling bij het UMCG en wat zijn jullie ervaringen en wie heeft ervaring met eileideroperaties?

Mijn hele verhaal staat onder voorstellen.

Liefs Janis

Posted

Hallo Janis,

Wat een verhaal zeg...

Wij zijn voor onze ICSI ook onder behandeling ij het UMCG.

Ik vind het een erg prettrg ziekenhuis, met erg lief personeel!

Aan informatie ovedr operatie aan de eileider kan ik je niet helpen...

Heel veel succes!

Isa

Posted

hey janis

er is een topic isci in eigen cyclus die lopen allemaal in het umcg wij dus ook.

ze door daar iui ivf icsi en icsi in eigen cyclus.

ik voel me daar erg op mijn gemak.

ik zal als ik jou was even bij icsi in eigen cyclus kijken hier daar is iedreen in groningen.

ik wens jou en je man heel veel succes en sterkte

liefs jessica

Posted

Beste Janis,

Welkom hier op het forum. Ook in ben een UMCG klant. Het hele voortraject hebben wij in het Martiniziekenhuis gedaan. Wij gingen naar martini omdat het schijnt dat ze daar wat persoonlijker zijn en het UMCG is toch een academisch ziekenhuis. Mijn eravringen tot nu toe in het UMCG zijn echter prima, heel vriendelijk, ze nemen de tijd om goed uit te leggen. Niets om je zorgen om te maken.

Ik heb geen ervaring met eileideroperaties.

Groet Karin

Posted

@ Jessica, bedankt. Maar om alles terug te lezen, dan ben ik wel een halve dag bezig hehe. Ik ga zo en zo mee lezen met jullie. Maar ik dacht omdat er bij ziekenhuis geen topic UMCG is, vind ik het persoonlijk makkelijker om daar wat info te hebben. En ook i.v.m. eileider problemen.

Ik lees graag alles tegemoed.

Liefs Janis

Posted

Hier ook een UMCG klant ;)

Heb er nu 1 ISCI gehad en 3 keer een TP van cryo's. Vind het ook een erg prettig ziekenhuis ! Niet alle artsen even leuk maar de meesten zijn helemaal top.

Posted

Bij mij heeft het hele vooronderzoek (HSG, laparascopie etc.) in Sneek plaatsgevonden.

V.w.b. het voortraject Hormonen, follikelmetingen, puncties, nagesprek etc. gebeuren bij mij allemaal in het MCL en de bevruchting en terugplaatsing in het UMCG.

Ik heb nooit problemen met ze gehad.

Wat betreft de eileiderproblematiek. Bij het MCL hebben ze nogmaals een lapara-/hysteroscopie uitgevoerd en gekeken of er nog wat bij me te redden viel (hersteloperatie). Dit was helaas niet het geval.

Ik wens je alvast heel veel succes!

Ik kan je dan ook geen

Posted

hey janis

dan begin je gewoon lekker nu mee te lezen als je alles moet lezen ben je wel 2 dagen verder haha.

eileiders weet ik niet hoe dat is zijn werk gaat.

de artsen en assistent zijn meestal wel oke ik heb nog niks rot mee gemaakt.

ik wens je heel veel succes.

liefs jessica

Posted

en nog 1tje hier die in het umcg loopt. Ik heb al een zoontje dankzij 3x icsi en morgen hebben we een intake voor een brusje voor Julian.

Ik ben er ook bevallen een super prettig ziekenhuis!

suc6 allemaal.

liefs

Desiree

Posted

Wij zitten ook in behandeling bij het UMCG. Pesa is gedaan in het Martiniziekenhuis, daarna het hele verloop van het ICSI traject in het UMCG. Ik heb eigenlijk nog nooit wat te klagen gehad, allemaal lieve mensen. Soms misschien te lief (dingen zeggen/beloven wat eigenlijk niet kan), maar dat kan ook persoonlijk zijn hoor.

Liefs,

MBM

Posted

Hoi,

Ik zit niet in het UMCG, maar heb wel hetzelfde meegemaakt als jij. Ook BBZ en daarbij rechtereileider verwijderd. Tijdens een laproscopie bleek mijn linkereileider ook dicht te zitten. Mij gaven ze toen aan dat een operatie kan maar vaak niet het gewenste effect heeft omdat het ook in de trilhaartjes kan zitten die in de eileider zitten en die kunnen ze niet repareren. IVF zou een goede optie zijn, omdat de bevruchting niet het probleem is en ik gewoon zwanger kon worden.

We zijn gelijk doorgestuurd voor IVF en inmiddels ben ik zwanger. Dus er is zeker nog veel hoop voor je!

Heel veel succes.

groet Moontje

Posted

Hey,

Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik zal eerst afwachten van wat de dokter in het UMCG te vertellen heeft, ik hoop echt wel dat we snel bericht krijgen en dat we ook snel terecht kunnen. Je leest niet veel over mensen die wel een eileideroperatie hebben gehad, dat vind ik wel jammer.

Ik heb sinds de HSG nog steeds vervelende pijn in mijn buik, gelukkig zitten er geen ontstekingen, mijn gyn zei dat er nog vocht in mijn eileider zit en dat, dat de buikpijn veroorzaakt, dus vandaar dat ik hoop dat ze wel snel zijn in het UMCG want continu buikpijn is niet fijn, vooral niet tijdens mijn werk.

Liefs Janis

Posted

Hallo allemaal,

Zoals al eerder gezegd lopen wij ook in het UMCG.

Nu heb ik vanochtend negatief getest van onze cryo.

Ik heb meteen gebeld en we worden weer ingepland voor een nieuwe ICSI.

Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat je dan weer aan de beurt bent?

Isa

Posted

hey isa

als je in eigen cyclus hebt gehad mag je volgende maand gewoon weer beginnen.

ik wens jou heel veel sterkte

liefs jessica

Posted

Hallo isa,

Ik weet sinds gister dat er geen wachtlijst is bij het umcg! dus je kan je aanmelden en dan mag je gelijk weer beginnen. wij konden ook weer beginnen voor een brusje maar doen dat in januari.

groetjes en suc6!

liefs

Desiree

Posted

Hallo allemaal,

Zoals al eerder gezegd lopen wij ook in het UMCG.

Nu heb ik vanochtend negatief getest van onze cryo.

Ik heb meteen gebeld en we worden weer ingepland voor een nieuwe ICSI.

Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat je dan weer aan de beurt bent?

Isa

Hallo Isa,

Wij lopen ook in het UMCG.

Ik heb op 7 sept negatief getest van onze cryo-poging.

Ik heb gebeld en gevraagd voor een nieuw schema.

Ik ben vandaag ongesteld geworden (te laat om UMCG in te lichten).

Maar morgen begin ik dus weer met Progynova.

Dan bel ik het ziekenhuis maandag voor een echo.

Dat kan allemaal dus wel snel gaan. Als je ongi bent natuurlijk.

Maar wat leuk, dan gaan wij denk ik een beetje gelijk op.

Liefs,

MBM

Posted

Hey dames,

Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Deze poging was niet in eigen cyclus, en we hebben geen cryo's meer.

Dus beginnen we weer met een hele nieuwe poging.

Heb vandaag nogmaals gebeld, moet nu stoppen met de medicatie en als ik ongesteld word, moet ik weer bellen.

Binnen 1 a 2 weken krijgen we het nieuwe schema...

@ Mbm,heel veel succes alvast, wat gaat het dan weer snel he!

Isa

Posted

Hallo isa,

Ik weet sinds gister dat er geen wachtlijst is bij het umcg! dus je kan je aanmelden en dan mag je gelijk weer beginnen. wij konden ook weer beginnen voor een brusje maar doen dat in januari.

groetjes en suc6!

liefs

Desiree

Hey goed om te lezen dat er geen wachtlijst is, ik hoop dat ik deze week een brief met uitnodiging op de mat heb liggen.

Liefs Janis

Posted

Nou, er is dus inderdaad geen wachtlijst.

Werd maandag gebeld met de vraag of we meteen door wilden, er was namelijk een plekje vrijgekomen.

Nu begin ik vandaag alweer met de pil en komt het schema ook zeer binnenkort onze kant op.

Isa

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb zaterdag een waslijst met vragen binnen gekregen, Jemig er staan vragen op die ik niet meer weet of ook niet meer kan weten. Heb Nl geen ouders meer om na te vragen. Toen ik de brief van het UMCG kreeg was ik eerst blij van yes een afspraak, maar toen zag ik de hele waslijst en al die vragen, had ik wel even van pffff daar gaan we weer al die onderzoeken e.d.

nu heb ik zoiets van het zal wel formaliteit zijn, want in Sneek hebben ze al alle onderzoeken gedaan en dit willen ze gewoon voor hun zelf hebben.

We zullen het vandaag invullen en op de bus doen, ben van het weekend druk geweest en visite gehad dus dan ga je het natuurlijk niet invullen.

Dat was even een update van mij.

Hoe gaat het verder met de umcg gangers????

Liefs Janis

Posted

O, ja! Die vragenlijst hebben wij ook gehad. Inderdaad een heel boekwerk!

Wij kwamen vanuit het zh in Drachten en een aantal onderzoeken die we daar gehad hadden, moesten in Groningen ook nog een keer.

Al vind ik het daar allemaal veel sneller gaan!

Ik ben inmiddels begonnen met de pil en mag 17 oktober weer starten met de deca...

Succes met wachten Janis!

Posted

Ik hoop niet dat ik nog onderzoek hoef te doen, jah oke verder onderzoeken dan wel he. Ik weet dat alles verder goed is alleen mijn linker eileider is verstopt en mijn rechter heb ik niet meer. De moed zakte me wel wat in de schoenen hoor, toe ik het allemaal las van jemig daar gaan we weer. maar nu ga ik maar es dapper aan het invullen. Al weet ik op sommige vragen het antwoord niet.

Ik hoop wel dat ze snel zijn, heb zo als velen van ons een hekel aan wachten :misc_expressions-wh

Posted

Ik heb vandaag de uitnodiging binnen gekregen. 13 okt. Er zat een folder van ofo in, en ik vraag me nu af of ik nu al die onderzoeken weer moet ondergaan. Weet iemand dat van jullie?

Groetjes jania

Posted

Dat is toevallig.. ik heb vandaag ook de brief binnen gehad van het umcg.

in week 3 mogen we beginnen met de stimulatie.. dwz ik moet al eerder aan de deca en aan de pil.

Spannende tijd weer hoor. toen ik die brief kreeg kon ik gewoon niet meer wachten! hahaha.

Ik krijg nog wel een bloedonderzoek maar dat is gewoon standaart.. ze hebben al wel even mijn eileiders bekeken en dat zag er allemaal prima uit dus niks staat ons in de weg.

Jessica, hoe is het nu.. mogen jullie ook starten? Misschien zijn we dan wel samen zwanger! kunnen we lekker shoppen en de stad leeg kopen:) haha..

Liefs

Desiree