Ga naar inhoud

Elin is ZWANGER!!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi elin,

geweldig nieuws en wat mooi zo'n echo

heel succes met je verder zangerschap en we lezen het hier wel hoe het verder gaat.

groetjes nicole

• 4 weken later...
  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het gaat tot nog toe allemaal prima hier, de termijn echo was perfect en aankomende donderdag hebben we de nekplooimeting.

Met 12 weken heb ik wel even een bloeding gehad maar aangezien we een doptone huren bij bellytalk.nl was ik al snel gerustgesteld toen ik het hartje hoorde.

Verde ben en blijf ik erg moe, het zou over gaan zeggen ze maar ik heb er een hard hoofd in in wordt alleen maar moeier.

Hier de foto's van de termijn echo, ik ben overigens niet 13 sept maar 16 sept uitgerekend, prinsjes of prinsesjesdag. Wel leuk want van mijn dochter was ik uitgerekend op 5 december en nu dus weer op een feestdag.

7G4rxI.jpg

tYXvfQ.jpg

Geplaatst

Ow, dat was eerst natuurlijk wel effe schrikken. Fijn dat die doptone je gelijk weer gerust kon stellen.

Mooie foto's hoor, van de kleine!!!

Succes donderdag!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Wat fijn Elin dat je weer ff wat laat horen hier...was ook erg benieuwd hoe het met je ging...

wat een fantasische echo,s weer he???...duidelijk te zien ook....geweldig!!!!

Wil je trouwens het geslacht weten van je kindje????

Ik wilde dat toen wel heel graag weten bij de 20 weken echo...

Balen dat je zo moe nog bent...bij mij ging dat pas bij de zesde maand over...bij 8 mnd begon het weer....haha...je moet er wat voor over hebben meis......veel succes, en ik hoop dat je van je zwangerschap geniet.....

Heb je trouwens al iets voor de baby gekocht????....:binkybaby:

Geplaatst

Iedereen bednakt voor de reacties.

Liesbeth, ik hoop het niet zeg dat ik tot 6 maanden moe blijf, heb echt het idee dat ik de boel verwaarloos terwijl ik normaal erg netjes ben ingesteld.

We willen graag weten wat het wordt dat wist ik bij mijn dochter ook, erg praktisch vonden we dat.

Ik heb een paar kleine dingetjes gekocht, we wonen erg klein dus we moeten nog het een en ander verbouwen voor er wat 'groots' gekocht kan worden.

Geplaatst

Elin, ik begrijp wat je bedoelt met je vermoeidheid...ik vondt het ook supervervelend....ik liep ook de hele dag te dneken: ik moet nog dit doen in huis, en ik moet nog dat...ik heb niet alleen op het einde van de zs last van nesteldrang...dat heb ik geloof ik m,n hele leven al...haha....maar geloof me meis...ik kan uit ervaring zeggen: laat de boel de boel als je er te moe voor bent...in de laatste 3 maanden is er vaak energie genoeg om je huis aan kant te maken en te houden....en geloof me...als de kleine er eenmaal is...zet je dan maar schrap...dan moet je echt een weg gaan vinden voor je zelf omtrent het huishouden...want dan gaat je kindje voor......succes ermee meid...

Geplaatst

Goed te horen dat je er weer bent! Die moeheid is hhier ook zeker wel tot aan week 18 of zo gebleven. dus succes hihi en laat de boel de boel zou ik zeggen, zo vaak ben je niet zwanger!

Geplaatst

hey elin,

welcome back meis!!

fijn weer ff iets te horen van je..

ja en die vermoeidheid..zwanger hè!!

hahaha

succes meis..

groetjes rosalie

Geplaatst

Ik vind het niet erg om moe te zijn, liever dat dan misselijk of zo. Maar na zoveel weken wordt ik er toch wat minder vrolijk van.

Als ik om half 9 mijn dochter naar school heb gebracht zit ik op de fiets al te denken hoe lekker het zou zijn om even te slapen. Meestal doe ik het niet want daarna ben ik helemaal gebroken maar toch. Ik werk 4 dagen per week tot 20.00 uur en ben dan rond 20.45 uur thuis. Als ik half 10 red 's avonds spreken we van een goede avond. De dag in de week dat ik vrij ben heb ik al moeite om half 8 te redden.

Mijn hb is gecontroleerd en was laag, maar niet te laag, net als mijn bloeddruk.

Ik troost me met de gedachte dat dit een peuleschil is vergeleken bij mensen die dag in dag uit misselijk zijn maar troost me vooral met de gedachte dat het (ooit) overgaat.

Geplaatst

tuurlijk is het vervelend meis!!

ik had een combinatie ervan!!misselijk en moe!!

maar goed je hebt een wondertje in je buik

en die laat je goed weten dat hij/zij er aan komt,hahaha

geniet ervan ..

groetjes rosalie

en succes met het moe zijn..

Geplaatst

hoi elin,

leuk van je te horen!

ja die vermoeidheid, poe, heb ik ook gehad. en slecht nieuws; het ging helemaal niet over bij mij... waar t nou aan lag? ik heb geen idee. slecht slapen, lage bloeddruk... etc...

maar t kan natuurlijk zomaar wegtrekken en meestal gebeurd dat volgens mij wel.

Ik hoop t voor je.

t is misschien makkelijk gezegd, maar een beetje slonsen is niet erg hoor, je moet nu vooral aan jezelf denken! het hoeft toch allemaal niet perfect en brandschoon? haha, deze slons kan dat makkelijk zeggen...

veel geluk!

lis

Geplaatst

Ik heb me er maar bij neergelegd ik kan er toch niet veel aan doen, behalve dat als ik eens een ochtendje niet moe ben iets meer dan normaal. Gelukkig vind mijn vriend het helemaal niet erg om wat extra's te doen want hij is allang blij dat op de moeheid na alles goed gaat.

Vandaag hebben we de nekplooimeting gehad, en dat is hoe je het wend of keert toch spannend. Zeker na een negatief bericht dat ik onlangs kreeg.

Maar bij ons is gelukkig alles goed en ik prijs mezelf ook erg gelukkig met dit nieuws, en vraag me soms nog echt af.. 'Waarom ik wel....?'

We hebben een ruim kwartier naar onze spruit mogen kijken en die was op de momenten dat het mocht erg bewegelijk. De eerste meting kwam uit op 0,112 en de 2e op 0,115, vanmiddag ben ik opgebeld en de kans is kleiner dan 1 op de 5000 dat er iets 'mis' zou zijn. Dus dat is een geruststellende gedachte.

Ik heb een paar prachtige 3D foto's meegekregen en zal deze vanavond even plaatsen (mocht ik niet vroegtijdig in slaap vallen)

Geplaatst

goed nieuws, gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Geplaatst

Lekker dat het met jullie minispruitje allemaal goed lijkt te gaan! En fijn dat jullie zo lang naar hem hebben mogen kijken.

Ben benieuwd naar de foto's!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Die extreme vermoeidheid de eerste drie maanden herken ik, echt alles kostte enorm veel energie. En daarnaast was ik de gehele zwangerschap ook nog eens dag in dag uit erg misselijk, en veel spugen. Maar die vermoeidheid verdween bij mij gelukkig wel na zo'n 16 wkn zwangerschap. Aan het einde van de zwangerschap kwam het wel weer terug, maar toen bleek ik ondervoed te zijn door het vele spugen. En die vermoeidheid voelde ook anders dan in het begin van de zwangerschap.

De vermoeidheid kwam volgens de gynaecoloog door alles wat er in je lichaam gaande is, je lichaam moet hard werken door de hormonen en dat maakt je moe.

Geniet van de zwangerschap meid!

Bianca

Geplaatst

Wauw Eline!

Je hebt echt een klein mensje in je buik!!!! Wat goed om dat te zien!!!

Vervelend dat je zo moe bent.... Maar dat schijnt er inderdaad soms bij te horen!

Succes!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Wow Elin, echt geweldig om te zien, wel balen idd dat je zo ontzettend moe bent....er gebeurt natuurlijk ook zoveel in je lichaam....hopelijk wordt t snel iets minder!

Liefs, San

Geplaatst

Ik geniet er ook enorm van want het is toch erg onwerkelijk (nog steeds) dat zo iets in mijn buik mag groeien, en als je kijkt hoeveel het al gegroeid is kan ik die vermoeidheid ook zeker begrijpen, het is meer dat je het niet gewend bent van jezelf.

Maar het is voor een goed doel en ik voel me nog altijd zeer bevoorrecht en ik hoop dat jullie (die nog bezig zijn) snel mogen volgen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Inmiddels ben ik de 15 weken gepasseerd, was 12 weken een doelstelling nu ben ik het al ruim voorbij, ik voel de kleine ook al regelmatig en moet nu toch echt op zoek naar positiekleding. Veel kleding kon ik nog wel aan omdat ik voor de zwangerschap 30 kilo ben afgevallen maar de echt te grote dingen had ik weggedaan.

Straks mogen we weer naar de vk, ben benieuwd maar alles zal wel goed gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden