Ga naar inhoud

Elin is ZWANGER!!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahha ja volgens mij ook, is ook goed te voelen ook. Als het draait beweegt echt mijn hele buik en kun je de bewegingen volgen. Erg maf, en iets wat ik me niet meer kan herinneren van de zwangerschap van mijn dochter.

• 3 weken later...
  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gister heb ik de vk op bezoek gehad, van de ene op de andere dag voelde ik de kleine nagenoeg niet meer terwijl het normaal heel erg aanwezig is. Dus ik was best wel bezorgd, snap wel dat het ivm ruimtegebrek minder wordt maar van veel ineens naar niets klopte volgens mij niet helemaal.

Dus ik heb gebeld en moest een uurtje gaan liggen en contact maken met de beeb en na een uur terug bellen, in dat uur niets gevoeld :w Dus weer gebeld en ze stelde voor om langs te komen. Binnen 10 minuten was ze er. Heeft bloeddruk gecontroleerd (weer gezakt nu 120 / 65) en het hartje geluisterd, dat klonk nog heel erg goed. Verder heeft ze een goede 20 minuten lopen porren en prikken om de beeb tot beweging te krijgen en dat werd na een kwartier beloond met een harde schop (ben er nog nooit zo blij mee geweest!) De rest van de dag moest ik rustig aan doen en 's middags haar nog even bellen over hoe het ging. De rest van de dag is de beeb erg rustig geweest maar voelde ik het wel wat 'schuiven' zeg maar.

Heb haar gebeld dat ik dus de beeb wel voelde en dat ik het in de gaten zou houden. Ze zei dat als ik weer ongerust werd meteen moest bellen en ook bij bloed verlies of heel veel harde buiken.

Gisteravond leek de beeb de schade aan het inhalen en was het weer duidelijk aanwezig, maar heb ook wel redelijk wat harde buiken gehad. Maar dat is hoogstends een 10 minuten en daarna niet meer, dus heb niet meer gebeld, was ook al laat gisteravond.

Ben erg blij dat ik gebeld heb, terwijl ik normaal nooit zo bellerig ben bij dat soort zaken, maar die onzekerheid is ook niets....

Geplaatst

Jeetje Elin, dat is geen misselijk dagje wat je achter de rug hebt gehad, pffff, dat is vast schrikken geweest.

Is de beeb nu weer lekker aktief? Of is het wel wat rustiger gebleven?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

jeetje Elin dat zal enorm schrikken zijn geweest en hoe is het nu? Je bent er bijna nog 1 maandje dus spreek die kleine maar eens goed toe dat hij/zij het nog eventjes moet volhouden hoor. Meid sterkte en hou ons maar op de hoogte.

Knuffel

Geplaatst

Hey Elin, dat was wel ff schrikken dan, groots gelijk dat je gebeld heb.

Ik hoop dat je de baby weer goed voelt, hij moet nog ff volhouden.

Liefs Renaat

Geplaatst

Het was heel erg schrikken dames, wat ik al schreef weet ik dat het rustiger kan worden maar van veel naar ineens niets zat me echt niet lekker.

De beeb is nu wel weer duidelijker aanwezig maar wel minder als voorheen. Maar ben niet ongerust meer.

Ja nog een goede maand, hoop dat ook nog wel vol te maken want ik vind zwanger zijn met alle ongemakken nog steeds niet vervelend. Maar goed, mocht het komen heeft het een hele goede kans op een goede afloop, dat scheelt ook alweer.

Geplaatst

De uitslag van de glucose dagcurve was binnen vandaag.

08.00 = 4.7

11.00 = 4.0

15.00 = 5.9

Heel erg netjes dus te bedenken dat hij 7.5 mag zijn. De afspraak vandaag bij de vk ging niet door omdat ze van het weekend al geweest is. Nu mag ik 21 augustus komen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou dat is super netjes zeg. Ik weet die van 12 uur die was 4.2 en die van 14 uur was 7.9. Die van 9.00 uur is via het bloedlap gegaan en dat hoor ik nog. Ik moet woensdag weer naar de vk.

Ik zag in het overzicht dat jij in september een groei echo hebt, hoezo is dat als ik vragen mag?

Voel je de kleine nu wel goed?

Geplaatst

Wauw Elin wat een keurige bloedsuikerwaardes!!!

Al moet ik zeggen dat ik bij een waarde van laag in de 4 mij duizelig begin te voelen, heb jij daar geen last van?

Hoe gaat het nu inmiddels met de laatste loodjes?

Liefs Diana

Geplaatst

Diana, Ja ik ben ook wel duizelig, heb enorme zin in suiker, en aangzien mijn bloeddruk ook laag is bij vlagen ook behoorlijke zin in zout, lekker handig dus. Maar ik heb het liever zo als anders. De kleine is nu gelukkig goed aanwezig, dat is wel een enorm pluspunt! Ik heb wel het idee dat het enorm aan het zakken is. Begon mijn buik eerder al onder mijn borsten, nu kan ik er nog een hand tussen leggen voor mijn buik begint.

Estrhalita, de curve is bij mij vorige week geprikt, ook 's morgens uit de arm vandaar dat ik nu pas de uitslagen heb. De groeiecho is omdat mijn dochter 4495gram was en een goede 53 cm bij de geboorte, waarschijnlijk heb ik toen zwangerschapsdiabetes gehad. Daarom moest ik met 26 weken en nu met 34 weken een dagcurve prikken en met 32 weken en straks (als ik nog niet bevallen ben) met 39 weken een groeiecho. Mochten deze waardes of de echo's aangeven dat ik of zwangerschapsdiabetes heb of sowieso een groot kind draag wordt het een geplande keizersnede, dit ivm de horror bevalling van mijn dochter. Maar zoals het er nu uit ziet ligt de beeb keurig op schema en kan ik het zelf proberen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gaaf is dat he, ik had vanmorgen een hele bult aan 1 kant ook zo geinig om te zien.

Geplaatst

Wow, Elin, wat zal je geschrokken zijn! Lekker dat het nu allemaal weer goed lijkt te zijn. Je bent nu echt bezig met de laatste loodjes he?

Maar groot gelijk dat je hebt gebeld. Denk dat ik dat ook wel zou hebben gedaan.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hé Elin, fijn dat toch goed was... Ik zou me denk ik ook wel 2x bedenken voordat ik ging bewegen in zo'n krappe positie!!! :a4628ea63ee3976fca4 Maar gelukkig is het daarna weer heerlijk aan het bewegen. Prachtige beelden van die buik zeg. Heel soms zie ik het ook aan de buitenkant bewegen. Soort schokjes als het te uitbundig beweegt. Blijft superwonderlijk gaaf!

Hou nog even vol en zeg maar tegen die kleine nog even wachten en daarna gewoon heel makkelijk naar buiten glijden.....

Spannend hoor die bevalling. Ik begin er wel al steeds vaker aan te denken. En wat meer erover te lezen. Voorbereiding is denk ik wel ok, maar ik weet toch niet wat het is.

Hoe was die horrorbevalling van je dochter dan, of denk je daar liever niet meer aan... En wil ik het eigenlijk wel weten..... :icon_profileleft:

groetjes, niki

Geplaatst

Hoe was die horrorbevalling van je dochter dan, of denk je daar liever niet meer aan... En wil ik het eigenlijk wel weten..... :icon_profileleft:

groetjes, niki

Weet je het zeker? Nou daar komt ie dan..

Met 40 weken werd ik ivm een te hoge bloeddruk (160/100) doorverwezen naar de gyn, daar de controles gehad en alles was nog goed met de beeb, tot de 41w5d ben ik om de dag naar het ziekenhuis geweest voor een half uur tot uur ctg en bloeddruk opmeten. Maar ze wilden me niet opnemen omdat het te druk op de afdeling was en ze me er niet bij konden hebben ..:shootme:

Met 41w5d ben ik opgenomen, en kreeg ik een primer (dan brengen ze gel in, ik geloof prostaglandine of zo) wat de baarmoeder weker maakt en zo de bevalling op gang zou helpen, niet dus, en lag ik eigenlijk continue aan de ctg. Die gel hebben ze geprobeerd tot 42 weken, toen besloten ze tot inleiden, wat eigenlijk niet kon omdat er nog geen ontsluiting was. Inleiden gaat nou eenmaal beter als je al een paar centimeter ontsluiting hebt, maar bij mij zaten de deuren nog dicht.

Om half 9 zijn ze begonnen met het doorprikken van de vliezen, een infuus voor de weeënopwekkers en een ctg op het hoofdje van mijn dochter. Je kunt dan ook meteen niets meer omdat je vast ligt aan alle snoeren en dergelijke. Ze hebben meteen de kraan flink opengedraaid wat er voor zorgde dat ik in een weeënstorm terecht kwam, en met mijn toch al zwakke rug werd ik getrakteerd op rugweeën. Om half 1 hield ik het niet meer en kreeg ik met 3 cm ontsluiting een ruggenprik. Heerlijk, voor zolang als het duurde... Na een goede twee uur merkte ik er namelijk niets meer van en waren de weeën weer zo pijnlijk als voorheen.

Om half 3 had ik wel al 5 cm ontsluiting, dat gaf hoop, ook maar van korte duur, want toen gingen ineens alle alarmen af. Mijn bloeddruk liep nog verder op, ik kreeg koorts en mijn hartslag was veels te snel. Toch moest ik doorgaan. En moesten we ongeveer om de 2 minuten alle alarmen uitzetten. Om 19.15 had ik nog steeds 5cm en werd er rond half 8 besloten tot een keizersnede. Een andere gyn werd opgetrommeld want diegene die ik had kon niet opereren ivm een gebroken vinger. De anestesist kwam naar beneden gerent om de ruggenprik wat aante vullen en daarna kon ik naar de ok. Mijn moeder, die bij de bevalling zou zijn, omdat ik destijds alleenstaand was mocht niet de ok in en daar lag ik dus in mijn eentje. Om iets voor 9 's avonds (12 uur later) is mijn dochter geboren met een gewicht van 4495 gram en een hoofdomtrek van ruim 36 cm. Iet waarvan al gauw bleek dat het nooit 'gepast' zou hebben.

Achteraf denken ze dus dat ik zwangerschapssuiker heb gehad waardoor ik daar nu extra op gecontroleerd wordt en daarom krijg ik ook 2 groeiecho's.

Ik weet dat er veel ergere bevallingen zijn, maar dit vond ik persoonlijk al erg genoeg.

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat is inderdaad niet zo'n lekker verhaal zeg. Jij hoopt dus net zoals als ik op een hele fijne natuurlijke bevalling of krijg je nu weer een keizersnee

Geplaatst

We gaan er vanuit dat ik nu gewoon kan bevallen, moet uiteraard wel in het ziekenhuis door de ks, maar uit alle controles blijkt dat deze mooi op schema ligt en zonder gekke dingen zou het gewoon 'passen'

Geplaatst

Pfffffffffffffheeeeeeeeee, wat een ellende! Heavy hoor.

Maar nu gaat alles goed, vind je ook niet? Dit keer vraag je gewoon de :B-0009: om het kind te brengen.

Snel vergeten, snel vergeten, snel vergeten, snel vergeten, niki...

Nee alle gekheid op een boomstam, hopelijk gaat het dit keer heel normaal en krijg je een heerlijk normale bevalling. Jeetje, snel al hè...

groetjes, niki

Geplaatst

Niki, ik heb geen telefoonnummer van de ooievaar!

Maar we gaan er vanuit dat het dit keer een stuk beter gaat, de kleine ligt al ingedaald en helemaal vast, zover is mijn dochter nog niet gekomen...

Gister ook bij de vk geweest. Alles was goed, bloeddruk was iets gestegen.. Maar nog niet hoger dan ik al gehad had. Urine was schoon en de beeb deed het nog goed.

Ze kon wel vertellen dat het inderdaad al heel erg laag ligt, ze hoefde er niet eens zo voor te porren.Wat haar betrefd mag ik bevallen maar het moet nog even 5 dagen blijven zitten...

Ook hebben we nog even doorgesproken wanneer ik het ziekenhuis moet bellen omdat ik niet veel wijzer wordt van het foldertje van het ziekenhuis. Ik blijf het erg jammer vinden dat er geen vk van de vkpraktijk meegaat voor de bevalling en ik dus overgeleverd wordt aan wildvreemden..

Verder weinig nieuws..

Geplaatst

Hier nog geen beebje hoor. Zit er nog lekker in....

Zit even met het volgende. Aangezien we voor spruit een hele aparte naam hebben en ik niet wil dat de hele wereld weet dat wij een donor nodig hadden denk ik om van naam te wisselen (op het forum) zodra het geboren is. Zodat de naam als je die intypt bij bijvoorbeeld google niet meteen in contact staat met Elin en het donor gebeuren..

Veel mensen zijn op de hoogte maar heel veel mensen hoeven het ook niet te weten...

Dus mocht er een geboorte bericht komen en jullie hebben geen idee wie dat is/was op het forum, grote kans dat ik het ben... Maar dan kunnen jullie altijd PB'en...

Geplaatst

Hey elin,

Hoe gaat het nu met je? Deze maand uitgerekend he?! wauwie, het gaat echt snel.

Ik kan mij wel voorstellen dat je straks onder een andere naam verder gaat schrijven hoor, we merken vanzelf wel dat jij het bent!

Liefs Diana

Geplaatst

Ja ergens deze maand gaat het gebeuren, als het 42 weken wordt is het 30 september, en augustus is het ook niet geworden.

Begin nu wel erg nieuwschierig te worden naar de kleine....

Verder zijn we bezig met de allerlaatste dingentjes, die ik voor mijn gemoedsrust nog gedaan wil hebben maar eigenlijk zijn we helemaal klaar voor de komst.

Gelukkig snap je het, het is toch iets anders dan bijvoorbeeld IVF of ICSI als je een donor nodig hebt, en ondanks dat we ons er niet voor schamen en ook veel mensen het weten. Hoeft het niet dikgedrukt op mijn voorhoofd te staan zeg maar.

Geplaatst

Spannend hoor, de laatste loodjes!!!!! hihi je weet gewoon dat je deze maand weer moeder wordt!!!!!

IK begrijp het ook, het is inderdaad anders dan icsi of ivf of zo.

We zullen het wel merken wanneer er een andere naam een baby heeft!!!!

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden