Ga naar inhoud

Elin is ZWANGER!!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Had vandaag een afspraak bij de VK. Alles was goed, beebje was goed gegroeid. Mijn bloeddruk is wel wat hoger (140/80) en in verband met de vele harde buiken die ik heb moet ik rustiger aan doen.

Over 2 weken moet ik een dagcurve prikken voor zwangerschapsdiabetes, en met 32 weken moet ik naar de gyn en kijken ze of ik daar verder onder behandelijk blijf.

• Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, gaat goed hè, beetje rustiger aan doen:bf_nonew: rustig theetje... laten verwennen.... hihi. groetjes, niki

• 2 weken later...
Geplaatst

De echo was geweldig, het beebje lag er een keer keurig voor, waar we al die tijd op gehoopt hadden en nog nooit helemaal gezien hadden was het gezicht, vorige keren lag het namelijk met het gezichtje in de placenta en nu dus in vol ornaat op beeld.

Erg mooi om te zien hoe alles in zo'n klein tijdsbestek uitgroeid en vervolmaakt wordt.

Alles was goed met de kleine, het bewoog goed en bijna alles wat ze met de 20 weken echo hebben bekeken liet ze ook nog even zien.

Hier een paar foto's

Lachen naar het vogeltje

ujTkGD.jpg

e1s3Lt.jpg

sEk7oN.jpg

Een voet, maar dat moge duidelijk zijn.

CLybix.jpg

even denken...

MwtBNH.jpg

Neuspeuteren met voetje

atDBFH.jpg

atDBFH.jpg

Geplaatst

Wij zijn inderdaad enorm trots op onze kleine en kunnen nog steeds niet geloven dat er zo'n compleet mensje in mij groeit.. En dat terwijl ik al een dochter heb.. Het blijft wonderlijk.

• 4 weken later...
Geplaatst

VK bezoek

En het onvermijdelijke is gebeurd, ze heeft me dringend geadviseerd om te stoppen met werken. De pijn is schrikbarend en zelfs zij schrok van mijn benen. En was zwaar verbaasd dat ik überhaupt nog werkte. (tja plichtsbesef he)

Maar goed even terug naar de afspraak, verder is alles goed, wel weer schrikbarend aangekomen maar dat is het laatste waar ik me druk over maak. Het hartje klopte (goddank) nog steeds.. En mijn HB was 7,2 dus heel erg netjes. Mijn bloeddruk gelukkig iets gezakt naar onderdruk 75.

Ik heb een injectie gehad omdat ik rhesus negatief ben en er is bloed geprikt om te kijken of ik al dan niet al antistoffen heb tegen het rhesus negatieve.

Morgen dus maar mijn baas opbellen en een afspraak maken met de bedrijfsarts...

Geplaatst

He, Elin, wat vervelend!

Maar je baas heeft er niets aan als het straks nog minder gaat met jou of het kindje!

Maar houd je zo veel vocht vast?

Wel belangrijk om goed op jezelf te passsen hoor. Ik ken ook verhalen van heel dicht bij van dames die vonden dat ze niet zo moesten klagen en uiteindelijk het leven van zichzelf en de kleine op het spel hebben gezet.

Het klinkt allemaal niet helemaal als een onbezorgde zwangerschap!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Nee onbezorgd is hij al lang niet meer, we hebben (buiten de zwangerschap om) erg veel tegenslagen gehad, en zijn nu bezig met het rotzooiruimen daarvan. Ik heb op het been na geen noemens waardige klachten, gelukkig maar want dit wens je je grootste vijand niet. Ik hoop ergens deze week een steunkous te krijgen die de pijn wat zou moeten verlichten, maar zelf weet ik ook dat rust gewoon het beste is.

Hoe naar ik het ook vind, ik moet nu gewoon voor ons kiezen.

Geplaatst

Elin, goed dat je voor jezelf kiest nu.

Rust is idd belangrijk.

Sterkte en hopenlijk wordt de pijn snel minder!

Geplaatst

Hey Elin, ja kan me voorstellen dat je er van baalt dat je niet meer mag werken,Maar je moet zeker op je zelf passen en de kleine.

Sterkte en ik hoop dat de kous werkt

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Ach denk maar zo het is toch voor een goed doel en je gaat maar iets eerder met verlof toch. Denk vooral aan jezelf en aan de baby.

Geplaatst

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en ga er zoveel mogelijk van genieten, het is gewoon veel beter, en nu ook noodzakelijk voor mij.

Vandaag is mijn laatste werkdag.

Geplaatst

Absoluut! Ik hoop voor jou dat het deze zomer niet te warm wordt, want dat lijkt me geen pretje met een steunkous!

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Nou ja nu is het tenminste duidelijk, je mag niet meer werken toch! Dus ik hoop dat je met meer rust minder pijn hebt en dat die laatste tijd van je zwangerschap met veel rust en genieten heel fijn voor je wordt. Wat schiet het al op bij jou hè... (trouwens bij mij ook vind ik zelf, ben alweer op de helft), afijn, groetjes, niki

Geplaatst

Jeetje Elin, dat is wel even een domper geweest voor je.

Ik hoop dat de pijn snel afneemt, en je bloeddruk ook in orde blijft!

Succes met de laatste loodjes en probeer een beetje van je verlof te genieten.

Liefs Diana

Geplaatst

Dames, dank jullie wel voor jullie steun, het is inderdaad een domper, maar we gaan er het beste van maken en ik hoop dat de pijn inderdaad door rust al minder wordt.

De steunkous die aangemeten is zou ook de pijn moeten verlichten, maar ze zijn hem ergens kwijt geraakt dus ik moet er nog even op wachten, helaas.

Niki, het gaat inderdaad snel he... Die laatste 20 weken die vliegen voorbij, dus zet je schrap, voor je het weet ben je bevallen.

Geplaatst

Oeps, daar moet ik nog even niet aan denken. Alhoewel betekent dat natuurlijk wel dat ik al zover gekomen ben.... Heb je al een kindje of is dit ook je eerste?

Geplaatst

Elin, ik wens je het allerbeste en hoop dat het allemaal een beetje vol te houden en te hebben is. Ik denk dat als je straks de kleine in je armen hebt, deze moeilijke periode misschien niet snel vergeten zal zijn, maar dat je er wel anders op terug kijkt.

Succes en we duimen!

Wel mooi om al zo'n groot gedeelte van een zwangerschap te kunnen volgen en delen online, met echofoto's, mooie en moeilijke ervaringen en al!

Geplaatst

Gerda bedankt, en ik weet wel zeker dat ik dat straks met de kleine in mijn armen meteen vergeten ben.

Niki het is mijn 2e, ik heb een dochter van 4 jaar.

De steunkous heb ik inmiddels al doet dat nog even veel meer pijn dan wat ik al had, maar dat komt omdat het vocht eruit gewerkt moet worden, nog even volhouden en hopelijk wordt het dan beter.

Ik heb nu (omdat ik maar 1 kous heb) een mini en een maxi been (1 met en 1 zonder vocht) Ik zal deze moeten dragen tot de bevalling, want zodra ik bevallen ben verlies ik het vocht op natuurlijke manier.

• 2 weken later...
Geplaatst

We zijn bij de gyn geweest en we waren zo weer buiten, alles is prima, de kleine ligt nog mooi op schema en ik mag verder bij de VK blijven. over 2 weken nog wel weer een dagcurve prikken en met 39 weken wordt er nog een groeiecho gemaakt (mochten we het halen :p)

Zolang er geen gekke dingen komen uit de dagcurve gaan we proberen om normaal te bevallen, mocht mijn bloedwaardes niet goed zijn wordt ik verder scherp in de gaten gehouden en kan het uitlopen op een geplande ks.

Geplaatst

Goed man!!!!

De kleine begint het bij jou binnen aardig krap te krijgen, zo te zien op je ticker! Wel bijzonder om dat zo te zien!!!!

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden