Jump to content

hoeveel suprefact gebruiken per keer?

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal, ik heb deze keer neusspray suprefact voorgeschreven gekregen van Dr Scholtes., ter ondersteuning van de aanmaak van follikels. Het enige wat hij zei was dat ik het in één neusgat moest spuiten. Maar hoeveel pufjes is mij niet duidelijk? Heeft iemand daar ervaringen mee hoeveel? Het moet wel drie keer per dag.

• 4 weeks later...
Posted

Hallo Michaela,

Na een tijdje afwezig geweest te zijn, ik zat er even door heen, heb ik me zojuist weer ingelogd en las ik jouw berichtje. Jammer dat je verder geen reacties hebt gehad. Je schrijft in je handtekening dat jullie stoppen. Wat erg voor jullie dat jullie dit besluit hebben moeten nemen. Dat is een verdrietig maar moedig besluit. Overwegen jullie nog eiceldonatie of gaan jullie helemaal stoppen?

Ik zou je graag nog iets willen vragen. Ik heb gelezen dat Suprefact wordt gebruikt een periode voorafgaand aan de stimulatie om de cyclus stil te leggen. Ook wordt het gebruikt om bij de innestelling te helpen samen met utrogestan (ik moest Suprefact gebruiken na de TP). Ik wist niet dat het ook wordt voorgeschreven voor het aanmaken van follikels. Wanneer gebruikte je dit tijdens de stimulatie of er voor? Heeft het uiteindelijk geholpen? Hebben jullie ook Picsi overwogen? Dan kijken ze eerst voor ze injecteren welke zaadcel rijp is. Met gewone Icsi pakken ze een willekeurige zaadcel. Wij hebben dit gedaan nadat de eerste Icsi niet lukte (1 leeg, 1 niet bevrucht en 1 na PLD test niet goed).

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Liefs

Manouk

Posted

Hoi Manouk...net een heel verhaal geschreven alles weer weg.... Na vier pogingen snap ik dat je er even doorheen zat. De hoop wordt dan steeds kleiner zeker na zo'n frustrerende laatste keer:dat de follikels leeg zijn. Is dat effe balen.... Wat ga je nu verder doen?

Suprefact heb ik gebruikt vanaf cd 3, nadat ik de laatste pil heb gebruikt en dan drie dagen later. Dat moest ik vijf dagen sprayen (3x per dag een snufje) tot cd 8. Na de tp had ik het ook moeten gebruiken zei Dr Scholtes, maar goed zo ver is het niet gekomen. Het is inderdaad om de hypofyse te helpen extra follikels te ontwikkelen. In die zin is het gelukt: ik had bij de eerste fm 8 follikels, alleen is er uiteindelijk maar eentje verder gaan groeien. Ik had later nog gevraagd of ik niet meer gestimuleerd had moeten worden. Daar kon hij toen (na de punctie) geen antwoord op geven zonder dossier erbij, maar ik heb de vraag nogmaals middels de mail gestuurd. Ben benieuwd of hij nog antwoord. Vanaf cd 5 kreeg ik er dan nog 300 menopur bij. En te veel hormonen kan ik bijna niet krijgen omdat ik een te hoge FSH heb dan kan ik niet overgestimuleerd worden.

Het is maar een keer tot een bevruchting gekomen middels icsi en beide keren lag het echt aan mijn eitje: we deden ook nog poolichaamdiagnostiek en daaraan zagen ze dat ik bij twee chromosomen geen een chromosoom leverde. Mijn vriend dus wel. (alle chromosomen van de embryo bestaat uit telkens een paar, eentje van de vrouw en eentje van de man). Dus de eitjes deden niet zo goed mee anders was Picsi wel een overweging waard geweest.

Daarom zijn we ook na twee pogingen gestopt: mijn eitjes zijn slecht. Heel moeilijk hoor, maar het mocht niet zo zijn.....dank je wel voor je steun. Jij succes verder met wat je ook zult gaan doen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use