Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even mn hart luchten hoor.. Ik heb maandagavond znnnnnnnnnnnn pijn in mn buik gehad.. Voelde als pijn in mn baarmoeder.. Ik moest de pijn zelfs wegpuffen en pijnstillers ingenomen. Gister was het ook nog en toen heb ik de ivf poli gebeld.. maar daar werd ik een beetje afgewimpeld. Dat het onmogelijk van de behandeling zijn.. Ik hoop natuurlijk dat het positief is.. en dat het gelukt is.. maar het was echt zo pijnlijk.. Gelukkig is het nu weg.. misschien kan ik beter een berichtje op het forum plaatsen.. maar even geen puf voor:(

Misschien herkennen jullie het??

Liefs Peggy

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Peggy,

Nee herken t niet Peggy...kan me t niet herinneren iig .

Kan t niet zijn dat je pijn in de darmen hebt gehad..net wat in die buurt of was t als menstruatiekrampen?

Maakt je wel onzeker natuurlijk..maar gelukkig is t weer weg. Wanneer is je officiële testdatum?

Sterkte nog in deze wachtweek..spannend altijd.

Annie..hoe gaat t bij jullie? Gaat t goed met je en met R-uben?

Doet hij t goed?Weer die gebroken nachten..trek je t een beetje?

Heb je een leuke kraamhulp gehad? J-esse nog helemaal in zijn nopjes met broertje lief?

Noor..jij ook veel groetjes terug ;-) !! Hoop dat t goed gaat met je!

Fijn pinksterweekend allen.

Geplaatst

Het is weer vreemd..ik had zaterdag linker eierstok last en vandaag zit ik op cyclus dag 24 en nu heb ik wat rose/bruine afscheiding..menstruatie zou heel vroeg zijn..kan niet anders doen dan afwachten en kijken hoe dit verder verloopt...wat is jullie idee..het blijft toch elke keer weer anders..heb 9iuis gehad en onzeker blijf je:( Hoop maar dat het goed zit.

liefs peggy

Geplaatst

Noor en Claudia bedankt nog voor de felicitaties. Gaat alles goed bij jullie? Noor hoop ook dat bij jou alles goed gaat!

Peggy weer vreemd wat je schrijft. Ook dat je die pijn hebt gehad. Denk idd dat er niet anders opzit dat afwachten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Heb je wel vaker naar een iui een vroege menstruatie gehad?afwachten meid. Maar blijf voor je duimen. Houd ons op de hoogte.

Hier gaat alles zijn gangetje. Kraamweek eindigde vorige week vrijdag. Erg leuke en gezellige kraamverzorgster gehad. Heb echt van de week genoten en weinig visite gehad, waardoor we veel met z'n vieren waren en dat beviel goed. Vanaf morgen is mijn man een weekje tjuis.

R_uben doet het goed. Drinkt goed, slaapt ook goed. Overdag soms wat onrustig. S nachts gemiddeld zo'n 5 uur, dus mogen niet klagen. J_esse nog steeds een trotse grote broer. Hij is echt ontzettend lief voor R_uben en wil overal bij zijn.

Manon ook alles goed bij jullie?

Ik zal even eten gaan koken

Geplaatst

Het is weer mislukt. Ziekenhuis gebeld en nu blijkt onze arts ook nog eens een tijd uit de running te zijn (overspannen) Aangezien we de nieuwe (mannelijke) arts niet prettig vinden en het verloop van de afgelopen iui..hebben we besloten dat we naar een ander ziekenhuis gaan. Misschien wel goed.. Een nieuwe kijk erop. Andere (vrouwelijke) arts. Vrijdag 12 juli hebben we daar de afspraak staan..

Soms is het om moedeloos van te worden... Wederom zeer dankbaar dat we 1 wonder hebben!!!!!

Liefs Peggy

Geplaatst

He Peggy..wat jammer weer..dikke domper!

Soms is verandering idd geen slecht idee...soms doen ze toch net weer even andere onderzoeken als dat je gehad hebt bij t huidige

ziekenhuis. Tenminste..heb ik wel vaker gelezen hier in de loop der jaren.

Als je dan ook nog eens je niet prettig voelt bij de arts dan is dit misschien idd een goede keus. Fijn dat t ook al zo snel kan iig.

Ohh..zo herkenbaar meis dat moedeloze gevoel...En je hoeft je niet tegen over ons te verantwoorden toch..tuurlijk weet een ieder hier dat de dankbaarheid groot is als t al eens gelukt is...maar we kennen ook allemaal t verlangende gevoel voor een volgende zwangerschap maar al te goed.

Ik blijf duimen voor jullie...

Annie..gaat goed hier hoor.

fijn te lezen dat je een fijne , rustige kraamweek hebt gehad.

S'Nachts 5 uur..heerlijk..hij gunt je nogal wat;-)

Gezellig nu je man ook een weekje thuis..fijn. Lichamelijk/psychisch ook alles weer onder controle of

niet veel last gehad van hormonen en andere ongemakken? Laat je maar verwennen en zet je man maar in voor t huishouden ;-)

hier alles rustig..

fijne avond allen.

Geplaatst

peggy wat een domper, verdorie.

Kan me nav je verhaal goed voorstellen dat je naar ander zh gaat. Nieuwe kijk erop is nooit verkeerd lijkt me. En je moet je wel goed voelen bij de arts en als dat met de nieuwe arts niet zo is, is de stap naar ander zh niet zo verkeerd.

En wat manon zegt. Je hoeft je niet te verantwoorden. Tuurlijk ben je blij met jullie wonder maar de wens voor een tweede is er net zo goed!blijf duimen voor jullie hoor!

Manon hier ook niet veel last gehad van hormonen oid. De standaard dingen.zoals naweeen en stuwing wel veel last van gehad maar verder niet.

Ik ga slapen!welterusten

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Zit nu even ziek thuis. Zn buikpijn. en eng weeig. Gister ook zn flauwval gevoel. Zijn nog bij de huisartsenpost geweest, maar daar konden ze niks bijzonder vinden. Vandaag maar eens niks doen. Zoonlief is net door de gastouder opgehaald. Hopenlijk voel ik me snel weer wat beter. Misschien toch allemaal net even te druk geweest.

Hoe is het verder net de rest?? Geniet je annie van je verlof..

Liefs Peggy

Geplaatst

Heyyyy,

Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt Peggy? Buikpijn weg?

Kijk je uit naar jullie eerste afspraak weer in t andere ziekenhuis? Ik kon altijd niet wachten weer tot de volgende ronde/afspraak weet ik nog.

Gisteren sinds lange tijd eens met zijn 2en uit eten geweest.Lekker naar Indiaas restaurant geweest. Zoon lief heeft vannacht in t scoutinggebouw geslapen. Kinderen hadden kamp (haha 1 nachtje).Vanmiddag 4 uur weer ophalen. Zullen mooi schik hebben en weinig slaap denk ik.

Buren de babyfoon gegeven en er ff lekker tussenuit. Zit nu de knoflooksmaak weg te spoelen met koffie.

Annie..lekker aan t genieten hoop ik/ Kraamvisites aan t weg werken nu :(?

Het is niet alleen stil hier...zie ook weinig activiteiten meer bij andere op babbelhoekje...kokommertijd haha.

Mensen , fijn weekend allen!!

Geplaatst

Lekker weer even tijd voor jullie samen manon. erg belangrijk!

Vandaag wel weer gewerkt,maar voel me nog niet top. Buikpijn.is weg, maar dat vervelende flauwval, weinig zuurstog in je bloed gevoel. weet even niet hoe ik het anders.moet.omschrijven, is er nog steeds. Gebruik nu sinds gister floradix. Dat is altijd wel goed. (voor het ijzer)

Ik ga nog even verder relaxen op de bank.

Liefs peggy

Geplaatst

Peggy wat vervelend dat je je niet fit voelt. Wat Manon zegt wel even in de gaten houden anders even langs huisarts en/of even bloedprikken. Wanneer hebben jullie je eerste afspraak in het andere ziekenhuis?

Hoe gaat het met jullie mannetje?

Manon heerlijk vorig weekend even met z'n tweeen ui eten geweest. Dat zijn van die dingen die schieten er natuurlijk helemaal bij in. Kids onder de pannen, althans oppas en even lekker met z'n tweeen.

Ik was vorig weekend alleen met de kids. Mijn man was weekendje weg met de motor. Zag er best tegenop maar het viel uiteindelijk reuze mee.

Met de beide boys hier gaat het goed.R_uben drinkt goed, slapen op zich ook wel. Sinds 2 nachten baker in hem nu in en dan is hij wel stukje rustiger. In principe slaapt hij 's nachts gemiddeld zo'n 7 uurtjes, dus dat is prima.

Volgende week naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.

J_esse is nog steeds trotse broer, erg zorgzaam en lief voor zijn broertje.

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Vandaag toch maar even naar de huisarts geweest. En morgenochten nuchter bloedprikken.

Verder nog steeds druk met ons plekje in rockanje... Dit weekend is het dan eindelijk af (hoop ik haha de vloer wordt dan gelegd)

Zo te horen gaat alles goed annie met je boys. Goed om te horen dat ze samen ook zo leuk zijn!

Het is zeker rustig op het forum... iedereen druk denk ik.

Ik kijk wel weer uit naar de afspraak... toch weer iets waar je naar toe leeft..

Iedereen fijn weekend!

Liefs Peggy

Geplaatst

Is er nog wat uit gekomen Peggy..uit t bloedonderzoek?

Leuk zo om een strandhuisje in te richten...ga je straks ook verhuren?..houd me aanbevolen! ;-)

Geplaatst

Wat leuk manon.. wie weet kun je dit als inkomsten gaan doen.. Leuk he dan spulletjes ervoor kopen..

Ik ben ook los gegaan in ons zomerhuisje:) Maar nu dit weekend kunnen we eindelijk gaan genieten.. Want het is af.. wie weet ga ik het nog verhuren.. laat het wel weten:)

Uit het bloedonderzoek is niks gekomen.. Ene kant fijn, maarja de klachten zijn niet helemaal over.. Misschien als ik rust heb... zoveel aan ons hoofd gehad met de verbouwing.. nu ook weer ongesteld dus dan voel je je altijd al beetje anders.

Ben ook heel benieuwd.. 12 juli de afspraak in het ziekenhuis.. wat ze gaan zeggen.. Komt nu ook dichterbij...

Wat is het trouwens rustig in de babbelhoek?? Niet alleen in deze discussie, maar verder ook volgens mij..

s-t-a-n zit ook weer in een mindere slaapfase:( en dat allemaal bij elkaar.. werkt niet mee aan mijn gezondheid helaas.. komt wel weer goed!!

Verder wel alles oke hoor..

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi,

Manon wat leuk een suikerspinmachine. Als ik dichterbij woonde haalde ik eens een bij jullie. Vind ik heerlijk, suikerspinnen. Jullie zijn wel van die creabea's he. Heerlijk lekker van die koopjes op de kop tikken. Ik heb dat helemaal niet, maar zou daar wel eens geduldiger voor willen zijn;) de zomervakantie komt hard dichterbij he. Nog 2 weken toch?

hebben jullie nog vakantieplannen?

Peggy dus de sta caravan is helemaal af. Lekker genieten aan zee. Hopelijk wordt het straks ook nog even echt zomer zodat je er lekker kunt genieten en tot rust kunt komen.

12 juli dus naar het ziekenhuis. Ben heel benieuwd. Het schiet al oo gelukkig.

goed om jezelf denken hoor!!!

Het is inderdaad erg rustig, vooral hier. Op mijn vorige telefoon had ik een snelkoppeling naar ivf. Waardoor ik eigenlijk dagelijks wel even erop keek. De laatste maanden was het schrijven wel minder maar keek wel.

Nu heb ik een andere telefoon en heb zo'n snelkoppeling naar ivf er (nog) niet op, waardoor ik het gewoon ook helemaal vergeet om even te kijken, laat staan te reageren.

Verder gaat het hier goed. Met de beide jongens ook. R_uben groeit als kool en met J_esse gaat het ook goed. Nog steedseen super trotse broer.

Morgen schoolreisje van de psz naar een speeltuin hier in de buurt. R_uben even een paar uurtjes naar opa en oma en ik met J_esse mee.

Klopt Manon, de eerste bbq feestjes alweer gehad;) en hebben nog een aantal in het vooruitzicht.

Nog 7 weken, dan zit mijn verlof er weer op en moet ik weer aan de bak. Het schiet alweer op. Hoop eerlijk gezegd dat het weer nog wel wat beter wordt, want dat is op een paar dagen na nog niet echt fantastisch.

Goede week allemaal.

• 3 weken later...
Geplaatst

Denk..zal m maar ff weer omhoog halen...nog even worden we er ook af geknikkerd ;-) ...weinig meer hier te doen in t babbelhoekje.

Zal ik toch ook jammer vinden...

Hoe is t met iedereen? Al vakantie aan t vieren? Hier nog 2 weken werken, dan een midweek in de Eiffel en dan door een weekje naar de Ardenne.

Nu ook wel zin in vakantie..alhoewel t nu ook al een beetje vakantiegevoel geeft nu we sóchtends lekker lang in pyjama rond struinen nu er niemand op tijd naar school/psz hoeft.

Annie..fijn dat J-esse nog steeds trotse broer is. Ik weet toen F een week of 6 was dat grote broer hier heel erg jaloers werd. Echt niet leuk meer.Woeste buien had hij..weet nog dat de vuilnisbak t toen moest ontgelden , gooide spullen door de kamer..tjonge jonge wist niet wat me gebeurde toen..

Heerlijk dat J-esse die gevoelens niet heeft

Geniet nog maar even van je verlof...weken vliegen om :(

Peggy...lekker aan t strand weer nu ws? Jullie afspraak komt ook steeds dichter bij....nieuwe rond nieuw kansen hopelijk.

Weet niet of Claudia nog mee leest en Noor? Hopelijk met jullie ook alles ok?

Hoe is t met zindelijkheidstraining? Claudia was er al vroeg mee aan de gang weet ik nog..is Noa nu al zindelijk helemaal?

Hoe ver is de rest...serieus mee bezig?

Hier af en toe op potje/wc maar doet nog steeds niets er op. Paar keer toevalstreffer een poosje terug. Als ze op staat zit ze zich zelf al te prijzen...applaus enz..maar geen drup hoor ;-)

Toch morgen maar eens in de blote kont naar buiten..mooi weer voor. Buren in zondags kostuum in de tuin..tuin er naast een nudist..moet kunnen ;-)

Fijn weekend !

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het is inderdaad stilletjes hier... Iedereen heeft zo zn drukke bezigheden denk ik haha. Bij mij ook even een drukke periode geweest. Nog 1 week werken en dan heb ik de hele zomervakantie vrij. Waar ik natuurlijk ga genieten van ons plekje aan the beach.:)

Jij ook een lekker vooruitzicht manon!

En de rest zal denk ik ook nog wel wat plannen hebben.

Vrijdag naar het zh geweest. Was erg druk en de arts liep behoorlijk uit. Dus ze heeft wat vluchtig door ons boekwerkdossier gekeken en kwam al vrij snel tot de conclusie dat s-t-a-n toch echt een wonder is. Als je 8x iui, ivf met 22 eicellen en maar 1 bevruchting en icsi hebt gedaan en dit alle niet tot 1x resultaat heeft mogen leiden is het echt een wondertje.. Dat wisten we al wel. Heb nu afgesproken dat ze nog eens rustig ons dossier bekijkt en dan haar oordeel erover geeft.(over 2 weken een belafspraak meegekregen. Wel een goed gevoel bij het ziekenhuis even een andere kijk erop)

Denk niet dat we nog veel behandelingen gaan doen. Als de kans met een iui bijna net zo groot is als spontaan.. Dan 'gokken' we daar maar op. En misschien ook bij neerleggen dat we blij moeten zijn dat we in elk geval s-t-a-n hebben. Maar nu zit je nog in dat proces dus dat is anders denk ik. Ipv afsluiting. Want hoelang ga je door.. lastig lastig.

Komt ook bij dat ik nog steeds niet goed in mn vel zit.. Duizelingen blijft. Acupentuur helpt wel iets.. maar over is het nog niet. Misschien ook een stukje stress (onbewust) dat kan ook veel met een mens doen. Hopenlijk gaat het snel beter. Heb er nu al zn maand last van.. om gek van te worden.

Zindelijkheid wil hier ook nog niet zo vlotten. Hij geeft wel alles aan. Maar op de wc ho maar.. Ja er even op. Maar er komt niks. In de zomer ga ik het doorzetten!!

Geniet allemaal van het weer... baal dat ik deze week nog geen vrij heb:(

Liefs Peggy

Geplaatst

Hallo luitjes

Ik lees nog wel mee hoor! Maar de vaart is er een beetje uit he? Ik ben erg ontrouw qua schrijven hier...

Peggy moeilijk allemaal. Onze knul is ook echt een wonder en hoe verder ik van alles af kom te staan wat behandelingen betreft, hoe meer ik me dat realiseer. Als je na 14 verse en een hoop cryopogingen 1 kindje hebt, dan moet ons menneke ook wel een supersterk kind zijn! De enige van aaaaaaaaaaaaal die embryo's die het overleefd heeft. Pfew... door het oog van de naald gekropen zo voel ik me nog regelmatig. Ik had ook echt absoluut geen ander plan meer met mijn leven. Reizen, carrière alles had ik al gedaan en had ook werkelijk niet 1 ding op t oog wat ik anders zou gaan doen of voldoening uit zou kunnen halen als kinderen niet lukte. Nee, ben nog altijd elke dag ongelooflijk dankbaar als ik naar dat hummeltje kijk. Ik hoop natuurlijk dat je nog zwanger mag raken maar mocht t niet lukken dan hoop ik dat je er vrede mee kunt krijgen. Veel sterkte ieg meid.

Alhoewel.... hummeltje...... met zijn 17,8 kg en een lengte waar menig 4-jarig kind jaloers op is...is het geen hummeltje meer te noemen! Wel eens lastig want soms wordt ie veel ouder ingeschat en gaan sommige ouders vragen of hij niet op spraakles moet ofzo. Omdat hij nog voor enkele letters een T gebruikt ipv de juiste letter. Zo zet hij zet graag een battie toffie (bakkie koffie) voor mij. En alsjeblieft is appelblief, een lollie is een bollie. Na ja, nog geen perfect Nederlands hier dus. Maar hij praat wel veel en verzint ze ook waar je bij staat. Zo was mijn neefje net met de sproeier aan het spuiten en hoor ik hem ineens zeggen: "Jongeman hou daar eens mee op!" , of toen iemand tegen mij aan reed, zegt hij ineens... "Mama wat zijn dit allemaal voor ploblemen zeg!"

Praten die van jullie allemaal al perfect? Ik hoor soms meiden van net twee die al zo goed praten, dan denk ik wel eens.... is het wel goed dat ie nog niet alle letters uitspreekt? Hoe zit dat bij jullie?

Zijn woordenschat is wel heel groot maar het zit m echt in sommige medeklinkers.

Zindelijk........ meneertje plast al twee keer dag op het potje sinds hij een jaar en 9 maanden was geloof ik, of nog eerder. Ik weet het niet meer. Maar zo lang hij zijn luier omkrijgt, doet hij het gewoon in de luier hoor. Ik ga binnenkort beginnen met een onderbroek onder zijn luier aan te trekken. Dan voelt het nat, maar de rest wordt niet nat. Ik denk dat hij het dan wel door heeft. Want op vakantie loopt hij ook wat vaker zonder luier in zijn zwembroek en dan geeft hij het wel aan als hij moet plassen. Hij gaat na de zomer naar de peuterschool en dan wil ik 'm wel graag zindelijk hebben want dat schijnen ze daar bijna allemaal te zijn met 3 jaar. Niet dat het verplicht is hoor maar er lopen er bijna geen met een luier rond.

Verder genieten we lekker van het badje in tuin momenteel. En van de sproeier! Heerlijk hoor zo lekker buiten de hele dag!

Manon suikerspinnetje ik moest weer erg om je lachen. Wat Annie zegt...je bent een bijzondere meid. Ik zie je zo voor me, al weet ik niet hoe je er uit ziet, heb er wel een idee bij :-)

Annie sterkte met het einde van je verlof. Maar misschien ook wel weer fijn even Annie zijn en niet alleen mama! Maar eigenlijk is het verlof net te kort vind ik.

Heel veel groetjes

Ps hier nog een fotootje van mijn wonderkind, een naaktrijderook Manon...

Geplaatst

Hoi hoi dames,

Ik lees wel mee hoor.........

Noa is nog niet zindelijk, maar ben er wel mee bezig. Sinds deze week met beloningsstickers begonnen,

dan vind ze het wel interessant, want ze deed maar heel soms wat op de wc de laatste tijd en nu al 7 stickers voor poep en plas in een paar dagen.

En vaak in alleen in onderbroekje.

Van de week bij EHBO opvoeden, hebben ze gewoon de luier afgehouden, of in je broekje of op de wc en dat werkte bij het jongetje.

Hier al een beetje aan het beginnen met de 3 de verjaardags voorbereidingen, uitnodigingen de deur uit gedaan, en een beetje aan het verzinnen voor een traktatie voor op de PSZ.

Dit jaar in onze nieuwe tuin, want die is groot genoeg en dan eindelijk ook tegelijk een open huis, deze week is onze tuin betegeld super mooi, als nou deze week ook het zonnescherm komt zijn we helemaal blij hihi. We zijn heerlijk aan het genieten van ons huis en vooral de tuin hihi.

Noa ff douchen oma komt haar zo halen, misschien schrijf ik straks nog een stukje verder.

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi,

Ook ik lees mee, maar het ontbreekt me aan disipline om te schrijven!! Schaam schaam.

Hier gaat alles goed. R_uben groeit als kool. Laatste keer bij cb kreeg hij eerste prikjes en woog hij net iets minder als J_esse toen met 4 mnd. Dus moet je nagaan. Lekker bol toetje. Verder doet hij het ook goed, drinkt en slaapt goed. Weinig werk van eigenlijk.

Met J_esse gaat het ook prima. Praat de oren van mijn hoofd, maar Noor hier ook letters die verdraaid worden, waardoor woorden anders klinken. Wij verstaan dat natuurlijk prima. De juf op psz zei laatst ook dat hij erg vooruit is gegaan met praten, vooral na de geboorte van R_uben. Dus een echte grote broer.

Zindelijk is hij ook nog niet. Nu met het mooie weer geen luiers om en dat gaat goed, maar als ik te vaak vraag moet je plassen wordt hij wat opstandig dat was laatst iig zo, dus toen dacht ik laat maar even. Ze zeggen toch als ze er echt klaar voor zijn is het zo klaar. Maar deze week gaat het weer goed en op de psz geeft hij ook regelmatig aan dat hij moet plassen, maar zit nog geen structuur in. Het komt wel, denk ik dan.

Nog 3 weken en dan zit mijn verlof/vakantie er weer op. Pfff dat schiet op. Ene kant wel zin in, want klopt Noor het is ook wel even weer fijn om Annie te zijn en andere gesprekken te hebben. Je wereldje word wel klein zo alle dagen thuis, maar nu het eindelijk mooi weer is, geniet ik er maar extra nog even van.

Manon nog een weekje werken dan lekker vakantie. Lekker vooruitzicht.

Claudia volgende maand wordt N-oa ook alweer 3. De eerste op rij? Dus al met de voorbereidingen bezig. Voor je het weet is het zover. Lekker aan het genieten met dit mooie weer in jullie tuin. Lekker zwembadje voor de grote meid. Heerlijk!

Noor leuk om weer wat van he te horen. Mooie foto's van jullie wondertje. Want een wonder is het zeker. Zindelijk hier dus nog niet. Bij J_esse op psz zijn de kinderen nog lang niet allemaal zindelijk, dus je niet druk maken als het toch niet lukt. Maar met dit prachtige weer kun je natuurlijk wel mooi proberen. Nog op vakantie?

Peggy begrijp ik nu uit je berichtje dat jullie niet voor ivf/icsi gaan? Of dat je met iui niet veel behandelingen meer wilt omdat de kans spontaan bijne net zo groot is?

Lekker hoor met dit prachtige weer te vertoeven in jullie caravan bij het strand! Heerlijk genieten. Hopelijkblijft mooie weer nog even zodat als je vakantie krijgt het nog goed is. Volgende week iig nog wel.

Zal eten gaan koken. Fijn weekend allemaal

Lfs

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Iedereen aan het genieten van de zomer...

Ik heb even een kleine update. We zijn laatst voor de second opion geweest en deze arts en dit ziekenhuis kon niets voor ons doen. Want ze ziet de enige mogelijkheid...of een wonder... of icsi. En zo kun je toch je plannen weer bijstellen.. Want ik ben nu weer hard aan het zoeken waar ik de behandeling toch ga doen. Ik heb nu 5 weken vakantie en hoop dat het al snel kan. Dan hoef ik ook mijn baas niet in te lichten. En dan komt er nog bij dat ik de punctie eigenlijk weer onder narcose wil. Aangezien mijn eerste punctie een hel was hebben ze de 2de toen onder narcose gedaan.

We willen ook niet meer via het erasmus. Daar hadden we geen goed gevoel bij. Ook heel streng met de eicel/cryo's.

Op advies van de arts willen we nu naar mck kinderwens leiderdorp. En de controles dan in het groene hart ziekenhuis in gouda.

Ik zal zo eens een nieuwe topic openen over ervaringen.

Ik hou jullie weer op de hoogte! Verder geniet ik in rockanje.

Liefs Peggy

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allen,

Tijdje niet geschreven...net terug van vakantie.

Peggy..Is het jullie gelukt om in zón korte tijd terecht te kunnen in Leiderdorp?

Lijkt me wel een erg kort tijdsbestek..denk dat in een nieuw ziekenhuis ze toch ook weer gesprekken ed

plaatsvinden voordat ze daadwerkelijk een icsi plannen of niet? Snap wel je gedachtegang mbt tot je baas ...

Wel fijn dat je de controles dichter bij huis kan doen.

Nou zal me benieuwen hoe dit verder voor jullie verloopt...hoop t voor jullie nu met succes.

Lekker genieten aan t strand..groot gelijk.

Anderen ook lekker op vakantie of al geweest? Ik heb nu nog een weekje thuis en dan beginnen de scholen ook weer...ook wel weer fijn.

Lees al hier boven..de 1 al wel een beetje zindelijk..anderen niet. Ik ga denk ik vanaf morgen maar weer echt aan de slag zonder luier.

Leek me niet zo handig met de vakantie...nu weer thuis moet t er maar van komen. Zag ook van die leuke stickers op intranet. Kan je in het potje plakken.

Wolkje en als hij nat word dan komt er een zonnetje te voorschijn...misschien ook leuke stimulans?

Fijn weekend allen.

Geplaatst

Hoi,

Peggy inmiddels al wat wijzer over mck kinderwens leiderdorp? En al contact met ze gehad. Hoop voor jullie dat je idd snel terecht kunt.

Verder ook aan het genieten in Rockanje? Prachtig weer de afgelopen weken.

Manon, ook weer terug van weg geweest. Zag weer een aantal mooie filmpjes en foto's voorbij komen op fb.

Zindelijk lukt hier toch ook nog niet echt. Afgelopen weken/dagen wel geprobeerd, en dan gaat het ook echt momenten goed, maar vervolgens gaat het mis. 3/4 keer op middag schone onderbroek ed en als ik hem regelmatig vraag word hij op den duur boos en vervolgens plast hij in zijn broek. Dus ik heb voorgenomen om het maar even te laten. Het zal straks echt wel komen.

Verder niet zoveel nieuws hier.

Ben alweer even bezig geweest met uitnodigingen voor J_esse zijn verjaardag, want dat schiet ook alweer op. Wat gaat het toch snel, 3 jaar alweer.

Wij zijn niet op vakantie geweest. Mijn man zag het nog niet zo zitten om met zo'n kleintje weg te gaan. We gaan in november even een weekje of midweekje naar een center parcs park.

Mijn verlof zit er ook weer op. Maandag weer aan het werk.

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hebben het ivf/icsi verhaal maar weer even in de koelkast gezet. Ik kon wel morgen al terrecht in gouda en dan in samenwerking met mck leiderdorp. Maar ik werd gister al ongesteld (zoals ik al verwachte) en dan zou het toch niet lukken om deze cyclus meteen mee te doen dan schuift alles weer een maand op. Ik begin in september weer met werken en dat gaat echt een ramp worden met mn baas. Mijn man heeft ook een groot project met zn eigen bedrijf. Bovendien moet je er echt beide achterstaan en rustig mee bezig kunnen zijn. Op dit moment lukt dat niet. Komt ook bij dat ik mij lichamelijk nog steeds niet zo in orde voel. Nog regelmatig duizelingen. Daar loop ik wel voor bij de acupenturist. Het is ook een heel zwaar traject natuurlijk wat je er niet zomaar even bij doet. Zie ook op tegen de punctie. Want die heb ik toen der tijd onder narcose gekregen. Denk niet dat het nog een keer zal lukken omdat voor elkaar te krijgen. Kortom... we hopen even op een wonder...

Ik zit veel in rockanje. Alleen wel ervaren dat als ik er alleen met s-t-a-n ben dat ik dat niet zo geslaagd ben.. Is toch vrij ' eenzaam' zeg maar. Dus ben nu even 2 dagen thuis en dan gaan we woensdag weer tot zondag en die week erna doen we het ook zo. Dan gaat mn man ook lekker mee en kunnen we genieten van vakantie.

Wel heb ik s-t-a-n in 1 weekend zindelijk gekregen:) Ben best trots hihi. Ook meteen poepen en plassen op de wc. Moet zeggen dat dag 2 wel even een dag was.. waarvan je dan denk gaan we door.. Maar doorgezet en het gaat harstikke goed. Wel spannend is het..als je bijv. naar een winkelcentrum gaat, maar ik neem zoiezo extra kleding mee en die luier blijft af. Enkel met slapen. Maar dan zeg ik dat is voor de zekerheid en dat weet hij heel goed. Gisteravond riep hij dat hij moest plassen en er kwam echt een plas:) Jippie! Gelukt!!!

Wij vieren s-t-a-n zn verjaardag lekker in rockanje. Heerlijk buiten. Hopen dat het weer meezit.. je weet het nooit in nederland:) Over 2 weekjes alweer.. gaat snel.

Veel liefs Peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden