Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's


Claudiaatje

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Uitgerekend:

 

01 september: Claudiaatje

 

02 september: Peggy

 

02 september: Sabke77

 

06 september: Luna75

 

07 september: Annie

 

09 september: Sterremaud

 

09 september: Bubblicious

 

10 september: Cjee

 

10 september: Femke

 

13 september: Yasmine1974

 

15 september: Marretjebcbbgirl2.gif

 

16 september: Poppie

 

28 september: Taurus71 (Manon)

 

30 september: Carolina

 

30 september: mama27 (Marjon)

 

 

 

Bevallen:

 

 

 

19-8 Claudia dochter NOA

 

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

 

31-8 mama27 (Marjon) zoon RUBEN

 

01-9 Bubblicious zoon MEES

 

03-9 Annie zoon J_ESSE J_OHANNES

 

03-9 Cjee zoon K-IEK

 

07-9 Marretje dochter CHARLIE

 

08-9 Manon dochter F-@BI

 

09-9 Sabke zoon CAS

 

10-9 Poppie zoon N_A_T_H_A_N

 

 

Haha Claudia..je bent me voor geweest..

Ik denk ik kopieer nog even t uitgerekende datum en beval lijstje er bij.

Volgens mij staan niet alle namen er op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook bij. Gezellig hier verder kletsen over onze hummeltjes!

 

Vandaag de intake van het cb gehad. Volgens haar krijgt Charlie veel flesvoeding en zou ik minder mogen geven. Ik heb afgesproken morgen naar het weeginloop spreekuur te gaan. Dan weet ik hoe zwaar ze is en kunnen we even verder kijken. Ook een afspraak gehad om op het cb langs te gaan maar dat is pas 18 oktober. Dan word ze helemaal nagekeken door een arts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dr ook bij.

 

Had net in uitgerekend september gevraagd aan jou marretje of je al contact gehad had met Cb. Ja dus. Dus Charlie krijgt teveel? Hmmm dat denk ik soms ook wel eens bij J_esse, want zo'n zwaar jongetje is het nog helemaal niet. hmmm...misschien moet ik ook eens bellen?

ben benieuwd hoe zwaar ze nu is?

 

Nou zal J_esse even de fles geven...

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een nieuw topic geopend?

Zal ik voortaan ook maar hier gaan lezen (en schrijven)...

 

Hebben jullie kleintjes ook last van een huiluurtje? Ruben wel in ieder geval, vind het niet erg hoor als het maar overdag zou zijn. Hij heeft zijn huiluurtje helaas 's nachts :-(

Hij word dan meestal om 03:15 uur wakker en blijft dan af en aan huilen tot een uur of 04:45 uur. Speen werkt ook nog niet echt aangezien hij hem steeds verliest en natuurlijk nog niet zelf terug in zijn mond kan stoppen. Hoop dat het binnenkort toch wel een beetje minder word, ik kom zo ook niet echt aan mijn slaap toe en na een paar nachten zo weinig te hebben geslapen merk je dat toch wel. Nu ben ik gelukkig nog thuis dus dan kan ik overdag nog heel eventjes op de bank gaan liggen maar als ik straks weer moet gaan werken...

 

Ik zal de volgende keer ook eens een andere foto op mijn profiel zetten maar inderdaad wel recht anders valt 'ie net als bij Sabke naar beneden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van het inloop weeg uur. Charlie weegt nu 3990. Dus dat is flink gegroeid dus. Bij de geboorte woog ze 3540 en ze is nu 3 weken en 2 dagen oud. Volgens de verpakking van de voeding (friso) geef ik niet te veel. En ze doet het goed is heel tevreden dus blijf ik even zo doorgaan. Ga volgende week wel weer even wegen. Geef nu 7 voedingen van 110cc. Soms geeft ze wel wat melk terug, maar dat is niet iedere voeding.

Haar naveltje is met zilvernitraat aangestipt omdat het bleef smetten. Binnen in zat een stukje wild vlees en dat zou de boosdoender zijn. Hopelijk gaat het nu beter.

 

Baal een beetje van het weer, wilde vandaag even lekker gaan wandelen met hond en Charlie, maar helaas :-(.

 

Dan maar zo in huis nog even aan de gang! Ben alle kaarten aan het inplakken in een boek. Ik heb er zoveel gekregen dat ik ze niet meer kwijt kon. Dus dan maar allemaal weg. Netjes in een boek, kan ik ze ook nog even nalezen. Er staan zoveel lieve dingen in. Wel fijn dat iedereen zo met ons heeft meegeleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even off topic.....zo blij dat er weer kruidnootjes zijn..mmmmmmmmm ...hee waar zijn de smilies gebleven???

 

Zie nu wel dat je foto's kunt plaatsen vanuit je eigen computer als je op t plaatje rechts van de wereldbol gaat klikken...eindelijk..toch een voordeel van t nieuwe forum ;-)

makkelijk voor leken als ik.

 

Marjon..hier ook huiluurtje....zeg maar tjes sinds gisteren an vandaag.

Geen idee waarom ze zo lang duren. Alles gecheckt..poepbroek,kramp,moe,honger? Of gewoon afreageren van prikkels van overdag...dus dan ook maar even laten huilen om vervolgens toch weer wat te troosten. Heb gisteravond haar op een gegeven moment maar in de pacco doeken ingebakerd . (was zo aan t maaien met de armen)

Later was ze stil. Heb haar wakker gemaakt s'nachts voor een voeding.na 4 uur. was bang dat ik zelf ook door zou slapen en ze misschien over de 10 uur zou komen. Weet nog van onze zoon dat hij voor t eerst was ingebakerd ook uren weg sliep in eens. Dat huilen schijnt er bij te horen vanaf 3 weken met piep rond 6 weken las ik ergens. Alleen denk je..huiluurtje..en als t langer gaat duren dan een uur (af en aan) dan ga je je weer wat onzeker voelen van wat is dit..heb ik tenminste.

 

Marretje..jou meiske doet t mooi goed he? Zilvernitraat..nooit van gehoord dat ze dat voor naveltje gebruiken. droogt t goed in daar van?

Buiten lopen zit er helaas niet in vandaag...morgen misschien nog een mooie dag?

 

Vandaag heb ik het verpleegrapport gekregen vanuit t ziekenhuis. Ik heb een verzoek ingediend via privacy.functionaris van t ziekenhuis om mij t rapport op te sturen van de tijd dat ik in t ziekenhuis lag. Leuk verslag van alles wat er is gebeurd..tijd er bij. Kon ik een beetje lezen hoe t was gegaan omdat er best veel langs me heen ins gegaan.

Voor zón 4,50 voor copykosten heb ik mooi nu verslag thuis liggen.

 

Nou dames..ga jullie goed..zal eens kijken of ik nog een leuke foto heb om eens te proberen hem hier op te krijgen...

doeiiiiiiii !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi,

 

Jesse heeft ook last van huiluurtje, maar meestal 's morgens, op zich niet zo heel erg. Maar idd als het langer duurt wordt je wel wat onzeker, waarom het dan niet ophoudt. Maargoed het zal er allemaal wel bijhoren. Ik denk dat ik maandag ook even naar inloopuurtje ga van Cb. Zit toch nu wel wat te twijfelen over de voeding. Hij krijgt dus nu 5 voedingen per dag van 165 cc. En negen van de 10 keer dinkt ie de fles ook leeg. Maar als ik op de verpakking kijk van Nutrilon moet hij dan tussen de 4-5 kg wegen. Nou weet zeker dat dat nog niet het geval is. Dus dat zou betekenen te veel voeding. Dus toch maar even navragen maandag. Hij meld zich soms ook al wel eerder heb ik het idee. Misschien voeding voor hongerige baby's een optie? geen idee. Dat zijn van die dingen, waar ik dan wel een beetje onzeker van wordt hoor.

Maargoed voor de rest gaat het prima hoor. Druk met kraamvisite. Zo rustig was het de eerste weken, zo druk hebben we het nu. Ach vind het niet zo erg, wel gezellig. Vandaag is onze kleine man alweer 4 week oud. Wat gaat de tijd toch snel!

 

Manon,leuk dat je je verpleegrapport hebt gekregen. Lijkt me leuk om terug te lezen, ook voor later.

 

Sabke mooie foto's van jullie mannetje. Zag idd dat foto's erop zetten stuk makkelijker kan nu. Zal eerst weer eens even wat foto's van de camera op computer moeten zetten, dan zal ik ook weer even wat plaatsen.

 

Marretje wat is Charlie goed gegroeid zeg! Mooi dat je even naar inloopuurtje bent geweest, wordt je ook weer wat zekerder van lijkt me. Zilvernitraat voor naveltje ook nooit van gehoord. Hopenlijk wordt het nu dan beter. En leuk als je zoveel kaartjes krijgt he. Wij hebben ze nog door de kamer hangen, maar dan al wel dubbel anders past het niet. De rest van de spulletjes wat we gekregen hebben, heb ik al opgeruimd alleen de kaartjes hangen nog. En nog bijna alle dagen wel 1 of 2 bij de post terwijl hij vandaag al 4 week is. Dus blijft maar doorgaan.

 

Ik zal even wat in huishouden gaan doen. Vanmiddag lekker rustig aan en dan vanavond weer visite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ons pril geluk is donderdag ruw verstoord. Mijn vriend heeft een herseninfarct gehad en we zijn met een rotgang in verdriet beland.

Gelukkig gaat alles nu weer redelijk en lijkt hij prima te herstellen. Maar de schrik zat er goed in de laatste dagen.

 

Geniet van jullie beebs, voor je het weet verandert er weer van alles.

Ik ga nu naar bed, want ik ben kapot van de laatste dagen.

 

Home alone met mijn klein casje,.....mijn lief in het ziekenhuis, wat een onrecht.

 

Groetjes Sabke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Sabke wat een schrik!

Zo zie je idd maar weer dat alles niet vanzelfsprekend is...ook gezondheid kan soms heel breekbaar zijn..

Gelukkig dat hij zich goed lijkt te herstellen. Hoop dat jij je rust hebt kunnen pakken vannacht..kan me indenken dat je behoorlijk gesloopt bent nu.

Meisie heel veel sterkte ..vooral ook voor je vriend. Hoop dat hij snel weer oude is en dat je niet meer home alone bent met Cas maar lekker met zijn 3tjes.

Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie foto's allemaal..lekkere beebs!

 

Annie..ook nog steeds kraamvisite...hier ook nog hoor..elke week nog zo 2 of 3 keer wat belangstellende.Ook af en toe nog een kaartje idd..erg leuk. Ik heb alle kaarten van onze zoon ook nog bewaard...zal voor F-@bie ook doen.

 

Vandaag mijn vriend zijn chef met vrouw op kraamvisite...wel leuk..wonen om de hoek hier en weten van alle ziekenhuis bezoekjes af natuurlijk..dus waren ook extra blij voor ons.Ik zelf heb niks gehoord van mijn leidingevende..had ook niet verwacht..thuiszorg is zo aan t rommelen en onpersoonlijk geworden (kantoor>uitvoerende verhouding)..plus dat ze zelf wat heeft waardoor ze nog maar enkele uren per week werkt (overspannen/scheiding/ziekte in familie..iets van die aard denken we). Had ook op de kaart tav..haar naam plus collega's gezet..denk als ze er zelf niet meer is dan zal een collega hem wel open maken..tot op heden niks gehoord.

Maar goed tegen de tijd dat ik weer aan t werk ga moet ik wel contact opnemen en als ik dan nog nooit wat van ze gehoord heb dan zal ik t wel even laten merken.Zelfs nooit gevraagd hoe t ging toen ik met een dikke buik voor haar neus stond tegen t eind om te vragen hoe t ging met vervanging tijdens mijn verlof.Ze zal ook wel genoeg aan haar zelf hebben gehad...maar dat is ook een reden dat ik denk dat ik nu wel niks meer zal horen. Erg onpersoonlijk en kil...zo was t voor een paar jaar terug toch niet.

Ook af en toe nog een kaartje idd..erg leuk. Ik heb alle kaarten van onze zoon ook nog bewaard...zal voor F-@bie ook doen.

 

Vandaag nog een mooie dag om er op uit te gaan met de kinderwagens...zal nu toch wel echt 1 van de laatste mooie dagen zijn. Gistermiddag opeens ook best warm..

Nou dames...fijne zondag allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig Sabke wat een schrik. Een herseninfarct. Meid heel veel sterkte en hoop dat je vriend er gauw weer bovenop is en jullie verder kunnen gaan genieten met zn drietjes. Wat oneerlijk is het toch zo. Zo zit je weken op de roze wolk door jullie Cas en zo wordt het ruw verstoord!!Meid nogmaals heel veel sterkte!

 

Liefs en dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claudia hoor je steeds vaker een kraamfeest. Aan de ene kant wel mooi natuurlijk, heb je in een keer een paar uurtjes druk en daarna heb je alles gehad en kun je lekker rusten. Aan de andere kant vind ik het zo verspreid ook wel leuk. Gelukkig is bij ons eerste weken vrij rustig geweest met visite, dus kon prima herstellen en bijkomen. Nu wel druk hoor. Eigenlijk iedere dag visite, maar vind het ook wel weer gezellig hoor!

 

Manon toch vind ik dat je leidinggevende best ook wat interesse in jou kon en kan tonen, ondanks ze zelf ook genoeg problemen heeft. Daarvoor ben je leidinggevende hoor. En als je er helemaal niets van hoort zal ik idd er ook wat van zeggen, vind ik niet kunnen. Een aantal collega's zijn al apart gekomen, met hun ga ik privé ook wel om. En dinsdagmiddag komen er 5 collega's en leidinggevende langs op kraamvisite. Mij bellen ze iedere week wel even om te horen hoe het gaat en anders mailen ze wel, dus zijn wel betrokken. Toch wel leuk dat ze je dan missen en contact zoeken.......

 

De kaartjes wil ik ook gaan inplakken leuk om later terug te kijken.

 

Hier vanacht onrustig nachtje. Jesse dronk zijn flesjes niet helemaal leeg en spuugde ineens ook erbij. Dus melde zich dan om de 2 a 3 uur alweer...hmmmm....maar vanmorgen heeft ie zn flesje weer leeg en ligt nu heerlijk te slapen. Misschien dat ik ook nog even het bed induik, ben toch nog wel erg moe en vanmiddag weer visite.

 

fijne dag, geniet nog even van mooie weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

Ik ben ook weer van de party hoor! Even erg druk geweest en niet aan toe gekomen om het forum bij te houden. Ik ga nu weer meeschrijven!!

 

Helaas hier ook huiluurtjes. Meestal in de ochtend een keer en 's avonds. Dat vind ik nog wel erg lastig. Je weet soms gewoon niet wat er is. Vaak ga ik maar wandelen en meestal helpt het wel. Alleen zodra we dan weer binnen zijn begint hij soms wel weer met huilen.

 

Over 3 weken ga ik alweer werken. Ook wel erg veel zin in, hoewel niet om de kleine weg te brengen natuurlijk!

 

Ik moet nu stoppen er komt weer kraamvisite. We zijn er nu bijna doorheen!!

 

Groetjes Peggy

 

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

 

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey peggy..weer van de partij!

Over 3 weken al weer aan t werk..tijd gaat snel.

Hier had ik van de vorige week al zoiets van ..heb wel weer zin om te werken.Bevallen in je 3de verlofweek is ook raar natuurlijk..heb je wel 13 weken na die tijd nog verlof! Nou heb ik t makkelijk natuurlijk..ben maar 3 uurtjes of 4 uurtjes aan t werk op een dag en hoef dan de kleine niet weg te brengen. Vriend en ik wisselen elkaar af thuis/werk.Dan is t makkelijker weg gaan. Mis mijn cliënten en de gezelligheid.

Mag nog 10 weken thuis blijven..ohh..had niet gedacht zo snel alweer t gevoel te krijgen weer aan t werk te willen hahaa.

Wat dat betreft is t jammer dat we tegen de herfst aan zitten..was t nog wat mooier weer dan had ik waarschijnlijk ook dat gevoel niet.

 

 

Sabke...hoe is t met je vriend nu..gisteren al weer wat betere berichten gekregen/gezien in t ziekenhuis?

Moet regelmatig aan je denken..hoop echt dat hij snel mee naar huis mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Nou vanmiddag even naar inloopspreekuurtje geweest van cb. Hij was in 2 week tijd behoorlijk gegroeid. Van 3260 naar 3840 gram. En hij was nu 53cm dus 3 cm gegroeid. Op zich krijgt hij dus wel iets teveel voeding maar was niet heel erg als ik maar eerst niet op hoog....Hij drinkt namelijk lang niet altijd zijn flesje leeg, soms houd het ook wel op bij de 130/135 cc dus dat zou dan de goede hoeveelheid zijn. Dus eerst nog maar geen voeding voor hongerige baby's. Nou toch wel weer opgelucht. Volgende week echt heen voor controle bezoek.

 

Peggy leuk dat je ook weer van de party bent. Blijft toch wel even gezellig hoor zo verder kletsen over onze beebs...

 

Ik heb nu nog niet zoiets van wil wel weer aan het werk, maar denk dat dat tegen het einde aan wel zo is. Moet 6 december weer beginnen. Maar het is nu wel zo dat je hele leven in teken staat van Jesse en bezoek ed...en wat jij zegt Manon we gaan nu ook niet echt naar mooi weer toe, dus je bent grotendeels binnen, dat ik het straks ook wel weer lekker vind om aan het werk te gaan even iets anders.

 

Sabke hoe is het nu met je vriend? Hoop echt dat hij gauw naar huis mag en er weer helemaal bovenop komt. Echt wat een schrik.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moggel,

 

Goed gegroeid Annie! Ik denk dat ik vanmorgen ook eens naar t inloop weeg uurtje ga..ben ook wel eens nieuwsgierig wat ze nu weegt.

Niet meer gewogen sinds 2 dagen nadat de kraamhulp weg was gegaan...ze zat toen 5 gram van haar geboorte gewicht af dus heb ik de weegschaal weer de deur uit gedaan.

Kan wel voelen dat ze behoorlijk zwaarder is geworden. Momenteel wat aan t klooien met de voeding. Ze drinkt te kort..valt weer in slaap e.d plus dat ik wat druk ben geweest

en de voeding wat terug liep..nu inmiddels weer op peli door t vake aanleggen. De laatste 2 dagen komt ze zo om de 2 uur s'nachts/sóchtends ..doodvermoeiend.

Vandaag blijft mijn zoon over op school...vind hij erg leuk dus hoef me niet schuldig te voelen zoals mijn vriend dat wel eens heeft ;-)...

Kan ik vandaag veel rusten met haar en de boel weer een beetje op regel krijgen voor zover dat gaat met voeden op verzoek..er zat mooi regel in om de 3 uur maar nu wat in de war geschopt gisteren ook door heen en weer gesleep van en naar school. Even weer rust en regelmaat he....

 

Vandaag ben ik 18 jaar in dienst..holediooooo...en ik doe helemaal NIKS !!!!!

 

bye bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden