Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Peggy... nou je hebt gelijk...haast is nergens goed voor.Als je de tijd hebt dan zou ik t ook uitstellen tot jullie in wat rustiger vaarwater zitten wb werk...

en ook dat je jezelf weer wat beter voelt lichamelijk.

Potverdrie....als ik dit lees...zindelijk overdag in 2 dagen..ik ga ook eens moed verzamelen. Ben er te gemakzuchtig in. Elke keer is er wel wat dat ik weg moet..in auto ergens heen en dan denk ik...ja is geen duidelijke boodschap luier om luier af en laat ik t maar weer even zo. Knap hoor s-t-a-n!

Annie..eerste halve werkdag zit er op vandaag ;-) Hoop dat t weer een gezellig weerzien was met je collega's.

Ik ga ff de tuin in..kistje verven...

bye bye

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Peggy, misschien wel een verstandige keuze. Totdat je jezelf weer goed voelt, maar het sowieso wat rustiger is. Heb zelf niet in ivf/icsi traject gezeten, maar weet wel dat het ontzettend heftig en pittig is. En je hebt er nu ook een kleine/grote man naast lopen. Ik blijf hopen op nog een keer zo'n mooi wonder voor jullie.

Volgende week weer even lekker met z'n drieen in rockanje, lekker van genieten.

Dus zomaar in 2 dagen zindelijk! Wauw knap! Misschien ben ik idd ook wel geen doorzetter;)

Gisteren terug van mijn werk. De kinderen waren bij mijn vader en vriendin. Vertelt J_esse me meteen dat hij op de wc gepoept had, nou helemaal super! Misschien moet ik ook gewoon even doorzetten.

Manon je bent dus niet de enige met zindelijkheids problemen met F-@bi, hier blijkbaar ook een luierd haha;) nee dat is het niet maargoed.

Tweede werkdag voor de boeg daarna weer 2 dagen vrij.

Fijne dag!

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedemorgen deze morgen..

Ik denk..eens naar de eerste pagina...hoe zat t ook alweer met de verjaardagen?

S-T-A-N jarig vandaag! Peggy en man..hartelijk gefeliciteerd!!

Wat heeft hij van jullie gekregen?..ook toevallig een fiets? Geloof dat veel kinderen die op hun3de verjaardag krijgen? ;-)

Claudia..zag dat Noa al jarig is geweest...jij ook nog gefeliciteerd!! Leuke verjaardag gehad? Lekker in de tuin?

Annie..zag op FB ook al een mooie fiets voor J-esse?! Ik moet ook vandaag/morgen maar eens op speurtocht..je weet t nooit met levering...

Geen nieuws hier..ga maar ff onder de pomp..hoofdpijn en zweterig..pff wat is t benauwd en vochtig weer. Geen oog dicht gedaan vannacht.Zoonlief vannacht ook helemaal in paniek door benauwdheids- aanval. Naar zolder met pufjes en zakje paracetamol.Had ook al hoofdpijn. Gaat met hem gelukkig weer een stuk beter.Heeft meestal s'nachts benauwd de laatste tijd. Man lief vandaag een kwart triatlon, 1 km zwemmen, 40 km fietsen en 10 km hard lopen...is maar waar je de puf voor hebt :)...ik kom nog geen 20 meter vooruit en dan al steken in de zij en longen op de schoenen haha.

Maar we zijn ook sportief hoor..we kunnen heel sportief aanmoedigen :):clap2:

Fijne zondag iedereen..bye bye

Geplaatst

ST_AN en papa en mama gefeliciteerd, een hele leuke dag gewenst!!

Noa hier ook 3 jaar afgelopen maandag de 19de, we wilde het vorige zondag vieren maat Noa had de waterpokken

en omdat we wilde dat ze er van kon genieten en weekje opgeschoven naar vandaag, dus feestje is vanmiddag yoehoeeeeee

Het weer is alleen vandaag iets minder helaas, als het maar droog blijft en dan idd lekker in de tuin!!!

Noa hier is ook nog steeds niet zindelijk pffff

fijne dag!!!

Geplaatst

S-t-a-n van harte gefeliciteerd!! En papa en mama ook natuurlijk. Flink verwend?

Claudia jij nog gefeliciteerd met N-o@! Jammer dat ze de waterpokken had maar vandaag dus lekker vieren en vast ook flink verwend. Hier hele dag prachtig weer, zon en warm. Hopelijk hebben jullie ook een goede dag gehad en konden jullie haar verjaardag lekker buiten in jullie tuin vieren.

Manon hoe is het inmiddels met hoofdpijn en benauwdheid? Weer wat beter? Niks aan hoor ook niet voor zoonlief. Hier idd een fiets voor z'n verjaardag. Fiets er super goed op. Wij gaan het zondag de 8e vieren. Moet nog wel even traktatie voor psz bedenken, iets gezonds? Suggesties?

Verder hier geen nieuws! Fijne avond!

Geplaatst

Mooi claudia dat afgelopen zondag goed is gegaan. En flink verwend dus en ze hebben ook nog niks;). Het was afgelopen zondag prachtig weer voor een verjaardag. Ik hoop dat het de 8e ook beetje mooi is zodat we buiten kunnen vieren, waar moet ik anders de mensen bergen;).

Vanmorgen alvast even wat dingetjes gehaald voor verkaardag bij action. Heerlijk, lekker goedkoop en inladen maar, kom er alleen niet zo vaak.

Hoe is het met de rest?

Welterusten

Geplaatst

Wat zijn jullie toch weer attent! Bedankt allemaal..ik moet zegge dat ik niet precies meer weet wie wanneer jarig is. maar gefeliciteerd en fijne dag gewenst natuurlijk!

Verjaardag was leuk. zo anders..nu beseft hij het pas echt. lekker in rockanje gevierd. Van ons had hij een houten zandbak gehad,.thomas de trein step en groot pakket van chuggington. Dat heeft hij ook van de rest van de family gekregen dus hele set nu..en wat denk je..meneer speelt toch meer met zn autootjes haha.

Ik heb een grappig traktatie bedacht ( ookal zeg ik het zelf) Een banaan met 2 oogjes (dat is een ring kunnen ze dus eraf halen) bellenblaasstaafje (4 voor 80 cent bij de zeeman) en dan van een koffievilter een rokje gemaakt voor om de banaan. daar staat op hoera s-t-a-n 3 jaar.

as maandag begint hier alles weer. ook trakteren psz. en dinsdag moet ik zelf weer werken. vandaag mn laatse vrije dag. s-t-a-n is bij de gastouder. Ik heh mn tuin gedaan..pfpf wat een werk 6zakken grind 25 kilo gedragen..dus ben versleten haha. maar leuk resultaat.

enne allemaal doorzetten met de zindelijkheid! s-t-a-n is ooj snachts zindelijk:)

Fijne dag allemaal.

groetjes peggy

Geplaatst

En we geven het verjaardagstokje door...J-e-s-s-e..van harte gefeliciteerd!!!!

Fijne dag toegewenst Annie en hub !

Peggy....dat onthouden wij allemaal niet hoor die verjaardagen...staat op onze eerste bladzijde hahaa ;-)

S-t-a-n goed verwend dus..leuk! En s'nachts ook al zindelijk..pfieuw!! Hier alleen als ik thuis ben de luier af..houd ze t al wel lang op...maar nog niks in de pot

gehad..paar druppen 1 keer.

Ik ben ook al inkopen aan t doen voor traktatie.Heb bad eendjes gehaald bij de action en bij de voordeelshop doucheschuim van Lief...doosje yoghurt rozijntjes erbij van jip en janneke en dan even verpakken in folie. beetje mana (gepofte rijst in kleurtjes in de verpakking voor de kleur) en klaar.

Zo ga de kids wassen aankleden..tas voor school staat al klaar..nu kind nog ;-)

Fijne dag allen, bye bye

Geplaatst

Bedankt manon,

Gezonde traktaties hier zeg;), goed bezig!

Hier geen gezonde traktatie maar vond hem erg leuk. Soepstengel als vishengel, dropveter en/of aardbeiveter en daaraan een vissnoepje. Heb vorige week een schoenendoos samen met j_esse versierd en daar zetten we ze in. Morgen gaat hij trakteren. Dus morgenvroeg de traktatie nog even maken. Vandaag niet echt visite. Schoonouders en schoonzus met kleine verder vieren we het as zondag.

Nu ff op bank hangen, lampje is een beetje uit

Daaagggg

Geplaatst

Manon zie dat f_@bi morgen jarig is. Alvast hele fijne dag morgen.

Wij vieren morgen J_esse zijn verjaardag ook. Heel jammer dat ze nu net morgen erg slecht weer voorspellen. Koud en regen, dus dat zal binnen zitten zijn. Afgelopen twee jaar lekker buiten gevierd.

Fijne dag morgen manon!

Met de rest ook alles goed?

Geplaatst

Thanx Annie..jij ook een leuke dag vandaag!

Idd jammer van het weer....herfst! Vorig jaar buiten ja..klopt.

Zo sneu..zoonlief op judokamp dit weekend...slaapt in legertent...zal m t liefst nu ophalen en lekker onder een warme douche zetten en dan heerlijk

op de bank kroelen haha. Ach wij hebben meestal meer problemen met regen dan kinderen..Hij was al meteen weg met een aantal jongens ..bos in kikkers kijken.

Had echt zo iets van ga maar weg jullie ;-). Vanmiddag maar iets eerder heen met een droog stel warme kleren.

Nou fijne dag allen!

Geplaatst

Gefeliciteerd verjaardagen!!!! hihihhi

Leuke dag gehad allemaal???

Hier weer in het normale leven.. Hoewel s-t-a-n erg van slag is.. Veel drama's met wegbrengen. Hoop dat het snel over is.

Liefs Peggy

Geplaatst

Zo wat is onze grote/kleine knul verwend zeg!jemig wat een speelgoed. Erg geslaagd dus.

Manon is f fink verwend?of vieren jullie andere dag?

Ik heb zondag vaak genoeg gedacht wat moet R ooit op zn verjaardagen of sinterklaas hebben. Er is al zooveel speelgoed. Nougoed voor latere zorg.

Nu weer 2 dgn vrij. Thuis een en ander doen

Peggy wat vervelend van de drama's met S. Hopelijk gaat het snel over. Misschien weer even wennen aan feit dat alles weer normaal is?

Fijne avond!

• 2 weken later...
Geplaatst

hey Annie...ik had nu dezelfde gedachte..was al weer fkes stil hier he...

Gaat goed hoor..met jou ook? Weer helemaal gewend weer op het werk?

Hier sinds 2 dagen een meisje die al aardig wat plasjes op de wc/potje heeft gedaan.

Kan al heel lang het ophouden.

Gisteren toch aardig lang weg geweest met haar op pad zonder luierbroekje.

Thuis s'middags wel een paar keer :wetpants:...maar een klein beetje maar.

Ze zit dan zo mooi te glimmen..zegt nu ook tegen ons..."trots op jou" haha

Zo meteen ook voor het eerst zonder luierbroekje naar psz. tas vol ondergoed en schone broeken...we zien het wel.

Heb het idee ook dat ze het sneller in haar broek doet als ze thuis in een pyjama broekje loopt dan als ze buiten in een gewone broek loopt.

Poepen heeft ze sinds gisteren niet meer gedaan..of ze dat bewust inhoudt ik hoop het niet. Tussen de middag en s'snachts in bed heeft ze nog wel een luier om.

Moet eerst overdag maar consequent goed gaan dan s'middags ook proberen.

Hoe is het met de rest? Ga verder...kids aankleden.

Bye bye

Geplaatst

Hoi hoi meiden

Hoe is het met iedereen?

Hier wel oke, druk bezig ook met zindelijkheidstraining, dat wil zeggen, heel vaak luier uit thuis en in een onderbroekje rondlopen, gaat opzich wel goed.

ze geeft (bijna) altijd aan dat ze moet plassen.

Ik ben alleen gebroken omdat ze 2x per nacht komt en sochtends om 5:30 pfffffffff

Ze is dan haar fopspeen kwijt (die ze alleen nog met slapen heeft) en soms gewoon om het niets.

En gewoon een vroege vogel!!

Ze slaapt trouwens ook nog in de ledikant, en we willen een groter bed kopen we hebben een leuke gezien.

Nu vraag ik me af welke maat bedje jullie nu hebben voor je kindjes... 150/165/ 200 cm of anders?

Vorige week weekje bungalow park in Belgie geweest erg leuk weer, zwemmen, speelparadijs (indoor), kinderboerderij, speeltuin, Plopsaland Hasselt, ook lekker gegeten dus al met al lekker weekje geweest!

liefs Claudia

Geplaatst

Dag allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met hun spruitje... Drie al weer!

Onze knul was ook jarig vorige week. Heel veel Chuggington gekregen, het halve huis staat er mee vol. Van ons een fiets met zijwielen. Fietste er meteen mee weg, zonder problemen hop de kamer door. Echt leuk om te zien.

En vorige week gestopt met de luier overdag. Gewoon onderbroek en en ging prima. Op een keer paar druppels na. Want als hij moet dan moet hij ook echt, dus niet dralen meteen broek omlaag en gaan! :-)

Blijft nu ook 's nachts en tussen de middag droog maar ik laat dan toch de luier nog even om een paar weekjes hoor. Het gaat zo goed, en hij vindt het gewoon nog heel fijn om een luier aan te hebben. Lekker zacht mama! zei hij..

We zijn even flink onderbroeken gaan inkopen bij de Hema was 3 voor de prijs van 2. Ziet er zo schattig uit zo'n witte onderbroek met strakke pijpjes, hoe heten die dingen? Boxers? En dan die lekkere spekkige beentjes eruit! Om op te vreten!

Vandaag voor het eerst maar het KDV geweest na de vakantie en dus voor het eerst zindelijk. Was helemaal goed gegaan dus de juf was blij.

Ik moet wel zeggen........ ik sta tegenwoordig wel te kokhalzen boven de WC hoor tijdens het afvegen... Het zijn toch hele serieuze grotemensen drollen die hij legt en het stinkt verschrikkelijk... lijkt wel veel erger dan in de luier. Maar zal wel even wennen zijn. Hij vindt doortrekken niet goed als hij er nog opzit dus even doorbijten voorlopig.

Zo lekker proatje weer he! haha.

Verder alles prima, op de uitspraak van sommige letters na. De K aan het begin blijft maar T. en nog een paar andere letters blijven ook een T. Dus nu moet hij toch naar spraakles :-/ Maar beter nu dan straks als hij naar school moet. Dan zal ie al wel moe genoeg zijn van die lange dagen.

Ik vind het leuk jullie verhalen te lezen en als ik zie dat er wat geschreven is, lees ik het altijd! Iedereen de groetjes en een fijne dag.

Ps sorry voor mij poepenplaspraatje :-) Volgende keer weer iets smakelijkers!

Geplaatst

Hey...had al paar keer begin gemaakt met schrijven..kwam weer wat anders tussen...;)

Claudia...F slaapt vanaf begin in juniorenbed ..meen dat deze 1.50 is? weet t niet eens zo nu je t er over hebt.

We willen binnenkort ook eens haar kamer vernieuwen. Zag bij Leenbakker zón leuk bed

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment/kinderbedden/12100720/bedstee_saar

Vervelend dat Noa nog vaak wakker wordt s'nachts..kan je lekker opbreken. Als je het negeert..brult ze dan echt alles bij elkaar?

Was Plopsa Hasselt leuk? Wij zaten in de zomervakantie vlak bij Plopsa Coo...zijn er niet geweest..kreeg de indruk dat het wat meer was voor grotere kinderen ..wat enge attracties voor kleintjes.

Noor..poep en plaspraatjes...haha..hier ook hoor..we zitten toch in die fase met zijn allen ;-)

F is nu zón anderhalve week denk ik elke dag droog overdag. Ze geeft netjes aan dat ze naar de wc moet en plast dan ook. Ontlasting nog niet in de wc gehad.

Deed ze als ze s'middags in bed lag. s Middags doe ik haar ook geen luier meer aan als ze gaat slapen..gaat goed..op 2 keer ontlasting na dan.

Vannacht voor het eerst ook zonder luier en dat is goed gegaan. Ze had netjes zelf al geplast op het potje voor haar bed vanmorgen.

Gek he dat het dan ineens zomaar kan...in je slaap als je eerst zo van je af kon piesen en nu zonder luier doe je het niet meer...gek. :)

Hier ook moeite met wat letters...vooral de r...solly en als er een r op het eind staat word het een n.

Oeps..moet douchen/aankleden..moeten om 9 uur weg...F en ik nog in de pyjama.

fijne zondag nog!

Geplaatst

Hallo dames,

Daar ben ik weer...weer even weggeweest om even alles op een rijtje te krijgen na onze laatste ICSI poging.

Ik heb nu voor de 2e keer een KID gehad en zit dus nu weer op het wachtbankje.

Met K-ian gaat alles goed. Hij gaat 2 ochtenden in de week naar de peuteropvang. Afscheid nemen is soms nog beetje lastig maar er zit vooruitgang in.

K-ian is ook zindelijk alleen smiddags en snachts heeft hij nog een luierbroekje aan. Ontlasting gaat ook goed sinds een week. Helemaal trots is hij.

Ook als we weggaan gaat hij mee zonder luierbroekje. Even vooraf plasje doen en dan vaak pas weer als we thuis zijn. Zoniet dan zoeken we wel een winkel waar hij een plas mag doen of een struikje/boompje waar hij achter kan staan :)

Nou ik ga even jullie verhalen bijlezen...en dat is heel wat :)

Lfs Colle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden