Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Colle..spannende tijd weer voor jullie..duim met je mee.

Wanneer mag je testen?

F. is dag en nacht droog...helemaal luier af..ook geen ongelukjes gehad verder. Ontlasting tot nu toe 1 keer in potje gedaan. Lijkt wel of ze het op houdt.

Donderdag voor het eerst dan in t poptje en sinds dien ook geen ontlasting weer gehad. Ze wil ook liever alleen nog maar op de wc. Heb wel 2 potjes vopor haar bed staan. Meestal gebruikt ze deze nog sóchtends vroeg.

Af en toe wel buien hoor..pff..idd echt peuterpubers momenteel. Kan soms zón drama maken om iets en door dreinen...mn als ze naar bed moe/te moe is al.

Van dat nep brullen soms..oef kan ik helemaal niet tegen..negeren maar mat dat is soms wel moeilijk ;-)

Nou Colle zet m op..op naar positieve test!

Fijn weekend ieders.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Colle spannende tijd weer voor jullie. Duim wederom weer heel hard voor jullie!zou het zoooo mooi vinden!wanneer mag je testen? Hoe voel je je?

Manon wat goed F dag en nacht droog. Hier niet hoor. Moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd er niet veel aandacht aanbesteed. Zal het binnenkort weer oppakken.

J_esse heeft last van krentebaard sinds anderhalve week. Begon op zijn oor. Zalf gekregen van ha. Maar breidde zich uit naar wang en buik dus sinds maandag aan antibioticakuur. Morgenvroeg nog dan is het spul op maar krentebaard nog niet volledig weg, dus maandag maar bellen voor verlenging vd kuur. Erg vervelend hoor, was me een breuk, schrale handen van banden wassen. Hopelijk is hij er volgende week echt vanaf.

Noor leuk weer wat van je te horen. Ook met jullie knul alles goed en al droog.... Goed bezig hier allemaal hoor...

Claudia 2 keer per nacht eruit. Ook al is het eventjes breekt he idd op zeg pfff!!! Hopelijk is het gauw over.

J_esse slaapt gewoon op 1 persoonsbed. Gaat hartstikke goed.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik mag officieel zaterdag testen...maar of ik dat vol ga houden hahaha.

Geen zwangerschapstesten in huis gelukkig...maarja dan liggen die ovulatietesten me aan te staren en ja ik heb een keer gelezen dat LG en HCG op elkaar lijken en een ovulatest dus ook op HCG kan reageren. En ja hoor...2 streepjes, maar daar schiet ik dus nog niks mee op want echt zekerheid heb ik natuurlijk niet, dan zou ik echt een zwangerschapstest moeten doen.

Ik voel me al een dag of 4 wat raar af en toe. Heb vanaf de middag een hele gore smaak in mijn mond en maak veel speeksel aan (maar of dat er wat mee te maken heeft??) het valt me op.

Ook ben ik met vlagen misselijk (door die die vieze smaak?) en sinds 2 dagen af en toe kokhalzen bij druk zijn of ineens bukken. Een wisselend humeur ook wel een beetje (gister zelfs de nodige traantjes gelaten omdat ik mijn zo rot voelde) maarja dat kan ook weer door de spanning komen.

Sinds gisteravond lijken de boobies iets gevoeliger te zijn...of wil ik dat graag?

Kortom ik durf het bijna niet te denken....en kan het me ook niet voorstellen na 3 mislukte ICSI pogingen.

Nog even afwachten, ik hou jullie op de hoogte.

K-ian slaapt ook in een 1 persoons bed. Wel een halfhoogslaper van steigerhout. Gaat helemaal goed en er is genoeg plaats voor zijn knuffels :)

Hij komt er zelden zelf uit, behalve als het smiddags iets te lang duurt voor wij boven komen :) Smorgens laat hij netjes weten dat hij wakker is door te gaan zingen ofzo.

Poepjes gaan hier ook steeds beter. Hij gaat nu sinds 3 dagen zelf op de pot zitten om een grote drol te draaien :) Want.....als hij 3 poepjes heeft gedaan mag hij een auto-tje uitzoeken die hij bij de zeeman heeft zien liggen :) Nog 1 poepje te gaan en dan heeft hij de auto in the pocket!!! :)

Snachts plast hij nog wel in zijn luierbroekje maar heb hem ook al regelmatig droog uit bed gehaald. Ik denk dat wakker maken voor een plas als wij gaan slapen niet helpt. Daar word hij echt niet vrolijk van. Kian moet je niet storen in zijn slaap.

Dat hij dus snachts nog een luierbroekje draagt vind ik prima. Vind het al super dat hij overdag helemaal zinderlijk is.

Nou ik ga K.ian er even in knikkeren, het is al laat. Soms lukt het hem niet om te slapen of wil hij echt niet, nou dan merken we het wel eind van de middag pfffff. Zijn middagslaapje heeft hij dus eigenlijk nog echt wel nodig.

We gaan het dus proberen.

'Fijne zondag. (ik heb lekker een taart gebakken!!!) :)

Lfs Colle

ps: lief dat jullie me weer zo lief ontvangen hier...ondanks dat ik nog wel een zomaar ineens weer verdwijn ;)

Geplaatst

Spannend colle..duim met je mee.

ik heb al heel lang niets geschreve. omdat het niet zo goed met me gaat. emmer is denk ik vol...na alles van de afgelopen jaren.. hoop snel wat vrolijker berichtjes te kunnen sturen.

maar heb weer even bijgelezen:) grappig al die zindelijkheidsdingetjes te lezen.

s-t-a-n werd 3 weken voor zn 3de verjaardaf zindelijk overdag en na 2 weken geloof ik..ook snachts. weinig ongelukjes gehad.

gelukkig zit hij wel goed in zn vel in tegenstelling tot zn mama:( Komt wel weer goed. alleen die angst en paniekaanvallen vreselijk..hyperventilatie alles...niet goed dus.

liefs peggy

Geplaatst

Hallo dames,

Colle........ succes zaterdag duim voor jullie!

Peggy...... Sterkte hopelijk gaat het gauw beter met je!

Manon.......Wat een leuk bed hebben jullie het al gekocht? hij is erg leuk!

Noa slaapt sinds gisteren in haar nieuwe grote bed [ATTACH=CONFIG]5469[/ATTACH] we hebben voor een 1 persoonsbed gekozen, anders werd het 150cm dan is ze er zo uit en dat is zonde, met deze kan ze lekker lang doen.

Ze heeft zelfs vannacht door geslapen yoehoeeeeeeeeee, ze was wel weer vroeg maar dat is niet zo erg, en ze is ook niet uit bed gekomen, dus het gaat helemaal goed en ze is er blij mee!!!

Fijne dag verder iedereen

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia super leuk bed een echt prinsessenbed! En de eerste nacht ging goed met slapen, hopelijk blijft dat zo.

Claudia had in haar berichtje over het bed dat je zo mooi vond Manon. Ik dacht, ik heb iets gemist. Maar heb hem inmiddels ook even bewonderd. Is dat het bed geworden, want hij is idd super leuk. Zag hem ook voorbij

komen in folder van LB. De jongensvariant is ook erg leuk!!

Fijne avond!

Geplaatst

He Peggy..bah vervelend dat je je zo rot voelt.Hoop dat je je gauw weer een beetje de oude bent. Het aankomende najaar helpt ook niet echt mee vind ik..zodra t weer september/oktober is betrap ik me op dat ik ook wat somberder word.Vind herfst prachtig al die gekleurde bladeren en sávonds eerder donker kan ook gezellig zijn met een kaarsje aan..alleen sóchtends uit bed moeten als het donker is vind ik wel wat moeilijker (hoewel ik een ochtend mens ben) Beetje najaarsdippie zeg maar..dus kan me voorstellen dat als het je de afgelopen tijd niet heeft meegezeten dat dit in deze tijd nog een extra rot gevoel met zich mee brengt..

Claudia..bed hebben we niet gekocht hoor...maar zal een optie zijn als we aan haar kamer gaan beginnen..vind hem wel erg leuk.

Noa heeft ook een leuk bedje ...super! En zie ze slaapt door haha :)

Zal de kids ff wassen en in de kleren helpen...bye bye fijne dag!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Voel me vandaag wat minder. Vanmorgen nog wel wat kokhalsneigingen maar vanaf vanmiddag voel ik eigenlijk niks meer behalve gevoelige boobs maar die zullen dan wel komen doordat ik ongi ga worden. De rare smaak en het vele speeksel is ook een stuk minder.

Voel me gewoon ineens niet meer zo 'zwanger' maar dat zal dan wel komen omdat ik zo stom ben geweest om maandag in een opwelling naar de kruidvat ben gereden, een test heb gekocht en die dus gedaan heb :( NEGATIEF. En ik weet ik moet nog wachten maar ik denk niet dat dit hem gaat worden. Had toch al wel wat willen zien na hoe ik mij voelde.

Blerg heb er de pest in. En ja hoor ook 2 pukkels vanmorgen die ik altijd krijg als ik ongi ga krijgen (mits ik hormonen gebruik..gek he)

We zullen moeten afwachten maar denk niet dat ik nog eerder ga testen als van het weekend....mocht ik nog niet ongi zijn.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle...... Wat naar jeetje...gaan/kunnen jullie nog een poging doen?

Manon....ik dacht dat jullie op korte termijn een nieuw bed wilde voor F

Noa slaapt nu al die dagen al snachts door, ik weet niet wat ik meemaakt en ze is nu ook pas om 6:30 wakker uurtje later ook

Het is nu dat ik zelfs snachts wakkerl lig door een verkoudheid op het moment keelpijn verstopte neus blablabla.

Ze was ws de spijlen zat om tegen aan te kijken had ik het nou maar eerder gedaan!!!!!

fijne dag verder

liefs Claudia

Geplaatst

Colle....niet zulke fijne berichten ...jammer..je had zón goede hoop..

Sterkte!

Claudia...nee hebben geen haast mee.Ze slaapt van begin al aan al in dit juniorenbed. Zaten eerst ook spijlen voor maar die hebben we al weggehaald toen ze een jaar of 1,5 was volgens mij. Ze wou er over klimmen en toen hebben we er het gewone bed van gemaakt. Ze is er dan ook nog lang niet uitgegroeid of zo..maar wil binnenkort wel een meidenkamer maken..deze meubels hadden we ook al voor zoonlief..ben er nu dan ook met gemak een beetje op uitgekeken na 7 jaar ;-)..behalve de strandkast vind ik nog steeds leuk. Alles white wash.

Haha..nu slaapt ze door en lig jij wakker..niet goed op elkaar afgestemd :)

Annie..hoe is het met de kleine man?

bye bye

Geplaatst

Heerlijk Claudia dat N nu lekker doorslaapt. Ze was er misschien wel aan toe in een groot bed. Voor J_esse hebben we ook een 1 persoonsbed gedaan.

Manon met de kleine man alles goed hier. Groeit als kool, alweer 5 maanden. Zitten middenin de fruithapjes en binnenkort ook maar beginnen aan groentehap. Slaapt heerlijk. Weinig werk van.

J_esse heerlijk aan het spelen geweest met z'n chuggington spul en vanmiddag een hut gebouwd wat diende als garage. Nu uitgeteld op de bank😉

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed. Nog een weekje werken en dan hebben we een weekje vakantie. Paar dagen naar centerparcs. Altijd leuk. Eerste vakantie met z'n viertjes. Dus wel zin in.

J_esse is ook bijna zindelijk. Toch maar even doorgezet en het gaat super. 'S nachts een luier om hoor. Heb het ook nog niet geprobeerd, maar overdag droog thuis gaat het helemaal super, alleen als we op pad zijn wil het nog wel eens misgaan. Alleen poepen wil hij in de luier doen. Tja jammer, maar wil ook niet dat hij het ophoud. Laat het even zo denk ik en dan pakken we dat wel aan.

Afgelopen donderdag met J_esse naar kno arts geweest. Toch maar even gehoor laten checken. Nogmaals zelf niet het idee dat daar wat mis mee was maar extra check niet verkeerd. Niks aan de hand. Denk vanaf januari/februarimisschien maar eens stappen ondernemen met bijv. Logopedie oid als het niet verbeterd. Hij praat veel hoor, maar zegt of woorden anders of laat letters weg, waardoor hij door anderen moeilijk te verstaan is. We zullen zien. Veel blijven oefenen.

Ik zal even wat gaan doen. Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hey Annie

Goed van Jesse! Poepen lukt hier ook vaak niet op wc..komt meestal ook in de broek. Ze vindt dat nog wat beschamend heb ik het idee...zegt dan heb een windje gedaan.Als we merken dat ze nodig moet dan willen we haar op de wc zetten maar dit wil ze liever niet. Hoor je wel vaker hoor dat ontlasting wat later komt.Het is nog maar een paar keer gelukt maar meestal niet. Goed dat jullie toch t gehoor nog een keer hebben na laten kijken..kun je dat iig weer uitsluiten he.

Is helemaal niets mis mee hoor om met logopedie te starten...hebben wij toen ook gedaan met zoonlief.Hij was toen ook een jaar of 3.Brabbelde ook wat onverstaanbaar voor anderen..eigen taaltje.Ze hebben vaak hele goede oefeningen...gaat heel leuk en spelenderwijs. Hij vond het er altijd heel erg leuk.

Fijn vooruitzicht een weekje weg..heerlijk..doen nu het nog kan zo buiten schoolvakanties om! Je draai weer gevonden op het werk?

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

Dag dames,

Zo even jullie verhalen bijgelezen. Altijd weer leuk om te horen hoe het gaat. Alleen jammer dat het niet iedereen naar wens gaat. Sterkte ermee hoor..!!

Hier alles best wel goed eigenlijk. Een zindelijk mannetje maar 's nachts nog wel een luier om. Mede zodat dat niet ook nog een reden is voor mij om er uit te moeten. Want het doorslapen is nog altijd niet perfect. Soms wel een nacht maar meestal wel 1-3 keer eruit. Ach ja... alles went......en het is al 1000x beter dan dat het de afgelopen 3 jaar geweest is!

Ook wij zijn naar logopedie geweest omdat veel letters steeds werden vervangen door een t. mama ik ga even op de tiets dat werk. Een articulatietest gedaan en alles was toch nog zoals dat bij zijn leeftijd past. Dus werden we 3 maanden naar huis gestuurd. Op zich goed nieuws ware het niet dat ik gewoon zeker weet dat er wel iets aan de hand was. Want hij sprak al toen hij nog heel jong was heel veel woordjes en het is er gewoon het kind niet naar dat hij bewust dingen anders blijft uitspreken dan het hoort. Hij vindt het zelf ook niet leuk, dat merk je wel. Mij maakt het niet uit, ik versta het wel maar ik merk dat anderen hem niet goed verstaan en daar stoort hij zich aan. Ik zie zijn frustratie als mensen soms zijn zinnen herhalen om te kijken of ze het goed verstaan hebben en er dan iets heel anders van maken dan hij bedoelde.

Dus toch maar weer gebeld dat wij toch graag wilden beginnen met de oefeningen vooral omdat hij het zelf niet meer leuk vindt dat hij het niet goed zegt. En ook wilde ik graag nu beginnen dat zodra hij in augustus naar school moet hij niet ook nog naar spraakles moet. Zal allemaal al vermoeiend genoeg zijn voor zo'n kleintje!

We moesten weer opnieuw een testje doen omdat het toch al anderhalve maand geleden was en opeens zegt ze: joh, hij heeft een veel te korte tongriem! Wij moesten naar de huisarts en die zag het ook meteen. Als hij zijn tong uitsteekt dan rolt hij om en in het midden zit dan een soort spleet. Niet echt een spleet maar je ziet wel heel duidelijk twee helften. De tong die normaal rond hoort te lopen wordt dus onderbroken in het midden door de te korte tongriem. We zijn toen doorverwezen naar de KNO arts en over twee weken moet mijn kereltje onder een roesje om het tongriempje door te laten snijden. Zielig....

Maar als we niets doen, dan blijft het praten lastig omdat het echt heel veel te kort is. Hij kan ook zijn lippen niet aflikken (doet hij altijd met zijn onderlip over de bovenlip) of een ijsje likken. En later schijnen ze niet te kunnen tongen als ze groot zijn maar daar wil ik nog niets van weten!!!!! haha!!

Het is maar een heel kleine ingreep dus we moeten maar even doorzetten alhoewel je het hem het liefst niet wil aandoen.

De oefeningen zijn trouwens best leuk, bijvoorbeeld tegen een pingpong bal blazen ofzo, maar ons mannetje heeft een korte interesse boog dus die dacht na 1 keer: bekijk het even met je stomme geblaas, ik ga pelen! (s lukt ook niet).

Ben heel benieuwd hoe het daarna gaat. Hij moet dan ook nog naar logopedie om te leren zijn tong te gebruiken. Het is niet zo dat hij dan meteen duidelijk zal praten hoor.

Nou de groetjes aan iedereen, Manon, Claudiaatje, Annie en Peggy & Colle nogmaals sterkte!

LFSX

Geplaatst

Ik heb ook weer even meegelezen. Grappig om te lezen dat alle kindjes dat zindelijk zijn toch op hun eigen tijd doen. Dan is S-t-a-n toch best snel als ik jullie zo lees. Maarja ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel een weekend heel intensief mee bezig ben geweest. Maar dan nog ze zijn er wel of niet aan toe.

Hier ook nog nachtelijke taferelen hoor pfpfpf kan ik nou helemaal niet hebben. Ik had jullie al eerder geschreven dat ik niet zo goed in mn vel zit. Alles van de afgelopen jaren komt er uit. Ben overspannen heb ik van de week te horen gekregen. Maar moet het toch zelf weer overwinnen. (de angst en paniek aanvallen) Vandaag weer begonnen met werken. Was wel afzien. Toch gelukt. Dat voelt dan weer goed natuurlijk. En zo zal het elke keer een stapje beter gaan. Tussen mn man en mij gaat gelukkig perfect dat levert dit dan weer op hihi.

Voor een 2de hebben we nu even op een laag pitje gezet dat begrijpen jullie. Wel weer erg teleurtellend hoor dat ik gister weer mega ongesteld werd:(:(:(

Dat was het even voor nu.

Liefs Peggy

Geplaatst

Peggy..jee joh..niet zo fijn allemaal. Begin je niet te vroeg weer met werk..beter de tijd nemen dan op halve krachten telkens verder gaan?

Fijn dat t met manlief weer helemaal als vanouds is ;-) Doe kalm aan he!

Noor..hier ook een dame met een kort tongriempje hoor. Als ze haar tong uit steekt heeft ze ook een hartje.Heb dit al vanaf baby aangegeven bij CB...maar ze kon alles goed..aan de borst, ijsje opslikken ook geen probleem en praten gaat allemaal ok dus geen belemmering.

Heb toen ze baby was wel getwijfeld om het te laten verhelpen..,. (meen dat ze bij hele jonge babys dit zonder roes doen omdat de zenuwen nog niet zo ontwikkelt zijn daar??) Maar omdat CB geen problemen verder er in zag zo gelaten. Ik denk dat het op den duur wel beter is om het wel te laten doen..idd ..beetje sneu als ze later problemen zou krijgen..idd tongen ( voordat je t weet zijn ze zo groot :( )

Heb je ook iets meegekregen vanuit ziekenhuis om hem er op voor te bereiden?

Lijkt me niet leuk..maar denk dat je als ouder er meer moeite mee hebt dan t kind zelf..

Komt vast goed...sterkte als t zover is.

Annie..lekker weekje vakantie nu..geniet er van op CP !

Zo ga een bakkie scoren..en koekje natuurlijk :)

Fijn weekend!

Geplaatst

Wij zijn weer terug van een paar dagen cp. Was erg leuk. Hoogtepunt voor J_esse was uiteraard het zwembad. Kon er niet genoeg van krijgen. Heerlijk om te zien hoor. En R_uben heeft ook genoten van het zwemmen. Twee waterratjes. Verder lekker rustig aan gedaan. Vandaag de boel maar weer opruimen en wassen.

Noor mooi dat uiteindelijk eruit is gekomen dat hij ern te kort tongriempje heeft. Dan kunnen ze daar iets aan doen, behalve dat het me vreselijk lijkt om je kleine man dit te moeten zien doormaken, roesje ed. Het zal wel niet zo'n grote ingreep zijn maar toch. Maar als daarna met evt logopedie resultaat beter word is het goed natuurlijk. Heb na het lezen van je verhaal wel even gekeken of j het ookheeft maar geloof het niet. In januari komt er een logopediste op psz om j te observeren en kijken we dan wel weer.

Peggy wat vervelende berichten. Rustig aan hoor. Denk goed om jezelf. En kan me voorstellen dat de nachten ookniet echt meewerken op deze manier. Dikke knuffel voor jou! Ben wel blij te lezen dat het tussen je man en jou super gaat, erg fijn!

Manon bij jullie ook alles goed? En met het ballerina dametje? ;)

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hey hello,

Had de foto's van de waterratjes gezien op Fb..leuk hoor. Al een heel menneke die R-uben.

Weer aan de slag vandaag..wat een tegenvaller zeker haha.

Met ballerina gaat t goed hoor..net sint maarten gelopen..mevr. heeft goed gescoord en flink gezongen;-)

De buit van beide in een grote koektrommel...ach morgen even en dan vragen ze er zelfs niet meer om. Gelukkig heb ik niet zulke snoepers.

Ook vanmorgen vroeg weer thuisgekomen van een weekendje weg. Heerlijk mooi weer gehad..als t regende was t s'nacht..dus prima.

Op tijd er uit vanmorgen..was zón 40 min rijden maar je weet nooit of je in een file komt dus om half 6 er uit en half 7 al in de auto..pff..ik duik er zo dan ook weer in ;-) Noor...heeft je kleine man de ingreep al gehad? Hoe was het?

Nog last van napijn gehad?

Ik ga een kruikje maken..brrr. nog koud.

bye bye allemaal. groetjes :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Leuk al die weekendjes weg! wij gaan volgend weekend naar sunparks oostduinkerke met plopsa land.

Ik heb een flinke terug val gehad. 2 weken niet gewerkt. Moet nu echt voor mezelf kiezen en het werk even laten voor wat het is. Gebruik nu ook 2 weken medicijnen. (citalopram) wat heb ik me even slecht

gevoelt maar dat schijnt erbij te horen. alles werd even nof erger. durfde niks.meer. en zelfvertrouwen is even helemaal weg. maar begin nu langzaam uit het dalletje te klimmen.

Dat was even mn snelle update.

liefs peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden