Ga naar inhoud

Nieuw kabinet wil nog maar vergoeding 1 ivf-poging

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Het artikel stond op pagina 6 van het Algemeen Dagblad. Dit komt natuurlijk omdat ik mede vrijwillig voor Freya werk, vandaar dat ik geïnterviewd ben.

En ik ben pas 22, maar onderga wel al een behandeling mede omdat ik niet natuurlijk zwanger kan worden. Dus snap het gevoel van iedereen, 20, 30 of 40. Die wens is onwijs groot en die mogen ze niemand ontnemen!

Groetjes

• 3 weken later...
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kimberly,

Was jij dat net op tv bij RTL nieuws ???

Geplaatst

Ik heb je ook gezien in het RTL-nieuws, Kimberly. Je deed het super. Ik wil bij deze je graag mijn waardering geven voor het feit dat je zo inzet en dat naast je behandeling. Nogmaals, super.

Geplaatst

Hahaha vind ik niet hoor!! Heb het net ook even gekeken.. Pfff als wij maar blijven betalen he.. Maar toch moet overal op bezuinigd word @#$%^&*.. Zij hebben zeker nog nooit in onze situatie gezeten..

Geplaatst

Met tranen in mijn ogen het journaal gezien gisteren. Wat afschuwelijk dat het er in principe gewoon door komt, die ene armzalige vergoeding!

Wat een verschrikkelijk idee dat je jaren bent bezig geweest en dan ineens noodgedwongen moet stoppen vanwege een gewijzigde regelgeving.

Dit is zo oneerlijk!

Kan er nog iets gebeuren waardoor dit wetsvoorstel niet wordt aangenomen? Of is het gewoon al rond? En dan vanaf 2011?

Het kan gewoonweg niet waar zijn!

Geplaatst

Het is nog niet rond hoor ;-). En zeker niet per 2011, want de nieuwe zorgpremies zijn al bekend gemaakt en IVF wordt nog 3x vergoed.

In het bezuinigingsplan staat ook dat het vanaf 2013 zou ingaan, maar als het kabinet toch akkoord gaat dan kan het zomaar ook nog in 2011 gebeuren, maar denk dan eerder dat ze voor 2012 gaan en denk zelfs nog eerder 2013 aangezien dat zo in het bezuinigingsplan staat. Maar je weet het nooit met dit achterlijke kabinet, zou alleen wel raar zijn als de zorgverzekeraars nu net een paar dagen na bekend maken van de nieuwe vergoedingen 2011 het moeten terugdraaien, die kans is klein en ook volgens Freya.

Geplaatst

Laten we gewoon hopen dat dit kabinet 2012 niet haalt. Dan zijn er weer verkiezingen en wie weet is het dan weer anders. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit voor volgend jaar al gerealiseerd hebben, zeker nu de zorgverzekeringspremies voor volgend jaar weer bekend zijn.

Geplaatst

ik heb gister ook met bijna tranen in mijn ogen zitten kijken wat een kutland wonen wij zeg sorry voor mijn verwoording en die rutten had dat ook wel even mogen zeggen tijdens de verkiezingen maar dan houden ze hun hun mond dicht wij hebben dan nu wel het geluk dat wij in blije verwachting zijn maar dat ze mensen hun kinderwens gaan afnemen vind ik toch wel zo laf alsof iedereen 3000 euri in de kast heeft liggen sorry maar moest even uitrazen af en toe zou ik wel eens willen verhuizen

Geplaatst

Het is niet alleen 3000 euro hoor ;-). Vergeet niet je medicatie e.d. erbij........ Kan giga hoog oplopen, zeker als ik al kijk naar mijn medicatie.

Geplaatst

Het is gewoon van de zotte dat wanneer is bewezen dat het juist 8 miljoen euro meer gaat kost, dit zure kabinet bij hun eigen standpunt blijft.

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig.

Waar zitten dan in dit geval de bezuinigingen???

Sorry hoor, hoe dom kan een kabinet zijn.

Ben benieuwd waar ze nog meer op gaan "bezuinigen" en hoe lang ze dit denken vol te houden. Wat mij betreft niet lang!

Geplaatst

Laten we dan hopen dat de zorgverzekeraars het opnemen is een aanvullend pakket.

Geplaatst

Wat dit betreft hoop ik dat Wilders in opstand komt en keihard zijn mening duidelijk maakt. Zal wel niet gebeuren, maar hoop dat dit kabinet snel valt!

Geplaatst

Ik heb al gelezen dat de regering al een tegen woord heeft , en die is het ziekenhuis hoeft niet meerdere embryo's terug te plaatsen!

Hiermee word word ons tegen woord tot de grond gelijk gemaakt.

Het probleem is ook dat de cda aanhangers geloven in gods hand en dat heeft niks met ivf te maken .

Hun gaan ervan uit dat als je niet zwanger raakt het dan maar zo had moeten wezen en waarom zouden we dan ook ifv toepassen... dit is niet wat god wilt.

Even voor de duiderlijkheid dit is niet wat ik denk of vind.

Liefs Roos

Geplaatst

Hoi Roos,

Ik begrijp net als jou niet hoe het huidige kabinet tot deze beslissing is gekomen. Ik vind het afschuwelijk. Ik snap dat dit kabinet voor de uitdaging staat om te moeten bezuinigen maar begrijp niet hoe ze hiertoe komen.

Echter het stuit me een beetje tegen de borst hoe jij verwoordt hoe het cda staat tegen kinderloosheid, medische behandelingen en Gods wil. Ik denk niet dat je deze mening zal horen van mensen van het cda als je het hen zou vragen. Ik geloof niet dat een medische behandeling bij kinderloosheid haaks staat op Gods hand, zo kun je het niet verwoorden en ik geloof ook niet dat dit de mening is van het cda. Blijkt buiten kijf dat ik deze beslissing niet begrijp hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik begrijp helemaal je frustratie en verdriet maar denk toch dat niet de mening van het cda is.

Geplaatst

Wat ontzettend balen is dit allemaal !!!!!! Krijg gewoon tranen in mijn ogen van dit "onrecht" (want zo voelt het)

Wij gaan het ICSI traject in voor de 1e keer, en misschien dan wel de laaste keer ( tenminste voor lange tijd, totdat we het geld bij elkaar hebben) , want wie kan nou ff € 3000 euro op tafel toveren ??? Wij moeten daar echt voor gaan sparen en heb hier gewoon geen rekening mee gehouden :-( ( , natuurlijk hoop ik dat het de 1e keer gelijk raak is maar dat weet je niet en kan daar natuurlijk ook niet vanuit gaan, het is zooo vervelend al de onzekerheden....

Weet iemand al of het idee er al doorheen is, want ik kan me niet voorstellen dat nu de verzekeringen hun nieuwe vergoedingen voor 2011 bekend hebben gemaakt, dat het kabinet even beslist dat er maar 1 vergoeding komt... Zou heel raar zijn, want de verzekeringen hebben daar misschien geen rekening mee gehouden met hun aanvullend pakket.... Wat een onzekerheid allemaal wordt er echt ff niet goed van.... Sorry maar moest het even kwijt...

Liefs vlinder

Geplaatst

Hoi Esther ik lees net je reactie op mijn post , ik zie dat je met je vierde poging gaat beginnen zodra je menstruatie er is , ik wil je heel veel sterkte wensen en dat het deze keer maar raak mag wezen!

Liefs Roos

Geplaatst

Ik heb zojuist gelezen op NOS teletekst dat er in de Tweede Kamer een meerderheid is voor behoud van 3 ivf-poging in het basispakket. Dat is goed nieuws. De minister van Volksgezondheidheid (van de VVD) is nog steeds voor 1 ivf-poging, maar zij wil nog wel overleg met ivf-deskundigen. Dat is beter nieuws gelukkig.

Geplaatst

De minister kan er niks tegen doen als de meerderheid voor het behouden is hoor ;-). Ze moet die motie dan accepteren haha. Ik wist het al wat langer dat de meerderheid akkoord was, komt doordat ik vrijwilligerswerk voor Freya doe.

Het is inmiddels bekend gemaakt, dus mag ik het ook doen. Zie de link:

http://www.nu.nl/politiek/2380576/kamer-houdt-vast-drie-ivf-behandelingen.html

Geplaatst

Tot nu toe is het echt zo ja! 2011 en 2012 hoeft men zich geen zorgen over te maken. Freya gaat zich samen met de minister, zorgverzekeraars, gynaecologen e.d. allemaal daarvoor inzetten. Maar goed, de meerderheid is voor het behouden van. Dus allemaal bedankt voor het doorsturen van de petitie e.d. En Freya heb super veel werk verricht (elke week vergaderen en soms spoed vergaderingen tussendoor), maar we hebben ze tot nu toe overtuigd en er is een motie ingediend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden