Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Suus, heb ook al naar je gereageerd in het 12 weken bankje. Als je aan t zoeken gaat, probeer dan vlak boven je schaambeen. 't Zit nog echt heel laag!

Succes,

Lot

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee lot,

Bedankt voor je reaktie, dan moet ik waarschijnlijk zoeken op de plek waar ik gister flinke kramp heb gehad dat was net boven mijn schaambeen, vind die krampen wel eng als je normaal niks voelt.

Gr suus

Geplaatst

Hmm, nu een heleboel van jullie zo positief zijn over de doppler raak ik ook wel steeds nieuwsgieriger! :) Ga zo even googlen op of zo'n ding wel goed werkt bij een tweeling...

Geplaatst

Tijd voor een overzichtje, want ik heb geen idee met hoeveel we zijn en waar we staan, dus ik ben zo vrij....

Echo:

Lot 9 dec, NPM + bloedtest (combinatietest)

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

VWP/VT:

GYN/VK:

Lot 14 dec

Uitgerekend:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling)

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

Goed idee! Ik vul 'm even aan. Werkt zo'n lijst eigenlijk zo dat je 'm kopieert? Ben hier niet zo in thuis :)

Echo:

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

Meertje 16 dec, 16 wk echo

VWP/VT:

GYN/VK:

Lot 14 dec

Meertje 16 dec

Uitgerekend:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

Inderdaad! Bij het augustus 2011 topic halen ze ons al in ;)

Zijn jullie buiken al aan het groeien?? Ik kan hem wel aan het groeien KIJKEN gewoon, vind het zo tegenvallen!! :( Zul je zien dat ie straks zo dik is dat ik wou dat ik dit nooit geroepen had, haha! :)

Geplaatst

Echo:

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

Ralletje 17 dec, 12 wk echo (vk)

VWP/VT:

GYN/VK:

Lot 14 dec

Meertje 16 dec

Uitgerekend:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

Echo
:

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

VWP/VT
:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK
:

Rachel 9 december

Lot 14 dec

Meertje 16 dec

Uitgerekend
:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Vandaag de uitslag van de combinatietest binnen een kans van 1 op 700 dat het kindje het syndroom van Down heeft.

Ik ben helemaal opgelucht, nu de vwp nog.

Mijn buik is al heel dik, maar ik ben al een keer zwanger geweest dus dat schijnt te schelen.

Maar ik zit maar te wachten totdat iemand die het niet weet aan me vraagt of ik zwanger ben, maar helaas.

Zelfs in het zwembad nog niet..........

Geplaatst

Buik..... nee afgezien van mijn "maatje 44" buik is er niks anders dan normaal.....

Kan niet wachten tot het zichtbaar wordt!

Toppie Rachel, dat je NPM goed is!

Liefs,

Lot

Geplaatst

He meiden,

ik kan het niet laten een beetje mee te lezen, nog 1,5 week en dan kom ik echt hier!

Rachel, fijn dat de uitslag goed is, nu inderdaad de vwp nog, elke keer een stap de goed richting in!

Ik ben wel iets vleziger geworden (klinkt vies), mijn darmen nemen veel plek in mijn buik in, die zijn al aardig lui geworden. Het buikje komt snel genoeg, nu is mijn buik nog in tweeën gedeeld, ha ha! Over een paar weken lekker zonder rolletjes!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

@Rachel: fijn dat je combitest goed was! Nu de VWP nog. Mag ik vragen waarom je de VWP doet? Misschien staat het al ergens op dit topic maar ik heb een heel traag laptopje dus het kost me wsl een half uur om het topic te doorzoeken ;).

Bij een tweeling kun je alleen een NPM doen, geen combitest. Uit het bloed kunnen ze nl. niet de waarde voor allebei de kindjes halen. Omdat ik een NPM op zich te onzeker vind (zo zonder bloedtest), hebben we gekozen om tot de 20 wk echo te wachten. Wel spannend...!

Hier ook een buik in twee delen zeg maar, lijken wel twee vetrollen of een bierbuik, haha! Mag van mij nu wel een mooi bolletje worden hoor! :)

Verder onwijs veel spierpijn in mijn billen en lage rug; loop ervoor bij de fysio. Schijnt een veel voorkomende zw.sch. kwaal te zijn maar lees er verder nergens over (wel over rugpijn, maar niet over 'bilpijn'). Als het zo aan blijft houden mag ik vervroegd met verlof, maar vind 15 weken wel heeeeeeeeeeel erg vroeg om met verlof te gaan...!

Fijne avond!!

Geplaatst

ik wilde eigenlijk alleen de vwp doen, maar omdat ik dan nog zo lang moet wachten voordat ik iets weet heb

ik als pure luxe ook de npm laten doen.

Meertje wat vervelend dat je zo'n last hebt.

Hier nog steeds super misselijk en moe.

Ik hoop toch dat dat gauw overgaat.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

meertje, ik ga met 15 weken ook met verlof, als het beter is voor jou, waarom niet?

Ik heb ook erg aan het idee moeten wennen en vind het eigenlijk helemaal niet leuk maar ik weet dat het beter is voor mij en onze mini!

Ik heb goeie afspraken kunnen maken met het werk en dat voelt fijn!

Denk aan je gezondheid meid!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Echo:

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

VWP/VT:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK:

Rachel 9 december

Lot 14 dec

Meertje 16 dec

Vriezen 17 dec

Uitgerekend:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst
Goedemorgen meiden,

meertje, ik ga met 15 weken ook met verlof, als het beter is voor jou, waarom niet?

Ik heb ook erg aan het idee moeten wennen en vind het eigenlijk helemaal niet leuk maar ik weet dat het beter is voor mij en onze mini!

Ik heb goeie afspraken kunnen maken met het werk en dat voelt fijn!

Denk aan je gezondheid meid!

Fijne dag meiden!

Eigenlijk heb je ook groot gelijk! Zit hier nu achter mijn bureau met rug- en buikpijn, ook niet goed natuurlijk... Beetje rare kleur afscheiding ook vanmorgen, maak me zorgen! Misschien niets aan de hand, maar geen geruststellende dag vandaag... Blijf maar positief en hou het op de groei van die twee dreumessen! :)

@Rachel: vandaar ;) Wel knap dat je dat durft, de VWP! Alhoewel, zal vergeleken bij een punctie wel reuze meevallen :).

Geplaatst

Hallo juni 2011-dames!

De NPM zat keurig onder 't gemiddelde en was 1.9mm. Uitslag bloedtest komt pas 16 dec. Dan gaan we ook pas de beslissing nemen of we wel of niet een VWP gaan doen. Kleine hummel lag vreselijk druk te doen en is inmiddels 6.5cm. Hebben heel duidelijk handjes, voetjes, hersenen, neusje en mondje kunnen zien.

Ben weer helemaal blij! Vind het nog steeds onwerkelijk, maar het is ZOOOOO echt waar!! En wow, superfijn, voor 't eerst al die jaren eens een "gewone" uitwendige echo!

@Meertje: 't is niet niks twee van de frutsels in je buik, dat zal toch best rek-en strek pijnen geven, zoals ik t maar steeds noem. Maar als je echt ongerust bent kun je toch altijd je VK of GYN bellen?

Liefs,

Lot

Geplaatst

@ Lot, wat geweldig dat je zwangerschap zo goed verloopt! Geniet ervan! Ik blijf je wel een beetje volgen hoor.

Groetjes Menta

Geplaatst

Echo
:

Vriezen 9 dec

Suus 16 dec, 12 wk echo

VWP/VT
:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK
:

Rachel 9 december

Lot 14 dec

Meertje 16 dec

Vriezen 17 dec

Jetje 22 dec

Uitgerekend
:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 juni 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

Rachel en Lot, super fijn dat de npm goed was!

Ralletje, blijf je nog even op het 12 weken bankje of kom je lekker hier bij ons zitten?! :-)

Meertje, wat vervelend zulke klachten, heb je er al met de gyn/vk over gehad?

Hier alles goed, begint een buikje te komen, wel nog steeds 2 buiken hier, dus hoop ook snel op een rond bolletje!

Ik merk nu goed dat leggings gaan afzakken en dat dus mn buik begint te groeien, toch maar eens kijken voor een positie broek..al vindt ik het nog wel wat vroeg met 13w maar ja als je kleding niet meer lekker zit dan moet dat maar!

Fijne avond meiden!

liefs Jetje

Geplaatst

Jetje, ik lees wel al mee hier, maar ik durf nog nie zo goed te schrijven, hihi, ik heb mijn 12 wk echo pas de 17e en ben dan 12 weken en 3 dgn, dus als die goed is dan durf ik volledig over te stappen naar het juni-bankje.

Mijn buik is al behoorlijk dik, ik loop al een week in positieleggings, maar heb ook erg last van mijn spastische darm dus de boel is enorm opgeblazen, s'avonds lijkt het wel of ik al 5 maanden ben en ik had gehoord dat je buik bij een 2e kindje ook eerder zichtbaar is, nou kan er niet meer omheen.

Helaas ben ik al 3 dagen heel erg ziek, koorts overgeven, kan niet eten of drinken en voel me mega-belabberd, het is niet van de zwangerschap, echt een flinke griep, maar ben zo bang dat de kleine wurm er last van heeft, koorts schijnt ook weer niet goed te zijn tijdens de zwangerschap....pppfff.... nog een goeie week en dan eindelijk weer naar de vk!

Geplaatst

@Lot: gefeliciteerd met de goede NPM! Nu nog het bloed afwachten en dan weer een beslissing nemen... Maar so far so good toch? :)

Herb de gyn gebeld vanmiddag. Althans, de gyn... je komt niet veel verder dan de assistente, maar goed. Al pratend kwam ik zelf eigenlijk al met het idee morgen mijn urine even te laten controleren op een ontsteking. Prompt hield daarna de afscheiding op (zul je zien - maar goed, gelukkig maar). Wel nog steeds menstruatiekramp, maar die heb ik heel veel sinds het begin van de zwangerschap dus wie weet loopt het wel los. Het liefst zou ik elke dag even door een luikje in mijn buik naar binnen kijken! Zal vast voor een heeeeeeeleboel vrouwen gelden ;)

Zo, ga zo met kruik & kopje thee gestrekt op de bank, heerlijk! Welterusten alvast dames! :)

Geplaatst

Beterschap Ralletje!!! Nix aan, het heerst volgens mij...

Jetje, ik lees wel al mee hier, maar ik durf nog nie zo goed te schrijven, hihi, ik heb mijn 12 wk echo pas de 17e en ben dan 12 weken en 3 dgn, dus als die goed is dan durf ik volledig over te stappen naar het juni-bankje.

Mijn buik is al behoorlijk dik, ik loop al een week in positieleggings, maar heb ook erg last van mijn spastische darm dus de boel is enorm opgeblazen, s'avonds lijkt het wel of ik al 5 maanden ben en ik had gehoord dat je buik bij een 2e kindje ook eerder zichtbaar is, nou kan er niet meer omheen.

Helaas ben ik al 3 dagen heel erg ziek, koorts overgeven, kan niet eten of drinken en voel me mega-belabberd, het is niet van de zwangerschap, echt een flinke griep, maar ben zo bang dat de kleine wurm er last van heeft, koorts schijnt ook weer niet goed te zijn tijdens de zwangerschap....pppfff.... nog een goeie week en dan eindelijk weer naar de vk!

Geplaatst

@Marielle: heel veel beterschap, het heerst inderdaad, in mijn omgeving valt de een na de ander voor 'n paar daagjes om....

@Meertje: doe lekker rustig aan, kruik tegen je rug voor de krampen, hoort er allemaal bij!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Even brutaal inbreken....

Dag forumgenoten, ik doe even heel brutaal...heb er zelf wel moeite mee omdat ik niet zo in elkaar zit..maar wilde vragen of jullie misschien nog een volle groentela hebben??

Ik heb nog wel ruimte.. (gelukkig al iets minder ruimte dankzij een gul medeforumgenootje).

Voor info zie handtekening en misschien kan iemand me verblijden met een priveberichtje?

Alvast bedankt!

...en ik sluip met rode wangen weer weg...

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden