Ga naar inhoud

1e IUI en nu??


Ursula D

Aanbevolen Berichten

Dat is iets wat ons allemaal kan overkomen maar daar moet je toch doorheen kijken. Het gaat ook vaak goed. Helaas moeten wij er meer moeite voor doen.

Toch bekijk ik het ook positief want mijn man en ik kunnen samen een kind maken.

Daar moet je nu jezelf nog niet druk over maken over wat er allemaal kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de 31e dag van mijn cyclus, 15 dagen na de inseminatie en 10 dagen na de pregnyl.

Helaas voor mij deze maand geen positieve test vrees ik want ik heb net een beetje bloedverlies gehad,....dus ik neem aan dat ik ongesteld ben.

Als het morgenochtend niet heeft doorgezet doe ik alsnog een test.

 

Iedereen een hele fijne dag gewenst.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren toch ongesteld geworden, en heb dus geen zwangerschapstest gedaan. Jammer, maar we gaan gewoon weer voor de volgende ronde...

Vandaag heb ik weer 20 Lucrin en 50 Puregon moeten spuiten, en op 22-10 heb ik een afspraak voor de echo.

 

Nu weet ik dat ze vorig jaar een keer mijn eileiders hadden gecontroleerd en zagen dat er mogelijk 1 verstopt was. Toen ik vandaag vroeg of dit invloed kan hebben, zeiden ze dat wanneer 1 eileider verstopt is de andere het overneemt ook al heb je aan de kant van de verstopte eileider een follikel van 20 mm. Hebben jullie hier wel eens van gehoord? Ik vind het namelijk zo onlogisch...

 

Fijne avond iedereen.

 

Ursula

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ursula, wat een tegenvaller voor je. Het verhaal over de eileider heb ik wel eerder gehoord. Als je blijft twijfelen zou ik wel even doorvragen bij de gynaecoloog, ik merk dat dit soms wel nodig is.

Ik zag je bericht nu pas, ik ben steeds aan het terugzoeken naar berichten op het forum, heb nog niet door hoe je snel naar nieuwe berichten komt, jij?

Ik vind het ook zwaar, lichamelijk en geestelijk. Toch ben ik vastberaden om door te gaan, hiermee stoppen lijkt me ook zwaar, dan zou ik mezelf steeds afvragen of het zou zijn gelukt als.... Ik ben ook weer begonnen met spuiten en dat geeft me weer moed. Ik vond het eerst heel lastig om me neer te leggen bij alles wat er bij komt kijken (onzekerheid, moeheid, verdriet, boosheid...) maar ik probeer me er nu bij neer te leggen dat het zwaar is en ik pas mijn ritme er op aan. En ik houd mezelf voor dat het tijdelijk is, dit is niet een eeuwig durende situatie, hoe dan ook. En ik probeer niet steeds te denken aan wat er komen gaat, gewoon per dag bekijken...

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe het forum werkt, daarom ga ik steeds terug naar mijn berichtjes.

 

Even een kort verslag van hoe het nu verder gaat:

 

Ik had het zwaar en twijfelde even of ik wel moest doorgaan, en heb besloten om toch niet op te geven.

 

13 oktober 1e dag menstruatie.

13 otkober tot 23 oktober 20 Lucrin en 50 Puregon.

22 oktober echo - follikel van 16 mm en baarmoederslijmvlies prima.

24 oktober om 18u, 10 000 pregnyl

26 oktober inseminatie.

09 november (op mijn verjaardag) testen???

 

Wat ik vreemd vind is dat ik vrijdagochtend geweest ben voor een echo, daar hebben ze een follikel van 16 mm gezien en laten ze mij zondag 10 000 pregnyl spuiten en dinsdag een inseminatie, waarom doen ze geen echo voor de inseminatie of vandaag bijvoorbeeld? Hoe kunnen ze nu weten dat het dinsdag moet gebeuren?

 

Iedereen een hele fijne dag gewenst!

 

groetjes Ursula

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hoi Ursula,

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest en ik zie nu een berichtje van jou van oktober. Hoe gaat het met jou? Ben je al een beetje gewend aan het proces of heb je misschien al goed nieuws?

Met mij gaat het vandaag wel ok maar het is heel wisselend. Ik ben nu bezig met de 5e IUI-poging. Ik heb het wel heel zwaar gehad de afgelopen weken. En ik heb moeiten met het 'omgaan met de omgeving' (en zij met mij waarschijnlijk..). Ik wilde afgelopen zaterdag naar de bijeenkomst van Freya gaan maar toen lag ik helaas op bed. Ik heb veel last van hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid en dat helpt niet echt met het positief denken...

Herken je dit?

Veel succes,

Fijne dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden