Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo, ik meld me ook op dit wachtbankje. Gisteren had ik het bloedonderzoek en was de waarde 369. Vandaag ben ik 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik krijg geen andere bloedonderzoeken maar ik heb gewoon vertrouwen in mijn lichaam dat het goed gaat. 2 november heb ik de echo. Ik voel me verder goed, niet zwanger ofzo. Alleen maar gelukkig haha. Ik had wel na het telefoontje..eh ja en nu? Maar een beetje op internet surfen wat je allemaal wel en niet mag.

Vertellen jullie het nu aan heel de omgeving? Veel vrienden en familie wisten bij ons het voortraject al maar natuurlijk niet iedereen. Nu ben ik er nog niet over uit of de rest het ook mag weten dat we zwanger zijn.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hoi Jaatje & Vriezen, en welkom op dit bankje.

Spannend allemaal! Maar vooral genieten en inderdaad vertrouwen hebben in je lichaam (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan).

Ik heb eigenlijk ook helemaal geen klachten al krijg ik wel steeds te horen, jeetje wat ben jij humeurig.... ik wou dat het al 3 november was......

Liefs,

Lot

Geplaatst

Vriezen ik wil het zo graag vertelen,maar eerst even de echo afwachten en als alles goed is,dan ga ik mijn familie en vrienden vertelen(ze wonen in het buitenland),de schoonfamilie en vrienden hier pas na Kerst!

Maar wie weet,misschien ga ik na de echo toch iedereen vertelen :)

Ja....je wilt gewoon je blijschaap met iedereen delen,alleen ik ben en beetje voorzichtig tegewordig met mensen.

Het komt vanzelf toch op(ik heb nu all een klein buikje,die kan ik echt niet verbergen ) :)

En nog een keer GEFELICITEERD!!!!:confettistars:

Geplaatst

Hoi, hoi,

Vertellen..... mijn moeder, broer en zus weten het sowieso, die steunen ons al jaren... verder mijn beste vriendin weet het en mijn schatten van buurvrouwen. Het maakt mij niet uit, dus zowel de fijne momenten als de mindere....

De dame van Moeders voor Moeders (http://www.moedersvoormoeders.nl) is net weg, de kannen en containers staan klaar om gevuld te worden. Ik ga voor de volle 10 weken wat mij betreft!! Kreeg overigens (maar ja daar doe ik het natuurlijk niet voor) een heel gave armband kado.

Enne..... de test die zij verplicht moet doen om te kijken of er voldoende hcg is...... die knalde bij de eerste testdruppel al weer positief!!! Hiha, vandaag weer een blije dag.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Wat betreft het vertellen, iedereen weet het, omdat ik 2 keer een bbz heb gehad en iedereen wist dat we nu overgingen op ivf. Dus iedereen weet het wel, en de meesten vragen ook hoe het nu staat. Wat ik wel prettig vindt, want met de bbz wilde ik mijn verdriet ook kunnen delen. Bij mijn eerste zwangerschap wist iedereen het na 12 weken. Dat gevoel had ik toen heel erg en nu mag iedereen het al weten. Dus kan per keer verschillen denk ik.

Over zwanger gesproken, voel me echt misselijk en geen trek in eten, alleen maar dorst! (dus ook veel wc bezoekjes :)

Lot wat super dat je mee doet met moeders voor moeders! Ik krijg de vrouw maandag op bezoek.

Iedereen een fijn weekend! En vriezen, gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst

Hei wat leuk moeders voor moeders,ik wist het niks van(ben nu aan het lezen)

Jetje wat leuk dat je nergens last van hebt,ik wordt namelijk gek van,want als ik iets voel vraag ik me gelijk ag is het goed????

Misschien een beetje persoonlijke vraag,maar hebben jullie last van verstoping?

Mijn huisarts zei dat er normaal is en ik heb druiven suiker gekregen,maar die ben ik ook gestopt want ik krijg een beetje pijn in mijn buik...hij zei dat ik moet oppassen met laxeer middels

Ik heb vanochtend 1 beker warm water op,wat is dat vies...bhha

Als jullie tips hebben hoor ik het graag

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Hoi allemaal, even een paar dagen teruggelezen.

@Violeta: ik kan me dat dus helemaal voorstellen dat je gewoon eindelijk een keer die 2 streepjes wil zien.

Wat betreft de verstopping: helpt warm water daar tegen? nooit van gehoord. Wel vezels en fruit. Ben zelf aan de brinta, ook omdat dat neutraal genoeg is voor mijn misselijkheid.

Maandag mijn echo, als die positief is ga ik MvM ook opzoeken. Spannend...

Ik vind het wel bijzonder dat ik met mijn tocker de ontwikkeling ook kan zien: ongelooflijk toch hoe snel dat gaat! Er groeit echt een mensje in me, misschien wel 2!

Geplaatst

@Vriezen, gefeliciteerd!!! En welkom op het 12-weken bankje!

@violeta, ik heb nog geen last van verstopping maar ik heb idd ook wel eens gehoord van een glas lauwwarm water op je nuchtere maag en idd zoals cato zegt vezelrijk proberen te eten.

Vertellen dat we zwanger zijn.. morgen aan onze ouders en beste vrienden, spannend! @Jaatje, dorst, ja dat heb ik ook heel erg! Ik blijf maar naar de kraan lopen haha!

Geplaatst

Bij mij helpt een glas lauw water op de nuchter maag en daarna een kiwi.

werkt super (tip van Sonja Bakker)

Deze keer heb ik het alleen aan mijn zus verteld.

Alleen was ik gisteren uit met mijn andere zus en haar vielt het op dat ik geen alcohol dronk,

toen heb ik het toch maar verteld.

De rest vertel ik het als ik een goede eerste echo heb.

Moeders voor Moeders wacht ik ook mee.

Vorige keer moest ik ze afzeggen en dat was niet fijn.

Geplaatst

Van verstopping heb ik gelukkig geen last. Wel heb ik inderdaad ook veel dorst. Met name 's nachts dat ik er wakker van word. Heb standaard een flesje water op het nachtkastje. Ik moest ook weer uitkijken voor overstimulatie omdat het hormoon dat nu aangemaakt wordt dit ook kan versterken. Dus ik blijf zowiezo goed drinken.

Ik wil ook moeders voor moeders gaan doen. Is wel het minste wat ik terug kan doen. Maar ben nu pas vijf weken dus wacht ook even met aanmelden nog.

Ik heb ook nog medicijnen over. Ik ga het nog wel een tijd bewaren, stel dat ik het straks nog nodig heb maar uiteindelijk wil ik dat toch wel gaan doneren.

Verder ga ik volgende week toch maar vast inschrijven voor kinderdagverblijf. Schijnt allemaal optijd te moeten ivm wachtlijsten...Vind het nog wel vroeg maarja.

Cato> succes met de echo morgen. Superspannend. Ook of het er een of twee zijn. Daar zit ik ook nog ruim twee weken over in spanning.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hi Rachel & Vriezen,

Ik kan me voorstellen dat je wilt wachten met moeders voor moeders, maar..... je bent op dit moment zwanger en ook het hcg wat je nu in je urine hebt is heel waardevol....

dus misschien toch ter overweging om ze al wel te bellen. Ik weet dat dat moeilijk is als het onverhoopt mis zou gaan, maar zoals ze zelf zeggen: elke druppel telt. Vandaar dat ik gelijk ben begonnen, ze zijn heel blij met vrouwen die zich gelijk in hun vijfde week al aanmelden.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Cato, morgen echo, spannend meis!

ik donderdag, pfff ik hoop echt dat die goed nieuws geeft. Ik voel me goed. Niet veel last van kwaaltjes, af en toe een weëig gevoel, maar mag geen naam hebben.

checken jullie ook nog steeds bij elk toiletbezoek, of er geen bloed te zien is? En grote opluchting als er niets te zien is?.

Hoewel ik ook wel weet dat als er geen bloed is, het niet wil zeggen dat het goed is. Maar daar ga ik wel van uit.

Wij genieten echt zo verschrikkelijk van deze zwangerschap.

Als ik de negatieve uitslagen van anderen zien op het wachtbankje, denk ik van...Jezus wat een wonder dat het bij ons tot dusver gelukt is!!

Liefs Joske

Geplaatst

Inderdaad joske, ik vind elk toiletbezoek nog spannend haha. Ik heb ook best veel afscheiding en dat voel ik dan soms wel (sorry voor dit onsmakelijke praatje) en dan snel naar het toilet.

Ik heb inmiddels al wat kadootjes ontvangen van kennissen en fam. Erg leuk!

Als het er twee zouden zijn, alleen maar geweldig hoor! Alleen zie ik me nog niet zo lopen met twee kids en twee grote honden. Maar daar zal ik mijn draai ook wel in vinden.

Ik ga me komende week dan toch maar wel vast aanbelden bij MvM. Alles is inderdaad meegenomen. En ik moet er gewoon van uit gaan dat het allemaal goed gaat en.....genieten!

Wat ik me nog afvraag: als het er eentje is, wat is er dan met de tweede gebeurd? Waar blijft zo'n embyro? Iemand enig idee?

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

@joske: ja, elke keer weer broekloeren..... nog 2 volle weken tot de echo....pfff ik vind het zo ontzettend spannend. Zeg wel tegen iedereen "genieten" maar mij lukt het eigenlijk nog niet zo. Ik ben heel benieuwd donderdag! Ik verwacht een mooie echo foto van je!

@ vriezen: mocht er idd maar 1 beebje zitten ook al zijn er 2 teruggeplaatst: zo'n ieniemienie emmietje verdwijnt gewoon, daar zie je in dit stadium niets van terug. Enne: bellen de MvM! Goed hoor! (het stinkt overigens wel als je de kannen eenmaal aan het vullen bent, maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen...hihi)

Als onze echo op 3 november goed is, dan ga ik kraamzorg en kinderdagverblijf aanmeldingen regelen. Fingers crossed.

Liefs,

Lot

Geplaatst

@ Cato, hoe was de echo???

@ Lot, ben het met je eens, elke druppel telt. Vroeg ook wat ze ervan maken en dat is pregnyl, wist ik nog niet. Toch interessant te weten dat je dat ervan kunt maken!

@ vriezen, kdv kun je idd niet vroeg genoeg mee beginnen, hier had ik bij mijn eerste pas plaats toen hij 9 maanden oud was!!!

en fijn te lezen dat ik niet de enige ben die dorst heeft , hahaha

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik heb vanmorgen wd 10, dik positief getest, nu is het nog wel vroeg, maar ik had een vraagje, ik had zaterdag mega opgezette borsten en erg pijnlijk, goed teken dus, nu heb ik daar totaal geen last meer van, zou dit erop wijzen dat het misgaat, het hormoon minder wordt ofzo? Iemand van jullie ook zoiets meegemaakt misschien?

Heb trouwens wel erg veel dorst ook en een erg droge mond, dat komt dus wel bekend voor, haha!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Ralletje!

volgens mij hoef je je niet zorgen te maken, gaat gewoon op en neer. Vaak voel ik helemaal niks, dan weer een beetje misselijk.

Borsten het zelfde verhaal. Vandaag super gevoelige tepels, maar dat kan morgen weer helemaal weg zijn.

hoewel ik als ik eerlijk ben, wel gerusgesteld ben als ik iets voel wat ik op zwanger kan duiden.

Maar ik denk dat iedereen dat heeft in deze onzekere periode.

Cato, hoe is het gegaan?? Ben jij de eerste die de eerste echo heeft gehad??

liefs joske

Geplaatst

Dank je Joske, ik zal geduldig moeten afwachten, zaterdag is pas mijn officieele testdag, tot die tijd doe ik gewoon iedere ochtend een testje en hoop ik op geen bloed natuurlijk!!

Geplaatst

Ralletje Gefeliciteerd!!!Wanneer moet je bloed prikken?

Ik voel de ene keer wat en die andere keer niks...mijn borsten voelde ik in het begin heel erg nu voel ik ze niet

Dus alles wat ik weet is dar er alles kan :dontknow:

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Hoihoi,

Fijn om te lezen dat jullie verschijnselen ook af en aan gaan. Ik maakte me vandaag heel erg zorgen, want mijn borsten zijn helemaal niet meer zo gespannen. Wel heel gevoelige tepels. Dat is dus weer een geruststelling. Mijn vriend blijft ook maar zeggen dat dat er allemaal bijhoort en dat je helemaal niets hoeft te voelen. Hij zegt steeds, dat als hij naar me kijkt ik er heel erg zwanger uit zie :happy7:

Ga zo lekker slapen, weer een nachtje dichterbij 3 november.

Truste,

Lot

Geplaatst

Fijn dat jullie hetzelfde hebben, de ene keer niks voelen en de andere keer veel, vanmorgen heb ik getest met de cb digitaal en deze zei binnen 1 min. zwanger, dus ik hoop dat het zo blijft.

Violeta, ik hoef geen bloed te prikken, zaterdag is mijn testdag en maandag mag ik dan bellen voor een afspraak voor de echo.

Wat duurt het lang voordat het zaterdag is.........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden