Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vriezen, probeer je niet van alles in je hoofd te halen, ik weet het, dat is voor ons allen soms moeilijk maar je kunt er nu niets meer aan veranderen... Dus positief blijven, het hartje klopte mooi en het zh was niet ongerust!:positive energie: even wat positieve energie!!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lot en suus, gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Lijkt me een heerlijk gevoel, wat leven we er allemaal naar toe he! Ik moet nog 2 weken geduld hebben, ik vind het zo spannend en eng!

Twee vriendinnen zijn ook zwanger, de druk is nu wel erg hoog, ik wil ooooook!!! Lief kleintje goed groeien hoor!

Wat vervelend he dat bloedverlies, ik heb vanmiddag nog gelezen dat het veel voorkomt in het begin van de zwangerschap en ook dat het meer bij ivf/icsi voorkomt dan bij natuurlijk ontstane zwangerschappen. Toch heb je het natuurlijk liever niet. Ik hoop dat het snel klaar is met het bloedverlies!

Ik heb nog maar weinig klachten, mijn hb is wel al laag 6,6. Ik ben dus wel een beetje moe, ik weet alleen niet of het lage hb komt van deze zwangerschap, dat is toch wel heel snel! Borsten doen eigenlijk ook geen pijn, geen misselijkheid, dus soms wel een beetje onzeker, herkenbaar?

Kissie Mia

Geplaatst

Hee Mia,

Heel herkenbaar, heb ook weinig klachten af en toe kramp maar dat kan van de overstimulatie komen, bloedverlies is gelukkig tot op heden gestopt.

Wel pijnlijke borsten maar dat krijg ik atijd van de bolletjes ( die moet ik tot 12 weken gebruiken), af en toe denk ik t gevoel te hebben dat t eten in mijn keel zit ofzoiets, wil mss te graag misselijk worden haha.

Dat is nog lang wachten voor je echo, ik had hem precies op 6 weken en al een hartje.

Dames mss is het leuk om een lijstje te maken wanneer wie een echo heeft, en bij de 12 weken grens is, ik zal beginnen.

Geplaatst

Eerste echo:

Mia, 18 November

Tweede echo:

Suus77 16 November

12 weken:

Suus77 14 december.

Mia, 16 december

Geplaatst

Eerste echo:

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Tweede echo:

Suus77 16 November

Ralletje 17 November (vk)

Ralletje 23 November (zh)

12 weken:

Suus77 14 december.

Zo heb hem ingevult, ik heb onze 1e echo's er ook ff bij gezet Suus, dan is het wat completer, haha!

Geplaatst

Het lijkt er op dat er een paar zijn afgevallen!

Eerste echo:

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Mia, 18 November

Tweede echo:

Suus77 16 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Suus77 14 december.

Klopt het nu?

Geplaatst

He vervelend, alle dames met bruin/bloedverlies, hopelijk is het snel over. Heb het hier wel vaker gelezen, maar het blijft vervelend want we hebben al genoeg om ons gestresst over te voelen. Wat betreft klachten tja hier ook niet echt, wel moe, wat gevoelige tepels, honger en soms wat rare buikgevoelens. Maar ja we letten denk ik ook echt op elke dingetje. Pffff zal blij zijn als ik de 1e echo achter de rug heb, zal denk ik toch wat geruststelling geven. Meiden, genieten hoor! We zijn al zover gekomen!

Eerste echo:

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Suus77 16 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Suus77 14 december.

Sheenara 31 december

Geplaatst

Eerste echo:

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Suus77 14 december

Sheenara 31 december

Geplaatst
Eerste echo:

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Ralletje, 14 december?? deze was nog niet ingevuld

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Er waren er weer een paar afgevallen. Ralletje wanneer is je 12 weken precies om? Heb je er nu wel bijgezet maar weet niet precies je datum...

Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Ik heb mezelf er ook maar even bijgezet.

Momenteel erg moe en last van maagzuur.

Gisteren eindelijk begonnen met Moeders voor Moeders.

Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

Jetje, 22 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Geplaatst

Hoi dames, ik heb een vraagje, ik snap iets niet van het lijstje; je bent toch bij je 12 weken aan het eind van je 1e trimester? Maar als ik dan kijk naar jullie ticker zie ik een heel andere datum staan wanneer je de 12 weken bereikt dan op het lijstje hierboven? Moet ik het anders berekenen?

Geplaatst

Sheenara ik was dinsd 6 weken heb er daar gewoon 6 bij geteld. Mss dat de ticker t einde van de twaakfde week neemt.

Moet net niezen en dat deed me toch zeer dacht dat mijn eierstokken even in brand stonden...

Geplaatst

De ticker telt volgens mij 13 weken per trimester, officieel is het ook 13 weken.

Dublin, ik krijg geen 12 weken echo, tenminste niet in het ziekenhuis, die krijg ik bij de verloskundige, als de 9 weken echo goed is hoef ik niet meer terug te komen, en de datum bij de vk weet ik natuurlijk nog niet, de 1e afspraak met echo heb ik met 8 weken, dan hoor ik waarschijnlijk wanneer ik de 12 weken echo heb.

Staat bij jullie allemaal die datum voor de 12 weken al vast? Hoeven jullie nog niet naar een vk dan?

Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Lot, 3 november

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

Lot, 17 November

Jetje, 22 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Geplaatst

O, volgens mij zit ik te slapen! Whahahaha, het gaat dus niet om de 12 weken echo, maar gewoon om wanneer je 12 weken om zijn, meiden... zeg dat dan gewoon.....hihihi!!!

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Lot, 3 november

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Vriezen, 17 November

Lot, 17 November

Jetje, 22 November

12 weken:

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Ralletje, 14 december

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Zo dus, sorry voor mijn onnozelheid, hahaha, ben er echt niet bij met mijn hoofd..............

Geplaatst

@ Ralletje, mijn datum staat al vast. Ik blijf bij het zkh omdat ik een keizersnee zal krijgen, ik mocht ook naar de vk, maar dan moet ik toch weer terug naar het zkh ivm de keizersnee. Dat vond ik nogal vervelend. Maar fijn toch als je straks naar de vk kan!

Geplaatst

O, ja, als je al een geplande keizersnee hebt is dat idd beter ja, ik wist nog dat ik bij mijn zoontje met 8 weken bij de vk kwam, nog voor de 2e echo van het zh, dus heb nu weer een afspraak bij de vk gemaakt rond de 8 weken, leek me wel zo handig, hahaha!

Geplaatst

Ik mag straks ook kiezen of ik controles in het ziekenhuis blijf doen of dat ik naar de verloskundige ga. Weet iemand de voor en nadelen van beide? Ik vind het zo lastig om te kiezen.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

hoi allemaal,

oh dat zal het dan zijn in de ticker die telt natuurlijk helemaal tot na de 12 weken. Nou ja ik weet eigenlijk ook nog niet precies alle data, pas als ik mn echo gehad heb. Dus dan pas ik het wel weer aan. Ik heb al een keer keizersnee gehad dus ben ik voor altijd medisch, dus ga ervan uit dat ik in het ziekenhuis moet blijven voor controles. Weten jullie of het bij een tweeling eigenlijk ook standaard is (dat je meerdere controles/echo's krijgt ih ziekenhuis) of mogen vrouwen met meerlingen ook gewoon naar een verloskundige? Wat ik nu kan vergelijken met het hele ziekenhuisgebeuren, is dat dat veel meer klinisch is, een wat killer gevoel krijg ik er bij. Een verloskundige vond ik wel heel persoonlijk en vaak ook een leuke omgeving (praktijk), maar ja weet dus nog niet echt hoe het is om zwangerschapscontroles in het ziekenhuis te hebben.

Geplaatst

Tweeling idd altijd zkh. Vk of Zkh als je mag kiezen je eigen gevoel volgen.

Over dat niesen en je eierstokken , heb precies hetzelfde! Lijkt wel of ze uit elkaar spatten! Auw!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden