Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

ik ben een beetje onzeker, waarom heb ik eigenlijk geen klachten? Ik ben wel moe, maar dat kan van mijn lage hb zijn 6,6. Dat komt waarschijnlijk niet van deze zwangerschap maar door de vorige (bijna 5 maanden geleden) en misschien door wat inwendig bloedverlies na de punctie. Ik heb het idee dat ik de vorige keer zere borsten had, dat heb ik nu helemaal niet! Ik vind het zo raar! Gaat het nog komen, of kan het gewoon? pffff!

Fijne zondag meiden!

Kissie Mia

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Mia, ik ben nu voor de 4e keer zwanger en elke keer was anders.

Ik voel ook niet veel behalve dat ik verschrikkelijk moe ben en last heb van maagzuur.

Alle afspraken voor 's avonds heb ik afgezegd want dan ben ik echt een dweil.

Ik zie dat je je eerste echo pas 18 november hebt, wat duur dat lang zeg, maar

ik zou me niet te veel zorgen maken

Fijne dag

Geplaatst

Bedankt Rachel,

de echo in ons ziekenhuis krijg je pas bij 8 weken. Wat is dat spannend he!

Jij vind het vast ook spannend met de twee eerdere miskramen, maar je eerste echo was goed, dat moet een pak van je hart zijn!

Ik ben ook gewoon een beetje bang voor die eerste echo, ik hoop zo dat er een mooi kloppend hartje is! Ik denk dat we allemaal dezelfde onzekerheid hebben, is eigenlijk ook niet gek!

Kissie Mia

Geplaatst

Hee Mia,

Ik voel hetzelfde als jou, geen kwaaltjes alleen doodmoe, kan de hele dag wel slapen, ben ook al een paar keer op de bank in slaap gesukkeld haha.

mag vandaag voor de laatste keer bloed laten prikken, ben benieuwd. eerst de fut maar eens zien te vinden.

Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Lot, 3 november

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Cato 11 november

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Ralletje 17 November (vk)

Vriezen, 17 November

Lot, 17 November

Jetje, 22 November

Ralletje 23 November (zh)

12 weken:

Cato, 20 november

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Ralletje, 14 december

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Geplaatst (aangepast)

Zo, volgens mij heb ik relatief laat mijn 2e echo pas als ik dit lijstje zo bekijk. Alleen Jetje, jij bent ook laat. Ik zit dan op 10w en 5d.

En wat betreft klachten: sinds een week veel minder moe, ik begon me dus ook alweer zorgen te maken, want normaal moet de moeheid toch pas na 10 weken afnemen (of zelfs 12). Maar ik denk dat de klachten gewoon heel erg wisselen, ben ook wel weer blij dat ik meer energie heb. Heb zelfs toegegeven aan mijn nestdrang en een kast gekocht die ik afgelopen donderdag nog om half 11 s avonds naar boven heb getakeld.

Ik zie dat ik het verst ben op dit wachtbankje: meiden, het is heerlijk dat de tijd verstrijkt, ik tel echt elke dag. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal goed blijft gaan, hup hup, op naar die 12 weken (en dan weer verder :))

Groetjes

Cato

aangepast door Cato
naam verkeerd gespel
Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Lot, 3 november

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Cato 11 november

Rachel 14 november

Suus77 16 November

Ralletje 17 November (vk)

Vriezen, 17 November

Lot, 17 November

Jetje, 22 November

Ralletje 23 November (zh)

12 weken:

Cato, 20 november

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Lot, 9 December

Ralletje, 14 december

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Hallo Meiden,

Hier ook weinig tot geen kwaaltjes, maagzuur en een beetje wee gevoel na het eten. Verder af en toe last van mijn borsten, maar ze zijn meer gewoon "zwaar" dan pijnlijk. Volgens mij helemaal prima! Je hoeft echt niet de hele dag boven de wc-pot te hangen, al snap ik het wel dat we daar naar op zoek zijn, we willen gewoon constant die bevestiging! Gewoon rustig verder "broeden" en proberen te genieten.

Fijne zondag,

Lot

Geplaatst

Ja lot,

dat is ook zo, het duurt gewoon best een tijdje voor het echt doordringt! Gewoon op naar de echo!

Kissie Mia

Geplaatst

Hee dames,

Nog 3 weken en dan ben ik werkeloos, nu zat ik te denken als ik me nu ziekmeld omdat ik veel buikpijn heb vanwege zwangerschap, krijg ik 100 % loonm vvan t uwv en heb ik zo meer tijd om iets anders te zoeken. Wat zouden jullie doen???

Geplaatst

He suus,

Wat een rotsituatie zeg! Zit je in een lastige branch wat betreft beschikbare banen? Ik kan me voorstellen dat je de neiging hebt om je ziek te melden, hoeveel krijg je anders?

Had je maar een maand opzegtermijn?

Succes met je beslissing!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi Suus,

Ik zou even met een vakbond oid bellen: je hebt als zwangere volgens mij allemaal rechten, maar ik weet niet wanneer die ingaan.

Geplaatst

Dag dames,

even een paar dagen niet geschreven op het forum, druk met werken.

Suus je zit inderdaad in een lastige situatie, misschien zou je bij buro van rechtshulp het een en ander aan informatie kunnen verkrijgen, wat je rechten zijn..

Ik was gisteren met vlagen misselijk mijn man had heel lief s'morgens voor me staan koken zodat ik eten had ik had namelijk avonddiensten heeeel erg lief maar die etenslucht was ik toch niet zo heel blij mee.

vandaag voelde ik me vanochtend wel wat misselijk maar nu voel ik eigenlijk weer helemaal niks, op licht gevoelige borsten na..... ow ik word er zo onzeker van, nog een paar daagjes en dan mogen we voor een echo pffff vind het wel een beetje eng.

Geplaatst

Hee dames moet vanavond bloed laten prikken, kom ik net in t ziekenhuis begin ik weer te bloeden als een rund. Zit nu te wachten tot de gyn er is voor een echo. Hoop zo dat t vals alarm is. Ze vroegen of ik morgen wilde terug komen maar omdat ik nog steeds bloed verlies komt de gyn terug naar t ziekenhuis.

Geplaatst

hee dames,

sorry voor het paniek zaaien, echo was goed, kleine is gegroied van 0.25 naar 0.69 in 6 dagen dus dat was goed volgens de gyn, het bloedverlies komt waarschijnlijk van de tweede emmy want die was nu niet meer te zien.

Geplaatst

Wat fijn Suus, dat je direct een echo kon krijgen. En gelukkig zit het nog goed.

Ik had gisteravond plots wat bruin bloedverlies, geprobeerd niet te hard te schrikken, zette vandaag ook niet door, maar nu net weer bruinverlies. En lichte krampen. En hoewel ik nog wel misselijk ben, ben ik al sinds een week veel minder moe, terwijl ik de 10 weken nog niet voorbij was.

Bah, je kunt er niets aan doen, ik heb donderdag een echo, dus daar probeer ik op te wachten. Brrrr... :(

Geplaatst

Suus fijn dat het allemaal goed zit en hij groeit goed (neem ik aan heb ik natuurlijk geen verstand van).

Cato wat een onzekerheid he bruinverlies en dan die krampen erbij, zolang er geen bloed is zit het goed.

ik had vanavond zelf ook hele vervelende krampen en ik dacht nee he ik ga toch niet ongesteld worden...... tot nu toe niet meer ik word er wel erg onzeker van, ik moet helaas ook wachten tot donderdag dan krijg ik pas mijn eerste echo.....

en cato inderdaad helaas kunnen we er niks aan doen. nou succes en ik hoop dat het niks is.

Geplaatst

Jeetje, wat vervelend al het bloedverlies. Suus, gelukkig zit alles goed, wat schrikken zeg!

Cato, nog even wachten, maar zolang het bruin is is het goed toch.

Ik zelf lig al 2 dagen op bed, vandaag zelfs ziekgemeld. Ik ben zo misselijk, overgeven, kan niet eten of drinken. Wil alleen maar slapen. Zo zwanger zijn geeft je wel zekerheid (want als ik me maar even beter voel, schrik ik) maar het is ook wel zwaar. Hoop dat ik morgen weer wat kan werken, want thuis zitten vind ik ook niets.

Geplaatst

jaatje ik hoop dat je je snel wat beter voelt, we willen ons allemaal beroerd voelen om te weten dat we zwanger zijn. Maar als we ons dan beroerd voelen zijn we ook niet zo blij, ik voel me vandaag niet misselijk terwijl ik me gisteren en eergisteren wel misselijk voelde, dus ik word er weer helemaal onzeker van.

Geplaatst

Hallo meiden,

Sorry dat ik het een beetje laat afweten met reageren, ben niet zoveel online. Ik heb heel veel moeite met het lezen van onzekere of nare berichten.....vind het nog steeds zo spannend.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Verder wens ik dat iedereen zich gewoon goed en lekker kan voelen, zonder te veel onzekerheden. Jaatje, knap maar gauw op!

Ik denk zeker wel aan jullie!

Liefs,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden