Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames wat is het hier rustig,

Rachel wat fijn dat je zo een goede echo hebt gehad het geeft inderdaad weer wat zekerheid.

Hier voel ik me erg onzeker ik voelde van de week nog regelmatig misselijk en een maagzuur gevoel in mijn maag, nu voel ik helemaal niks meer. ik word er gek van ik heb er echt geen goed gevoel over. ik hoop dat het niks is Maar ik voel nu al 2 dagen niks meer..........

ik voelde eerst ook nog regelmatig menstruatie achtige krampen die voel ik ook niet meer.....Zucht

Geplaatst

Wat een onzekerheid he Moki!

Mijn maagzuur klachten zijn er soms wel en soms niet, heel vreemd. De vorige zwangerschap had ik al vergrote borsten en die waren ook gevoelig, nu niet? Maar ja, we zijn allemaal onzeker en we halen er van alles bij. Ik herken het echt! Maak je niet al te druk, stress is niet goed voor jou en je kindje. Wanneer heb je weer een echo?

Kissie Mia

Geplaatst

hoi mia, ik denk niet dat ik mezelf gestrest maak maar ben wel erg onzeker. 1e zwangerschap eindelijk na 7 jaar dus ik hoop niet dat het mis gaat, en je leest zoveel op deze forums.

ik heb nu last van keelpijn toen ik het mijn man vertelde schoot hij gelijk in de stress, je mag niet ziek worden....

mia ik zie dat we gelijk lopen.

ik heb 9 december pas de 2e echo dus dat gaat nog wel even duren.

Geplaatst

Hoi Meiden

Nou hier gaat alles gelukkig nog steeds goed.

We hebben afgelopen vrijdag de tweede echo gehad en hebben het hartje zien kloppen wat is dit mooi zeg.

24 november mogen we weer voor een echo.

Dit zal ook de laatste zijn in het ziekenhuis in breda.

Daarna mogen we naar de verloskundige.in krimpen dat gaat een hele hoop reis tijd schelen.

sterkte en succes allemaal.

Geplaatst

Hallo dames,wat een vreselijk bericht van henne, kreeg er kippevel van, raar dat t dan toch nog mis kan gaan he

hier alles zijn gangetje, op erge kramp van vanmorgen na nog steeds nergens last van, was weer schrikken hoor, denk maar dat t mijn groeiende baarmoeder is. Morgenavond gelukkig weer een echo even alles checken ik hoop dat alles nog goed is.

Hoe gaat t verder met de rest??

Geplaatst

Hi meiden,

Hier ook onzekerheid... ik heb echt nergens last van, niet moe niks! Ik heb geen goed gevoel meer. Nog een week wachten tot hoop ik een 2e echo. Geen idee of ik die krijg, het is een afsluitend gesprek in ons streekzh. Dit is erger dan die wachtweken... pffff.

Liefs Jet

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier vanmorgen weer een echo gehad ivm opgeblazen buik en ik had omdat de mvm test heel licht was, weer eens een kv testje gedaan, ik schrok me rot, een heel heel licht streepje!!

Dus vandaar de echo, volgens de arts reageren die testen na zoveel weken niet goed meer, nou daar houden we het maar op dan, de echo was prima, de uk is 18.2 mm lang en ligt 5 dagen voor op groei, het hartje slaat ook goed, dus helemaal top, wel blijft de echo op 23 nov. ook staan want ik had wel erg opgezette eierstokken en hou nog wat vocht vast.

Geplaatst

Oh ralletje, fijn meid!

Ik vind het wel een soort van geruststellend dat we allemaal onzeker zijn! Het hoort erbij meiden!

Dikke knuffel Mia

Geplaatst

Eerste echo:

Rachel 29 oktober

Jetje, 1 November

Suus 2 November

Ralletje 2 November

Vriezen 2 November

Lot, 3 november

Dublin, 17 November

Mia, 18 November

Sheenara 23 november

Tweede echo:

Cato 11 november

Ralletje 12 november (1e vk)

Rachel 14 november

Ralletje 15 november (2e zh)

Suus77 16 November

Ralletje 17 November (2e vk)

Vriezen, 17 November

Lot, 17 November

Jetje, 22 November

Ralletje 23 November (3e zh)

12 weken:

Cato, 20 november

Jaatje, 30 November

Jetje, 3 December

Lot, 9 December

Ralletje, 14 december

Suus77 14 december

Mia, 16 december

Dublin, 18 december

Sheenara 31 december

Geplaatst

wat een onzekerheid allemaal he, het blijft allemaal spannend.

Marielle wel fijn dat je voor een echo kon komen het geeft toch weer zekerheid als je het hartje ziet kloppen. Ik zou zo een apparaat wel thuis willen hebben kan je elke keer kijken of het hartje nog klopt hahahaha

jetje nog een weekje en je krijgt een echo erg he als je niks voelt het maakt je zo onzeker terwijl het helemaal niks hoeft te zijn. ik heb hetzelfde het enige wat ik voel zijn mijn borsten, verder voel ik niks.

Geplaatst

Klopt Mia, die ongerustheid is killing en als je gerust gesteld bent met het ene dan begint het volgende weer te knagen.

Jetje, ik voelde bij mijn zoontje ook helemaal niks, niet moe, niet misselijk, nergens last van, hopelijk geeft het je iets meer rust, maar ik begrijp je goed hoor, het maakt ons (allemaal trouwens) zo onzeker!

Rachel, super dat de echo in orde was!!

Louise, gefeliciteerd met een mooi kloppend hartje!

Geplaatst

Hoi Meiden

Wat een mooi nieuws over het algemeen.

Heb vannacht heel slecht geslapen pijn in me buik en in me heup ik wist gewoon niet hoe ik moest liggen.

Denk dat me baarmoeder ruimte aan het maken is vanmorgen was ik ook niet zo misselijk als normaal. maar goed geen paniek hoor heb geen bloedverlies ofzo en ik word van het opstaan alleen al moe dus het zal nog wel goed zitten.

Vind het wel moeilijk hoor allemaal dat wachten dat dat de eerste wachtweken moeilijk waren maar it is nog erger.

Ik geloof het eigelijk ook nog steeds niet dat ik zwanger ben.

Maar dat is denk ik ook de angst.

Heb wel aangegeven op me werk dat ik nu echt niet meer dan 4 avonden wil werken achter elkaar ik trek het gewoon niet.

Vanavond nog werken ( 5de avond) en dan lekker 2 dagen vrij en ff bij komen.

een vraagje hoe kan ik ook zo'n Mooi kalendertje onder aan me bericht krijgen?

Groetjes Louise

Geplaatst

Louise,

dat kan je doen via de site babybytes. Bij het kopje tickers. Je moet dan de link kopiëren en hier in je handtekening plaatsen. Je moet even kijken welke van de twee het doet, volgens mij de onderste. Je kan ook de tekst en de kleur veranderen.

Succes!

Geplaatst

Meiden, ik kan er op mijn werk zo bij, maar ik durf niet!!! Ha ha! Ik heb het de vorige keer wel gedaan bij 15 weken, was wel heel leuk! Maar nu is het beter als er iemand naar kijkt die er verstand van heeft.

Nog 2 nachtjes en dan eindelijk die echo,pfffffff!

Geplaatst

pffff ,wat erg he die onzekerheid! Die wachtweken waren zo voorbij vergeleken het wachten op de volgende echo!

Maar gelukkig hebben deze week al een paar weer een positieve echo gehad, zo doorgaan allemaal!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ga me toch maar voorzichtig aanmelden bij dit 12-weken bankje.

3 weken geleden kwam ik voor een 3e fm in t ziekenhuis (cryo-behandeling)

De follikel bleek zojuist te zijn gesprongen, dus cryo-behandeling gestopt!

Kreeg " huiswerk" mee van de arts en de woorden ;" de wonderen zijn de wereld nog niet uit"!

het leek er eerst op dat ik ongesteld werd, had steeds t gevoel van ongi, maar er was geen doorbraak.

Voor de zekerheid getest en deze gaf aan NIET zwanger... Ziekenhuis gebeld voor nw afspraak.

Paar dagen later nog geen ongi te bekennen, dus maar weer getest... En toen, tot onze grote verbazing: ZWANGER!!!!!!!

Dit is dan dus spontaan ontstaan! ( van het 1 x doen!!) vol ongeloof de zondag door gekomen. En maandag weer 2

Testen gedaan, deze waren nog duidelijker!!

Voel me erg onzeker, maar dat is vast heel herkenbaar!!

Ik zou dan nu zo'n 5 wk zwanger zijn.(erg pril dus)

het ziekenhuis gebeld en echo staat gepland op 6 december... Erg sspannend dus!!

Zo eerst even m'n eigen wonderlijke verhaal kwijt. Nu ga ik jullie verhalen terug lezen!

Liefs Naomi

Geplaatst

@ de dames die morgen ook een echo hebben, heel veel succes!

@ Mia, nog 1 extra nachtje slapen en dan ook voor jouw de 1e echo, heel veel succes.

Ga nu mijn bed in, want wat ben ik moe zeg. Ga slapen en word moe wakker. Schijn nogal te tekenen in mijn gezicht, dus hoor op mijn werk ook van diverse mensen goh wat zie je er moe uit. Mensen die niet weten dat ik zwanger ben en tja wat geef je dan aan. Heb het toch maar gehouden op najaarsmoeheid..... Eindelijk morgen de 1e echo, al zie ik er ook tegenop. Maar goed blijf positief!!!

Geplaatst

Naomi wat een bijzonder verhaal en welkom op het bankje.

Ralletje, Vriezen, Lot en Dublin heel veel succes met de echo vandaag.

Suus hoe was jouw echo gisteren?

Geplaatst

Goedemorgen!

Naomi, dat is zeker een wonder, wauw, never give up! Gefeliciteerd!

Dublin spannend he, vandaag je eerste echo! Laat het maar snel weten hoor, ben zo nieuwsgierig!

Ralletje, vriezen, en lot vandaag de tweede echo, weer heerlijk om dat kleintje te zien!

Meiden, hier is de moeheid toegeslagen, ben helemaal gesloopt. Net als jij Dublin, mijn gezicht is bijna onherkenbaar, bleek en moe. Ik had dit de vorige keer ook. Ik word niet knapper van zwanger zijn, ha ha! Geeft niks. Ik heb al ijzertabletten omdat mijn hb laag is, ik denk na de punctie door bloedverlies gekomen. Dus nu ook weer aan de roosvicee laxo.

Als we morgen een goeie echo hebben gehad ga ik het dit weekend aan mijn omaatjes vertellen. Ze waren zo ongelooflijk stuk na de dood van Phileine, zo zielig. Dit gaat hun leven weer op zijn kop zetten. Wat een goed moment zal het worden!

Fijne dag meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi dames zou gisteravond mijn echo hebben, maar er kwam helaas een spoed operatie tussen nu hebben we zaterdag pas de echo.. Duurt dat wachten lang zo hihi

Hoe gaat t met de rest? Ralletje super zeg dat de kleine al 5 dgn voorloopt vandaar dat hij op de eerste echho al groter was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden