Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:goodnews: Echo super goed! Alles zit erop en eraan, al bijna 3cm groot en prachtige hartaktie. Ben ZOOOOOOO BLIJ, wat een sprong vooruit! :woohoo:

Naomi: wat een bijzonder verhaal! Duimen!

Hoe zijn de andere echo's verlopen?? Ben heel benieuwd!

9 december volgende echo, met nekplooimeting (maar dan kunnen we weer even kijken, krijg in week 16 een punctie). Heb helemaal geen kwaaltjes, voor me super lekker!

Veel liefs voor iedereen,

Lot

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JOEPIE, het hartje KLOPT en onze kleine is welgeteld 1,1 cm! Zit op een mooie plek, al was het voor het meten erg onhandig. Kon niet te ver inzoomen anders zat het schermpje met de maten voor ons kleintje. Maar precies op schema. Kan een afspraak met de verloskundige gaan maken om naar hun over te gaan. Alleen nog maar een belafspraak over 5 weken, dit scheelt heel wat kilometers en vele uren reistijd... Heerlijk! Morgen Moeders voor Moeders hier dus ook daar mijn bijdrage aan geven, heb er zelf ook gebruik van kunnen maken dus kleine moeite....

Hoe is het met de rest gegaan?

Geplaatst

Dublin & Lot, wat super dat jullie een goede echo hadden!! Wat een geweldig gevoel zullen jullie nu hebben!! zwijmel, zwijmel...

@ Suus: balen dat je echo uitgesteld is, je geduld wordt zo behoorlijk op de proef gesteld! op naar een goede echo!!

@ Mia; jij ook op naar een goede echo!! en dan op naar je omaatjes!!

liefs Naomi

Geplaatst

Mia ik breek hier ff in om je heel veel succes te wensen morgen met je eerste echo!!!

Spannend voor jullie hoor! Gaat BB ook mee?

Doe in ieder geval lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Dublin en Lot, gefeliciteerd met de mooie echo, fijn dat alles in orde is!

Mia, succes morgen met de echo!!

Suus, wat balen zeg, leef je er de hele tijd naar toe en dan gaat het niet door, helaas is dit overmacht natuurlijk, op naar zaterdag dus!!

Zelf vanmiddag de intake gehad bij de vk, moest er om 14:45 zijn , maar was pas om 15:30 aan de beurt, het liep enorm uit, en zo'n intake duurt ook zeker een half uur, dus we waren laat thuis, Enrique had het helemaal gehad, mijn moeder was gelukkig mee (want mijn vriend moest werken) dus kon zich een beetje met hem bezighouden. Na alle vragen en papierwerk kwam de echo, gelukkig want ik moest met een volle blaas komen, maar toen het zo uitliep hield ik het niet lang meer. De echo was super, een echt langwerpig wezentje met al een soort van armpjes en beentjes eraan, de armpjes kon je echt al goed zien, en ook het hoofdje was goed te onderscheiden, het hartje klopt goed en de baby heeft volgens de vk "een lekker zwembadje", vruchtwater was dus ook oke! Ben er helemaal blij mee! Dinsdag de 23e nog een keer in het zh en als dat goed is word ik ontslagen daar en dan is de volgende afspraak weer bij de vk op 17 dec. dan worden alle routine testjes gedaan, bloed prikken enz. Maar eerst maar eens op naar dinsdag!

Geplaatst

Wat een goed nieuws hier allemaal! Fijn te lezen.

Suus, wat jammer dat je nog even moet wachten.

Ik ga het weekend weg (vrijdag tot en met maandag) dus lees even niet mee!

Geplaatst (aangepast)

oeps dubbel gepost dus deze gewist 2 van die hele verhalen zitten jullie ook niet op te wachten en ik weet niet hoe ik hem moet weghalen

aangepast door moki
dubbel gepost
Geplaatst (aangepast)

hallo naomi gefeliciteerd met je zwangerschap, en wauw wat een verhaal. Ik heb er stiekem ook wel eens op gehoopt voor ik met een ivf behandeling begon, maar helaas...... maar zoals ik lees in jou handtekening heb je ook al heel wat moeten ondergaan, nogmaals gefeliciteerd.

jaatje je hebt gelijk dit is nog erger dan die wachtweken, en naast dat ik met jullie kan schrijven kan ik er met niemand over praten behalve mijn man(maar die wil ik ook niet gek maken want die heeft het hartstikke druk omdat hij niet wil dat ik wat doe) mijn moeder is het contact zeer slecht mee mijn zus heeft ook nooit echt interesse getoond in onze behandelingen. En naast een collega die al bijna 50 is en zelf geen kinderen heeft kan ik er met niemand over praten omdat niemand weet dat ik zwanger ben....... soms wel een beetje frustrerend maar gelukkig heb ik jullie die me allemaal wel begrijpen en waar ik mijn onzekerheid en mijn gezeur bij kwijt kan.

Dublin en lot wat fijn dat jullie beide zo een goede echo hebben gehad.

Suus balen dat je nog even moet wachten, en we kijken er allemaal zo naar die echo's uit en dan moet je nog 2 dagen wachten.

mia succes me je echo, fijn he als je het je omaatjes kan vertellen ik was zaterdag bij mijn oma en wou het zo graag vertellen, maar ben bang dat het verkeerd gaat en ik wil haar niet ongerust maken ze word bijna 93 dus dat wil ik haar niet aandoen.

Jaatje geniet lekker van je weekendje weg.

Ik had vandaag knallende hoofdpijn en voor het eerst overgegeven s'morgens en toch ben ik onzeker............ ik heb dit wel eens gehad na een mislukte ivf behandeling toen had ik ook zo een knallende hoofdpijn en overgeven ben daarom bang dat het fout zit.... aaaaaaaah word gek van mezelf

aangepast door moki
verkeerde verdeling
Geplaatst

Ralletje Lot en Dublin gefeliciteerd met jullie mooie echo.

Mia ik wens jou heel veel succes vandaag.

Ik heb al best een dikke buik, maar volgens mij komt dat omdat ik veel

meer eet dan normaal.

Geplaatst

Jaah, we zijn blij!!!!!!!!!

Ons ukkie is 1,56cm groot en heeft een prachtig stevig kloppend hartje, heb wel wat traantjes laten vloeien van blijdschap!

Dat dit jaar voor ons toch nog zo mooi afgesloten gaat worden! Ik weet niet wie ik mag bedanken, maar bedankt!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Heerlijk om al die goede berichten te lezen! Gefeliciteerd allemaal he!

Hier ook alles goed. En ik moet zeggen dat ik er sinds een week ook echt vertrouwen in heb. De onzekerheid is eindelijk weg!

Gisteren hadden we een mooie echo. Met 9 weken en 2 dagen was ukkie 2,5 cm. Mooi hartje en hij was al flink aan het bewegen. Heel grappig om te zien.

Moeders voor moeders loopt hier nog niet zo goed. De eerste ophaaldag waren ze me vergeten. Vervolgens waren wij op vakantie dus konden ze ook niet komen. En gisteren hebben ze de krat wel weggehaald maar geen nieuwe neergezet!?! Net gebeld en volgende week zetten ze pas weer een krat neer, ze konden ook niet zien of de chauffeur er wel een nieuwe neer had gezet, het zal toch niet door iemand meegenomen zijn? Zou wel heeeeel triest zijn.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hallo Meiden

Wat een mooi nieuws allemaal.

Even een vraag vinden jullie het ook zo moeilijk om het te geloven dat het echt zo is???

Elke ochtend als ik op sta ga ik snel naar de wc om te kijken of ik niet ongesteld ben geworden ofzo iets echt heel raar.

En elke ochtend weer de opluchting.

wou ik gewoon even delen.

groetjes

Geplaatst

Louise, ik denk dat de meeste meiden hier inderdaad het moeilijk vonden het te geloven, en ik nog steeds eigenlijk elke keer als ik naar de wc ga dan kijk ik nog steeds of er geen bloed komt.

geniet lekker van je zwangerschap meid(hahaha hoor wie het zegt ik ben nog steeds zo onzeker als wat)

Mia en Vriezen wat fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad en mia nu ga je het je omaatjes vertellen heerlijk he.

Vriezen lekker zooitje dan met dat mvm zo schiet het natuurlijk niet op, ik moet zeggen dat bij mij alles probleemloos verloopt.

hier alles oke ik heb me vandaag aangemeld via internet bij een verloskundig praktijk ik hoop dat ze snel contact opnemen en dat ik snel mag komen voor een echo want ik wil niet wachten tot 9 december pfffff dat duurt nog zo lang

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een goed nieuws allemaal, super leuk om te lezen!! Er zijn een hoop echo's geweest deze week. Ik hoop dat ik maandag een echo krijg. Ik begin het wel lastig te vinden om mn buik te verbergen, ik heb ook meer eetlust en zeker s 'middags zie je echt een buik, hebben jullie dat ook?

@Vriezen, ik moet zelf de potten van MvM wegbrengen. Bij ons is (nog) geen ophaal service. Ik moet dus zo'n 15km rijden om de kratten te wisselen maar ach, ik heb het er graag voor over. Bij jou gaat het wel wat moeizaam begrijp ik, hoop dat het snel beter geregeld wordt.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hai Jetje, wij lopen precies gelijk ook ik heb al een dikke buik.

Maar ik eet dan ook wat meer als normaal

Vandaag de intake voor prenataal ondezoek gehad.

3 december hebben we de combinatie test en 20 december de vruchtwaterpunktie.

We wilden eigenlijk de vlokkentest kiezen, maar dat raadden ze ons af.

Geplaatst

He meiden,

bedankt silvie! Genieten doe ik zeker, zou zonde zijn van niet!

Grappig dat er al dames zijn met een dikke buik, lijkt me best leuk!

Rachel, mag ik vragen waarom jullie een vruchtwaterpunctie doen? Dit staat los van de uitslag van de combitest? Sorry als ik nieuwsgierig overkom! Wij gaan waarschijnlijk wel de combitest doen, hebben we de vorige keer niet gedaan, maar ik zit nu liever niet op verrassingen te wachten. ik wil deze zwangerschap alles weten! en natuurlijk mijn kindje tot het einde in mijn buik houden, dat is mijn doel en voornemen voor 2011!

Fijne dag verder!

Kissie Mia

Geplaatst

natuurlijk mag je dat vragen.

De vruchtwaterpunktie schijnt wat veiliger te zijn dan de vlokkentest en minder pijnlijk.

Maar wij willen het eigenlijk wel snel weten, vandaar dat we ook nog de combinatietest doen.

Met de combinatietest weten we in week 12 al of we kans hebben op het syndroom van Down.

De vruchtwaterpunktie doen we om absolute zekerheid te hebben, dat het kindje goed is.

Het is niet gebruikelijk om 2 testen te doen en we moesten het er ook behoorlijk doordrukken maar het staat.

Heb je het de omaatjes al verteld?

liefs

Rachel

Geplaatst

@ jetje, ik krijg in de loop vd dag ook een steeds meer opgeblazen buik! Kunnen de hormonen en opspelende darmen zijn..

@Mia: ben je al bij je omaatjes langs geweest?

Liefs naomi

Geplaatst

He meiden,

ik ben nog niet bij mijn omaatjes geweest. Zondag is er eentje jarig, dan zijn ze er allebei. Ze laten vast een traantje, zo lief zijn ze!

Ik begrijp het Rachel, toch weer spannend.

Meiden, ik heb in mijn linker bil een soort pijn wat uitstraalt rondom, dit heeft toch niks met mijn zwangerschap te maken? Heb deze week een rustige week gehad dus dat kan het ook niet zijn. In de loop van de dag wordt het erger, gek?

Hebben jullie nog rare dingen? Mijn eetlust is sterk verminderd vind niks echt lekker smaken, behalve schuimpjes, mmmmmm! Slecht he!

Kissie Mia

Geplaatst

ooooh ben zo onzeker vandaag gisteren voelde ik bijna de hele tijd van die steekjes ter hoogte van mijn baarmoeder, eerst maakte ik me zorgen maar toen las ik dat het door het groeien van je baarmoeder komt was ik gerustgesteld.

nou heb ik sinds vanochtend bruinverlies ik ben er erg ongerust over, misschien is het niks maar de combinatie van die steekjes gisteren en nu dat bruinverlies word ik toch er zenuwachtig van, wie van jullie hebben dit ook gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden