Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mensen,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik lees veel goede berichten!

Ik weet ook sinds gister dat ik zwanger ben en ben dus nog erg onzeker.

Ik heb een andere voorgeschiedenis (minder heftig kwa behandelingen) als de mensen hier en ben op de natuurlijke zwanger geworden.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen dus vandaar mijn reactie hier. Hopelijk vinden jullie dat goed!

Ik heb al sinds een week het gevoel of moet ik ongi worden en last van mijn liezen. Komt iemand van jullie het bekend voor?

Ik heb eerder een miskraam gehad en toen had ik het ook een beetje dus wordt er erg onzeker van...

Liefs Begina

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Begina gefeliciteerd en welkom op het 12 weken bankje.

Dat gevoel wat je hebt hoort ook bij zwangerzijn.

Dat onzekere hebben we allemaal, zeker als je al een keer een miskraam hebt gehad.

Geplaatst

Na al een tijdje mee te lezen kom ik heeeel voorzichtig hier op het bankje aansluiten... ik ga wel op het hoekje zitten voor de zekerheid :sofa:

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn dat er ook een 12-weken bankjes is om ervaringen te delen. Wil graag bij jullie aanschuiven. Heb op 7 dec mijn eerste echo. Nog even geduld dus.., wachten duurt lang.. En die onzekerheden van jullie zijn heel herkenbaar.

Geplaatst

Begina en Adriana, gefeliciteerd en welkom op het bankje!

Emm, kan ik jou voorzichtig feliciteren? Of moet je nog testen? In iedergeval jij ook welkom hier natuurlijk!

Geplaatst

wauw allemaal nieuwe meiden jullie allen gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom op het bankje.

Adriana ongelofelijk zeg zo een verleden en dan als nog spontaan zwanger, wat een verhaal.

Begina bij mij is mijn zwangerschap ook zo begonnen wij zaten eigenlijk in het begin van de 2e wacht week toen ik wat donkerbruin bloed verloor we waren gelijk verdrietig en dachten dat deze poging weer mislukt was ik had ook van dat gevoel alsof ik ongesteld moest worden, krampig gevoel in mijn buik pijn in mijn rug benen. maar vervolgens kwam er helemaal niks meer toen kreeg ik weer hoop dat krampig gevoel heb ik gehouden tot de 7e week. het maakt je erg onzeker maar nu weet ik dat het te maken heeft met het groeien van je baarmoeder. En helaas voelt dit hetzelfde aan zoals je ongesteld word.

en het onzekere dat heb ik nog steeds. ik denk dat ik dat sowieso hou tot aan de 12e week.

Emm we duimen met je mee heb je al positief getest?

Geplaatst

Moki, ik had bij mijn 1e zwangerschap (2005) ook licht bloedverlies en heb toen diverse extra echo's gehad om mij gerust te stellen. En het is allemaal goed afgelopen. Mijn dochter is inmiddels 5.

Geplaatst

Hai,

ja vanochtend een positieve test gehad.. eigenlijk mocht ik zaterdag pas testen (10 dagen na tp) maar ik hield het niet meer hahaha. Nu maar hopen dat ik zaterdag nog steeds positief test..

Het is voor iedereen hier geloof ik wel heel spannend, iedereen heeft op de één of andere manier wel een voorgeschiedenis die het zo extra spannend maakt.... we duimen voor iedereen!

:myfignerscrossed:

xxx

Geplaatst

Begina, Emm en Adriana,

Welkom hier! Onzekerheid hoort er echt bij hoor, dat gaat ook nog wel even door! Fijn een stel nieuw bakken zwangeren op het bankje te hebben!

Kissie Mia

Geplaatst

@ Adriana: las zojuist in ander topic dat je na 10 jr spontaan zwanger bent geraakt! Geweldig!!

Heb zojuist, maar dan na bijna 7 jr, hetzelfde mee gemaakt! Na afgeblazen cryo- tp, door vroegtijdige ovulatie, die mnd spontaan zwanger geraakt!!

kan het dan ook haast niet geloven en ben nog erg onzeker!! Maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen....

Op naar een goede echo!!

Liefs ?Naomi

Geplaatst

Thanx Marielle,

vanochtend hebben we een duidelijke test gehad dus durven we al iets blijer te zijn hahaha. Op naar de 1e echo, gelukkig duurt dat maar 3 weken... :waiting:

Geplaatst

Begina, Adriana & Emm, welkom op het bankje! Vasthouden nu!!

Bedankt allemaal voor de reactie op de VWP vs NPM; ga het gesprek met de GYN aan, maar neig nog steeds naar "gewoon" 'n VWP.

9 december afspraak..

Liefs,

Lot

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve reacties!

Gister ziek naar huis gegaan ivm erg veel buikpijn. Ik had gelukkig geen bloedverlies maar wel meteen mijn gyn gebeld.

Gelukkig mocht ik komen voor een echo (ivm mijn voorgeschiedenis bbz). Ze waren bang om nog niks te zien maar gelukkig was dit niet het geval.

Ze zagen meteen een vruchtzakje met een dooierzakje erin. Helaas was er verder nog niks te zien maar daar is het nog te pril voor!

Ik ben erg oplucht het zit dus niet in mijn eileider!

Heb nog wel steeds pijn en nog steeds onzeker maar probeer het nu een beetje naast me neer te leggen.

Nogmaals bedankt en ik duim voor iedereen mee voor een goede echo!

Ik mag 6 dec trouwens voor een tweede echo als het goed is moeten ze dan meer zien. Spannend he die echo's~!

Sterkte allemaal en fijn dat we elkaar hier zo kunnen steunen!

Liefs Begina

Geplaatst

Begina, wat goed dat je meteen mocht komen voor een echo, dat ik niet overal zo.

Fijn dat het er goed uitzag.

Leuk dat er weer wat nieuwe dames zijn.

Welkom allemaal.

Zojuist mijn 11 weken echo gehad en het was fantastisch.

Zo groot (5 cm.) en was druk aan het bewegen en zwaaien.

In het ziekenhuis verzekerde ze me dat ik nu niet meer bang hoef te zijn voor een miskraam.

Volgende week de nekplooimeting.

Het gaat toch wel snel allemaal eigenlijk.

Geplaatst

@Naomi: ongelofelijk he, dat je spontaan zwanger bent geraakt. En onwerkelijk. Hoever ben je eigenlijk al?

@Emm: Proficitat met je positieve test!

@Begina: Dat was vast even schrikken, fijn dat je gelijk een echo kreeg. Op naar een volgende mooie echo!

Geplaatst

@ adriana: ik zou nu volgens de berekening 6wk en 2 dagen zijn. Hoe ver ben jij nu?

@ Begina: jee, wat zul je geschrokken zijn zeg! Lees dat je 6 dec voor 2e echo mag, die dag heb ik de eerste echo, spannend!! Hoe ver ben je nu?

M'n duimen draaien volle toeren ( voor iedereen trouwens hoor!!)

@ Rachel; wat ontzettend fijn dat je 2e echo ook goed was! Nu gaat t genieten pas echt beginnen!

Liefs Naomi

Geplaatst

Begine, Emm, Adriana en Naomi, gefeliciteerd en welkom op het bankje! Leuk om weer een paar nieuwe meiden op het bankje te zien.

@Rachel, mooi dat de echo goed was! Het gaat best snel he, volgende week zijn we 12 weken. Voor mij toch wel een soort magische grens, alhoewel het niets zegt..

Ik heb a.s. vrijdag ook meteen mn 12 weken echo bij de vk. Toch weer spannend!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

ik dacht laat ik weer eens op het bankje gluren, het is hier rustig. Zo te zien gaat het bij iedereen aardig goed.

ik ben vandaag erg moe moe moe moe ik kan me helemaal nergens toe zetten.

groetjesssss

Geplaatst

Die vermoeidheid is heel herkenbaar. Lig tegenwoordig om half negen al op bed. Ben altijd meer vermoeid in de winter maar nu is het extremer..

Verder lijkt het of ik al een buikje krijg. Kan volgens mij nog niet, zullen mijn darmen wel zijn.

Geplaatst

hoi meiden.

Ik dacht vandagg het zelfde als Moki laat ik weer eens even gluren hoe het hier allemaal gaat.

Zo te zien gaat het goed.

Bij mij gaat ook alles goed zit u in de negende week en voel me prima.

misselijkheid neemt wel toe maar nog hoeven overgeven dat scheeld.

a.s. donderdag voor het eerst naar de verloskundige ben benieuwd.

en 22 december hebben we de nekplooimeeting.

succes allemaal

groetjes

Geplaatst

He meiden,

het is inderdaad rustig hier. We zijn gewoon allemaal gesloopt dezer dagen! Ben ook echt een dweil, ik heb vandaag een vrije dag en voel me nu best even ok. Straks weer een slaapje doen, helpt altijd. Ik was gisteren om 20.00 pas thuis terwijl ik normaal zeker om 18.00 thuis ben. Wat een drukte!

Ik heb vrijdag een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Ik kom elke 2 weken voor controle. Mijn baarmoedermond wordt dan gemeten, als deze te kort is, krijg ik evt een cerclage (bandje baarmoedermond). We hebben dus ook even naar de baby gekeken, het gaat zo snel! klein voordeel dat ik elke 2 weken ons kleintje te zien krijg. Over 2 weken dus weer en dan gelijk een nekplooimeting.

Spannende en fijne tijden dus! Ik ben wel een beetje angstig, dat heeft natuurlijk te maken met onze eerdere vroeggeboorte.

Fijne dag meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia fijn dat je zoveel controle krijgt.

Hier voel ik me inderdaad ook echt een dweil.

Moe en weinig zin in iets.

Vannacht wel 9 uur geslapen dus vandaag voel ik me iets beter.

Vrijdag hebben wij de nekplooimeting.

Ik heb ook erg veel last met eten, steeds het gevoel alsof ik moet overgeven, maar dat kan ik niet.

Van tandenpoetsen ga ik ook nog steeds kokhalzen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

rachel, vrijdag al! Jij kan ook bijna een bankje doorschuiven! Toch wel een fijn gevoel zeker!

Ik had de vorige keer een angelsounds dopler van een vriendin geleend. Zij is nu ook zwanger en ik wilde het apparaatje dus terug geven. Even een nieuw batterijtje er in en hop terug naar die vriendin. Hmm, of zal ik voordat ik het terug breng toch even.... Wel een een risico, nog veel te vroeg (9,5 weken) om te luisteren, toch? Toch even gedaan en geheel tegen alle verwachtingen in.... een snel kloppend hartje, wauw! Ik weet nog goed hoe het klinkt van een paar maanden terug, echt geweldig! Wat ben ik blij dat we weer een kindje mogen verwachten, een tweede wondertje, nu echt voor ons!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden